Kobuz Brata
Regulamin forum
Zakaz tworzenia nowych wątków.
Zakaz tworzenia nowych wątków.
- Brat
- Posty: 874
- Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
- Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
- Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
- Kontaktowanie:
Re: Kobuz Brata
Dziś trochę pogrzebałem przy wuesce. Na wstępie uszczelniłem tłumik i wyregulowałem zapłon - wczoraj ustawiłem go na oko - jak się okazało 15 mm przed GMP ! i motor normalnie pracował (można to zobaczyć na wcześniejszym filmiku)
Wstępnie wyregulowałem gaźnik. Na początku założyłem filtr z malucha - efekt taki jak kiedyś na pegazie - nie równe obroty i spore dławienie z wolnych obrotów. Po założeniu oryginalnego filtra, jak ręką odjął wiesia ślicznie pracuje. Jedna poranna przejażdżka + regulowanie dało niezłe efekty, na nowym gaźniku to całkiem inny motor, bez problemu mogę jechać na pierwszym, drugim i trzecim biegu - zupełnie bez dodania grama gazu, po prostu ciągnie na minimalnych obrotach i przy tym nie ma poważnego szarpania ! Na czwartym biegu także daje radę ale droga musi być całkiem pozioma i gładka Na pegazie już na trzecim biegu taka jazda kończyła się gaśnięciem motocykla i mocniejszym szarpaniem. Jak pisałem już wczoraj - zwiększenie mocy w każdej partii obrotów jak najbardziej odczuwalne.
Zamieszczam krótki filmik. Łobuz na końcu z nieznanych przyczyn gaśnie, jednak jak się okazało - brakło benzynki w baku zessało ją co do kropelki
Początkowa słabsza reakcja na gaz, spowodowana raczej nie rozgrzanym silnikiem
Nowy Gaźnik Wsk 175 Brata - po drobnej regulacji POLECAM OGLĄDAĆ W HD
Wstępnie wyregulowałem gaźnik. Na początku założyłem filtr z malucha - efekt taki jak kiedyś na pegazie - nie równe obroty i spore dławienie z wolnych obrotów. Po założeniu oryginalnego filtra, jak ręką odjął wiesia ślicznie pracuje. Jedna poranna przejażdżka + regulowanie dało niezłe efekty, na nowym gaźniku to całkiem inny motor, bez problemu mogę jechać na pierwszym, drugim i trzecim biegu - zupełnie bez dodania grama gazu, po prostu ciągnie na minimalnych obrotach i przy tym nie ma poważnego szarpania ! Na czwartym biegu także daje radę ale droga musi być całkiem pozioma i gładka Na pegazie już na trzecim biegu taka jazda kończyła się gaśnięciem motocykla i mocniejszym szarpaniem. Jak pisałem już wczoraj - zwiększenie mocy w każdej partii obrotów jak najbardziej odczuwalne.
Zamieszczam krótki filmik. Łobuz na końcu z nieznanych przyczyn gaśnie, jednak jak się okazało - brakło benzynki w baku zessało ją co do kropelki
Początkowa słabsza reakcja na gaz, spowodowana raczej nie rozgrzanym silnikiem
Nowy Gaźnik Wsk 175 Brata - po drobnej regulacji POLECAM OGLĄDAĆ W HD
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Kobuz Brata
Pracuje nieźle.
Tylko takie pytanie dlaczego zawsze przy drugim kopnięciu krzyczysz łoo? xD
Tylko takie pytanie dlaczego zawsze przy drugim kopnięciu krzyczysz łoo? xD
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Kobuz Brata
Kompresja odbija?Addadko pisze:Pracuje nieźle.
Tylko takie pytanie dlaczego zawsze przy drugim kopnięciu krzyczysz łoo? xD
Re: Kobuz Brata
Na hamownie z dziadem ! Ten gaźnik to sprzęt co na allegro oferują za 150zł około ? Widzę ,że wszyscy masowo filterki do paliwa stosują
- Brat
- Posty: 874
- Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
- Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
- Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
- Kontaktowanie:
Re: Kobuz Brata
Zamieszczam dość stary film którego nigdy nie ujawniałem na łamach forum i YT. Rewelacji nie ma, ale są wspomnienia.
Wsk Brata '09 Wcześniej nie ujawniony film.
PS Jak na razie do wuechy nie zaglądałem. Nie miałem czasu na regulacje. Liczę że za około 2 tygodnie znów zacznę prace przy łobuzie i uda mi się wszystko doprowadzić do ładu
Wsk Brata '09 Wcześniej nie ujawniony film.
PS Jak na razie do wuechy nie zaglądałem. Nie miałem czasu na regulacje. Liczę że za około 2 tygodnie znów zacznę prace przy łobuzie i uda mi się wszystko doprowadzić do ładu
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1960
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: Kobuz Brata
W pewnym momencie słychać strzały ?Brat pisze:Zamieszczam dość stary film którego nigdy nie ujawniałem na łamach forum i YT.
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Kobuz Brata
Cóż za straszny opis - "film, który miał nie ujrzeć światła dziennego" (ciekawe jak go zgrałeś na kompa ) "nigdy nie ujawniony"... groza .
Ale mi się podoba . Kamera znowu aż tak mocno nie skacze, ogólnie jest nieźle. Widać, że wueska ryje jak cross, mocna, ładna... Ale co mi się podobało - widok zmiany biegów odbity w kierunkach .
EDIT. Seba, myślałem, że z tego wyrosłeś.
Ale mi się podoba . Kamera znowu aż tak mocno nie skacze, ogólnie jest nieźle. Widać, że wueska ryje jak cross, mocna, ładna... Ale co mi się podobało - widok zmiany biegów odbity w kierunkach .
EDIT. Seba, myślałem, że z tego wyrosłeś.
- Brat
- Posty: 874
- Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
- Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
- Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
- Kontaktowanie:
Re: Kobuz Brata
Strzały słychać od 0:00 do 0:10. Nigdzie dalej ich nie usłyszałem
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 2011-03-20, 20:34
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk175w2
romet pony
komar232 - Lokalizacja: leżajsk
- Kontaktowanie:
Re: Kobuz Brata
Muszę podziękować Bratu za pomoc i informacje które mi udzielił podczas zakładania alternatora. Niech każdy wie że Brat jest WIELKI;) Dziękuje:)
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
- Brat
- Posty: 874
- Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
- Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
- Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
- Kontaktowanie:
Re: Kobuz Brata
Już taki Wielki jak na tym filmiku nie jestem To film sprzed dwóch lat, do tej pory wueska jak i Ja się trochę zmieniliśmy
- Skinder
- Posty: 2221
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
Re: Kobuz Brata
To oryginalne nagranie z czarnych skrzynek tupolewa, dopiero teraz zostały udostępnione polskim naukowcom. Rosjanie nie dołączyli tego do kopii nagrań. Jak ten gaźnik współpracuje z seryjnym filtrem?
- Brat
- Posty: 874
- Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
- Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
- Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
- Kontaktowanie:
Re: Kobuz Brata
Jak ? ciężko powiedzieć, bo nadal nie wyregulowałem gaźnika. Powiem tak. Na oryginalnym filtrze jest na pewno lepiej niż na filtrze od malucha.
- Stary
- Posty: 1195
- Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
- GG: 3029753
- Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Kobuz Brata
Czyli moje przypuszczenia co do słabej przepustowości tegoż chyba się sprawdzają.Brat pisze:Powiem tak. Na oryginalnym filtrze jest na pewno lepiej niż na filtrze od malucha.
Na oryginalnym filtrze jest lepiej, ale dlaczego? Na maluchowym jest za mało powietrza? Czy właśnie na odwrót - dysza Keihin 95 jest za uboga do filtra od malucha? Mi Junak zaczął dobrze współpracować dopiero z dyszą Keihin 142, ona ma przepływ coś koło 240ccm/min czyli znacznie więcej niż oryginał WSK. Jesteś pewien że nie przydałoby się dać większej dyszy?
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 2011-03-20, 20:34
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk175w2
romet pony
komar232 - Lokalizacja: leżajsk
- Kontaktowanie:
Re: Kobuz Brata
No dobra, może nie ,,wielki'' ale Wspaniały, pomocny i zawsze znajdzie czas by doradzić. I nawiasem mówiąc ten temat mi dużo pomógł. Teraz nie ma się do czego przyczepić (i nie jestem pedalem:P )
- Brat
- Posty: 874
- Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
- Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
- Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
- Kontaktowanie:
Re: Kobuz Brata
Stary pisze:Czyli moje przypuszczenia co do słabej przepustowości tegoż chyba się sprawdzają.Brat pisze:Powiem tak. Na oryginalnym filtrze jest na pewno lepiej niż na filtrze od malucha.
Na oryginalnym filtrze jest lepiej, ale dlaczego? Na maluchowym jest za mało powietrza? Czy właśnie na odwrót - dysza Keihin 95 jest za uboga do filtra od malucha? Mi Junak zaczął dobrze współpracować dopiero z dyszą Keihin 142, ona ma przepływ coś koło 240ccm/min czyli znacznie więcej niż oryginał WSK. Jesteś pewien że nie przydałoby się dać większej dyszy?
Czyli sugerujesz że filtr z malucha daje za dużo powietrza z małą dyszą i dlatego silnik nie pracuje poprawnie, zaś mała dysza z oryginalnym filtrem (przypuszczalnie mniejsza przepustowość) działa stosunkowo ok ale nie wyciąga pełnej pary. Czyli gdybym zastosował filtr z malucha + większa dysza to wszystko mogło by działać tak jak należy ? było by to wtedy zdatne do regulacji ?
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Kobuz Brata
właśnie filtr z malucha blokuje przepływ powietrza i ciągnie tak jakby więcej paliwa
jak dasz bardziej przelotowy filtr typu stożek to wtedy więcej powietrza CI bierze i mniej paliwa z dyszy (bo dysza nie wyrabia)
jak dasz bardziej przelotowy filtr typu stożek to wtedy więcej powietrza CI bierze i mniej paliwa z dyszy (bo dysza nie wyrabia)
- Stary
- Posty: 1195
- Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
- GG: 3029753
- Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Kobuz Brata
To nie jest takie proste do ustalenia
Wymiana dyszy na mniejszą może niewiele pomóc - te gaźniki ostro zasysają mieszankę i w pewnym momencie jest tak duże podciśnienie, że silnik zamuli się czy to na dyszy Keihin 95, 98, 100 czy 105. Z tego co zaobserwowałem u siebie i z tego co podaje Wujcio, Alien i Irek można przypuszczać, że filtr z malucha daje za duży opór powietrza do współczesnych gaźników (PWK, JRC, Mikuni 26-30mm). Jednak inni pisali, że z pegazem sprawuje się ok.
Masz Arek podobny problem jak Irek, wymieńcie się doświadczeniami i dajcie znać co ustaliliście. Kupcie zestawy dysz, te gaźniki są diabelnie czułe na dobór dysz.
Wymiana dyszy na mniejszą może niewiele pomóc - te gaźniki ostro zasysają mieszankę i w pewnym momencie jest tak duże podciśnienie, że silnik zamuli się czy to na dyszy Keihin 95, 98, 100 czy 105. Z tego co zaobserwowałem u siebie i z tego co podaje Wujcio, Alien i Irek można przypuszczać, że filtr z malucha daje za duży opór powietrza do współczesnych gaźników (PWK, JRC, Mikuni 26-30mm). Jednak inni pisali, że z pegazem sprawuje się ok.
Masz Arek podobny problem jak Irek, wymieńcie się doświadczeniami i dajcie znać co ustaliliście. Kupcie zestawy dysz, te gaźniki są diabelnie czułe na dobór dysz.
- irek
- Posty: 569
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
- GG: 7348413
- Moje maszyny: Komar, WSK 175
- Lokalizacja: Paszczyna
- Kontaktowanie:
Re: Kobuz Brata
Z filtrem do malucha nie jest do końca tak, że liczy się przepustowość tylko. To jest jedno, ale wcale nie z tego powodu motor działa jakoś inaczej. Przecież to jest symetryk gdzie tak samo jak wydech liczy się dolot. Wywalając oryginalną puszkę rozstrajacie zjawiska falowe, które mają znaczenie w napełnianiu komory przy odpowiednich obrotach.
Ja kiedy na symetryku założyłem filtr bezpośrednio na gaźnik stwierdziłem, że tak nie da się jeździć.
Dopiero kiedy założyłem filtr na rurze od kibla to było lepiej. Choć dalej było gorzej niż na oryginale bo motor miał inny moment obrotowy, inaczej się zachowywał ale dało się jeździć bo liczyło się czyste powietrze.
Ja kiedy na symetryku założyłem filtr bezpośrednio na gaźnik stwierdziłem, że tak nie da się jeździć.
Dopiero kiedy założyłem filtr na rurze od kibla to było lepiej. Choć dalej było gorzej niż na oryginale bo motor miał inny moment obrotowy, inaczej się zachowywał ale dało się jeździć bo liczyło się czyste powietrze.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Kobuz Brata
Zmierzyłem filtr z malucha:
- długość: 130 mm
- średnica zewnętrzna 70 mm.
Otwór jest taki jak rurka z kibla ;p
- długość: 130 mm
- średnica zewnętrzna 70 mm.
Otwór jest taki jak rurka z kibla ;p
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości