Silnik s01 - potrzebuje pomocy przy weryfikacji silnika
: 2015-10-18, 23:40
Witam
W ostatnich dniach nabyłem silnik s01 prawdopodobnie sokol lub shl m04. Posiadam niepelna wiedze na tematy tych silnikow i potrzebuje pomocy a mianowicie
1. sprawa pierwsza . na lewym karterze jest charakterystyczna "1" co wiele osob twierdzi ze oznacza to iz karter pochodzi z sokola ale ponoc tez numeracja silnikow w sokolach zaczynala sie od X. w moim przypadku jest tak iz posiadam 1 na karterze ale nr nie zaczyna sie od X . a nr techniczne na obu polowkach identyczne wiec raczej z jednego kawalka. Wiec jak to jest..??
2 sprawa nr 2. kartery posiadaja niezwykle niski nr a mianowicie 00038. przy zakupie nie do konca wierzylem w ten fakt. Podczas rozbierania silnika napotkalem sie na kilka niespotykanych wczesniej rzeczy
- polksiezyc z otworami ktorego nie widzialem w zadnym innym silniku
- nietypowy stojan zaplonu.
- skrzynia oryginalna m04 lob sokol 11mm i walek na 5 klow
- 2 przelotki pradowe ale wywiercone nieco glebiej niz powinny byc wyfrezowany karter wewnatrz przy tych przejsciach
Kartery nie sa zniszczone gniazda lozysk w idealnym stanie powierzchnie stykow obu polwek tez nie naruszone . Wygladalo to wszytsko tak jakby nie bylo to nigdy rozbierane lub bylo to robione wieki temu.
I teraz mnie to zastanawia czy to faktycznie nie jest bialy kruk bo po moich ogledzinach nie ma tu sladow wiejskich przeróbek jezeli ktos cos jest wstanie mi podpowiedziec to bylbym wdziezny za pomoc
W ostatnich dniach nabyłem silnik s01 prawdopodobnie sokol lub shl m04. Posiadam niepelna wiedze na tematy tych silnikow i potrzebuje pomocy a mianowicie
1. sprawa pierwsza . na lewym karterze jest charakterystyczna "1" co wiele osob twierdzi ze oznacza to iz karter pochodzi z sokola ale ponoc tez numeracja silnikow w sokolach zaczynala sie od X. w moim przypadku jest tak iz posiadam 1 na karterze ale nr nie zaczyna sie od X . a nr techniczne na obu polowkach identyczne wiec raczej z jednego kawalka. Wiec jak to jest..??
2 sprawa nr 2. kartery posiadaja niezwykle niski nr a mianowicie 00038. przy zakupie nie do konca wierzylem w ten fakt. Podczas rozbierania silnika napotkalem sie na kilka niespotykanych wczesniej rzeczy
- polksiezyc z otworami ktorego nie widzialem w zadnym innym silniku
- nietypowy stojan zaplonu.
- skrzynia oryginalna m04 lob sokol 11mm i walek na 5 klow
- 2 przelotki pradowe ale wywiercone nieco glebiej niz powinny byc wyfrezowany karter wewnatrz przy tych przejsciach
Kartery nie sa zniszczone gniazda lozysk w idealnym stanie powierzchnie stykow obu polwek tez nie naruszone . Wygladalo to wszytsko tak jakby nie bylo to nigdy rozbierane lub bylo to robione wieki temu.
I teraz mnie to zastanawia czy to faktycznie nie jest bialy kruk bo po moich ogledzinach nie ma tu sladow wiejskich przeróbek jezeli ktos cos jest wstanie mi podpowiedziec to bylbym wdziezny za pomoc