ZAPŁON WSK 175 problemy, pytania, regulacja.
- NeoN
- Posty: 153
- Rejestracja: 2008-08-05, 20:24
- Moje maszyny: Wueska
Emzety
Komarzątka - Lokalizacja: Grójec
- Kontaktowanie:
Re: Kilka pytań do zapłonu Wsk M21 W2 1973 (fotki)
Sprawa wygląda tak: po dokładnym przejrzeniu instalacji ze schematem (dzięki Angel ) i po wyczyszczeniu przerywacza, stacyjki, podpięciu mas do motocykla iskra się pojawiła jest nawet jeśli nie jest podłączony akumulator Pozostało w takim razie poczekać na pierścienie i zakupić akumulator dziękuję za pomoc Wszystkim Kolejna M21 W2 wraca powoli na ten świat xD
- NeoN
- Posty: 153
- Rejestracja: 2008-08-05, 20:24
- Moje maszyny: Wueska
Emzety
Komarzątka - Lokalizacja: Grójec
- Kontaktowanie:
Re: Kilka pytań do zapłonu Wsk M21 W2 1973 (fotki)
Mam jeszcze jedną prośbę : czy ktoś mógłby wrzucić fotkę w miarę dokładną ustawionego zapłonu w motocyklu Wsk M21 W2 ?
- 175mirek
- Posty: 436
- Rejestracja: 2008-07-09, 18:52
- GG: 1103489
- Lokalizacja: Kock
- Kontaktowanie:
Re: Kilka pytań do zapłonu Wsk M21 W2 1973 (fotki)
Nic Ci ona nie da,każdy motocykl chodzi na innym ustawieniu zapłonu
Motocykle to nie wszystko ale bez nich wszystko jest niczym...
- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
Re: Kilka pytań do zapłonu Wsk M21 W2 1973 (fotki)
Zapłon należy ustawić tak by styki przerywacza zaczęły się rozwierać 4mm przed GMP. Wtedy szczelina między nimi powinna wynosić 0,05mm. Z kolei w GMP rozwarcie styków musi wynosić 0,25-0,3mm. Styki muszą do siebie przynajmniej w większej części płasko przylegać, po ich zamknięciu.
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Kilka pytań do zapłonu Wsk M21 W2 1973 (fotki)
a przy takim ustawieniu wczesnego zapłonu jest możliwość ze kompresja odda w kopkę?
- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
Re: Kilka pytań do zapłonu Wsk M21 W2 1973 (fotki)
no wiadomo, to zdrowa oznaka ja zapłon zawsze na 4 - 4,1mm przed GMP ustawiam wtedy łobuz ma największego powera;) Jak kopniesz i silnik nie zaskoczy to odbije starter.
- Mateusz WSK
- Posty: 1730
- Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
- GG: 514342
- Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
- Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
- Kontaktowanie:
Re: Kilka pytań do zapłonu Wsk M21 W2 1973 (fotki)
ja u siebie ustawiłem zapłon na tym pierwszym takim znaku jakby, są tam takie dwa trójkąciki, czyli mam prawie max przyśpieszony i tak mi dobrze odpala i śmiga.
Każdy silnik jest inny więc musisz samemu dojść jakie ustawienie odpowiada Twojemu.
Każdy silnik jest inny więc musisz samemu dojść jakie ustawienie odpowiada Twojemu.
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Kilka pytań do zapłonu Wsk M21 W2 1973 (fotki)
aha to właśnie ustawiłem tak zapłon ale jak oddało mi w kopkę stwierdziłem ze jest za wczesny i opóźniłem.
Po tym zabiegu muliła się strasznie na niskich obrotach dziś dałem tak jak miałem wcześniej (czyli ustawiłem wcześniejszy zapłon) i motor ma powera takiego że szok
Po tym zabiegu muliła się strasznie na niskich obrotach dziś dałem tak jak miałem wcześniej (czyli ustawiłem wcześniejszy zapłon) i motor ma powera takiego że szok
- Gracjan
- Posty: 102
- Rejestracja: 2008-04-28, 14:39
- GG: 621142
- Lokalizacja: Młodoszowice woj. opolskie
- Kontaktowanie:
Re: Kilka pytań do zapłonu Wsk M21 W2 1973 (fotki)
Te silniki już tak mają że gdy go kopiemy to czasem odda . Ja mam zapłon ustawiony na niecałe 3 mm może 2,8 i też oddaje także to normalne w 175.
-
- Posty: 140
- Rejestracja: 2008-07-21, 19:48
- Lokalizacja: Żyraków
- Kontaktowanie:
Re: Kilka pytań do zapłonu Wsk M21 W2 1973 (fotki)
Czasem przy lekich kopnięciach i zapłonie na 4mm to odpala w drugą strone. Gracjan czemu masz tak zapłon ustawiony?
Dzięki za opere z automatycznym słownikiem
- 175mirek
- Posty: 436
- Rejestracja: 2008-07-09, 18:52
- GG: 1103489
- Lokalizacja: Kock
- Kontaktowanie:
Re: Kilka pytań do zapłonu Wsk M21 W2 1973 (fotki)
bo mu tak pasuje i dobrze chodzi,każda wsk będzie miała inaczej zapłon ustawiony i dopiero będzie chodziła
Motocykle to nie wszystko ale bez nich wszystko jest niczym...
- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
Re: Kilka pytań do zapłonu Wsk M21 W2 1973 (fotki)
No niby tak ale albo jego motocykl to rasowy muł albo jego pomiar co do wyprzedzenia jest zły i tak na prawdę ma w granicach 3,5-4mm. Wątpie żeby aż tak duże odchyłki były możliwe. Fakt każda WSK lubi inaczej ale to są sprawy dziesiętnych milimetra a nie milimetrów. 0,3mm to już bardzo duża wartość jeżeli chodzi o ustawienie zapłonu a co dopiero 1,2.
- NeoN
- Posty: 153
- Rejestracja: 2008-08-05, 20:24
- Moje maszyny: Wueska
Emzety
Komarzątka - Lokalizacja: Grójec
- Kontaktowanie:
Re: Kilka pytań do zapłonu Wsk M21 W2 1973 (fotki)
Jak ustawić zapłon czytałem w innych tematach i chyba nawet Ty ŻbiKu o tym pisałeś. A foto potrzebne mi to po abym wiedział jak tą całą płytkę (tą dużą z 1 foto 1 post) ustawić. Wogóle to moje M21 W2 jakby sprężania zwrotnego w skrzyni korbowej nie miało
-
- Posty: 140
- Rejestracja: 2008-07-21, 19:48
- Lokalizacja: Żyraków
- Kontaktowanie:
Re: Kilka pytań do zapłonu Wsk M21 W2 1973 (fotki)
Tam gdzie jest 12V nabite powina być góra ( w strone cylindra) Puźniej ustawiasz tłok w gmp i regulujesz przerwe na przerywaczu. Puźniej cofasz wał( w strone przeciwną do obrotów zegara) tak aby tłok znalazł się 4mm niżej niż w gmp. Ustawiasz przerywacz tak aby w tym momencie zaczynał się rozwierać. I zapłon ustawiony oczywiście to 4mm to pierwsza wartość sprubuj dojść do 3,8 i zobacz jak najlepiej ci chodzi.
Dzięki za opere z automatycznym słownikiem
- 1angel
- Posty: 1113
- Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
- GG: 10200026
- Moje maszyny: Kilka legend PRLu
- Lokalizacja: WGR
- Kontaktowanie:
Re: Kilka pytań do zapłonu Wsk M21 W2 1973 (fotki)
To zależy od cewki jaką ma zaadaptowaną do swojej M21W2 , na oryginalnej owszem parametry mogą by zbliżone do fabrycznych jednak przy zmianie cewki wyprzedzenie może się znacznie zmienić .ŻbiKu pisze:. Wątpie żeby aż tak duże odchyłki były możliwe. Fakt każda WSK lubi inaczej ale to są sprawy dziesiętnych milimetra a nie milimetrów. 0,3mm to już bardzo duża wartość jeżeli chodzi o ustawienie zapłonu a co dopiero 1,2.
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down
- NeoN
- Posty: 153
- Rejestracja: 2008-08-05, 20:24
- Moje maszyny: Wueska
Emzety
Komarzątka - Lokalizacja: Grójec
- Kontaktowanie:
Re: Kilka pytań do zapłonu Wsk M21 W2 1973 (fotki)
Ustawiłem tak jak Kamil napisał, i wszystko ok było, ale chyba coś spaliłem bo zamiast akumulatora podłączyłem prostownik 12v. I nagle iskra osłabła, po zastąpieniu prostownika akumulatorem 12v słychać ze ten własnie akumulator się tak jakby gotuje- słychać syczenie w nim cóż źle zrobiłem ?
Na różnych cewkach już kombinowałem, na cewce od żuka, wsk-i i jawki 50 (6V)
Na różnych cewkach już kombinowałem, na cewce od żuka, wsk-i i jawki 50 (6V)
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Kilka pytań do zapłonu Wsk M21 W2 1973 (fotki)
a po grzyb podłączałeś prostownik jak miałeś akumulator...
o tym jak ustawiać zapłon i robić inne rzeczy poczytaj w książce H. Załęskiego wszystko tam pisze...
o tym jak ustawiać zapłon i robić inne rzeczy poczytaj w książce H. Załęskiego wszystko tam pisze...
- NeoN
- Posty: 153
- Rejestracja: 2008-08-05, 20:24
- Moje maszyny: Wueska
Emzety
Komarzątka - Lokalizacja: Grójec
- Kontaktowanie:
Re: Kilka pytań do zapłonu Wsk M21 W2 1973 (fotki)
A bo nie chciałem aku z Mz-tki brata wyciągać teraz żałuję...
Wska odpaliła,ale coś jej tak masakrycznie brzęczy w silniku że aż szkoda gazu jej dodawać pierścienie ok,tłok też, być może tulejka w główce lub sworzeń...
Dziękuje Wszystkim za pomoc w tym temacie i dziękuje za cierpliwość Wueskowicze
Wska odpaliła,ale coś jej tak masakrycznie brzęczy w silniku że aż szkoda gazu jej dodawać pierścienie ok,tłok też, być może tulejka w główce lub sworzeń...
Dziękuje Wszystkim za pomoc w tym temacie i dziękuje za cierpliwość Wueskowicze
Re: Kilka pytań do zapłonu Wsk M21 W2 1973 (fotki)
blacha wału ci się może odczepiła jak brzęczy
- Wężu
- Posty: 1149
- Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
- Lokalizacja: Rdziostów
- Kontaktowanie:
Re: Kilka pytań do zapłonu Wsk M21 W2 1973 (fotki)
Blacha w M21W2?
Jeżdżę motocyklem WSK
Ekipa Południe®
Ekipa Południe®
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości