P.S. Za dwa tygodnie sprawdzimy wyniki
Dwusuw , czy czterosuw ?
-
mauri
- Posty: 78
- Rejestracja: 2012-02-27, 19:26
- GG: 0
- Moje maszyny: romet
- Lokalizacja: poznan
- Kontaktowanie:
Dwusuw , czy czterosuw ?
Witam Wszystkich , postanowiłem zrobić ankietę na temat jednośladów dwu- i czterosuwowych
.Tak więc głosujcie , czy lubicie motocykle i motorowery 2t lub 4t
. Można zaznaczyć 2 opcje
P.S. Za dwa tygodnie sprawdzimy wyniki
P.S. Za dwa tygodnie sprawdzimy wyniki
Dis oil is for tu strołk endżin 
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Dwusuw , czy czterosuw ?
Wybieram 4T. To taka wueska 125, tylko, że nowocześniejsza - moc i moment nisko, spora elastyka silnika, mało pali. Typowe moto po bułki itd.
Ale czymże byłoby motórzenie bez dania w pizd*?
2T ma w sobie to coś, to też zaznaczam obie opcje. 
Ale czymże byłoby motórzenie bez dania w pizd*?
-
Kubek
Re: Dwusuw , czy czterosuw ?
Boże co to za ankieta... Wszystko zależy od wieku, prawa jazdy, grubości portfela i oczekiwań kierowcy. Jeśli chcesz mieć jakieś 50, 125 to oczywiście 2T - lepsze odejście i inne takie tam...
Ale już wyżej to tylko 4t, chyba że to jakaś MZ 250 no to co innego

-
mauri
- Posty: 78
- Rejestracja: 2012-02-27, 19:26
- GG: 0
- Moje maszyny: romet
- Lokalizacja: poznan
- Kontaktowanie:
Re: Dwusuw , czy czterosuw ?
Kubek nie denerwój się tak ... ta ankieta , to tak ogólnie
. Cieszę się , że 2t prowadzi , bo ja też na niego głosowałem 
Dis oil is for tu strołk endżin 
- Grabar96
- Posty: 136
- Rejestracja: 2012-06-10, 14:22
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B3 '76r.
- Lokalizacja: Raciąż
- Kontaktowanie:
Re: Dwusuw , czy czterosuw ?
Zacznijmy od wieku jak to powiedział Kubek. Wszystkie chińskie 50ccm (mówimy o motorowerach z biegami) to 4-takty. Za cenę nowego chinola ciężko kupić markową 2 takt w dobrym stanie, a wiadomo że lepiej kupić tanio i jeździć np.10 tyś km i zrobić prawko niż kupić używkę i zajeździć po 3-5 tyś. A ceny remontu na dobrych częściach to 500-800zl bez robocizny
.
Sprawa lepiej wygląda przy 125
Ja ogólnie jestem fanem mocy w górnym zakresie obrotów (ryk silnika i te sprawy
) Ale też zależy od portfela
np. Dobra Honda NSR 125 (jeździłem fajna maszyna
) kosztuje ok 4500-5000 zł ale patrząc na koszty eksploatacji to niestety można stwierdzić że lepiej kupić np. Hondę CBR bo spala 3-4 litry. Mino że z mojej wypowiedzi wynika że lepiej kupić 4t to ja wolę 2t. To nic że np. mój piździk bez biegów w 2t spala 3-4 litry ale za to w zakresie 50km/h< to ma kopa jak szatan
, i nic że honda nsr 125 spala 5-7 litrów ale porównując osiągi z 4t to jednak lepiej płakać przy dystrybutorze niż w czasie starcia z innym motorem
. I ten dźwięk powyżej 8tyś obrotów 
Sprawa lepiej wygląda przy 125
Nie mam czasu tracić czas
-
mauri
- Posty: 78
- Rejestracja: 2012-02-27, 19:26
- GG: 0
- Moje maszyny: romet
- Lokalizacja: poznan
- Kontaktowanie:
Re: Dwusuw , czy czterosuw ?
Witam wszyskich . No , a więc podsumowanie - 33 do 11 dla dwusuwów . Czyli tak , jak myślałem
no to 2t górą 
Dis oil is for tu strołk endżin 
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Dwusuw , czy czterosuw ?
No wiesz gdybyś o to samo zapytał na forum z motocyklami 4t to odpowiedz mogła by być innamauri pisze:Witam wszyskich . No , a więc podsumowanie - 33 do 11 dla dwusuwów . Czyli tak , jak myślałemno to 2t górą
- szymon_wolebez
- Posty: 416
- Rejestracja: 2012-08-22, 14:01
- GG: 0
- Moje maszyny: kiedyś - WSK 175 Kobuz z 1982
obecnie - Honda Transalp 650 - Lokalizacja: Korsyka- Francja
- Kontaktowanie:
Re: Dwusuw , czy czterosuw ?
Przeoczyłem głosowanie.
Ja tam nie widzę aż takiej różnicy, lubię i to i tamto.
Tylko jeszcze żadnego 4T nie miałem okazji rozpoławiać i robić generalki.
Mam 2t ciesze się z tego ale pewnie podobnie bym był zadowolony jak bym miał 4T.
Mam taką przepaść pomiędzy maszynami jaki jeżdżę. Lubię pyrkać Kobuzem ale też czasem pośmigać Suzuki DR650.
W spalaniu jest różnica o 1l w trasie a komfort jest zupełnie inny.
Jednak jak motor może jechać szybciej to jadę szybciej bo inaczej jest z tym odczuciem prędkości i to mi się już nie podoba.
Dlatego wolę śmigać Kobuzem i nie przekraczać tych 100km/h tylko śmigać 70-90 i to mi wystarczy. Jest zabaw bo trzeba bardziej dbać o maszynę, lać olej i wytwarzać chmury z dymu
. Do tego sam motocykl jest lekki i łatwy w naprawie bez specjalistycznych narzędzi.
Trudno to pogodzić ale nie kreci mnie prędkość tylko przyspieszenie z miejsca. Płynna praca i moment w terenie turystycznym anie na torze crossowym przy średnich obrotach anie wkręcaniu na wysokie aby silnik wył i palił jak smok.
Kobuz idzie na wiele kompromisów o ile można to tak powiedzieć, hmmm a może to jadę na te kompromisy
Dokładnie inna aby była ocena na innym forum, można by było zapytać na forum Junaka co oni sadzą o 2T
Lubię te silniki 2t czy to modelarskie żarowe (dwusuwowy diesel na alkohol, czy też samozapłonowe na eter), silniki z kos czy pił spalinowych.
Ja tam nie widzę aż takiej różnicy, lubię i to i tamto.
Tylko jeszcze żadnego 4T nie miałem okazji rozpoławiać i robić generalki.
Mam 2t ciesze się z tego ale pewnie podobnie bym był zadowolony jak bym miał 4T.
Mam taką przepaść pomiędzy maszynami jaki jeżdżę. Lubię pyrkać Kobuzem ale też czasem pośmigać Suzuki DR650.
W spalaniu jest różnica o 1l w trasie a komfort jest zupełnie inny.
Jednak jak motor może jechać szybciej to jadę szybciej bo inaczej jest z tym odczuciem prędkości i to mi się już nie podoba.
Dlatego wolę śmigać Kobuzem i nie przekraczać tych 100km/h tylko śmigać 70-90 i to mi wystarczy. Jest zabaw bo trzeba bardziej dbać o maszynę, lać olej i wytwarzać chmury z dymu
Trudno to pogodzić ale nie kreci mnie prędkość tylko przyspieszenie z miejsca. Płynna praca i moment w terenie turystycznym anie na torze crossowym przy średnich obrotach anie wkręcaniu na wysokie aby silnik wył i palił jak smok.
Kobuz idzie na wiele kompromisów o ile można to tak powiedzieć, hmmm a może to jadę na te kompromisy
Dokładnie inna aby była ocena na innym forum, można by było zapytać na forum Junaka co oni sadzą o 2T
Lubię te silniki 2t czy to modelarskie żarowe (dwusuwowy diesel na alkohol, czy też samozapłonowe na eter), silniki z kos czy pił spalinowych.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości