Strona 1 z 2
Jaką najlepiej świece założyć do WSKi...
: 2007-06-14, 15:25
autor: GuZioR
Jakiej świecy używacie w swojej WSK ? Jakiej firmy i czy dobrze sie spisuje:)
Bo chce sobie kupić nową ale nie wiem właśnie jaką...
Wiec proszę porade...

: 2007-06-14, 16:16
autor: Firewall
Powiem Ci tak, nie kupuj żadnych NGK, Boschów itp. bo na nich WSK-a poprostu źle chodzi - wiem to z własnego i nie tylko doświadczenia. Do tych sprzętów najlepsza jest nasza polska ISKRA, do 175 jest 100 a do 125 80

: 2007-06-14, 16:19
autor: wskyellow
możesz kupić bosha, ale patrz czy był robiony w niemczech, bo te z turcji poprostu poękają izolatory
: 2007-06-14, 17:28
autor: juzek1990
ale nie te świece iskra co teraz robią,najlepsze są takie czarne,jeszcze z PRL,kiedyś kumpel miał cały schowek narzędziowy w komarze takich świec,wueska na nich chodzi az miło
: 2007-06-14, 17:48
autor: irek
Ale ten temat powraca

Z mojego doświadczenia wynika tak: Najlepiej moja łeslejka chodzi na świecach iskry, tych nowych, ale z ich żywotnością jest różnie, jedna chodzi do usranej śmierci a druga pada po kilkunastu, kilkudziesięciu kilosach.
: 2007-06-14, 22:20
autor: GuZioR
Taka może być czy macie jeszcze jakąś inną propozycje?:)
www.allegro.pl/item204851687_swiece_zap ... _nowe.html
Jak coś podajcie link

Jutro sobie po południu kupie taka jak mi polecicie:)
: 2007-06-14, 22:26
autor: 125 arek
a co myślicie o sportowych trzy-elektrodowych

: 2007-06-14, 22:39
autor: irek
Z tym to jest różnie, rzadko sie to sprawdza bo to wygląda tak: Masz prąd na kablu WN i iskrę na elektrodzie, kiedy założysz świecę z 3 elektrodami to napięcie z kabla WN rozkłada sie na te 3 elektrody i może jest na wszystkich ale słabsza niż na jednej, nie jestem pewny czy dobrze myślę, jak cos to mnie poprawcie.
: 2007-06-14, 22:42
autor: 125 arek
ja też nie wiem nie próbowałem tylko kolega mi coś wspominał że ma taką w romecie może ktoś próbował??
: 2007-06-14, 22:52
autor: irek
Mój kumpel tez miał w motorynce taka ale często musiał czyścić ja bo przy lekkim zasyfieniu po prostu nie radziła sobie, potem chyba wyłamał jedna elektrodę i został przy dwóch, podobno nie padała juz tak często.
: 2007-06-15, 00:27
autor: Wojtek
Z tego co wiem to iskra nie przeskakuje do trzech elektrod na raz. Tylko do jednej. Reszta to zapas.
: 2007-06-15, 00:45
autor: Sebastian440
Iskra na świecach 3 elektrodowych przeskakuje zależnie czasami na tej elektrodzie czasami na innej, co do tego ze świece boscha i ngk są zle to raczej w to wątpie sam w sporcie 2 mam świece ngk i sprawuje się świetnie. Ale żeby się tak sprawowała trzeba dobrać odpowiednią ciepłote świecy a nie pierwszą lepszą znalezioną na ulicy... Pozatym świece te są wykonywane z lepszych materiałów niż polska iskra która pozostawia dużo do życzenia choćby to że korpus rzdzewieje... A to że pęka izolator to owszem ale chyba gdy pukniemy w niego młotkiem.
: 2007-06-15, 18:06
autor: juzek1990
najlepiej popytaj dziadka albo wujka co mieli kiedyś motóry ,to napewno jakieś swiece z prl sie zachowały,te świece są najlepsze,nawet mechanik mi mówił ze do dwusuwa lepsza jest przepalona stara świeca niz nowa tandeta
: 2007-06-15, 23:29
autor: ŻbiKu
Na iskrze F100 przejechałem już 400km i jak dotąd chodzi, oczywiście po założeniu została dogrzana silnikiem na pewnym dystansie. W silniku W2-A też miałem Iskrę F100 z podobnym przebiegiem i chodziłaby do dzisiaj gdyby nie została wkręcona na próbę do wiecznie zalewającego się simsona, chociaż taką święcę wystarczy dobrze osuszyć, podgrzać i zazwyczaj przebicie niknie i chodzi dalej świeczka. Gość w sklepie ze świecami nie mógł znalezć NGK B8HS dla WSK175 i rzekł "wbrew pozorom dzisiejsze Iskry to też dobre świece". O tureckich boshach, podróbkach NGK też wspomniał żeby się wystrzegać.
: 2007-06-17, 22:02
autor: Sebastian440
juzef ja nie musze sie pytać bo poprotu na tym jeżdze pozatym mamy maechnike pojazdowa i tylko świece tej marki zakładamy a ludzie nie narzekają a w gadanie dziaków mozna wierzyc tyle ....
: 2007-06-17, 23:45
autor: Pietrusek
Ja w Kosie mam świece NGK i nie moge na nia narzekac ma juz przejechane około 4000km i sprwuje sie swietnie(Jezdziłem tez na Boschu trzy elektrodowymi terz swieca niczego sobie).Poprostu trzeba dobierac swiece wartoscia cieplna do silnika i z rzadna swieca nie powinno byc problemów.
: 2007-06-25, 18:19
autor: marcin_zk
nie polecam dzisiejszych świec BOSCHa (made in india) kupiłem niedawno taką świece i po kilku tygodniach świeca się nie nadaje, NGK też nie polecam kiedyś miałem jawke 50 kupiłem 2 sztuki i obydwie sie spaliły, co prawda działały dłużej niż BOSCH
obecnie jeżdżę na świecy PAL, jest bardzo dobra, ale polecam także ISKRY
: 2007-06-27, 00:46
autor: wskyellow
macie racje. stare PRLowskie świece są najlepsze. obecnie jeżdżę na świecy iskra. tej czarnej. świeca ma dobre 20 lat i jeszcze chodzi, i podejrzewam, że będzie chodzić tak do usranej śmierci

: 2007-08-23, 12:01
autor: Wężu
A co powiecie na świece Isolator Spezial?? Ja właśnie taką założyłem bo Iskra która była w mojej Wiesi była jeszcze widać niewiele używana a już padnięta
[ Dodano: 2007-08-23, 12:02 ]
Dodam że Isolator przy Simsonie spisuje się znakomicie.
: 2007-08-23, 21:02
autor: ŻbiKu
Przy simsonie...
Upewnij się czy ma odpowiednią wartość cieplną. W simsonku miałem Isolator, o wartości cieplnej odpowiadającej Iskrze F100. Pamiętaj że do WSK175 jest wartość F100 a do WSK125 F80 (wg. Iskry). Nie zadawaj pytań "a co myślicie?", załóż, pojeździj, wyrobisz sobie WŁASNE zdanie, WSK jak kobieta-każda jest inna.
Ja od początku mam ISKRE F100 i zrobiłem na niej już 1900km z hakiem, jak do tej pory to tylko jej przerwe zwiększyłem po założeniu modułu.
Po założeniu świecy zrobiłem od razu tak z 20km tak by się wygrzała i nie mostkowała. Ot cała filozofia świec. Poza tym rozmawiałem ze sprzedawcą NGK, gdy nie miał żadnej odpowiedniej dla mnie świecy powiedział: "Wbrew wszelkim opiniom, polska Iskra nie jest zła" i co? Od tamtej pory jeżdżę na Iskrze i nie narzekam.