1. Szczelność połówek.
W 059 jest taka sytuacja że kartery po przyłożeniu do siebie dobrze uszczelniają skrzynię korbową ale źle skrzynię biegów i na odwrót - dobrze skrzynię biegów a źle skrzynię korbową. Taka huśtawka. Ale nie jest to duży problem gdyż po skręceniu śrubami szczelność jest o dziwo wyrównana. Z resztą do tej pory jak jeździem to nic nie ciekło.
W 060 szczelność jest dobra - żadnych huśtawek.
2. Szczelność z lewą kapą.
W 059 zawsze mi ciekł olej. Powierzchnia styku nie jest idealna.
W 060 powierzchnia styku jest bardzo dobra. Myślę że olej nie powinien cieknąć.
3. Gniazda na łożyska.
W obydwu silnikach gniazda są równie dobre.
4. Najważniejszy powód - pęknięcia.
Obydwa silniki mają kilka mikro pajęczynek ale silnik 060 ma popękane gniazdo łożyska od strony sprzęgła: http://img14.imageshack.us/gal.php?g=dsc01825bq.jpg
Ale od strony łożyska nie ma tych pęknięć czyli nie są one na wylot.
Dla porównania silnik 059 który nie ma pęknięć:

H. Załęski pisze że gniazda nie mogą byś popękane bo ich trwałość i żywotność jest osłabiona.
5. Ogólny wygląd.
Kartery 059 mają prawie 40 lat i mają kilka uczerbków, za to 060 wyglądają bardzo ładnie nie mają żadnych uszczerbień ani nic.
6. Innowacje
Kartery 060 są nowocześniejsze: mają spust mieszanki ze skrzyni korbowej, lepiej rozwiązany mechanizm sprzęgła (mocowany do karteru a nie do kapy). 059 jest znowu rzadziej spotykany, słynne miejsce na rozrusznik elektryczny
 i ten napis WIATR
 i ten napis WIATR   .
 .Dlatego mam dylemat. Niby większość argumentów przemawia za 060 ale jednak te pęknięcia zniechęcają.
Prosze żebyście się wypowiedzieli co sądzicie na ten temat.




