Tłok almot i kierunek strzałki na denku
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 2011-12-23, 18:51
- GG: 0
- Moje maszyny: m06b3
wsk 175 - Lokalizacja: Lubiel Wąsosz
- Kontaktowanie:
Tłok almot i kierunek strzałki na denku
Witam wszystkich motórzystów i pozdrawiam.A więc mam problem zawsze byłem przekonany (głęboko) iż tłok zakłada się zamkami (kołkami) w stronę kanału ssącego a strzałka powinna być w stronę wydechu, ale kupiłem zestaw cylinder tłok almota i patrzę a tu strzałka w stronę zamków, myślę fabryka się pomyliła ,ale patrzę w necie inne takie same, przymierzam do cylindra zamki szeroko nie wchodzą na kanał wydechowy i zgłupiałem może almot podwyższył okna ssące i zamki daje się odwrotnie?to jak mam to zmontować? szukałem w necie i jeszcze bardziej zdurniałem , to mój pierwszy post proszę o pomoc nie czułem potrzeby pisania ale teraz wymiękłem. DZIĘKUJE.
-
- Posty: 634
- Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350 - Lokalizacja: Gliwice
- Kontaktowanie:
Re: tłok almot
Posiadam kilkanaście nowych tłoków i w każdym strzałka wskazuje zamki tzn. kołki ustalające są od strony kanału wydechowego. Tłoki są gorzyckie i kilka poznańskich.
- gacekx1
- Posty: 21
- Rejestracja: 2011-12-17, 23:41
- GG: 26291226
- Moje maszyny: 2x WSK 125, mz 250 etz
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
- Kontaktowanie:
Re: tłok almot
Oczywiście zamkami i strzałką w stronę wydechu.
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 2011-12-23, 18:51
- GG: 0
- Moje maszyny: m06b3
wsk 175 - Lokalizacja: Lubiel Wąsosz
- Kontaktowanie:
Re: tłok almot
Uważać, by strzałka wybita na tłoku była zwrócona w stronę otworu wylotowego cylindra. Po sprawdzeniu wyjąć tłok z cylindra.
Założyć tłok na korbowód, uważając, by strzałka na tłoku była zwrócona do przodu, wówczas zamki obu pierścieni będą zwrócone do tyłu. www.wsk125.co.pl/usterki_tloka.html
Założyć tłok na korbowód, uważając, by strzałka na tłoku była zwrócona do przodu, wówczas zamki obu pierścieni będą zwrócone do tyłu. www.wsk125.co.pl/usterki_tloka.html
- gacekx1
- Posty: 21
- Rejestracja: 2011-12-17, 23:41
- GG: 26291226
- Moje maszyny: 2x WSK 125, mz 250 etz
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
- Kontaktowanie:
Re: tłok almot
W linku gdzie podałeś jest błąd. Nie ma tłoków z zamkami od strony dolotu gdyż mogłyby zostać połamane przez okno dolotowe (jest szerokie i zamki mogłyby wypaść właśnie na jego powierzchni lub bardzo blisko).
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 2011-12-23, 18:51
- GG: 0
- Moje maszyny: m06b3
wsk 175 - Lokalizacja: Lubiel Wąsosz
- Kontaktowanie:
Re: tłok almot
tak ale pierścienie nie powinny schodzić tak nisko na okno ssące tak mi się wydaje z młodych lat, chyba że je podnieśli aby usprawnić silnik
- gacekx1
- Posty: 21
- Rejestracja: 2011-12-17, 23:41
- GG: 26291226
- Moje maszyny: 2x WSK 125, mz 250 etz
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
- Kontaktowanie:
Re: tłok almot
Jeden pierścień zachodzi na pewno. Drugi chyba nie, po to jest języczek na środku.
-
- Posty: 102
- Rejestracja: 2010-01-16, 16:30
- GG: 0
- Lokalizacja: Wola
- Kontaktowanie:
Re: tłok almot
Ja się spotkałem raz w życiu z takim przypadkiem że tłok był założony strzałką w stronę gaźnika a nie tak jak powinno być czyli w stronę wydechu. Ale nie pamiętam czy był problem z założeniem go odwrotnie (prawidłowo). Także wszystko jest możliwe i prawdopodobne.
- gacekx1
- Posty: 21
- Rejestracja: 2011-12-17, 23:41
- GG: 26291226
- Moje maszyny: 2x WSK 125, mz 250 etz
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
- Kontaktowanie:
Re: tłok almot
strzałka jest w stronę wydechu i pierścienie też w stronę wydechu, tak jest oryginalnie, ale może jakieś podróbki mają coś pokręcone, nie mniej jednak pierścienie maja iść w stronę wydechu, to jest najważniejsze. Może w starszych wfm jest inaczej, ale w nowszych wsk na pewno tak.
- lukaszb17045
- Posty: 53
- Rejestracja: 2013-11-17, 00:25
- GG: 9288428
- Moje maszyny: WSK 125-76r i 175-84 m21w2
- Lokalizacja: Augustów
- Kontaktowanie:
Re: Tłok almot i kierunek strzałki na denku
W mojej 175 po zdjeciu cylindra strzalka na tloku była skierowna do wydechu ale zamki na tloku oba byly skierowane do wylotu gaznika
-
- Posty: 1096
- Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
- GG: 0
- Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
- Kontaktowanie:
Re: Tłok almot i kierunek strzałki na denku
poza tym, że wątek był aktywny trzy lata temu, to dotyczył silników o pojemności 125cc. W silnikach Wiatra zamki pierścieni są od strony kanału ssawnego, w silnikach S01( wszystkich) zamki są od strony kanału wylotowego. We wszystkich silnikach strzałka wskazuje kierunek do kanału wylotowego.
- max
- Posty: 21
- Rejestracja: 2015-11-12, 11:24
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Tłok almot i kierunek strzałki na denku
Strzalka na tloku oznacza tak jak pisza koledzy ze powinna byc zwrocona w kierunku wydechu, jest to podyktowane tym iz sworzen tloka nie jest centralnie w srodku. Jest minimalnie przesuniety co ulatwia przelamanie tloka i popchniecie korbowodu w dol we wlasciwym kierunku obrotu Taka ciekawostka Dotyczy oryginalnych tlokow fabrycznych, jak robia inne zastepcze nie mam pojecia. Logicznie przesuniecie powinno byc zachowane.
-
- Posty: 1096
- Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
- GG: 0
- Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
- Kontaktowanie:
Re: Tłok almot i kierunek strzałki na denku
Od kiedy w silnikach S01 oś sworznia jest przesunięta w którąkolwiek stronę!max pisze:Strzalka na tloku oznacza tak jak pisza koledzy ze powinna byc zwrocona w kierunku wydechu, jest to podyktowane tym iz sworzen tloka nie jest centralnie w srodku. Jest minimalnie przesuniety co ulatwia przelamanie tloka i popchniecie korbowodu w dol we wlasciwym kierunku obrotu Taka ciekawostka Dotyczy oryginalnych tlokow fabrycznych, jak robia inne zastepcze nie mam pojecia. Logicznie przesuniecie powinno byc zachowane.
Mało tego takie rozwiązanie nie ma za zadanie ułatwiać jakieś przełamania, a zmniejszyć naciski płaszcza tłoka na tuleję cylindra, ale to nie te silniki.
- max
- Posty: 21
- Rejestracja: 2015-11-12, 11:24
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Tłok almot i kierunek strzałki na denku
Widzę ze wybierasz się na wojnę i teraz każdy mój post będziesz hejtował????
Żałosne
Większość tłoków w silnikach spalinowych posiada przesunięcie, to stary jak świat patent, nie wiem na 100% czy S01 miały takie tłoki? Jednak nie widzę powodu czemu by fabryka akurat dla Ciebie nie miła stosować takiego rozwiązania w wsk
Żałosne
Większość tłoków w silnikach spalinowych posiada przesunięcie, to stary jak świat patent, nie wiem na 100% czy S01 miały takie tłoki? Jednak nie widzę powodu czemu by fabryka akurat dla Ciebie nie miła stosować takiego rozwiązania w wsk
-
- Posty: 1096
- Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
- GG: 0
- Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
- Kontaktowanie:
Re: Tłok almot i kierunek strzałki na denku
Nie idę na wojnę, nie mierz wszystkich własną miarą.
Po prostu jeżeli piszesz bzdury to nie można milczeć. To ,że w innych konstrukcjach przesunięcie osi sworznia względem środka jest często stosowane, nie znaczy że w każdym silniku tak jest, i może być. Fabryka specjalnie dla mnie nic nie zrobi ,bo nie musi , nazywajmy jednak rzeczy po imieniu ,jeżeli wytwórnia tak narysowała, to nie opowiadaj głupot, że sworzeń tłoka w tym silniku jest przesunięty i dlatego strzałka na denku jest w tą stronę.
Pamiętaj na każde pytanie należy odpowiedzieć, bo prawdziwą tajemnicą jest to o co nie umiesz zapytać.
Po prostu jeżeli piszesz bzdury to nie można milczeć. To ,że w innych konstrukcjach przesunięcie osi sworznia względem środka jest często stosowane, nie znaczy że w każdym silniku tak jest, i może być. Fabryka specjalnie dla mnie nic nie zrobi ,bo nie musi , nazywajmy jednak rzeczy po imieniu ,jeżeli wytwórnia tak narysowała, to nie opowiadaj głupot, że sworzeń tłoka w tym silniku jest przesunięty i dlatego strzałka na denku jest w tą stronę.
Pamiętaj na każde pytanie należy odpowiedzieć, bo prawdziwą tajemnicą jest to o co nie umiesz zapytać.
- BikerDS
- Sponsor
- Posty: 743
- Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
- GG: 4533379
- Moje maszyny: WSK M06B3 1977
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
Re: Tłok almot i kierunek strzałki na denku
max, bez przesady, nikt tu nie hejtuje. Ja nie odnalazłem tam hejtu. Zwyczajne sprostowanie. Spokojnie chłopaki, bo widzę, że niepotrzebny kwas się robi. franq87 ma ogromną wiedzę jeśli chodzi o silnik, o których dyskutujemy tu na forum. Ty pewnie masz wiedzę w zakresie nowszych konstrukcji. Nie zawsze założenia się pokrywają. Niezależnie jednak od tego warto dyskutować i wymieniać się poglądami. Starajmy się jednak zachować powściągliwość w sarkazmie i docinkach. Niezbyt miło się to później czyta, a chodzi przecież o merytoryczną wypowiedźmax pisze:Widzę ze wybierasz się na wojnę i teraz każdy mój post będziesz hejtował????
Żałosne
Większość tłoków w silnikach spalinowych posiada przesunięcie, to stary jak świat patent, nie wiem na 100% czy S01 miały takie tłoki? Jednak nie widzę powodu czemu by fabryka akurat dla Ciebie nie miła stosować takiego rozwiązania w wsk
-
- Posty: 1444
- Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
- GG: 0
- Moje maszyny: szukam WSK Lelek
- Lokalizacja: Chrzęsne
- Kontaktowanie:
Re: Tłok almot i kierunek strzałki na denku
Ja też tu hejtu nie widzę. Nie obraź się max ale jako nowy forumowicz powinieneś trochę zachować pokory, dać się poznać od dobrej strony a nie innych złośliwie pouczać. Wystarczy poczytać wypowiedzi innych (tutaj franq87), spojrzeć na ilość napisanych postów oraz ilość podziękowań, które same z siebie się nie biorą.
-
- Posty: 129
- Rejestracja: 2014-06-19, 19:34
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125, WSK 175 Kobuz
- Lokalizacja: Skoczów
- Kontaktowanie:
Re: Tłok almot i kierunek strzałki na denku
W ramach sprostowania, WSK 125 strzałka w kierunku wydechu zamki w kierunku wydechu, WSK 175 strzałka w kierunku wydechu a zamki w kierunku gaźnika. WSK 175 przy zakładaniu cylindra trzeba dopchnąć pierścienie przez wlot od strony gaźnika.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości