Witam.
Jak wiadomo cylinder z karterami powinien być tak spasowany aby na łączeniu nie występował próg. W moim przypadku jest tak, że z jednej strony karter zachodzi na krawędź cylindra około 3mm. Wypiłowanie tego raczej nie wchodzi w grę, bo zostanie zbyt cienka ścianka w obudowie silnika o okolicy kanału płuczącego. Wydaje mi się, że trzeba to tak zostawić. Dużo gorszym zjawiskiem,byłoby gdyby to cylinder tworzył próg; powstawanie zawirowań mieszanki paliwowo-powietrznej itp.
Co o tym sądzicie, macie na to jakieś patenty?
Pasowanie cylindra z karterami
- Halski
- Posty: 209
- Rejestracja: 2011-12-29, 11:33
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B3 1980r.
SHL M04 1953r.
SHL M17 Gazela 1969r.
... - Lokalizacja: LPU
- Kontaktowanie:
- Muciek
- Moderator
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowy
- Kontaktowanie:
Re: Pasowanie cylindra z karterami
1,5mm grubości spokojnie możesz mieć na ściance. Zapodaj jakieś fotki tego.
- Halski
- Posty: 209
- Rejestracja: 2011-12-29, 11:33
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B3 1980r.
SHL M04 1953r.
SHL M17 Gazela 1969r.
... - Lokalizacja: LPU
- Kontaktowanie:
Re: Pasowanie cylindra z karterami
Na zdjęcia niema szans. Próg jest w kanale płuczącym i ciężko tam palcem dotrzeć, nie mówiąc już o aparacie.
- Halski
- Posty: 209
- Rejestracja: 2011-12-29, 11:33
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B3 1980r.
SHL M04 1953r.
SHL M17 Gazela 1969r.
... - Lokalizacja: LPU
- Kontaktowanie:
- Szymon_1998
- Posty: 992
- Rejestracja: 2012-03-02, 21:59
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 LELEK
WSK 125 KOS
WSK 125 M06-B1
JAWA 350 TS
Komar 3
Re: Pasowanie cylindra z karterami
Ja u mnie jechałem na długość prawie 3mm,a na szerokość ponad 2mm. Wszystko kamieniem najpierw,gdy już miałem dobrze spasowane,to wyrównałem wszystko papierem,na gładko. 

Jeżdżę pojazdem z Prl'u, wiec wyróżniam się z wielu. 

- Halski
- Posty: 209
- Rejestracja: 2011-12-29, 11:33
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B3 1980r.
SHL M04 1953r.
SHL M17 Gazela 1969r.
... - Lokalizacja: LPU
- Kontaktowanie:
Re: Pasowanie cylindra z karterami
Załęski w swojej książce napisał:
"Najbardziej szkodliwe są przypadki, gdy kanał przelotowy cylindra w miejscu styku z obudową ma mniejszy przelot niż kanał przelotowy obudowy".
W moim przypadku jest dokładnie odwrotnie; to obudowa ma mniejszy przelot niż kanały cylindra, a przecież mieszanka wędruje z dołu do góry, więc chyba nie powinno to mieć ujemnego wpływu ma pracę silnika.
"Najbardziej szkodliwe są przypadki, gdy kanał przelotowy cylindra w miejscu styku z obudową ma mniejszy przelot niż kanał przelotowy obudowy".
W moim przypadku jest dokładnie odwrotnie; to obudowa ma mniejszy przelot niż kanały cylindra, a przecież mieszanka wędruje z dołu do góry, więc chyba nie powinno to mieć ujemnego wpływu ma pracę silnika.
- Szymon_1998
- Posty: 992
- Rejestracja: 2012-03-02, 21:59
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 LELEK
WSK 125 KOS
WSK 125 M06-B1
JAWA 350 TS
Komar 3
Re: Pasowanie cylindra z karterami
No niby tak,ale im większe tym lepiej. 

Jeżdżę pojazdem z Prl'u, wiec wyróżniam się z wielu. 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości