ciekawostka z junakiem 3
- kowal460
 - Posty: 524
 - Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
 - GG: 0
 - Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
 - Kontaktowanie:
 
ciekawostka z junakiem 3
 ostatnio na olx ktoś sprzedawał te owiewki jako od junaka w wersji MO , szukając potwierdzenia czy to orginał doszedłem do wniosku że nie, ale moją uwagę zwrócił fakt że widać tzw junakowy uśmiech. Tylko pierwszy prezentowany junak MO miał go widoczne to chyba rok 1960Przeglądając resztę zdjęć z tą wersją żaden nie ma już go widocznego. Wiem że to mało istotne ale myślałem że wersja MO oparta jest na modelu M10, ale brak uśmiechu wskazuje że nie ma on tzw. żółwiowej lampy cechy która najbardziej cechuje model m10 i muszą to być tzw modele przejściowe.
			
						Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
			
									
						- kowal460
 - Posty: 524
 - Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
 - GG: 0
 - Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
 - Kontaktowanie:
 
Re: ciekawostka z junakiem 3
na drugim zdjęciu po bokach junaka widać dwa metalowe klaksony zwinięte w ślimakową trąbkę , nie wiem czy te klaksony w junaku służyły jako sygnał dźwiękowy czy może jako wyjce syren ale na pewno są  to klaksony do  samochodu warszawa.
			
									
									
						- kowal460
 - Posty: 524
 - Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
 - GG: 0
 - Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
 - Kontaktowanie:
 
Re: ciekawostka z junakiem 3
 pochodzenie zdjęcia ?? nieznane..
Chciałbym wnieść małe sprostowanie do oblachowania junaka milicji obywatelskiej, doszło mi parę fajnych zdjęć tego modelu i z moich obserwacji wynika że oblachowana wersja wyszła już trochę wcześniej i oparta była ma modelu przejściowym oblachowania różnią się wyprofilowaniem , tak samo wszędzie piszą że junaki M10 b20 i b21 są oparte na wcześniejszych wersjach , można by wnioskować że te doczepy są mniej więcej takie same, ale konstrukcja ramy b20 oparta na M07 była zupełnie inna, a b21 zbudowany był na M07, m10 i na wersji przejściowej pierwsza wersja brak kierunkowskazów długi zderzak, otwarta paka, przejściówka miała już kierunkowskazy krótszy zderzak , w ostatniej wersji zmieniono pakę na zamkniętą z drzwiczkami z przodu pojazdu
			
						Chciałbym wnieść małe sprostowanie do oblachowania junaka milicji obywatelskiej, doszło mi parę fajnych zdjęć tego modelu i z moich obserwacji wynika że oblachowana wersja wyszła już trochę wcześniej i oparta była ma modelu przejściowym oblachowania różnią się wyprofilowaniem , tak samo wszędzie piszą że junaki M10 b20 i b21 są oparte na wcześniejszych wersjach , można by wnioskować że te doczepy są mniej więcej takie same, ale konstrukcja ramy b20 oparta na M07 była zupełnie inna, a b21 zbudowany był na M07, m10 i na wersji przejściowej pierwsza wersja brak kierunkowskazów długi zderzak, otwarta paka, przejściówka miała już kierunkowskazy krótszy zderzak , w ostatniej wersji zmieniono pakę na zamkniętą z drzwiczkami z przodu pojazdu
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
			
									
						- amerigo
 - Posty: 20
 - Rejestracja: 2013-10-21, 22:06
 - GG: 0
 - Moje maszyny: M10, CX500, 50 T-1, M06
 - Lokalizacja: Kielce
 - Kontaktowanie:
 
Re: ciekawostka z junakiem 3
Te syreny od Warszawy, wg mnie to sygnały dźwiękowe.
Junak miały klakson umieszczony centralnie w ramię z przodu przed głowicą.
Wg moich obserwacji wynika, że oblachowanie (owiewki) na nogi na różnych zdjeciach wyglądały tak samo a owiewka przednia różniła się--czyli było kilka wersji (co najmniej dwie) .
Czy ta niebieska jest junakowa oryginalna-może być. Owiewki na nogi - wątpię bo nie widziałem takich na żadnym historycznym zdjęciu.
Poza tym zdarzają się zdjęcia z epoki milicyjnych junakow m10 i m07 bez owiewek ale za to z białymi błotnikami i tyle.
Jeśli masz jeszcze jakieś ciekawe zdjęcia milicyjnych junak ów z oblachowaniem to może się podzielisz.
Ostatnio nawet myślałem o stworzeniu takiego projektu, ale stwierdziłem, że wykonanie replik owiewek będzie sporo kosztować, tym bardziej, że nie mam wzorca ww. owiewek.
Na udostępniony przez Ciebie zdjęciu w innym poście widać że MO jeździła zarówno na M07 (ta bliższa) jak i na m10 (ta w oddali-widać pełny tylny błotnik)
[zdjęcie dwóch łódzkich milicjant ów robiących pokazy akrobatyczne]
			
									
									
						Junak miały klakson umieszczony centralnie w ramię z przodu przed głowicą.
Wg moich obserwacji wynika, że oblachowanie (owiewki) na nogi na różnych zdjeciach wyglądały tak samo a owiewka przednia różniła się--czyli było kilka wersji (co najmniej dwie) .
Czy ta niebieska jest junakowa oryginalna-może być. Owiewki na nogi - wątpię bo nie widziałem takich na żadnym historycznym zdjęciu.
Poza tym zdarzają się zdjęcia z epoki milicyjnych junakow m10 i m07 bez owiewek ale za to z białymi błotnikami i tyle.
Jeśli masz jeszcze jakieś ciekawe zdjęcia milicyjnych junak ów z oblachowaniem to może się podzielisz.
Ostatnio nawet myślałem o stworzeniu takiego projektu, ale stwierdziłem, że wykonanie replik owiewek będzie sporo kosztować, tym bardziej, że nie mam wzorca ww. owiewek.
Na udostępniony przez Ciebie zdjęciu w innym poście widać że MO jeździła zarówno na M07 (ta bliższa) jak i na m10 (ta w oddali-widać pełny tylny błotnik)
[zdjęcie dwóch łódzkich milicjant ów robiących pokazy akrobatyczne]
- kowal460
 - Posty: 524
 - Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
 - GG: 0
 - Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
 - Kontaktowanie:
 
Re: ciekawostka z junakiem 3
fajnie że ktoś się interesuje milicyjnym junakiem, z początku dostępne było tylko kilka niewyraźnych zdjęć tego junaka , dziś mam ich około 30-stu, widać że podejścia do adaptacji tego motocykla w tym celu były przynajmniej dwa nawet wspomniane syreny zobaczyć można w dwóch odmianach
			
						Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
			
									
						- amerigo
 - Posty: 20
 - Rejestracja: 2013-10-21, 22:06
 - GG: 0
 - Moje maszyny: M10, CX500, 50 T-1, M06
 - Lokalizacja: Kielce
 - Kontaktowanie:
 
Re: ciekawostka z junakiem 3
O kurcze a to ciekawe, te syreny po lewej trochę jak współczesne halogeny Led 
 i owiewki na ogi inaczej wyprofilowana.
Masz to zdjęcie w całości?
Sent from my F3111 using Tapatalk
			
									
									
						Masz to zdjęcie w całości?
Sent from my F3111 using Tapatalk
- 
				s06tuner
 - Posty: 174
 - Rejestracja: 2016-01-17, 19:48
 - GG: 0
 - Moje maszyny: wsk m150, wfm m06, jawa 353 1959r, jawa 354 1957r,tula 200
 - Lokalizacja: wilkszyn
 - Kontaktowanie:
 
Re: ciekawostka z junakiem 3
wiem że temat stary, ale dopiero go przeczytałem - te owiewki na nogi i przód wyglądają identycznie jak u mojego kolegi w dnieprze mt 10-36 przytarganym z Ukrainy lub Białorusi - ogólnie te ,,ruskie krążowniki,, z wózkami bocznymi często miały tam zamontowane takie owiewki bo często zastępowały samochód - u nas się to najczęściej ściąga bo moim zdaniem szpetnie to wygląda a zaprzęg służy bardziej do rekreacji niż jazdy w deszczu - ale wracając do meritum -  może to od sowieta owiewki zaadoptowane do junera? tych owiewek cccp też było z kilkanaście rodzajów
z tego co pamiętam to występowały też dostępne w handlu owiewki do np. wsk lub junajów - nie było tego wiele ale czytałem o tym w książce - więc nie tylko MO miały owiewki, jeśli ktoś miał dostęp, pieniądze i taką wole to mógł sam zdobyć takie owiewki i zamontować (wsk wypuściła chyba 3tys takich kompletów jeśli dobrze pamiętam - nie wiem czy w sfm też to wytłaczali czy to rzemiosło było)
			
									
									
						z tego co pamiętam to występowały też dostępne w handlu owiewki do np. wsk lub junajów - nie było tego wiele ale czytałem o tym w książce - więc nie tylko MO miały owiewki, jeśli ktoś miał dostęp, pieniądze i taką wole to mógł sam zdobyć takie owiewki i zamontować (wsk wypuściła chyba 3tys takich kompletów jeśli dobrze pamiętam - nie wiem czy w sfm też to wytłaczali czy to rzemiosło było)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości