JueS: WSK M21W2 EX
Regulamin forum
Zakaz tworzenia nowych wątków.
Zakaz tworzenia nowych wątków.
- JueS
- Posty: 266
- Rejestracja: 2009-07-14, 13:44
- GG: 0
- Moje maszyny: kolekcja 100+ motocykli =)
- Lokalizacja: Puszczykowo
- Kontaktowanie:
JueS: WSK M21W2 EX
Hej!
Obecnie jestem w trakcie restaurowania 2 motocykli:
Sokoła 600: viewtopic.php?f=73&t=10100 prace idą powoli ale do przodu oraz
WSK M06 B3 Lelek: viewtopic.php?f=71&t=9319 ten projekt jest już na ukończeniu, pozostają drobne kosmetyczne wykończenia dlatego w ten weekend Lelek wyjechał z warsztatu i zrobiło się miejsce na "nowe" moto
Trochę się zastanawiałem którym motocyklem zająć się jako następnym, w grę wchodziła SHL M06 T, WSK M06 1959r, Junak B20...każdy z tych motocykli wymaga gruntownego remontu. Z drugiej strony nie chciałbym mieć 2 projektów które będą się bardzo długo ciągnąć tym bardziej, że Sokoła nie skończę prędzej niż za rok. Dlatego wybór padł na WSK M21W2 Ex. Motocykl kupiłem z okolic Szczecina, jako niedokończony projekt repliki. Większość części jest oryginalnych w tym tłoczone nakładki na bak z epoki
Moto na chwilę obecną wygląda tak: Jak widać jesteśmy w trakcie zakładania instalacji elektrycznej.
Na baku widać prowizoryczny sposób mocowania nakładek, do poprawienia Co ciekawe boczki są plastikowe: Na plus tego motocykla przemawia fakt, że ma położony bardzo ładny lakier z wyjątkiem błotników: To tak na wstępie W kolejnym rzucie kilka słów o tym co już zrobiliśmy oraz postaram się porównać "materiał" ze zdjęciami M21W2 Ex.
Uwagi jak zawsze mile widziane
Obecnie jestem w trakcie restaurowania 2 motocykli:
Sokoła 600: viewtopic.php?f=73&t=10100 prace idą powoli ale do przodu oraz
WSK M06 B3 Lelek: viewtopic.php?f=71&t=9319 ten projekt jest już na ukończeniu, pozostają drobne kosmetyczne wykończenia dlatego w ten weekend Lelek wyjechał z warsztatu i zrobiło się miejsce na "nowe" moto
Trochę się zastanawiałem którym motocyklem zająć się jako następnym, w grę wchodziła SHL M06 T, WSK M06 1959r, Junak B20...każdy z tych motocykli wymaga gruntownego remontu. Z drugiej strony nie chciałbym mieć 2 projektów które będą się bardzo długo ciągnąć tym bardziej, że Sokoła nie skończę prędzej niż za rok. Dlatego wybór padł na WSK M21W2 Ex. Motocykl kupiłem z okolic Szczecina, jako niedokończony projekt repliki. Większość części jest oryginalnych w tym tłoczone nakładki na bak z epoki
Moto na chwilę obecną wygląda tak: Jak widać jesteśmy w trakcie zakładania instalacji elektrycznej.
Na baku widać prowizoryczny sposób mocowania nakładek, do poprawienia Co ciekawe boczki są plastikowe: Na plus tego motocykla przemawia fakt, że ma położony bardzo ładny lakier z wyjątkiem błotników: To tak na wstępie W kolejnym rzucie kilka słów o tym co już zrobiliśmy oraz postaram się porównać "materiał" ze zdjęciami M21W2 Ex.
Uwagi jak zawsze mile widziane
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kupię do kolekcji: polskie motocykle sportowe, motocykle sprzed 1945 slaaneshad@o2.pl
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: JueS: WSK M21W2 EX
Kozacka czwóra. Jak dużo elementów masz do skompletowania? Z innej beczki - świetne miejsce pracy. Zawsze o takim marzyłem, kiedy marzłem w lutym w garażu u dziadków. Porób fotki jak to u Ciebie jest, może mnie natchnie na budownictwo .
Boczki w takim stanie to skarb! Bardzo trudno o niepociete, niepołamane itp. Uważaj na nie . Ale ja osobiście szukałbym metalowych.
Boczki w takim stanie to skarb! Bardzo trudno o niepociete, niepołamane itp. Uważaj na nie . Ale ja osobiście szukałbym metalowych.
- JueS
- Posty: 266
- Rejestracja: 2009-07-14, 13:44
- GG: 0
- Moje maszyny: kolekcja 100+ motocykli =)
- Lokalizacja: Puszczykowo
- Kontaktowanie:
Re: JueS: WSK M21W2 EX
Pamiętam jak zaczynałem to miałem blaszany garaż z ubita ziemia za podłogę, stare dobre czasy Fotki warsztatu będą kiedyś w przyszłości jak zrobię porządek
Co do moto to jest generalnie kompletny, z paroma wyjątkami. Silnik jaki był w komplecie to model W2-BxS nr 119xxx, wydmuszka ze skrzynią biegów: Głowica ma gumy a cylinder jest gazelowski po szkiełkowaniu: Motocykl nie miał blokady skrętu kierownicy to w pierwszej kolejności trzeba było zrobić, efekt:
Co do moto to jest generalnie kompletny, z paroma wyjątkami. Silnik jaki był w komplecie to model W2-BxS nr 119xxx, wydmuszka ze skrzynią biegów: Głowica ma gumy a cylinder jest gazelowski po szkiełkowaniu: Motocykl nie miał blokady skrętu kierownicy to w pierwszej kolejności trzeba było zrobić, efekt:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kupię do kolekcji: polskie motocykle sportowe, motocykle sprzed 1945 slaaneshad@o2.pl
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: JueS: WSK M21W2 EX
Taki cylinder mógłbyś nawet zostawić. Pierwsze prospektowe czwórki wlaśnie taki miały. Tłumik z gazeli w sumie też...
Dorobiłeś blokadę skrętu, ale czy będzie zdawać egzamin jako miejsce na zamek do blokowanie kierownicy?
Dorobiłeś blokadę skrętu, ale czy będzie zdawać egzamin jako miejsce na zamek do blokowanie kierownicy?
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1960
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: JueS: WSK M21W2 EX
Mógłbyś zarzucić foto ?Savier pisze:Taki cylinder mógłbyś nawet zostawić. Pierwsze prospektowe czwórki wlaśnie taki miały. Tłumik z gazeli w sumie też...
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: JueS: WSK M21W2 EX
Ależ nie ma problemu, Seba .
Zdjęcie pochodzi z polmotu.
Zdjęcie pochodzi z polmotu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1960
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: JueS: WSK M21W2 EX
Ależ dziękuje Savierku
-
- Posty: 221
- Rejestracja: 2011-10-19, 11:51
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06B3
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Kontaktowanie:
Re: JueS: WSK M21W2 EX
ten amor tylni na fotce to też gazela
- JueS
- Posty: 266
- Rejestracja: 2009-07-14, 13:44
- GG: 0
- Moje maszyny: kolekcja 100+ motocykli =)
- Lokalizacja: Puszczykowo
- Kontaktowanie:
Re: JueS: WSK M21W2 EX
Podobno niektóre motocykle prospektowe były robione na potrzebę chwili, jak zakład musiał się wykazać nowymi prototypowymi konstrukcjami to składali moto z różnych podzespołów w nowej konfiguracji. Może tak było z tym motocyklem co Savier wkleił?
Pozwolę sobie na powielenie zdjęć co są już na forum bo na nich będę się wzorował przy rekonstrukcji. Wracając do cylindra ten ze zdjęć na pewno nie jest od gazeli i wydaje mi się, że w głowicy nie ma gum.
Co do silnika nie mam informacji jakie w tym okresie (72r?) były montowane silnika, wydaje mi się, że ten co mam W2-BxS nr 119xxx ma zbyt wysoki nr.
Jeśli ktoś ma lepsze informacje, proszę mnie poprawić.
Z innych elementów do wymiany lub poprawy, kołnierz prędkościomierza u mnie jest czarny a powinien być błękitny: Kierownica jest do wymiany: Z innych elementów do zamienienia to, wahacz na tłoczony, osłona łańcucha na otwartą, tylna lampa idzie do chromowania, kanapa z przeszyciami jak w s2.
Widzicie jeszcze jakieś różnice albo szczegóły?
Pozwolę sobie na powielenie zdjęć co są już na forum bo na nich będę się wzorował przy rekonstrukcji. Wracając do cylindra ten ze zdjęć na pewno nie jest od gazeli i wydaje mi się, że w głowicy nie ma gum.
Co do silnika nie mam informacji jakie w tym okresie (72r?) były montowane silnika, wydaje mi się, że ten co mam W2-BxS nr 119xxx ma zbyt wysoki nr.
Jeśli ktoś ma lepsze informacje, proszę mnie poprawić.
Z innych elementów do wymiany lub poprawy, kołnierz prędkościomierza u mnie jest czarny a powinien być błękitny: Kierownica jest do wymiany: Z innych elementów do zamienienia to, wahacz na tłoczony, osłona łańcucha na otwartą, tylna lampa idzie do chromowania, kanapa z przeszyciami jak w s2.
Widzicie jeszcze jakieś różnice albo szczegóły?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kupię do kolekcji: polskie motocykle sportowe, motocykle sprzed 1945 slaaneshad@o2.pl
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: JueS: WSK M21W2 EX
Dziwne. Ta z prospektu ma metalowe boczki, ale lampę... No właśnie, jaką? Mi to wygląda na jednoczęściową z 1977 roku, ale wtedy nie miało prawa być prostego siedzenia (do 1975 roku), metalowych boczków (tak samo jak siedzenie). W ogóle to jakaś zagwozdka. W 1976 przeszli na licznik do 140 km/h a tutaj ewidentnie taki jest. Z drugiej strony nie pasuje reszta, bo jest co najmniej rok starsza. No i o co tutaj chodzi?
Masz racje - pomaluj ten kominek licznika na niebiesko i będzie piknie. Jeżeli masz proste siedzenie a brak Ci przeszyć - udaj się do tapicera-11, najlepsze pokrowce na allegro. On ma taki z przeszyciami za 45zł. Myślałem, żeby dosztukować taki do lelka, ale nie jest on przystosowany do nowego typu siedzenia (zagięta dupka ). Co do osłony łańcucha, będziesz potrzebował krótkiej metalowej - szły w sportach, raczej ciężko o taką. Chociaż z powodzeniem możesz się szarpnąć na zwykłą z młodych kobuzów. Tutaj nie ma reguły co gdzie szło.
Masz racje - pomaluj ten kominek licznika na niebiesko i będzie piknie. Jeżeli masz proste siedzenie a brak Ci przeszyć - udaj się do tapicera-11, najlepsze pokrowce na allegro. On ma taki z przeszyciami za 45zł. Myślałem, żeby dosztukować taki do lelka, ale nie jest on przystosowany do nowego typu siedzenia (zagięta dupka ). Co do osłony łańcucha, będziesz potrzebował krótkiej metalowej - szły w sportach, raczej ciężko o taką. Chociaż z powodzeniem możesz się szarpnąć na zwykłą z młodych kobuzów. Tutaj nie ma reguły co gdzie szło.
-
- Posty: 221
- Rejestracja: 2011-10-19, 11:51
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06B3
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Kontaktowanie:
Re: JueS: WSK M21W2 EX
ta woja wieśia to chyba wersja exportowa jeśli się nie mylę, osłona na łańcuch może pasować od garbuski tej przed 75 bo miałem taka przy 175 a kieraszka tez taka od trójki podniesiona.
Re: JueS: WSK M21W2 EX
Savier, pierwszy prospekt i przednia opona to Stomil D 54. Jeśli dobrze pamiętam to zakładana była do 75r. W prospekcie mogli zastosować licznik do 140 km/h ale do seryjnej produkcji mógł wejść dopiero w 76. To są takie moje przypuszczenia. Jeśli chodzi o lampę to w sumie za dobrze jej nie widać i nie można stwierdzić czy jest to nowsza jednoczęściowa lampa czy taka jak ze zdjęcia Juesa tylko z dłuższym kominkiem. Według mnie jest to właśnie ta druga lampa ale tego prawdopodobnie się nie dowiemy. Poza tym wszystko oprócz tej lampy przemawia za 75r.
- JueS
- Posty: 266
- Rejestracja: 2009-07-14, 13:44
- GG: 0
- Moje maszyny: kolekcja 100+ motocykli =)
- Lokalizacja: Puszczykowo
- Kontaktowanie:
Re: JueS: WSK M21W2 EX
Prace idą pełną parą tylko czasu brakuje na zdanie rzetelnej relacji
Udało mi się dostać kilka kluczowych elementów, które należało wymienić. Mam na myśli wahacz, kierownicę i osłonę łańcucha, razem z innymi elementami są już po piaskowaniu i lakierowaniu, efekt: W zeszłym tygodniu moto dostało nowy silnik... niestety poprzedniemu właścicielowi pękł pierścień i cylinder musiałem dać do przeszlifowania. Udało się dzisiaj dokończyć instalację elektryczną. Wymienić wahacz i kierownicę oraz zamontować nowe błotniki cdn
Udało mi się dostać kilka kluczowych elementów, które należało wymienić. Mam na myśli wahacz, kierownicę i osłonę łańcucha, razem z innymi elementami są już po piaskowaniu i lakierowaniu, efekt: W zeszłym tygodniu moto dostało nowy silnik... niestety poprzedniemu właścicielowi pękł pierścień i cylinder musiałem dać do przeszlifowania. Udało się dzisiaj dokończyć instalację elektryczną. Wymienić wahacz i kierownicę oraz zamontować nowe błotniki cdn
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kupię do kolekcji: polskie motocykle sportowe, motocykle sprzed 1945 slaaneshad@o2.pl
- Szczepan
- Posty: 1776
- Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
- Moje maszyny: B3 Promot
- Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
- Kontaktowanie:
Re: JueS: WSK M21W2 EX
Oj chciałbym tak robić wszystko w ekspresowym tempie... Jestem pod wrażeniem szybkich postępów !
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.
Dawniej Borewicz.
- JueS
- Posty: 266
- Rejestracja: 2009-07-14, 13:44
- GG: 0
- Moje maszyny: kolekcja 100+ motocykli =)
- Lokalizacja: Puszczykowo
- Kontaktowanie:
Re: JueS: WSK M21W2 EX
Kolejna porcja newsów: zawiozłem kilka cylindrów do przeszlifowania. Jak się okazało przy odbiorze ten cylinder, w którym pękł pierścień miał poszerzone okno wylotowe, przy bliższych oględzinach nawet dość profesjonalnie zrobione. Jednak ostatecznie zdecydowałem się założyć normalny cylinder, bez gum i usprawnień a ten "sportowy" idzie na chwilę obecną w rezerwę
Po założeniu gaźnika, filtra powietrza, linek i jeszcze paru dupereli była pierwsza próba uruchomienia...
... za 5 kopnięciem odpalił
tak się ma wsk m21w2 ex na chwilę obecną: heh powiem, że ten biały "lodówkowy" mi się mega podoba...tylko łatwo się brudzi
W ten weekend bak doczekał się poprawek mocowania nakładek. Nowe nakrętki są przyspawane zgodnie z oryginałem. Za wzór posłużył bak jaki widniej w moim awatarze.Po założeniu gaźnika, filtra powietrza, linek i jeszcze paru dupereli była pierwsza próba uruchomienia...
... za 5 kopnięciem odpalił
tak się ma wsk m21w2 ex na chwilę obecną: heh powiem, że ten biały "lodówkowy" mi się mega podoba...tylko łatwo się brudzi
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kupię do kolekcji: polskie motocykle sportowe, motocykle sprzed 1945 slaaneshad@o2.pl
- Łukasz
- Posty: 182
- Rejestracja: 2011-07-04, 23:45
- GG: 0
- Moje maszyny: Simson SR50 1991
- Lokalizacja: Odolanów
- Kontaktowanie:
Re: JueS: WSK M21W2 EX
Klasa światowa , ale to kolanko
- JueS
- Posty: 266
- Rejestracja: 2009-07-14, 13:44
- GG: 0
- Moje maszyny: kolekcja 100+ motocykli =)
- Lokalizacja: Puszczykowo
- Kontaktowanie:
Re: JueS: WSK M21W2 EX
spokojna głowa kolanko będzie zgodne z oryginałem, cały układ wydechowy został założony na potrzeby odpalania
Kupię do kolekcji: polskie motocykle sportowe, motocykle sprzed 1945 slaaneshad@o2.pl
- Łukasz
- Posty: 182
- Rejestracja: 2011-07-04, 23:45
- GG: 0
- Moje maszyny: Simson SR50 1991
- Lokalizacja: Odolanów
- Kontaktowanie:
Re: JueS: WSK M21W2 EX
No chyba że tak, pozatym pięknie
-
- Posty: 163
- Rejestracja: 2011-09-07, 17:24
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2 KOBUZ
WSK M06L
WSK M06B3
WSK M06B3 GIL - Lokalizacja: Sucha Beskidzka
- Kontaktowanie:
Re: JueS: WSK M21W2 EX
Przeglądając to forum doszłem do wniosku że fajnie by było gdyby dla użytkowników typu JueS czy borewicz zrobiono oddzielny dział w którym zrobili by jeden temat gdzie maja wszystkie motocykle opisane z fotami ;p Lepiej by sie oglądało Takie moje zdanie =)
- fazerofz6y
- Posty: 537
- Rejestracja: 2007-11-17, 12:27
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK BAK
S1EX GB
S1EX USA
S1 EX Canada
S2EX USA I inne - Lokalizacja: scotland
- Kontaktowanie:
Re: JueS: WSK M21W2 EX
[quote="JueS"]W ten weekend bak doczekał się poprawek mocowania nakładek. Nowe nakrętki są przyspawane zgodnie z oryginałem. Za wzór posłużył bak jaki widniej w moim awatarze.
Ale jak to ?
Przeciez w oryginale nie ma wspawanych nakretek ,tylko jest gwint w baku jak ponizej
Jezeli zaden z twoich bakow tak nie wyglada to oznacza ze nie sa oryginalne
Ale jak to ?
Przeciez w oryginale nie ma wspawanych nakretek ,tylko jest gwint w baku jak ponizej
Jezeli zaden z twoich bakow tak nie wyglada to oznacza ze nie sa oryginalne
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości