Pasowanie cylindra z karterami

Wał korbowy, tłok, cylinder, głowica
Odpowiedz
Awatar użytkownika
Halski
Posty: 209
Rejestracja: 2011-12-29, 11:33
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 1980r.
SHL M04 1953r.
SHL M17 Gazela 1969r.
...
Lokalizacja: LPU
Kontaktowanie:

Pasowanie cylindra z karterami

Post autor: Halski » 2013-12-14, 20:51

Witam.
Jak wiadomo cylinder z karterami powinien być tak spasowany aby na łączeniu nie występował próg. W moim przypadku jest tak, że z jednej strony karter zachodzi na krawędź cylindra około 3mm. Wypiłowanie tego raczej nie wchodzi w grę, bo zostanie zbyt cienka ścianka w obudowie silnika o okolicy kanału płuczącego. Wydaje mi się, że trzeba to tak zostawić. Dużo gorszym zjawiskiem,byłoby gdyby to cylinder tworzył próg; powstawanie zawirowań mieszanki paliwowo-powietrznej itp.
Co o tym sądzicie, macie na to jakieś patenty?

Awatar użytkownika
Muciek
Moderator
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowy
Kontaktowanie:

Re: Pasowanie cylindra z karterami

Post autor: Muciek » 2013-12-14, 21:31

1,5mm grubości spokojnie możesz mieć na ściance. Zapodaj jakieś fotki tego.

Awatar użytkownika
Halski
Posty: 209
Rejestracja: 2011-12-29, 11:33
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 1980r.
SHL M04 1953r.
SHL M17 Gazela 1969r.
...
Lokalizacja: LPU
Kontaktowanie:

Re: Pasowanie cylindra z karterami

Post autor: Halski » 2013-12-14, 21:38

Na zdjęcia niema szans. Próg jest w kanale płuczącym i ciężko tam palcem dotrzeć, nie mówiąc już o aparacie.

Awatar użytkownika
Halski
Posty: 209
Rejestracja: 2011-12-29, 11:33
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 1980r.
SHL M04 1953r.
SHL M17 Gazela 1969r.
...
Lokalizacja: LPU
Kontaktowanie:

Re: Pasowanie cylindra z karterami

Post autor: Halski » 2013-12-15, 12:29

Ok. Udało się to jakoś zobrazować. Aby pozbyć się progu na łączeniu cylinder-kartery, należałoby spiłować obudowę silnika w ilości zaznaczonej na niebiesko. Po prawej stronie już wyszlifowane; tam był minimalny próg.

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Szymon_1998
Posty: 992
Rejestracja: 2012-03-02, 21:59
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 LELEK
WSK 125 KOS
WSK 125 M06-B1
JAWA 350 TS
Komar 3

Re: Pasowanie cylindra z karterami

Post autor: Szymon_1998 » 2013-12-18, 23:58

Ja u mnie jechałem na długość prawie 3mm,a na szerokość ponad 2mm. Wszystko kamieniem najpierw,gdy już miałem dobrze spasowane,to wyrównałem wszystko papierem,na gładko. ;)
Jeżdżę pojazdem z Prl'u, wiec wyróżniam się z wielu. :D

Awatar użytkownika
Halski
Posty: 209
Rejestracja: 2011-12-29, 11:33
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 1980r.
SHL M04 1953r.
SHL M17 Gazela 1969r.
...
Lokalizacja: LPU
Kontaktowanie:

Re: Pasowanie cylindra z karterami

Post autor: Halski » 2013-12-19, 11:41

Załęski w swojej książce napisał:
"Najbardziej szkodliwe są przypadki, gdy kanał przelotowy cylindra w miejscu styku z obudową ma mniejszy przelot niż kanał przelotowy obudowy".
W moim przypadku jest dokładnie odwrotnie; to obudowa ma mniejszy przelot niż kanały cylindra, a przecież mieszanka wędruje z dołu do góry, więc chyba nie powinno to mieć ujemnego wpływu ma pracę silnika.

Awatar użytkownika
Szymon_1998
Posty: 992
Rejestracja: 2012-03-02, 21:59
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 LELEK
WSK 125 KOS
WSK 125 M06-B1
JAWA 350 TS
Komar 3

Re: Pasowanie cylindra z karterami

Post autor: Szymon_1998 » 2013-12-19, 17:13

No niby tak,ale im większe tym lepiej. :P
Jeżdżę pojazdem z Prl'u, wiec wyróżniam się z wielu. :D

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości