Strona 1 z 2
					
				cylinder  mz etz 300
				: 2009-07-05, 22:35
				autor: czochu
				http://www.swistak.pl/a3426259,MZ-ETZ-2 ... UNING.html chłopaki co sądzicie o tym zestawie a dokładnie chodzi mi tylko o jakość , po tłoku widać ze leprzy stop ale wole sie poradzic bo moze ktoś kupował, bo chce załozyć do swojej mz z góry dzięki 

 
			 
			
					
				Re: cylinder  mz etz 300
				: 2009-07-05, 22:53
				autor: Anzel
				500zł? Za te pieniądze kupisz nowy cylinder,tłok,głowicę i jeszcze Ci na pełen bak zostanie...21KM w Etce całkowicie wystarcza.Moim zdaniem szkoda pieniędzy na coś współczesnej produkcji.W Krakowie jeszcze niedawno widziałem orginalne cylindry i resztę niemieckiej produkcji.Sam muszę kupic cylinder do mojej ETZ (zerwany wewnętrzny gwint nakrętki kolanka) i napewno nie kupię jakiejś podróby,chocby kosztowała połowę mniej.
			 
			
					
				Re: cylinder  mz etz 300
				: 2009-07-05, 23:48
				autor: 175mirek
				Ten cylinder jest oryginalny niemiecki i tłok tez ale 500zł troche przesada.jak dobrze śmiga to po co ulepszać.wał długo nie pociągnie
			 
			
					
				Re: cylinder  mz etz 300
				: 2009-07-06, 08:14
				autor: bing17
				Jak dobrze pamiętam to taką 300 można zrobić samemu mając cylinder od 250. Trzeba wtedy przeszlifować cylinder na tłok od Trabanta. Bodajże tak było w oryginale, a słyszałem historyjkę że ktoś takie coś zamontował w MZ, zresztą w W3T po tłokach od MZ stosowali te od Trabanta.
			 
			
					
				Re: cylinder  mz etz 300
				: 2009-07-06, 10:05
				autor: mati17_17
				takie coś można zrobić ale z cylkiem od 251 jest troche inny i jemu ta specyfikacja nie zaszkodzi a tłok już kiedyś można było kupic tylko ze tzreba było go sprowadzać z niemiec
			 
			
					
				Re: cylinder  mz etz 300
				: 2009-07-06, 10:35
				autor: czochu
				175 mirek , z kąd wiesz ze ten cylinder jest naprawde oryginalny ddr?? mam 2 cylindry 251 i jeden 250, w oryginalnych mz etz 301  były wały takie same jak w 250 i 251 więc wał wytrzyma , a ja jeżdze spokojnie więc nie ma obaw 

 
			
					
				Re: cylinder  mz etz 300
				: 2009-07-06, 11:45
				autor: mati17_17
				wał na pewno wytrzyma przyrost mocy też bedzie tylko zużycie paliwa pójdzie w góre i to mocno z tego co słyszałem to kopa ta modyfikacja daje niezłego ale w baku robi sie też potem wir
			 
			
					
				Re: cylinder  mz etz 300
				: 2009-07-06, 12:56
				autor: wskocyklista04
				czochu pisze:175 mirek , z kąd wiesz ze ten cylinder jest naprawde oryginalny ddr?? mam 2 cylindry 251 i jeden 250, w oryginalnych mz etz 301  były wały takie same jak w 250 i 251 więc wał wytrzyma , a ja jeżdze spokojnie więc nie ma obaw 

 
 
no więc jak jeździsz spokojnie to po co taka modyfikacja?? i 500 zł w plecy;/
 
			
					
				Re: cylinder  mz etz 300
				: 2009-07-06, 15:44
				autor: czochu
				bo czasem lubie ją przycisnąć , albo gdy chce wyprzedzić samochód itd czasem 250 nie starcza:/  . chłopaki powracam do pytania czy to jest rzemiosło czy oryginał?? bo 175 mirek coś mówił ze oryginał  ddr
ps . tak na marginesie chciałbym mieć mz 301 dlatego chce zrobić tak swoją zaczynam od silnika
			 
			
					
				Re: cylinder  mz etz 300
				: 2009-07-06, 21:47
				autor: 175mirek
				czuchu pisze w aukcji i z tego to wywnioskowałem...
			 
			
					
				Re: cylinder  mz etz 300
				: 2009-07-06, 22:28
				autor: czochu
				hm ciekawe ile to z tego to oryginał hm 

  ważne zeby tłok był z dobrego stopu ak20 i był jak w oryginale co do długości bo gdy kupiłem do 250 z pistona to był krótki;/ no i bardzo wazne zeby tuleja cylindra sie nie wycierała jak masło
 
			
					
				Re: cylinder  mz etz 300
				: 2009-07-06, 22:30
				autor: wskocyklista04
				tego chyba nikt ci nei zagwarantuje;/
			 
			
					
				Re: cylinder  mz etz 300
				: 2009-07-07, 08:49
				autor: Anzel
				250 nie wystarcza? Głupie gadanie.21KM spokojnie wystarcza w trasie żeby przy 110km/h wyprzedzac co popadnie.Ale jeśli masz za dużo kasy to modyfikuj.Te 500zł wolałbym odłozyc,dozbierac,sprzedac ETZ i kupic rozsądne GS500.
			 
			
					
				Re: cylinder  mz etz 300
				: 2009-07-07, 15:27
				autor: jannex
				Odpowiadam na wszelkie pytania:
- cylek nie jest oryginalny tylko współczesny - widac po grubości tulei. Oryginalne 301 miały lekko zmienione kartery i cylek z grubą tuleja tak, że oferowano również nadwymiary
- przerobić można tylko etz 251 (inne czasy otwarcia okien pluczących niż 250).
- po takiej modyfikacji nie pali więcej ponieważ czas otwarcia okna ssącego pozostaje bez zmian
- tłok od trabanta nie pasuje do etz tylko es i ts 250 - inna odległość osi sworznia do denka.
Jak ktos ma cylek po 4 szlifie to warto się pobawić bo almot produkuje takie tłoki. Po przerobcenie oczekujcie cudów z prędkością bo silnik zyska raptem 3 km. Cała modyfikacja odbija się negatywnie na sprzęgle - same tarcze musiałby być inne ponieważ lubi pełzać przy dużym obiążeniu.
			 
			
					
				Re: cylinder  mz etz 300
				: 2009-07-07, 23:02
				autor: czochu
				czyli to bubel co ten gość sprzedaje??
			 
			
					
				Re: cylinder  mz etz 300
				: 2009-07-11, 23:15
				autor: czochu
				halo chłopaki pomózcie czy o to jest bubel czy nie??
			 
			
					
				Re: cylinder  mz etz 300
				: 2009-07-15, 14:15
				autor: kamil_Ziomek
				Przewiduje że ten temat musisz poruszyć na forum mz-ki bo tutaj dużo osub chyba sie tym nie interesowało ( tylko nie zrozum tego źle ) A po dwuch zdjęciach na aukcji moge tylko stwierdzić że w miare ładny odlew. Do odebrania w jakims tam sklepie więc może jedz i ogladnij jeśli nie masz strasznie daleko.
			 
			
					
				Re: cylinder  mz etz 300
				: 2009-07-15, 23:08
				autor: jannex
				Tak mam napisać? TO JEST BUBEL!!
			 
			
					
				Re: cylinder  mz etz 300
				: 2009-07-15, 23:11
				autor: czochu
				mam inne rozwiązanie , przeszlifuje org cylinder od mz 251 na 300ccm i kupie tłok do 300 stopu ak 20 , gadałem z kolegą który robił 1 szlif w swojej mz etz 301 i załatwił mi tłok ak 20 nominał do 300 i wszystko będzie grać 

 
			
					
				Re: cylinder  mz etz 300
				: 2009-07-15, 23:15
				autor: jannex
				Pamiętej, że to musi byc oryginalny cylek od 251 (patrz na oznaczenie koło wydechu), musisz mieć sprawny i czysty wydech oraz wykonać zatocznie na głowicy bo tłok będzie o nią walił.