- 
				
								Jakub							
- Posty: 854
- Rejestracja: 2010-06-23, 15:40
- GG: 4657132
- Moje maszyny: Jubilat
- Lokalizacja: Okolice Sieradza
- 
				Kontaktowanie:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Jakub » 2011-11-04, 20:23
			
			
			
			
			No wiec każdy ma jakieś swoje sposoby na to by części silnikowe nie zardzewiały przykładowo  skrzynia biegów . I stąd  rodzi się moje pytanie - nie wiem czy dobrze je przechowuje  . Mój sposób wygląda tak skrzynia biegów zostaje oczyszczona przemyta olejem i zawinięta w papier . Czy to jest dobry sposób ??
Jakie są wasze sposoby ??
Z góry Dzięki za odpowiedzi 

Mów mi Kuba. Zielony w 175
Raz sierpem , raz młotem w czerwoną hołotę 
Magister Kebeb 
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								AudioBas							
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- 
				Kontaktowanie:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: AudioBas » 2011-11-05, 00:10
			
			
			
			
			Możesz też wysmarować smarem 

Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ   Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ 
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								Łukasz							
- Posty: 182
- Rejestracja: 2011-07-04, 23:45
- GG: 0
- Moje maszyny: Simson SR50 1991
- Lokalizacja: Odolanów
- 
				Kontaktowanie:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Łukasz » 2011-11-05, 21:50
			
			
			
			
			Ja tam wymyłem rozpuszczalnikiem i w karton to. Silnik z SHL leży już tak z rok i ani plamki rdzy  

 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
																			 Johnny
- Posty: 634
- Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 B1
 WSK 125 B3
 WSK 125 B3 Bąk
 JAWA TS 350
- Lokalizacja: Gliwice
- 
				Kontaktowanie:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Johnny » 2011-11-05, 22:13
			
			
			
			
			Łukasz pisze:Ja tam wymyłem rozpuszczalnikiem i w karton to. Silnik z SHL leży już tak z rok i ani plamki rdzy  

 
Pod warunkiem, że leży w suchym i ciepłym. Wystaw na rok do nieogrzewanego, wilgotnego pomieszczenia to zobaczysz co z silnika zostanie ....
 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								Jakub							
- Posty: 854
- Rejestracja: 2010-06-23, 15:40
- GG: 4657132
- Moje maszyny: Jubilat
- Lokalizacja: Okolice Sieradza
- 
				Kontaktowanie:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Jakub » 2011-11-06, 18:02
			
			
			
			
			Aha dzięki za odpowiedzi  

Mów mi Kuba. Zielony w 175
Raz sierpem , raz młotem w czerwoną hołotę 
Magister Kebeb 
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								Pablo_Picasso							
- Posty: 388
- Rejestracja: 2010-06-14, 17:25
- GG: 40694177
- Moje maszyny: Komar 2350 75r.
 Simson S51 Enduro 84r.
 Tajfun 87r.
- Lokalizacja: Gdańsk/Gdynia
- 
				Kontaktowanie:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Pablo_Picasso » 2011-11-06, 21:49
			
			
			
			
			Czyli najlepiej wszystko delikatnie wysmarować towotem ??
Pozdrawiam.
			
									
									
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								piotrek7533							
- Posty: 286
- Rejestracja: 2008-02-14, 17:25
- GG: 8916094
- Moje maszyny: WSK M06B3 125 1981r
 MZ ETZ 250 1983r
 Polonez Caro 1.4GLI
- Lokalizacja: Jarosław\Mielec
- 
				Kontaktowanie:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: piotrek7533 » 2011-11-07, 09:51
			
			
			
			
			Nie wiem czy dobrze zrobiłem czy nie ale, ja w wiadereczku mam olej i w oleju części są 

 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								Łukasz							
- Posty: 182
- Rejestracja: 2011-07-04, 23:45
- GG: 0
- Moje maszyny: Simson SR50 1991
- Lokalizacja: Odolanów
- 
				Kontaktowanie:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Łukasz » 2011-11-07, 20:33
			
			
			
			
			Johnny pisze:Łukasz pisze:Ja tam wymyłem rozpuszczalnikiem i w karton to. Silnik z SHL leży już tak z rok i ani plamki rdzy  

 
Pod warunkiem, że leży w suchym i ciepłym. Wystaw na rok do nieogrzewanego, wilgotnego pomieszczenia to zobaczysz co z silnika zostanie ....
 
Ja tam wiem czy suche i ciepłe, raz po raz grzane jest, ale w tym garażu co teraz leży, ale cały poprzedni rok i ten do września spędziły w nieogrzewanym garażu z nieszczelnymi drzwiami(zimę też), więc nie wiem.
 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
																			 z-tomek
- Posty: 695
- Rejestracja: 2008-07-29, 19:16
- Moje maszyny: WSK M06 64
 WSK M21W2
- Lokalizacja: Sieradz
- 
				Kontaktowanie:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: z-tomek » 2011-11-07, 23:43
			
			
			
			
			jeżeli wymyte i w foli albo jeszcze przesmarowane to będzie leżało długo. Można też do wiaderka z olejem. Patentów jest tyle co i właścicieli
			
									
									
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								zmyngut							
- Posty: 687
- Rejestracja: 2011-07-01, 10:20
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 125
- Lokalizacja: Poniatowa
- 
				Kontaktowanie:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: zmyngut » 2011-12-08, 23:24
			
			
			
			
			zamiast zwykłego towotu lepiej użyć wazeliny bezkwasowej. towot ma z tego co pamiętam (mogę się mylić) lekko kwaśny odczyn a to akurat nie jest dobre. ja osobiście używam wazeliny, pędzel + olej- co jakiś czas trzeba powtórzyć. i aby nie leżało bezpośrednio na posadzce
			
									
									
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
																			 termin21
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: termin21 » 2011-12-09, 00:26
			
			
			
			
			Zwykły smar po kilku latach wysycha i pęka a w tych miejscach może pojawiac się rdza,wiem bo miałem różne części nawet nowe nie ruszane od lat. Prawdę mówiac im więcej smaru,oleju przepalonego tym lepiej(od czasu do czasu obficie poprawić). Łatwiej jest potem wczyscić np.nową tuleje zasraną smarami niż sie głowić co zrobić z kilkoma wżerami
			
									
									
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
	
	
		
		Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość