Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r
Regulamin forum
Zakaz tworzenia nowych wątków.
Zakaz tworzenia nowych wątków.
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r
Tak wyglądają te odważniki na szprychach nie są jakieś piękne no ale cóż ważne że spełniają swoją rolę
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/98f ... 5dfb3.html
Tak prezentuje się moja przednia oponka o której pisałem wcześniej:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/798 ... 3c04f.html
Niestety nie wiem jaka jest metoda wyważania na tych wyważarkach do kół motocyklowych ale działa to podobnie jak ta samochodowa.
Po wyważeniu kiedy zakręcę kołem zatrzymuje się zawsze w innym punkcie przedtem było tak że zatrzymywało się zawsze w jednym.
Moja obręcz nie jest idealna i niestety w jednym punkcie ma bicie którego nie da się usunąć ;/
Jazda po wyważeniu i z nową oponką jest dużo lepsza nie trzęsie tak kierownicą
Oponka kosztowała 137 zł jest to model Heidenau K45 18" x 2.75
U mnie na wulkanizacji takie są ceny:
- założenie opony 15zł
- wyważenie takiego koła kosztuje 20 zł
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/98f ... 5dfb3.html
Tak prezentuje się moja przednia oponka o której pisałem wcześniej:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/798 ... 3c04f.html
Niestety nie wiem jaka jest metoda wyważania na tych wyważarkach do kół motocyklowych ale działa to podobnie jak ta samochodowa.
Po wyważeniu kiedy zakręcę kołem zatrzymuje się zawsze w innym punkcie przedtem było tak że zatrzymywało się zawsze w jednym.
Moja obręcz nie jest idealna i niestety w jednym punkcie ma bicie którego nie da się usunąć ;/
Jazda po wyważeniu i z nową oponką jest dużo lepsza nie trzęsie tak kierownicą
Oponka kosztowała 137 zł jest to model Heidenau K45 18" x 2.75
U mnie na wulkanizacji takie są ceny:
- założenie opony 15zł
- wyważenie takiego koła kosztuje 20 zł
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r
Bardzo ładna WSK. Naprawdę, gratuluję.
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r
Savier dzięki
Mały update udało mi się zamontować w końcu cyferblat od brata:
- poprawiłem jeszcze folie kolorowe (poprzednio nie udało mi się nakleić ich starannie i nachodziły na siebie)
- przykleiłem pasek LED do kubka - minimalnie poniżej tarczy cyferblatu (niestety nie mam fotek) oraz dodatkowo w kilku miejscach zalałem je płynnym tworzywem sztucznym tak samo zalałem otwór na oryginalną żarówkę dzięki czemu kable zasilające są sztywno co zapobiegnie wyrwaniu paska LED.
Tak prezentuje się licznik:
- w normalnym świetle:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d34 ... b7500.html
- po zgaszeniu światła (mój aparat słabo radzi sobie w nocy przez co obraz jest rozmazany i światło odbija się dziwnie od ramki):
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f41 ... 33a56.html
Moje spostrzeżenia:
podświetlenie jest naprawdę świetne: nie razi po oczach jest bardzo równomierne (może nie widać tego na zdjęciach) i polecam taką modyfikację
Mały update udało mi się zamontować w końcu cyferblat od brata:
- poprawiłem jeszcze folie kolorowe (poprzednio nie udało mi się nakleić ich starannie i nachodziły na siebie)
- przykleiłem pasek LED do kubka - minimalnie poniżej tarczy cyferblatu (niestety nie mam fotek) oraz dodatkowo w kilku miejscach zalałem je płynnym tworzywem sztucznym tak samo zalałem otwór na oryginalną żarówkę dzięki czemu kable zasilające są sztywno co zapobiegnie wyrwaniu paska LED.
Tak prezentuje się licznik:
- w normalnym świetle:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d34 ... b7500.html
- po zgaszeniu światła (mój aparat słabo radzi sobie w nocy przez co obraz jest rozmazany i światło odbija się dziwnie od ramki):
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f41 ... 33a56.html
Moje spostrzeżenia:
podświetlenie jest naprawdę świetne: nie razi po oczach jest bardzo równomierne (może nie widać tego na zdjęciach) i polecam taką modyfikację
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 2009-01-27, 17:59
- GG: 4842113
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Kontaktowanie:
Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r
Wspaniały motocykl, widać wyraźnie włożony ogrom pracy, powodzenia w dalszych modyfikacjach
- Brat
- Posty: 874
- Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
- Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
- Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
- Kontaktowanie:
Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r
no no, nie źle Ci to wyszło, luksus z najwyższej półki, do tego masz jeszcze chromowaną ramkę i tak fajnie się wszystko mieni
Ja jako protoplasta tego pomysłu sam jeszcze nie zmontowałem swojego licznika, a Ty tu już wyskoczyłeś z gotowcem
Ja jako protoplasta tego pomysłu sam jeszcze nie zmontowałem swojego licznika, a Ty tu już wyskoczyłeś z gotowcem
- wskocyklista04
- Posty: 282
- Rejestracja: 2008-12-30, 21:39
- GG: 8553257
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r
a ramkę masz oryginalną?? Czy też dorabiałeś z czegoś??
moja WueSKa:) http://www.polskajazda.pl/Motocykle/WSK/175/48870" target="_blank
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r
Wszystko jest oryginał oprócz podświetlania i cyferblatu
Delikatnie ją małym śrubokrętem odginałem aż zeszła
Niestety robiłem to już kilka razy i w jednym miejscu mam malutkie pęknięcie ale na szczęście nie widać go
Mogę też powiedzieć że troszkę przesadziłem ze smarowaniem trybów kiedyś i okleił mi się magnes smarem minimalnie przez co zdarzało się że wskazówka wariowała i chyba za mocno podciągnąłem na sprężynce.
Wskazówka musi być tak ustawiona żeby po całkowitym rozwinięciu wracała do pozycji zero a nawet troszkę przed ten bolczyk
Delikatnie ją małym śrubokrętem odginałem aż zeszła
Niestety robiłem to już kilka razy i w jednym miejscu mam malutkie pęknięcie ale na szczęście nie widać go
Mogę też powiedzieć że troszkę przesadziłem ze smarowaniem trybów kiedyś i okleił mi się magnes smarem minimalnie przez co zdarzało się że wskazówka wariowała i chyba za mocno podciągnąłem na sprężynce.
Wskazówka musi być tak ustawiona żeby po całkowitym rozwinięciu wracała do pozycji zero a nawet troszkę przed ten bolczyk
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r
Niestety przy montażu wskazówki chyba za lekko ją wcisnąłem bo niestety wczoraj przez dziury w drodze odpadła i muszą od nowa rozbierać licznik żeby ją wsadzić...
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/435 ... 1cc82.html
tak prezentuje się zamontowany regulator:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c11 ... 4b90f.html
czarną izolacją przymocowany jest przekaźnik który załącza regulator po ustawieniu odpowiedniej pozycji w stacyjce
nie mam oryginalnego filtra więc mam sporo miejsca
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/435 ... 1cc82.html
tak prezentuje się zamontowany regulator:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c11 ... 4b90f.html
czarną izolacją przymocowany jest przekaźnik który załącza regulator po ustawieniu odpowiedniej pozycji w stacyjce
nie mam oryginalnego filtra więc mam sporo miejsca
- Brat
- Posty: 874
- Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
- Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
- Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
- Kontaktowanie:
Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r
Co do licznika, to naprawdę źle się podziało, co do regulatora, to estetycznie nie wygląda, ale ważne że spełnia swoją rolę
- marianek_spox
- Posty: 218
- Rejestracja: 2007-01-04, 02:10
- GG: 0
- Moje maszyny: SHL M11W
WSK M06B3
WSK M06-Z2
Jawa 353
WFM M06
Komar - Lokalizacja: Myszków/Kraków-DS14kapitol
- Kontaktowanie:
Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r
Wujcio czym to zalałeś? Żywicą ?
Pozdrawiam Marian
Ekipa Południe
Ekipa Południe
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r
Tak zalałem to żywicą chyba poliestrowa (taka ze sklepu motoryzacyjnego/budowlanego - uniwersalna reparacyjna z włóknem szklanym koszt dużej puszki (o ile pamiętam 250 ml) to jakieś 12 zł) ja na mojego kloca zużyłem może 1/3 z tego a i tak zalałem mega optymalnie boki są na równo z płytką która była wycięta też w miarę minimalnie przy samych elementach trochę spartoliłem z mocowaniem tej blachy aluminiowej ale nie mogłem rozwiązać tego inaczej bo nie miałem pomysłu i dobrego radiatora.
Niestety regulator wyglądu nie ma ;] ale jest funkcjonalny - to była tylko wersja testowa czy w ogóle zadziała z prądnica RE
Wszystko przez to że nie mogłem kupić radiatora: rogi jelenia i trochę za słabo wykorzystałem miejsce do tego prostownik jest osobno - dochodzi plątanina kabli.
Następny regulator będzie bardziej upakowany na płytce dwustronnej z elementami SMD i tyrystory oraz diody będą przymocowane do rogów jelenia a następnie wszystko zalane żywicą
Niestety regulator wyglądu nie ma ;] ale jest funkcjonalny - to była tylko wersja testowa czy w ogóle zadziała z prądnica RE
Wszystko przez to że nie mogłem kupić radiatora: rogi jelenia i trochę za słabo wykorzystałem miejsce do tego prostownik jest osobno - dochodzi plątanina kabli.
Następny regulator będzie bardziej upakowany na płytce dwustronnej z elementami SMD i tyrystory oraz diody będą przymocowane do rogów jelenia a następnie wszystko zalane żywicą
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r
Mała aktualizacja:
Jestem w trakcie rozbierania i naprawy licznika :p
Zamówiłem również po kilka pierścieni chromowanych w Primie
Między czasie nakleiłem naklejki na boczki tak się prezentują(ten najbardziej po prawej to oryginał z którego dorabiałem kolor):
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... b25b9.html
Jak widać na zdjęciu różnicy w kolorze na słońcu prawie nie ma ale niestety w cieniu boczek oryginalny jest czerwony a moje są dalej pomarańczowe
Starałem się to w miarę równo przyklejać mam nadzieję że pozycja literek się zgadza - naklejki są idealnie dorobione wg oryginału.
Wielkie dzięki Brat za naklejki
Jestem w trakcie rozbierania i naprawy licznika :p
Zamówiłem również po kilka pierścieni chromowanych w Primie
Między czasie nakleiłem naklejki na boczki tak się prezentują(ten najbardziej po prawej to oryginał z którego dorabiałem kolor):
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... b25b9.html
Jak widać na zdjęciu różnicy w kolorze na słońcu prawie nie ma ale niestety w cieniu boczek oryginalny jest czerwony a moje są dalej pomarańczowe
Starałem się to w miarę równo przyklejać mam nadzieję że pozycja literek się zgadza - naklejki są idealnie dorobione wg oryginału.
Wielkie dzięki Brat za naklejki
- Brat
- Posty: 874
- Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
- Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
- Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
- Kontaktowanie:
Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r
Naklejeczki leżą jak ulał ale szkoda że nie wypolerowałeś tych boczków bo widzę już małego baranka pod światło, ale to już po fakcie z naklejkami nie wypolerujesz
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r
baranka żadnego nie ma za słaba jakość zdjęcia (za duża kompresja) i tak się wydaje
polerować nie trzeba jest może jeden paproch którego i tak nie widać
polerować nie trzeba jest może jeden paproch którego i tak nie widać
- ADRIANO1992LBN
- Posty: 88
- Rejestracja: 2008-04-17, 14:18
- GG: 9516828
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontaktowanie:
Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r
Naklejeczki są ideał... Wcale nie widać, że są naklejane, a nie malowane! Mam boczek w bardzo podobnym stanie jak ten po prawej i też prawy A baranka, aż tak bardzo nie widać. U nas mówi się na to faktura skórki pomarańczy, ale jak zwał, tak zwał...
Pozdro!
Pozdro!
Kupię jedną lagę nieruchomą do: Bąka, Dudka, Lelka etc.!
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r
Mała aktualizacja:)
w końcu uporałem się z nieszczelnością pomiędzy głowicą a cylindrem rozwiązałem to w ten sposób (za radą Starego) :
- wyciąłem podkładkę z blachy miedzianej o grubości około 0,2 mm która pasowała idealnie do mojej głowicy
- następnym krokiem było opiłowanie rantów w głowicy ponieważ mój tłok wystaje w GMP trochę ponad rant cylindra (około 0,5 mm) jest to spowodowane tym że dałem za cienką uszczelkę między cylindrem a karterami.
- po wycięciu i dopracowaniu głowicy należy nagrzać podkładkę miedzianą do czerwoności na kuchence gazowej (trwa to dosłownie kilka sekund nie można przesadzić bo podkładka może się rozpuścić) czekamy aż ostygnie - dzięki tej operacji miedz jest bardzo miękka praktycznie jak ołów.
- wszystko montujemy skręcamy i gotowe można po jeździe dociągnąć śruby aby nic się nie poluzowało.
Dziś zrobiłem ponad 100 km motor naprawdę chodzi o niebo lepiej bo na wysokich obrotach dostał straszliwej mocy i praktycznie pod każdą górę można wyjechać (oczywiście na wyższych obrotach na 4 biegu i prędkości około 80km/h) lepiej zbiera się również od niskich obrotów na 4 biegu.
Przed uszczelnieniem głowicy był u mnie Stary i mierzył mi sprężanie w cylindrze i okazało się że wynosi ono 9 Atm więc dosyć sporo, po uszczelnieniu na pewno jest ciut więcej.
Do nowych zadań jakie muszę wykonać dochodzi zmiana tej przedniej obręczy bo jest strasznie krzywa i już mnie to wkurza ;/ przy prędkości powyżej 60 km/h strasznie trzepie całym przodem (jest w jednym miejscu bachnięta ;/) i teraz moje pytanie brzmi tak czy lepiej kupić tanią Awine ( bo mam i tak wąską opone) czy lepiej dać te ponad 200 zł za te włoskie?
Przedstawiam fotki z dzisiejszej wyprawy:
(od tego upału wyleciał mi smar ze ślimaka - widać na foto jak mi się ubabrała piasta )
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/944 ... 74590.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ad0 ... b76c0.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f5b ... b8464.html
w końcu uporałem się z nieszczelnością pomiędzy głowicą a cylindrem rozwiązałem to w ten sposób (za radą Starego) :
- wyciąłem podkładkę z blachy miedzianej o grubości około 0,2 mm która pasowała idealnie do mojej głowicy
- następnym krokiem było opiłowanie rantów w głowicy ponieważ mój tłok wystaje w GMP trochę ponad rant cylindra (około 0,5 mm) jest to spowodowane tym że dałem za cienką uszczelkę między cylindrem a karterami.
- po wycięciu i dopracowaniu głowicy należy nagrzać podkładkę miedzianą do czerwoności na kuchence gazowej (trwa to dosłownie kilka sekund nie można przesadzić bo podkładka może się rozpuścić) czekamy aż ostygnie - dzięki tej operacji miedz jest bardzo miękka praktycznie jak ołów.
- wszystko montujemy skręcamy i gotowe można po jeździe dociągnąć śruby aby nic się nie poluzowało.
Dziś zrobiłem ponad 100 km motor naprawdę chodzi o niebo lepiej bo na wysokich obrotach dostał straszliwej mocy i praktycznie pod każdą górę można wyjechać (oczywiście na wyższych obrotach na 4 biegu i prędkości około 80km/h) lepiej zbiera się również od niskich obrotów na 4 biegu.
Przed uszczelnieniem głowicy był u mnie Stary i mierzył mi sprężanie w cylindrze i okazało się że wynosi ono 9 Atm więc dosyć sporo, po uszczelnieniu na pewno jest ciut więcej.
Do nowych zadań jakie muszę wykonać dochodzi zmiana tej przedniej obręczy bo jest strasznie krzywa i już mnie to wkurza ;/ przy prędkości powyżej 60 km/h strasznie trzepie całym przodem (jest w jednym miejscu bachnięta ;/) i teraz moje pytanie brzmi tak czy lepiej kupić tanią Awine ( bo mam i tak wąską opone) czy lepiej dać te ponad 200 zł za te włoskie?
Przedstawiam fotki z dzisiejszej wyprawy:
(od tego upału wyleciał mi smar ze ślimaka - widać na foto jak mi się ubabrała piasta )
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/944 ... 74590.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ad0 ... b76c0.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f5b ... b8464.html
Ostatnio zmieniony 2010-07-12, 02:55 przez wujcio, łącznie zmieniany 1 raz.
- Brat
- Posty: 874
- Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
- Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
- Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
- Kontaktowanie:
Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r
No pięknie, wszystko już gra, wyglądać to już wcześniej wyglądała
Musimy się kiedyś spotkać i po lansujemy się jakąś Wueskowo - Junakową ekipą
PS : popraw linki bo fotki coś nie trybią
Musimy się kiedyś spotkać i po lansujemy się jakąś Wueskowo - Junakową ekipą
PS : popraw linki bo fotki coś nie trybią
- Stary
- Posty: 1195
- Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
- GG: 3029753
- Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r
Ale nabiłem expa skoro w takiej WSK moje patenty jeżdżą I co Ty byś zrobił gdyby junaka nie trzeba było uszczelniać i takich rozwiązań szukać?wujcio pisze:w końcu uporałem się z nieszczelnością pomiędzy głowicą a cylindrem rozwiązałem to w ten sposób (za radą Starego)
A sprężanie rzeczywiście 9 bar, całkiem, całkiem. Manometr świetna rzecz Ciekawe ile będzie teraz w moim junaku? :>
- Pablo_Picasso
- Posty: 388
- Rejestracja: 2010-06-14, 17:25
- GG: 40694177
- Moje maszyny: Komar 2350 75r.
Simson S51 Enduro 84r.
Tajfun 87r. - Lokalizacja: Gdańsk/Gdynia
- Kontaktowanie:
Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r
Super Wsk-a wujcio odwaliłeś kawał dobrej roboty tylko pogratulować.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
GKS Wybrzeże Gdańsk 1945-2012
http://www.facebook.com/ZielonyCustomGarage
http://www.facebook.com/ZielonyCustomGarage
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r
Mała aktualizacja:
Udało mi się wybić w końcu numery na nowej tabliczce znamionowej.
Patent zamocowania rozwiązałem tak że rozpiłowałem symetrycznie te oba otwory a później niedoskonałości zamalowałem markerem. Myślę że wyszło w miarę przyzwoicie.
Jak uda mi się je jeszcze przynitować to dodam kolejne fotki
Foto w załącznikach
Udało mi się wybić w końcu numery na nowej tabliczce znamionowej.
Patent zamocowania rozwiązałem tak że rozpiłowałem symetrycznie te oba otwory a później niedoskonałości zamalowałem markerem. Myślę że wyszło w miarę przyzwoicie.
Jak uda mi się je jeszcze przynitować to dodam kolejne fotki
Foto w załącznikach
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości