JueS: Sokół 600
Regulamin forum
Zakaz tworzenia nowych wątków.
Zakaz tworzenia nowych wątków.
- zmyngut
- Posty: 686
- Rejestracja: 2011-07-01, 10:20
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 125
- Lokalizacja: Poniatowa
- Kontaktowanie:
Re: JueS: Sokół 600
Witam
Oj czekałem na te kilka zdjęć czekałem- dziękuję Mam pytanie- czy wał posiadał łożysko kulkowe dwurzędowe- nie wiem czy dobrze pamiętam ale od strony chyba napędu? Pytam bo dawno temu czytałem sobie instrukcję obsługi do 600-ki- taka lektura do poduszki (emocje prawie jak perzy powieści sensacyjnej- a najbardziej pamiętam tą "najaśnicę przednią"- to jest nazwa a nie jakaś tam lampa
Oj czekałem na te kilka zdjęć czekałem- dziękuję Mam pytanie- czy wał posiadał łożysko kulkowe dwurzędowe- nie wiem czy dobrze pamiętam ale od strony chyba napędu? Pytam bo dawno temu czytałem sobie instrukcję obsługi do 600-ki- taka lektura do poduszki (emocje prawie jak perzy powieści sensacyjnej- a najbardziej pamiętam tą "najaśnicę przednią"- to jest nazwa a nie jakaś tam lampa
- marwsk
- Posty: 169
- Rejestracja: 2007-01-02, 23:22
- GG: 7969515
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: JueS: Sokół 600
Moglbys wrzucic wiecej zdjec motocykla? Z remontem nadwozia radzil bym zachowac szczegolna ostroznosc bo slyszalem juz o przypadku, ze ktos oddal oryginalny motocykl a odebral w duzej czesci replike. Niedawno byly do nabycia (z tego co pamietam przez brac sokolarzy) fabrycznie nowe opony prosto z chin o wzorze polskiej opony stomil 19x4,00. wlasciwie wiekszosc elementow jest dostepna jako repliki ale wiadomo, ze to nie do konca jest to o co chodzi. jak wiadomo kompletujemy w Topaczu dwie "600" i niestety jest to juz kosmologia, dotyczy glownie galanterii, osprzetu kierownicy, licznika. Uwazaj na slynne repliki szkiel sprzedawanych po 1000zl:)
Ciekawostka sa wozki boczne stosowane w tym modelu po lewej stronie na wzor angielski. Bylo na zlocie o tym wiele anegdot:)
Ciekawostka sa wozki boczne stosowane w tym modelu po lewej stronie na wzor angielski. Bylo na zlocie o tym wiele anegdot:)
''Wielki Motórze. Swoja Przenajświetszą Benzynę zamień w wino ... aby pragnienie nasze ugasić''
- JueS
- Posty: 266
- Rejestracja: 2009-07-14, 13:44
- GG: 0
- Moje maszyny: kolekcja 100+ motocykli =)
- Lokalizacja: Puszczykowo
- Kontaktowanie:
Re: JueS: Sokół 600
Dokładnie takie ma od strony sprzęgła, właśnie tam przymierzam się do zastosowania tego wahliwego.zmyngut pisze:Mam pytanie- czy wał posiadał łożysko kulkowe dwurzędowe- nie wiem czy dobrze pamiętam ale od strony chyba napędu?
Marwsk: staram się nie rozstawać z częściami O oponach jeszcze nie myślałem, te co są mają to coś w sobie...hehe ten terenowy, stary bieżnik wygląda dość klimatycznie. Co do replik to fakt jest tego dużo ale głownie do 1000, niestety to co mnie głównie interesuje to cylinder i tego akurat nikt nie robi z moich skromnych informacji. Co do wózków to mogę się domyślać tych anegdot
Kupię do kolekcji: polskie motocykle sportowe, motocykle sprzed 1945 slaaneshad@o2.pl
- pawel15
- Posty: 1247
- Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
- GG: 2782862
- Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
- Lokalizacja: Dąbie
- Kontaktowanie:
Re: JueS: Sokół 600
Możesz dokładnie opisać to mycie w ultradźwiękach?JueS pisze:kartery i kapy silnika idą do mycia w ultradźwiękach
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 2011-10-08, 15:04
- GG: 0
- Moje maszyny: kobuz, m06
- Lokalizacja: Łęczna
- Kontaktowanie:
Re: JueS: Sokół 600
jest sobie myjka ultradźwiękowa i wrzucasz to do niej i włączasz ;]
http://www.youtube.com/watch?v=wOlcxZrd ... re=related
oczywiście są na tyle duże że można wrzucić kartery etc
http://www.youtube.com/watch?v=wOlcxZrd ... re=related
oczywiście są na tyle duże że można wrzucić kartery etc
- JueS
- Posty: 266
- Rejestracja: 2009-07-14, 13:44
- GG: 0
- Moje maszyny: kolekcja 100+ motocykli =)
- Lokalizacja: Puszczykowo
- Kontaktowanie:
Re: JueS: Sokół 600
Tak jak kobuzwsk napisał, tam gdzie oddałem cylinder i zawory mają łaźnie z ultradźwiękami. Wstępnie jestem na wtorek umówiony do odbioru części to przy okazji uśmiechnę się o umycie karterów.
Odnośnie współosiowości karterów, mamy pomysł by dorobić prosty wałek który będzie dopasowany pod wewnętrzna średnicę łożysk wału. Wciśniemy normalne łożyska, skręcimy kartery i...jak wałek będzie prawidłowo wchodził między dwa łożyska to logicznie rozumując kartery trzymają oś Ten element jest już zamówiony do odbioru w przyszłym tygodniu.
Dorzucam obiecane zdjęcia skrzyni biegów, dodatkowo kapa od strony sprzęgła i gaźnik.
cdn
Odnośnie współosiowości karterów, mamy pomysł by dorobić prosty wałek który będzie dopasowany pod wewnętrzna średnicę łożysk wału. Wciśniemy normalne łożyska, skręcimy kartery i...jak wałek będzie prawidłowo wchodził między dwa łożyska to logicznie rozumując kartery trzymają oś Ten element jest już zamówiony do odbioru w przyszłym tygodniu.
Dorzucam obiecane zdjęcia skrzyni biegów, dodatkowo kapa od strony sprzęgła i gaźnik.
cdn
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kupię do kolekcji: polskie motocykle sportowe, motocykle sprzed 1945 slaaneshad@o2.pl
- Ksiądz
- Posty: 72
- Rejestracja: 2011-05-30, 15:51
- GG: 2067946
- Moje maszyny: WSK 175 M21W2S1 Sport '75
WSK M06B3 '75 - Lokalizacja: Skierniewice
- Kontaktowanie:
- JueS
- Posty: 266
- Rejestracja: 2009-07-14, 13:44
- GG: 0
- Moje maszyny: kolekcja 100+ motocykli =)
- Lokalizacja: Puszczykowo
- Kontaktowanie:
Re: JueS: Sokół 600
Byłem w zakładzie odebrać cylinder i zawory. Okazało się, że jeden z zaworów był nieodpowiedni (stalowy z wklęsłą powierzchnią, chyba od stara?) także jeden został dobrany pod wymiar a drugi pozostał. Sprężyny sprawdzone na "czuja"... wydaje się, że są dość twarde, zobaczymy w przyszłości jak to będzie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kupię do kolekcji: polskie motocykle sportowe, motocykle sprzed 1945 slaaneshad@o2.pl
-
- Posty: 152
- Rejestracja: 2009-10-25, 14:40
- GG: 0
- Lokalizacja: Leżajsk
- Kontaktowanie:
Re: JueS: Sokół 600
Witaj! Tak sie składa że równiez jestem posiadaczem S600 i tej jesieni zamiazam rozpocząc remont. Jeśli chodzi o to czy piaskować czy szkiełkować to osobiście polecam metodę mycia w specjalnym roztworze z drobinami tworzywa sztucznego/ scinków/ Osobiście przetestowałem to na silniku WSK przy odbudowie mojego Perkoza. Efekt można zobaczyć w watku WSK Perkoz 000022 w folderze Profesjonalnie odbudowane maszyny
-
- Posty: 634
- Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350 - Lokalizacja: Gliwice
- Kontaktowanie:
Re: JueS: Sokół 600
Markiz czytając Twój wątek o Perkozie już chciałem pytać o szczegóły tej metody mycia. Osobiście faktura materiału po szkiełkowaniu mi się podoba. Polerka raczej odpada. Pozostaje tylko jakaś metoda "odświeżenia" powierzchni - wydaje się, że Twoja metoda jest odpowiednia do tego. Napisz na czym to dokładnie polega, kto to robi i ile to kosztuje
- JueS
- Posty: 266
- Rejestracja: 2009-07-14, 13:44
- GG: 0
- Moje maszyny: kolekcja 100+ motocykli =)
- Lokalizacja: Puszczykowo
- Kontaktowanie:
Re: JueS: Sokół 600
Hej Markiz! Ciekawy pomysł właśnie czegoś takiego mi brakowało, czy mógłbyś wkleić tutaj zdjęcie samego silnika/faktury? Wielkie dzięki za pomysł Podłączam się do prośby przedmówcy, jak to się nazywa technicznie? i ile taka przyjemność?
Kupię do kolekcji: polskie motocykle sportowe, motocykle sprzed 1945 slaaneshad@o2.pl
- iron_bird
- Posty: 629
- Rejestracja: 2011-09-29, 20:25
- GG: 9680903
- Moje maszyny: M06B3 83r
M21W2 Kobuz 76r - Lokalizacja: Zagórów - PSL
- Kontaktowanie:
Re: JueS: Sokół 600
Jak tam postępy JueS? Trochę cicho się zrobiło w tym temacie.
- JueS
- Posty: 266
- Rejestracja: 2009-07-14, 13:44
- GG: 0
- Moje maszyny: kolekcja 100+ motocykli =)
- Lokalizacja: Puszczykowo
- Kontaktowanie:
Re: JueS: Sokół 600
Hej
Prace przy s600 stoją, bo czekam za karterami ale po kolei...
Po złożeniu cylindra i zaworów, w kolejnym etapie zajęliśmy się kapą rozrządu. Przy szczegółowych oględzinach okazało się, że kapa jest uszkodzona w kilku miejscach. W drugiej części gdzie jest ta nienaturalna krzywizna, kapa była uszkodzona(?), w każdym razie ktoś nadspawał taki kształt a co gorsza zalał właściwe kanały olejowe i do tego pozostawił nieszczelności w innych miejscach. W efekcie trzeba było dremelem wyborować tą całą "rzeźbę". Dziura została zalana aluminium tak by w przyszłości można było zrekonstruować całą strukturę. Na wewnętrznej powierzchni kapy są do zrobienia jeszcze gniazda pod ośki rozrządu o czym wcześniej wspominałem. Wszystkie te prace łącznie z karterami zleciłem specjalistycznemu zakładowi na poznańskiej polibudzie. Sęk w tym, że chłopaki tam są zawaleni pracą i z góry wiedziałem, że zrealizowanie całego zamówienia zajmie kilka miesięcy. Nie mam z tym żadnego problemu, ponieważ czas nie gra roli tylko jakość wykonania.
Co do karterów, we własnym zakresie udało się nam potwierdzić, że trzymają oś. Po prostu założyliśmy łożyska pod wał, skręciliśmy kartery i przełożyliśmy przez całość tłoczysko o idealnym wymiarze. Same kartery są uszkodzony tylko w jednym miejscu, tj ścianka oddzielająca gniazdo łożyska od komory sprzęgłowej. Poprzedni właściciel trochę za bardzo wcisnął łożysko na prasie, przez co ta ścianka popękała. Widać też, że nie pierwszy raz to się zdarzyło bo sam element wyraźnie był już kilka razy naprawiany. Tak jak kapa zaworowa, kartery są na polibudzie. Będą miały liźnięte powierzchnie pod uszczelki.
Z dupereli to dostałem, ładne, nierdzewne śrubki do skręcenia kap i karterów oraz brakujące sprężyny do sprzęgła.
Mam też dorobione brakujące śruby mocujące skrzynię biegów.
A taką bestię składam sobie w ramach zimowego relaksu
Prace przy s600 stoją, bo czekam za karterami ale po kolei...
Po złożeniu cylindra i zaworów, w kolejnym etapie zajęliśmy się kapą rozrządu. Przy szczegółowych oględzinach okazało się, że kapa jest uszkodzona w kilku miejscach. W drugiej części gdzie jest ta nienaturalna krzywizna, kapa była uszkodzona(?), w każdym razie ktoś nadspawał taki kształt a co gorsza zalał właściwe kanały olejowe i do tego pozostawił nieszczelności w innych miejscach. W efekcie trzeba było dremelem wyborować tą całą "rzeźbę". Dziura została zalana aluminium tak by w przyszłości można było zrekonstruować całą strukturę. Na wewnętrznej powierzchni kapy są do zrobienia jeszcze gniazda pod ośki rozrządu o czym wcześniej wspominałem. Wszystkie te prace łącznie z karterami zleciłem specjalistycznemu zakładowi na poznańskiej polibudzie. Sęk w tym, że chłopaki tam są zawaleni pracą i z góry wiedziałem, że zrealizowanie całego zamówienia zajmie kilka miesięcy. Nie mam z tym żadnego problemu, ponieważ czas nie gra roli tylko jakość wykonania.
Co do karterów, we własnym zakresie udało się nam potwierdzić, że trzymają oś. Po prostu założyliśmy łożyska pod wał, skręciliśmy kartery i przełożyliśmy przez całość tłoczysko o idealnym wymiarze. Same kartery są uszkodzony tylko w jednym miejscu, tj ścianka oddzielająca gniazdo łożyska od komory sprzęgłowej. Poprzedni właściciel trochę za bardzo wcisnął łożysko na prasie, przez co ta ścianka popękała. Widać też, że nie pierwszy raz to się zdarzyło bo sam element wyraźnie był już kilka razy naprawiany. Tak jak kapa zaworowa, kartery są na polibudzie. Będą miały liźnięte powierzchnie pod uszczelki.
Z dupereli to dostałem, ładne, nierdzewne śrubki do skręcenia kap i karterów oraz brakujące sprężyny do sprzęgła.
Mam też dorobione brakujące śruby mocujące skrzynię biegów.
A taką bestię składam sobie w ramach zimowego relaksu
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2012-02-04, 09:26 przez JueS, łącznie zmieniany 1 raz.
Kupię do kolekcji: polskie motocykle sportowe, motocykle sprzed 1945 slaaneshad@o2.pl
-
- Posty: 163
- Rejestracja: 2011-09-07, 17:24
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2 KOBUZ
WSK M06L
WSK M06B3
WSK M06B3 GIL - Lokalizacja: Sucha Beskidzka
- Kontaktowanie:
Re: JueS: Sokół 600
Rama i silnik z jakiegoś ruskiego sprzętu ;>
- JueS
- Posty: 266
- Rejestracja: 2009-07-14, 13:44
- GG: 0
- Moje maszyny: kolekcja 100+ motocykli =)
- Lokalizacja: Puszczykowo
- Kontaktowanie:
Re: JueS: Sokół 600
Po wielu miesiącach w końcu odebrałem kartery. Większość tego czasu zajęło szukanie porządnego warsztatu co by chciał i potrafił wykonać prace z odpowiednią jakością. Chłopaki z polibudy zapowiadali się dosyć dobrze ale... przetrzymali mi kartery pół roku i w końcu doszli do wniosku że zadanie przerasta ich umiejętności oO. Na szczęście z ich polecenia trafiłem na zakład, które w niecałe 4 miesiące (a miało być 4 tygodnie ) dokończył prace.
A teraz co zostało zrobione:
1. Wszystkie powierzchnie pod uszczelki splanowane.
2. Kapa rozrządu: odtworzony został kanał olejowy z jego uwypukleniem na zewnętrznej powierzchni kapy (element zaznaczony czerwonym okręgiem na zdjęciu). 3. Gniazda śrub (8xM6) mocujących kapę do karteru zostały wyrównane.
4. Na powierzchni wewnętrznej kapy (od strony rozrządu) zostały na nowo odtworzone gniazda pod osie rozrządu. Z tym było najwięcej zabawy..
Okazało się, że kapa nie jest z tego samego modelu co reszta silnika, jak się przyjrzycie to można zauważyć, że otwory zaznaczone czerwoną elipsą na zdjęciu wypadają trochę "zezowato" -są przesunięte trochę do góry i w lewo.
By dokładnie wykonać te gniazda trzeba było zalać poprzednie otwory aluminium, skręcić kapę rozrządu do karteru silnika i dopiero wtedy wywiercić od strony komory korbowodu na nowo gniazda pod osie rozrządu. Trochę skomplikowana procedura ale nie ma lepszej metody. Specjalnie do tej czynności zostały zrobione na zamówienie wiertła.
kapa od wewnątrz:
CDN
A teraz co zostało zrobione:
1. Wszystkie powierzchnie pod uszczelki splanowane.
2. Kapa rozrządu: odtworzony został kanał olejowy z jego uwypukleniem na zewnętrznej powierzchni kapy (element zaznaczony czerwonym okręgiem na zdjęciu). 3. Gniazda śrub (8xM6) mocujących kapę do karteru zostały wyrównane.
4. Na powierzchni wewnętrznej kapy (od strony rozrządu) zostały na nowo odtworzone gniazda pod osie rozrządu. Z tym było najwięcej zabawy..
Okazało się, że kapa nie jest z tego samego modelu co reszta silnika, jak się przyjrzycie to można zauważyć, że otwory zaznaczone czerwoną elipsą na zdjęciu wypadają trochę "zezowato" -są przesunięte trochę do góry i w lewo.
By dokładnie wykonać te gniazda trzeba było zalać poprzednie otwory aluminium, skręcić kapę rozrządu do karteru silnika i dopiero wtedy wywiercić od strony komory korbowodu na nowo gniazda pod osie rozrządu. Trochę skomplikowana procedura ale nie ma lepszej metody. Specjalnie do tej czynności zostały zrobione na zamówienie wiertła.
kapa od wewnątrz:
CDN
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kupię do kolekcji: polskie motocykle sportowe, motocykle sprzed 1945 slaaneshad@o2.pl
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1960
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: JueS: Sokół 600
Dobra historia czekam na c.d.
- JueS
- Posty: 266
- Rejestracja: 2009-07-14, 13:44
- GG: 0
- Moje maszyny: kolekcja 100+ motocykli =)
- Lokalizacja: Puszczykowo
- Kontaktowanie:
Re: JueS: Sokół 600
trochę się ostatnio dzieje przy S600 ale najpierw dokończę poprzednią wypowiedź:
5. Całość została wypiaskowana:
6. Zostały zrobione nowe osie rozrządu i mosiężne elementy wewnątrz kół zębatych( górny rząd na zdjęciu). Na zdjęciu są jeszcze wiertła o których wspominałem poprzednio.
Zbliżenie od strony rozrządu:
z założonymi osiami:
z założonymi kołami zębatymi:
Na deser widok od strony sprzęgła:
i karter z założoną kapą rozrządu:
CDN
5. Całość została wypiaskowana:
6. Zostały zrobione nowe osie rozrządu i mosiężne elementy wewnątrz kół zębatych( górny rząd na zdjęciu). Na zdjęciu są jeszcze wiertła o których wspominałem poprzednio.
Zbliżenie od strony rozrządu:
z założonymi osiami:
z założonymi kołami zębatymi:
Na deser widok od strony sprzęgła:
i karter z założoną kapą rozrządu:
CDN
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kupię do kolekcji: polskie motocykle sportowe, motocykle sprzed 1945 slaaneshad@o2.pl
- JueS
- Posty: 266
- Rejestracja: 2009-07-14, 13:44
- GG: 0
- Moje maszyny: kolekcja 100+ motocykli =)
- Lokalizacja: Puszczykowo
- Kontaktowanie:
Re: JueS: Sokół 600
Z Sokołem idzie powoli ale do przodu, na chwilę obecną zajmuję się uszczelkami do silnika. Wczoraj zrobiłem dosłownie ksero karterów w skali 1:1 i mam nadzieję jutro pojechać z tym do firmy co profesjonalnie dorabia uszczelki. Zobaczymy jak to wyjdzie.
Cóż więcej... jest do poprawienia w jednym miejscu karter - przez jeden z otworów na śrubę mocującą kapę rozrządu widać szczelinę przez którą może uciekać olej z silnika. Najprawdopodobniej nie obejdzie się bez spawania aluminium.
A tak to dużo jest planowania i mierzenia czy wszystko pasuje.
Na prośbę od Pawła wklejam zdjęcia ukończonego Wieprza:
tak sobie myślę, że może będę dodawał w tym temacie zdjęcia i wiadomości innych motocykli ze stajni w Puszczykowie przy okazji S600. W ten sposób wpisy będą częściej niż raz na kilka miesięcy
Cóż więcej... jest do poprawienia w jednym miejscu karter - przez jeden z otworów na śrubę mocującą kapę rozrządu widać szczelinę przez którą może uciekać olej z silnika. Najprawdopodobniej nie obejdzie się bez spawania aluminium.
A tak to dużo jest planowania i mierzenia czy wszystko pasuje.
Na prośbę od Pawła wklejam zdjęcia ukończonego Wieprza:
tak sobie myślę, że może będę dodawał w tym temacie zdjęcia i wiadomości innych motocykli ze stajni w Puszczykowie przy okazji S600. W ten sposób wpisy będą częściej niż raz na kilka miesięcy
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kupię do kolekcji: polskie motocykle sportowe, motocykle sprzed 1945 slaaneshad@o2.pl
- Łukasz S.
- Posty: 892
- Rejestracja: 2011-12-13, 18:31
- GG: 0
- Moje maszyny: wełeski
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: JueS: Sokół 600
Popieram!
-
- Posty: 101
- Rejestracja: 2012-02-09, 09:11
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125
Romet Ogar 205 - Lokalizacja: Włoszczowa
- Kontaktowanie:
Re: JueS: Sokół 600
Dobry pomysł.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości