Strona 2 z 2

Re: Jawa 50

: 2009-02-21, 14:30
autor: Adamos
Anzel ja kupowałem zapinkę iglicy u siebie w sklepie .. zawołał za nią 3,50! Aż się zdziwłiłem co tak drogo.. Powiedział ze to oryginalna..:D

Re: Jawa 50

: 2009-02-21, 14:52
autor: Anzel
No słuchaj,wiesz że oryginalne części są najlepsze ;D A coś takiej wagi jak zapinka nie ma prawa być podróbą :!: :lol:

Re: Jawa 50

: 2009-02-21, 19:44
autor: GiGi
Dzisiaj cały czas próbowałem i nic. Jak zapali to 20 m przejedzie i gasnie. gaznik i kruciec czyste. Co to moze byc ?

Re: Jawa 50

: 2009-02-21, 20:50
autor: apollan
A kranik czysty? Zobacz też poziom paliwa w komorze pływakowej - regulujesz go za pomocą blaszki, która współpracuje z zaworkiem iglicowym.

Re: Jawa 50

: 2009-02-21, 22:19
autor: GiGi
a własnie czy przewód paliwowy powinien być cały wypełniony paliwem ? u mnie jest tak, żę czasem zbiera się powietrze, ale paliwo przed samym wlotem do gaźnika jest.

dodam jeszcze że gdy już załapie to na obroty wkreca się bardzo ładnie, ale zaraz (po paru sec.) gasnie . Czyli kondensator raczej odpada ?

Nie piszemy post pod postem.. używaj opcji Edytuj Adamos

Re: Jawa 50

: 2009-02-22, 11:41
autor: LukaSS
- przeczyśc i sprawdz drożność kranika
- odkręć gaźnik, przeczysc go
- sprawdz czy pomiędzy gaźnik a cylinder nie ostaje się fałszywe powietrze
- sprawdz (jak masz) filtr powietrza
- kondensator zamień na kondensator o takiej samej liczbie mikrofaradów jak oryginał (masz wybite na jego obudowie)
- sprawdz ustawienie zapłonu i odległoac styków przerywacza
- sprawdz czy na świecy jest duża niebieska iskra pomiędzy elektrodami - nie gdzieś obok
- przejedz sie z odkręcoenym korkiem paliwa - moze jego odpowietrzenie jest zatkane.

Re: Jawa 50

: 2009-02-22, 18:20
autor: rutkowski
kondensator pasuje od WSK125
wyprzedzenie zapłony 1,7mm przed GMP przerwa na przerywaczu ~0,3mm [ja ustawiam wkładając żyletkę pomiędzy styki]
na świecy podobnie ale może być trochę większa

co do kranika to chodzi on nieco inaczej niż w WSK bo otwarty jest na dół a rezerwa do góry

Re: Jawa 50

: 2009-02-22, 19:09
autor: GiGi
Ale skoro na obroty wkrecca sie idealnie a potem wlasnie tak jakby brakowalo paliwa to raczej nie wina kondensatora chyba ? ponawiam pytanie czy w wezyku paliwowym moze pojawic sie powietrze.

Re: Jawa 50

: 2009-02-22, 19:31
autor: wujcio
GiGi pisze: ponawiam pytanie czy w wezyku paliwowym moze pojawic sie powietrze.
jasne ze może u mnie z tego co pamiętam to był jakiś taki odcinek 2-3 cm powietrza ale nigdy się nie zdażyło żeby było samo powietrze bo jeśli tak jest to masz pewnie zatkany kranik najlepiej go wykręć bo zakładam że teraz odpalasz na rezerwie i to wciąga najgorszy syf jeśli bak jest brudny i może się akurat przytyka

więc wg mnie kranik przytkany

Re: Jawa 50

: 2009-02-22, 19:42
autor: rutkowski
wykręć kranik rozbierz go i starannie wyczyść

Re: Jawa 50

: 2009-02-22, 20:55
autor: LukaSS
Sprawdzałeś odpowietrzenie baku?

Tak w ogóle to Ty cos przy tym motocyklu robiłeś, czy tylko patrzysz i myślisz?

Re: Jawa 50

: 2009-02-22, 20:57
autor: GiGi
Wyczyscilem gaznik , sprawdziłem kruciec, ustawilem zapłon, przerywacz, wyczyscilem kranik paliwa ale nie przyniosło mi to oczekiwanych rezultatów, probowałem jezdzic bez korka ......

Re: Jawa 50

: 2009-02-26, 00:23
autor: shlmatis
Jawka to jawka. Mój barat jeździł jawką dużo po wsi i często gasła z powodu bąbelka w rurce paliwowej. Jak jej dodasz do maksa gazu to obserwuj co się dzieje z tym bąbelkiem .Jeżeli dochodzi do gaźnika to może to być tego wina. W przypadku gdy jawka nadal nie chce chodzić to odkręć świece po takim zgaśnięciu i zobacz czy nie jest zalana. Jeżeli nie to bardzo możliwe że masz źle wyregulowany gaźnik. Jeżeli zalana to może się pływak wieszać. Szukaj przyczyny w gaźniku i zapłonie bo to bardzo częste problemy jawki . Zobacz czy cewka zapłonowa jak i kondensator mają dobrą masę.
Jak to nie pomoże to możesz szukać rzebicia w instalacji ale to mało prawdopodobne

Re: Jawa 50

: 2009-02-26, 10:28
autor: GiGi
dzisaij kupilem nową iglicę z zapinką bo tamta była " po przejsciach" i zobaczymy jeszcze bede kombinowal z tym kranikiem ...

Re: Jawa 50

: 2009-02-26, 22:18
autor: LukaSS
Pokombinuj zasilanie nie z baku ale z butelki do gaźnika.

Re: Jawa 50

: 2009-03-11, 19:04
autor: GiGi
sorawdziłem. Chodzi ale tylko po wykreceniu krótszej dyszy. Co to może byc ?

Re: Jawa 50

: 2009-03-11, 21:29
autor: rutkowski
masz kolego zasyfiony gaźnik weź igłę i przeczyść kanaliki doprowadzające paliwo z komory do dysz oraz przedmuchaj dysze
krótka dysza jest od jałowych obrotów zapewne kanalik dyszy głównej jest zatkany jakimś syfem

edit: jeszcze jedna sprawa pod gaźnikiem na łączeniu z króćcem jest mały otworek będzie lepiej jeśli go zatkasz, ja do tego celu użyłem śrubki ze starego kompa

polecam lekturę http://www.jawa50.cba.pl" target="_blank tam są wiadomości jak zdjąć z jawki blokady fabryczne
po odblokowaniu jawka osiąga zawrotne 70km/h a nawet więcej

Re: Jawa 50

: 2009-03-12, 09:19
autor: apollan
Jeśli już tak polecamy, to ja polecę moto.kirc.pl ;-)