Nasza WueSKa 175 Rekord - www.wueska.pl
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1960
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Nasza WueSKa 175 Rekord - www.wueska.pl
Co wy na to abyśmy mieli na forum motocykl rekordowy ? Aby na zlotach czy innych imprezach motocykl był forumową reklamą. Projekt jest narazie w powijakach także wszystko przed nami.
https://web.facebook.com/WSK175Rekord/?ref=hl
https://web.facebook.com/WSK175Rekord/?ref=hl
- Garry1
- Posty: 395
- Rejestracja: 2011-12-27, 15:54
- GG: 7047182
- Moje maszyny: Wsk 125
Ogar 200
Komar mr230
Honda mb8
dt 80 mx
sr2 - Lokalizacja: Konin/Poznań
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175 Rekord - www.wueska.pl
Jakieś szczegóły co do projektu ?
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1960
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175 Rekord - www.wueska.pl
Projekt motocykla rekordowego zakłada pobicie rekordu polski z 1959 roku ustanowionym na Junaku 350 który uzyskał prędkość 159 km/h. W motocyklu zostanie wykorzystana rama od WSK formuły B i silnik z tego motocykla. Aby uzyskać taką prędkość na 4 biegowej skrzyni biegów potrzeba mniej więcej 25 KM. Zawieszenie przednie jest współczesne typu usd. Strojenie jakieś 10000-10500 obrotów. Dlatego cylinder będzie posiadał 5 kanałów płuczących, 3 wydechowe i membranę. Oczywiście do tego będzie policzony odpowiedni wydech. Zastanawiam się również nad chłodzeniem cieczą, ale mam jeszcze masę czasu i wiele innych elementów do zrobienia dlatego odkładam to na później. Projekt jest długooooooterminowy. Jako, że nie mam żadnych sponsorów i wszystko finansuje sam trochę to na pewno zajmie No zobaczy się co z tego wyjdzie jeśli kogoś interesują jakieś detale z chęcią odpowiem.
- Garry1
- Posty: 395
- Rejestracja: 2011-12-27, 15:54
- GG: 7047182
- Moje maszyny: Wsk 125
Ogar 200
Komar mr230
Honda mb8
dt 80 mx
sr2 - Lokalizacja: Konin/Poznań
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175 Rekord - www.wueska.pl
No i to już coś wyjaśnia.
Jak to się ma do odniesienia historycznego?? Jakie elementy muszą być oryginalne?
Chłodzenie cieczą bym odpuścił bo tak na prawdę po co one? Zwiększyć ożebrowanie i będzie dobrze.
Co do kosztów to sam niestety rozumiem temat.
Jak to się ma do odniesienia historycznego?? Jakie elementy muszą być oryginalne?
Chłodzenie cieczą bym odpuścił bo tak na prawdę po co one? Zwiększyć ożebrowanie i będzie dobrze.
Co do kosztów to sam niestety rozumiem temat.
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1960
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175 Rekord - www.wueska.pl
Chłodzenie cieczą to większe bezpieczeństwo zestawu i trochę mocy więcej. Chciałbym dokręcać na biegach do 11000. Do tego dochodzi bardzo gruba tuleja 8 mm i nie wiadomo jak to będzie się zachowywać. Ale to odległy temat więc być może i zostanę przy żebrach. Co do historii to jedynie tyle, że zostanie pobity rekord na polskim motocyklu z polskim silnikiem. Gdyby była to wfm 125 to odniesienie historyczne było by znacznie większe bo na takim motocyklu bito już rekord w latach 50 i osiągnięto wtedy 128km/h, ale chłopacy z polmotu robią już wfm rekord co zresztą świetnie im idzie (przekroczyli już na wfm 125, 133 km/h). Poza tym mamy forum o motocyklach WSK i to tą markę będę reklamował CO do oryginalności a raczej regulaminu bicia rekordu to oryginalna musi być rama i silnik. Oczywiście modyfikacje silnika są dopuszczane a ten z zewnątrz ma przypominać oryginał. No, a koszty to tak jak sam wiesz. Na początku wydaje się, że to przecież wcale dużo nie pochłonie kasy, a potem zdziwienie i jest się pod kreską ( obecnie pod dużą ) Ale, żeby nie marudzić wczoraj o godzinie 00:30 zadzwonił do mnie Muciek (przeróbki silników s01 i w2, współtwórca jednego z potworów na forum) i zaoferował sponsoring. Także mam już pierwszego sponsora projektu
Fotki nowej tuleji:
Fotki nowej tuleji:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- raflo87
- Posty: 357
- Rejestracja: 2013-03-07, 08:44
- Moje maszyny: WSK LC
- Lokalizacja: Okolice Rzeszowa
- Kontaktowanie:
Re: Nasza WueSKa 175 Rekord - www.wueska.pl
Pewnie należy uwzględnij też pojemność jak sama nazwa wskazuje ?
Jak widzę taki temat to aż chce się od nowa Miło się ogląda jak powstają kolejne pomysły ( garry ze stawidłem) teraz to.
Jak widzę taki temat to aż chce się od nowa Miło się ogląda jak powstają kolejne pomysły ( garry ze stawidłem) teraz to.
-
- Posty: 174
- Rejestracja: 2016-01-17, 19:48
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk m150, wfm m06, jawa 353 1959r, jawa 354 1957r,tula 200
- Lokalizacja: wilkszyn
- Kontaktowanie:
Re: Nasza WueSKa 175 Rekord - www.wueska.pl
widze że kolega ma taki sam plan jak ja tylko ja zaczne za pare lat pewnie jak dzieciaki podrosną i dom wybuduje ha ha ha. pojemność zostaje 175?
- Muciek
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowa
- Kontaktowanie:
Re: Nasza WueSKa 175 Rekord - www.wueska.pl
Tak zostaje 175, tutaj szybko się to nie skończy to nie wiadomo czy nie wyjedziesz pierwszy
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Nasza WueSKa 175 Rekord - www.wueska.pl
Na 18-stke córeczki bedzie jak znalazł!
Czy są jakieś wymogi odnośnie oryginalności tłoka? Jeśli ma być org. to mogę coś ulepić do tego projektu i zostać sponsorem nr 2.
Czy są jakieś wymogi odnośnie oryginalności tłoka? Jeśli ma być org. to mogę coś ulepić do tego projektu i zostać sponsorem nr 2.
-
- Posty: 174
- Rejestracja: 2016-01-17, 19:48
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk m150, wfm m06, jawa 353 1959r, jawa 354 1957r,tula 200
- Lokalizacja: wilkszyn
- Kontaktowanie:
Re: Nasza WueSKa 175 Rekord - www.wueska.pl
ja od ponad 8 lat czaje się na ten rekord, ale jakoś tak zawsze pod górke jest... , mam jakieś tam rysunki/ założenia odnośnie kątów rozrządu, cylindra , stawidła itd. ale wiele nie zdziałałem dotąd -- może teraz trochę zmotywuje się tym że wy ruszacie ze swoim projektem kupiłem rok lub dwa lata temu dwa silniki 060 na których chce zacząć cokolwiek - zaraz pójde je odszukać w garażu
a teraz wracając do tematu
- tuleja 8mm grubości? dlaczego tyle? ja też chce tuleje zastosować ale myślałem o około 3,5mm grubości - może mniej jeśli się uda- (2,5mm było by fajnie- najpierw więcej , a po wprasowaniu roztoczona zostanie na dokładny wymiar) - tak przynajmniej sobie wymyśliłem bo cieńsza tuleja ma mniejszą bezwładność termiczną, lepiej odda ciepło da aluminium, no jeszcze tak sobie wymyśliłem że gruba tuleja ma większe pole powierzchni patrząc z góry (większe fi) więc zakryje ileś tam procent kanałów płuczących jeśli zostanie oryginalny cylinder (mało jasno chyba opisałem o co mi chodzi)
-druga sprawa to rozrząd - planujesz membranę - jej wielką zaletą jest to że mieszanka nie cofa się do gaźnika oraz to że ,,sama dostosowuje czas otwarcia do obrotów,, (tzn do występowania podciśnienia i nadciśnienia których naprzemienne występowanie jest zmienny w czasie) co pozwala uzyskać w sportowych silnikach dużo wyższą elastyczność niż w przypadku rozrządu tłokowego lub stawidła - bo oba te rozwiązania mają jakiś tam ściśle określony kąt otwarcia który zapewnia optymalne napełnienie skrzyni korbowej przy jakichś tam obrotach - ale tylko w określonym przedziale obrotów które najczęściej są dość wysokie - a przy niskich jest dziura. - - - ale jeśli chce się uzyskać wyższą moc kosztem elastyczności to na stawidle można uzyskać więcej PS'ów niż na membranie - bo jak wiadomo nic w przyrodzie nie ginie (innymi słowy zasada zachowania energii) czyli żeby pokonać sztywność membrany i ją otworzyć potrzeba energii która nie zostanie wykorzystana do zasysania mieszanki, tylko do jej otwarcia. w dodatku stwarza ona opory przepływu . dlatego ja planuje stawidło które napędzane jest od wału a nie poprzez straty podciśnienia - tylko ma ono jedną wade - membranę montujesz i już - a stawidło trzeba bardzo precyzyjnie zgrać żeby fazy rozrządu był idealnie takie jak mają byś - czyli w domowych warunkach jeśli zrobimy za małe wycięcie sprawdzimy kątomierzem i będziemy je powiększać - i przesadzimy , to nie ma odwrotu , trzeba robić nową tarcze... później pruby drogowe i kolejne nowe tarcze aby sprawdzić inne ustawienia... więc dużo żmudnej pracy
poza tym jedną tarcze wału od strony stawidła trzeba mocno przerobić
a teraz wracając do tematu
- tuleja 8mm grubości? dlaczego tyle? ja też chce tuleje zastosować ale myślałem o około 3,5mm grubości - może mniej jeśli się uda- (2,5mm było by fajnie- najpierw więcej , a po wprasowaniu roztoczona zostanie na dokładny wymiar) - tak przynajmniej sobie wymyśliłem bo cieńsza tuleja ma mniejszą bezwładność termiczną, lepiej odda ciepło da aluminium, no jeszcze tak sobie wymyśliłem że gruba tuleja ma większe pole powierzchni patrząc z góry (większe fi) więc zakryje ileś tam procent kanałów płuczących jeśli zostanie oryginalny cylinder (mało jasno chyba opisałem o co mi chodzi)
-druga sprawa to rozrząd - planujesz membranę - jej wielką zaletą jest to że mieszanka nie cofa się do gaźnika oraz to że ,,sama dostosowuje czas otwarcia do obrotów,, (tzn do występowania podciśnienia i nadciśnienia których naprzemienne występowanie jest zmienny w czasie) co pozwala uzyskać w sportowych silnikach dużo wyższą elastyczność niż w przypadku rozrządu tłokowego lub stawidła - bo oba te rozwiązania mają jakiś tam ściśle określony kąt otwarcia który zapewnia optymalne napełnienie skrzyni korbowej przy jakichś tam obrotach - ale tylko w określonym przedziale obrotów które najczęściej są dość wysokie - a przy niskich jest dziura. - - - ale jeśli chce się uzyskać wyższą moc kosztem elastyczności to na stawidle można uzyskać więcej PS'ów niż na membranie - bo jak wiadomo nic w przyrodzie nie ginie (innymi słowy zasada zachowania energii) czyli żeby pokonać sztywność membrany i ją otworzyć potrzeba energii która nie zostanie wykorzystana do zasysania mieszanki, tylko do jej otwarcia. w dodatku stwarza ona opory przepływu . dlatego ja planuje stawidło które napędzane jest od wału a nie poprzez straty podciśnienia - tylko ma ono jedną wade - membranę montujesz i już - a stawidło trzeba bardzo precyzyjnie zgrać żeby fazy rozrządu był idealnie takie jak mają byś - czyli w domowych warunkach jeśli zrobimy za małe wycięcie sprawdzimy kątomierzem i będziemy je powiększać - i przesadzimy , to nie ma odwrotu , trzeba robić nową tarcze... później pruby drogowe i kolejne nowe tarcze aby sprawdzić inne ustawienia... więc dużo żmudnej pracy
poza tym jedną tarcze wału od strony stawidła trzeba mocno przerobić
- Garry1
- Posty: 395
- Rejestracja: 2011-12-27, 15:54
- GG: 7047182
- Moje maszyny: Wsk 125
Ogar 200
Komar mr230
Honda mb8
dt 80 mx
sr2 - Lokalizacja: Konin/Poznań
- Kontaktowanie:
Re: Nasza WueSKa 175 Rekord - www.wueska.pl
Popieram przedmówcę, jeśli motor ma tylko jechać do przodu to elastyczność jaką daje membrana jest w tym wypadku nie potrzebna. Moc wysoko, krótko zestopniowana skrzynia biegów i rekord jest realny.
- Muciek
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowa
- Kontaktowanie:
Re: Nasza WueSKa 175 Rekord - www.wueska.pl
Samo stawidło 5KM nie dodaje Dziękujemy za uwagi Kolego S06 rób na stawidle to będzie porównanie Skrzynia pewnie będzie 059 to krócej nic nie będzie niż to.
- Muciek
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowa
- Kontaktowanie:
Re: Nasza WueSKa 175 Rekord - www.wueska.pl
Jak chcesz wspomóc projekt i zostać sponsorem to nam wykonaj taka skrzynie 5tke (lepiej 6)
- grzechu212
- Posty: 404
- Rejestracja: 2013-07-03, 10:45
- Moje maszyny: WSK KOBUZ 175
- Lokalizacja: okolice Rzeszowa
- Kontaktowanie:
Re: Nasza WueSKa 175 Rekord - www.wueska.pl
Jak silnik będzie miał odpowiednią moc to 4 skrzynia w zupełności wystarczy...
Destroyers of the system
-
- Posty: 445
- Rejestracja: 2014-04-14, 18:18
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 '80;
HondaXR600R '93; Varadero 125, Junaki - Lokalizacja: Jablonna
- Kontaktowanie:
Re: Nasza WueSKa 175 Rekord - www.wueska.pl
mozna zazonglowac przelozeniem pierwotnym (silnik - sprzęgło), wtedy przelozenia na wyjsciu ze skrzyni sie "skroca".Muciek pisze:Samo stawidło 5KM nie dodaje Dziękujemy za uwagi Kolego S06 rób na stawidle to będzie porównanie Skrzynia pewnie będzie 059 to krócej nic nie będzie niż to.
Troche o naszym Wieslawie: viewtopic.php?f=72&t=18728
- Muciek
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowa
- Kontaktowanie:
Re: Nasza WueSKa 175 Rekord - www.wueska.pl
Nic to nie da bo przeskoki pomiędzy poszczególnymi biegami pozostaną takie same, a tu tylko o to chodzi.A skrócić przełożenie łatwiej jest na małej zębatce albo z tyłu na kole.
rss pisze:mozna zazonglowac przelozeniem pierwotnym (silnik - sprzęgło), wtedy przelozenia na wyjsciu ze skrzyni sie "skroca".Muciek pisze:Samo stawidło 5KM nie dodaje Dziękujemy za uwagi Kolego S06 rób na stawidle to będzie porównanie Skrzynia pewnie będzie 059 to krócej nic nie będzie niż to.
-
- Posty: 445
- Rejestracja: 2014-04-14, 18:18
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 '80;
HondaXR600R '93; Varadero 125, Junaki - Lokalizacja: Jablonna
- Kontaktowanie:
Re: Nasza WueSKa 175 Rekord - www.wueska.pl
masz racje. to co sie "skroci" na pierwotnym "odzyska sie" na koncowym.
pozostaje dorobic walek posredni np Z=17 i dorobic to tego kolo zebate "zdawcze"...
pozostaje dorobic walek posredni np Z=17 i dorobic to tego kolo zebate "zdawcze"...
Ostatnio zmieniony 2016-01-28, 16:09 przez rss, łącznie zmieniany 1 raz.
Troche o naszym Wieslawie: viewtopic.php?f=72&t=18728
- Skinder
- Posty: 2221
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
Re: Nasza WueSKa 175 Rekord - www.wueska.pl
Jeden wałek w mz jest wielkości całej skrzyni w wsk, nie wspominając już o reszcie osprzętu. Pierw to poszedłbym w sprzęgło bo jest cieniutkie jak sik pająka
-
- Posty: 2238
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: Nasza WueSKa 175 Rekord - www.wueska.pl
No a etz125-150?
- Muciek
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowa
- Kontaktowanie:
Re: Nasza WueSKa 175 Rekord - www.wueska.pl
Przeskoki pomiędzy poszczególnymi biegami to są procentowe wartości i dla 059 wychodzi 38,9 25,1 i 25,4 i to się nie zmienia cokolwiek byś zmienił czy to wał sprzęgło czy na kole. Tylko wymiana trybów od poszczególnych biegów coś zmieni.
Sprzęgło jak u Rafała w LC się zrobiSkinder pisze:Jeden wałek w mz jest wielkości całej skrzyni w wsk, nie wspominając już o reszcie osprzętu. Pierw to poszedłbym w sprzęgło bo jest cieniutkie jak sik pająka
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości