WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania
- marek-robert
- Posty: 399
- Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania
Witam.
Jak już pisałem w dziale "przedstaw się" mam na imię Marek i jestem z Lublina
Chciałbym przedstawić mój nowy nabytek, zdjęcia pochodzą z aukcji olx gdyż jeszcze nie zrobiłem swoich. W zasadzie to już nie wygląda tak ładnie bo zaczął się etap renowacji a co za tym idzie wyszły na jaw małe braki aczkolwiek istotne. Motocykl kupiłem jeżdżący ale nie hamujący co doprowadziło mnie do zawału podczas jazdy próbnej pod blokiem.
A teraz to co tygryski lubią najbardziej:
Jeśli chodzi o początek odrestaurowywania to ze względu na brak hamulców i fakt że tylną zębatką można się golić zacząłem od kół. Pomijam fakt że nie mogłem wyregulować gaźnika przez 2 dni, czyściłem kombinowałem i nic obroty jak wściekłe po odkręceniu manetki i nie wracały na niski poziom. okazało się że dwie śruby do regulacji były takie same. Śruba regulacji składu mieszanki była wkręcona również w miejsce śruby ograniczającej ruch przepustnicy w dół, przez jej stożkowy koniec (zamiast prostego) przy dokręcaniu jej blokowała się przepustnica na ząbku (wkręcona śruba przekręcała dół gaźnika w korpusie) Trochę to skomplikowane ale...
Dzisiaj rozebrałem koła, szprychy, łożyska, szczęki itd Jutro oddaję obręcze do piaskowania, bębny do szkiełkowania. Niestety okazało sie że brakuje jednej tulejki z tyłu od strony zębatki Tuleja dystansowa bębna M06.3.13.04 a i wydaje mi się że Tuleja dystansowa kompletna M06.3.13.05x jest jakaś taka nie z tej bajki
Znalazłem jakieś wymiarowanie tych tulejek na forum ale może ktoś wie gdzie mogę to dorobić albo lepiej kupić nowe, bo ciężko jest po takich wymiarach wytłumaczyć ślusarzowi o co chodzi, no chyba że ktoś poratuje wymiarami.
http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=63 ... 84#p594084
Kolejny dzień pełen niespodzianek tym razem dobrych, korzystając z biblioteki dowiedziałem się że w moim modelu kolor malowania obudowy lampy tylnej jest tożsamy z kolorem malowania felg i ewentualnie z kolorem malowania osłony łańcucha. Na dodatek po odkręceniu lampy tył pod uszczelką znalazłem nieuszkodzony oryginalny lakier. Po zbadaniu miernikiem barw okazało się że to (tak jak sugerowali niektórzy) RAL 9006 tak więc wiadomo na 100% jaki oryginalny kolor był stosowany.
Jak już pisałem w dziale "przedstaw się" mam na imię Marek i jestem z Lublina
Chciałbym przedstawić mój nowy nabytek, zdjęcia pochodzą z aukcji olx gdyż jeszcze nie zrobiłem swoich. W zasadzie to już nie wygląda tak ładnie bo zaczął się etap renowacji a co za tym idzie wyszły na jaw małe braki aczkolwiek istotne. Motocykl kupiłem jeżdżący ale nie hamujący co doprowadziło mnie do zawału podczas jazdy próbnej pod blokiem.
A teraz to co tygryski lubią najbardziej:
Jeśli chodzi o początek odrestaurowywania to ze względu na brak hamulców i fakt że tylną zębatką można się golić zacząłem od kół. Pomijam fakt że nie mogłem wyregulować gaźnika przez 2 dni, czyściłem kombinowałem i nic obroty jak wściekłe po odkręceniu manetki i nie wracały na niski poziom. okazało się że dwie śruby do regulacji były takie same. Śruba regulacji składu mieszanki była wkręcona również w miejsce śruby ograniczającej ruch przepustnicy w dół, przez jej stożkowy koniec (zamiast prostego) przy dokręcaniu jej blokowała się przepustnica na ząbku (wkręcona śruba przekręcała dół gaźnika w korpusie) Trochę to skomplikowane ale...
Dzisiaj rozebrałem koła, szprychy, łożyska, szczęki itd Jutro oddaję obręcze do piaskowania, bębny do szkiełkowania. Niestety okazało sie że brakuje jednej tulejki z tyłu od strony zębatki Tuleja dystansowa bębna M06.3.13.04 a i wydaje mi się że Tuleja dystansowa kompletna M06.3.13.05x jest jakaś taka nie z tej bajki
Znalazłem jakieś wymiarowanie tych tulejek na forum ale może ktoś wie gdzie mogę to dorobić albo lepiej kupić nowe, bo ciężko jest po takich wymiarach wytłumaczyć ślusarzowi o co chodzi, no chyba że ktoś poratuje wymiarami.
http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=63 ... 84#p594084
Kolejny dzień pełen niespodzianek tym razem dobrych, korzystając z biblioteki dowiedziałem się że w moim modelu kolor malowania obudowy lampy tylnej jest tożsamy z kolorem malowania felg i ewentualnie z kolorem malowania osłony łańcucha. Na dodatek po odkręceniu lampy tył pod uszczelką znalazłem nieuszkodzony oryginalny lakier. Po zbadaniu miernikiem barw okazało się że to (tak jak sugerowali niektórzy) RAL 9006 tak więc wiadomo na 100% jaki oryginalny kolor był stosowany.
- golfer
- Posty: 176
- Rejestracja: 2007-06-22, 18:14
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOBUZ
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania
Piękna sztuka
- marek-robert
- Posty: 399
- Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania
Wczoraj przyszły łożyska kół i szprychy i znalazłem mocowanie stopki, niestety moich nie da się wszystkich uratować, szprych znaczy.
A dzisiaj odebrałem części z piaskowania, felgi zostawiłem od razu do malowania w kolorze razem z tylną lampą.
Jutro po doczyszczeniu starych szprych jadę oddać do ocynkowania.
A dzisiaj odebrałem części z piaskowania, felgi zostawiłem od razu do malowania w kolorze razem z tylną lampą.
Jutro po doczyszczeniu starych szprych jadę oddać do ocynkowania.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- qpa
- Posty: 617
- Rejestracja: 2011-09-12, 13:11
- GG: 0
- Moje maszyny: mustang ttr
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania
Gdzie szkiełkujesz/piaskujesz/malujesz? i jakie koszta?
Co do ocynków ja robiłem na gospodarczej, za wiadro wyszło jakies 30 pln
Co do ocynków ja robiłem na gospodarczej, za wiadro wyszło jakies 30 pln
- marek-robert
- Posty: 399
- Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania
Szkiełkuje w Piaskach a właściwie to tam zawożę do znajomego a on do swojego ale nie mam pojęcia gdzie , piaskowałem na ul. Składowej ale wyszło kupę kasy za części ze zdjęcia plus felgi, na górze jest filtr powietrza jeszcze 150 zł po negocjacji, inna sprawa że większość to najchętniej piaskowała by felgi bo duże i zabawy mniej. Malować będę też na Składowej ale akrylem nie proszkowo za 50 zł za sztukę z przygotowaniem. A gdzie na Gospodarczej? Bo ja słyszałem tylko o Galwanex.
Ostatnio zmieniony 2015-05-12, 10:11 przez marek-robert, łącznie zmieniany 1 raz.
- kuchar
- Posty: 130
- Rejestracja: 2014-01-08, 18:52
- GG: 0
- Moje maszyny: wueski, jawa, romet
- Lokalizacja: LKR
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania
Bardzo ładna sztuka, też chętnie dowiedziałbym się gdzie tak tanio można ocynkować w Lublinie.
- qpa
- Posty: 617
- Rejestracja: 2011-09-12, 13:11
- GG: 0
- Moje maszyny: mustang ttr
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania
Gospodarcza 34A skręcasz w mełgiewskiej w gospodarczą i zaraz za skrzyżowanie w lewo a potem na placu do samego końca.
- marek-robert
- Posty: 399
- Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania
Dzisiaj odebrałem części z ocynkowania i oddałem obręcze kół do malowania, odbiór niestety za ponad tydzień
Kilka elementów udało mi się poskładać i przyznam że wyglądają świetnie.
Jednak chyba brakuje mi czegoś... chyba tulejki ze zdjęcia
Kilka elementów udało mi się poskładać i przyznam że wyglądają świetnie.
Jednak chyba brakuje mi czegoś... chyba tulejki ze zdjęcia
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- marek-robert
- Posty: 399
- Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania
Trochę czasu minęło od ostatniego posta ale melduję że prace posuwają się do przodu. Niestety napotkałem na problem a mianowicie: Jak zdjąć miski z główki ramy, jak ściągnąć te dwa ustrojstwa z "bolca" dolnej półki (może się ją odkręca??? Czu dopuszczalna jest różnica w dolnych zaworach amorków tylnych, jeden ma kulkę a drugi bolec ze sprężyną.
Dzięki z góry za szybką podpowiedź
Dzięki z góry za szybką podpowiedź
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania
Miski naostrzonym prętem - na końcu musi być taki grzybek.
A te ustrojstwa - ja podkładame duży klucz i w niego pukałem młotkiem.
A te ustrojstwa - ja podkładame duży klucz i w niego pukałem młotkiem.
- marek-robert
- Posty: 399
- Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania
Miski poszły po podgrzaniu, a te dwa ustrojstwa wg. "fachowca" z warsztatu "nie da sie" Bedę próbował sam tak jak zasugerowałeś.
No i udało się, na dodatek udało się również oczyścić tabliczkę znamionową. Wymaga jeszcze trochę pracy ale jest już całkiem nieźle.
No i udało się, na dodatek udało się również oczyścić tabliczkę znamionową. Wymaga jeszcze trochę pracy ale jest już całkiem nieźle.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- marek-robert
- Posty: 399
- Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania
Właśnie wróciłem z lakierni i odebrałem pierwszą partię plus filtr z ocynku. Wygląda wszystko super, niestety fotograf ze mnie żaden więc odbija się wszystko co może w elementach na zdjęciach
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Cienias
- Posty: 314
- Rejestracja: 2014-10-30, 22:55
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK125,Dantom,Kadet,Komar,Yamaha 1E7,Honda Deauville,Ogar
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania
Ładnie wyszło, a myślałem że rok 73 powinien mieć blachę siedzenia z otworem na błotnik.
- marek-robert
- Posty: 399
- Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania
Jest tylko przetłoczenie, swoją drogą im bardziej zagłębiam się w temat wersji, modeli czy partii dochodzę do wniosku że montaż w danym roku wyglądał mniej więcej tak:
-Zenek, daj amortyzatory.
-Nie ma, zostały tylko od starszego modelu
-dawaj jakie są.
Wiem co mówię ojciec pracował w Wytwórni Sprzętu Komunikacyjnego w Świdniku
Jak coś zostało z nieprodukowanego modelu to ładowali w nowy dopóki były.
Ja natomiast muszę zachować wzór ze zdjęć z Białej Karty, największa draka będzie z siedzeniem bo ma być proste, bez podniesionego tyłu a takiej gąbki jeszcze nie widziałem.
-Zenek, daj amortyzatory.
-Nie ma, zostały tylko od starszego modelu
-dawaj jakie są.
Wiem co mówię ojciec pracował w Wytwórni Sprzętu Komunikacyjnego w Świdniku
Jak coś zostało z nieprodukowanego modelu to ładowali w nowy dopóki były.
Ja natomiast muszę zachować wzór ze zdjęć z Białej Karty, największa draka będzie z siedzeniem bo ma być proste, bez podniesionego tyłu a takiej gąbki jeszcze nie widziałem.
- maniek_wroc
- Posty: 93
- Rejestracja: 2013-07-17, 20:20
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B3
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania
Ładnie wyszło Marek a malowałeś proszkowo czy lakierowałeś akrylem ? Widzę też, że masz pomalowany błotnik - będziesz robił szparunki ?
- marek-robert
- Posty: 399
- Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania
Lakierowałem proszkowo na podkładzie. Co do szparunków to będą malowane pędzelkiem tylko musi jeszcze wrócić zbiornik i drugi błotnik. Na Allegro malują za 350 zł (2x błotnik, zbiornik 2x boczne puszki) u mnie może być taniej bo będę się targował nie ma u mnie szparunków na bocznych puszkach. 25 km od Lublina mieszkał kiedyś gość który malował to w Świdniku, spróbuję znaleść kontakt do niego.
- maniek_wroc
- Posty: 93
- Rejestracja: 2013-07-17, 20:20
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B3
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania
Masz może foto jak oryginalnie powinno wyglądać logo na naszych zbiornikach ? Bo u mnie został tylko biały zarys i nie wiem jak to wyglądało fabrycznie
Moja wsk jest z '75 i ma palstikowe boczki u ciebie w '73 są metalowe że poszły w proszek?
Moja wsk jest z '75 i ma palstikowe boczki u ciebie w '73 są metalowe że poszły w proszek?
- marek-robert
- Posty: 399
- Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania
Tak są metalowe z otworem na kranik z długą wajchą, często lewy boczek był ucinany bo potem kraniki były z krótką wajchą i chowały się pod puszką.
Znalazłem 2 rodzaje
Znalazłem 2 rodzaje
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- marek-robert
- Posty: 399
- Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania
Wsk rozebrana w całości (oprócz silnika), mam pytanie: które elementy do chromu technicznego a które do ozdobnego?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- krzysiek200
- Posty: 880
- Rejestracja: 2012-12-02, 22:26
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2 DUDEK '75
WSK M21W2 KOBUZ '77 - Lokalizacja: Łowicz/Nieborów
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania
To co na zdjeciu wszystko w dekoracyjny chrom.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości