aqua blasting kontra szkiełkowanie - porównanie efektów
- czankete
- Posty: 1301
- Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
- Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
- Kontaktowanie:
aqua blasting kontra szkiełkowanie - porównanie efektów
....co prawda z dużym opóźnieniem wynikającym z obłożenia pracą, a także najzwyczajniej brakiem zamiłowania i czasu do tworzenia foto story chciałbym zaprezentować Wam widoczne gołym okiem różnice podczas obróbki odlewów aluminiowych polegającej na tradycyjnym szkiełkowaniu a aqua blastingiem - czyli szkiełkowaniem "na mokro"....
...nie traktujcie proszę tego tematu jako reklamę, samą metodę poznaliście już we wcześniejszym wątku, nie chodzi mi też o to by napędzać komuś konkretnemu klientów - stąd też by uniknąć krytyki dla siebie pozostawię dane usługodawcy, z którym konkretnie współpracuję ....
...moje zdanie na temat tradycyjnego szkiełkowania już znacie, a kto nie zna to powiem jeszcze raz - jest to zwyczajne zniszczenie powłoki metalu. Walor estetyczny po takim zabiegu jest żaden albo bardzo krótkotrwały, powierzchnie są bardzo podatne na trudne do usunięcia zabrudzenia a samo utrzymanie w czystości przez dłuższy czas tak zniszczonych elementów jak piasty, kartery silnika w praktyce niemożliwe. Oczywiście są zwolennicy lakierowania klarem wyszkiełkowanych elementów - tylko po co dodatkowe koszty jak efekt końcowy średni. Nie przekonują mnie też bajki, że do piaskowania to piasek z Wisły jest lepszy od piasku znad Bałtyku - po prostu szkiełkowanie na sucho to nie sposób na przywrócenie częściom aluminiowym dawnego fabrycznego wyglądu ....
...popatrzcie proszę na zdjęcia, porównajcie i oceńcie sami. Dla porównania na kilku foto widoczna jest pokrywa od silnika 059 wcześniej zniszczona szkiełkowaniem na sucho. Jak prezentuje się przy innych tego typu częściach pochodzących z SHL po wcześniejszej obróbce aqua blasting chyba nie trzeba komentować. Na kolejnych zdjęciach ta sama pokrywa uratowana po piaskowaniu. Może nie idealnie ale udało się ją przywrócić w 90% do stanu fabrycznego, w którym nie będzie wstyd zamontować ja do odnawianego silnika motocykla. I co najlepsze by po takiej obróbce wyczyścić utytłane smarem i brudem części wystarczy przetrzeć je zwilżoną szmatką np. w benzynie ekstrakcyjnej, czy zwykłej benzynie. Zero smug czy śladów paluchów. Na marginesie dodam, że koszt takiej obróbki odpowiada cenie klasycznego szkiełkowania ....
...nie traktujcie proszę tego tematu jako reklamę, samą metodę poznaliście już we wcześniejszym wątku, nie chodzi mi też o to by napędzać komuś konkretnemu klientów - stąd też by uniknąć krytyki dla siebie pozostawię dane usługodawcy, z którym konkretnie współpracuję ....
...moje zdanie na temat tradycyjnego szkiełkowania już znacie, a kto nie zna to powiem jeszcze raz - jest to zwyczajne zniszczenie powłoki metalu. Walor estetyczny po takim zabiegu jest żaden albo bardzo krótkotrwały, powierzchnie są bardzo podatne na trudne do usunięcia zabrudzenia a samo utrzymanie w czystości przez dłuższy czas tak zniszczonych elementów jak piasty, kartery silnika w praktyce niemożliwe. Oczywiście są zwolennicy lakierowania klarem wyszkiełkowanych elementów - tylko po co dodatkowe koszty jak efekt końcowy średni. Nie przekonują mnie też bajki, że do piaskowania to piasek z Wisły jest lepszy od piasku znad Bałtyku - po prostu szkiełkowanie na sucho to nie sposób na przywrócenie częściom aluminiowym dawnego fabrycznego wyglądu ....
...popatrzcie proszę na zdjęcia, porównajcie i oceńcie sami. Dla porównania na kilku foto widoczna jest pokrywa od silnika 059 wcześniej zniszczona szkiełkowaniem na sucho. Jak prezentuje się przy innych tego typu częściach pochodzących z SHL po wcześniejszej obróbce aqua blasting chyba nie trzeba komentować. Na kolejnych zdjęciach ta sama pokrywa uratowana po piaskowaniu. Może nie idealnie ale udało się ją przywrócić w 90% do stanu fabrycznego, w którym nie będzie wstyd zamontować ja do odnawianego silnika motocykla. I co najlepsze by po takiej obróbce wyczyścić utytłane smarem i brudem części wystarczy przetrzeć je zwilżoną szmatką np. w benzynie ekstrakcyjnej, czy zwykłej benzynie. Zero smug czy śladów paluchów. Na marginesie dodam, że koszt takiej obróbki odpowiada cenie klasycznego szkiełkowania ....
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Jogurt
- Posty: 328
- Rejestracja: 2015-01-13, 13:07
- GG: 0
- Moje maszyny: Tylko polskie.
- Kontaktowanie:
Re: aqua blasting kontra szkiełkowanie - porównanie efektów
I taki efekt pasuje do wsk. Elementy polerowane wibracyjnie czy szkiełkowane jak dla mnie tylko psują końcowy efekt. Ale co kto lubi.
-
- Posty: 820
- Rejestracja: 2014-08-19, 12:07
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 1980r.
CZ 477 Sport 1973r.
Mińsk 400A 1990r. - Lokalizacja: Mazowsze
- Kontaktowanie:
Re: aqua blasting kontra szkiełkowanie - porównanie efektów
Popieram, robię teraz B3 i też korzystałem z aqua blasingu.Do Wueski pasuje jak najbardziej, jedyny warunek to to żeby cena była atrakcyjna trzeba samemu wyczyścić części z smaru oleju itp.
- czankete
- Posty: 1301
- Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
- Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
- Kontaktowanie:
Re: aqua blasting kontra szkiełkowanie - porównanie efektów
...tak to prawda, jeżeli oddamy zawalone warstwą brudu i zaschniętego smaru części to nie zależnie czy mają być szkiełkowane, piaskowane czy tradycyjnie ręcznie przygotowane np. do lakierowania zawsze płacimy więcej. Poza tym plusem gruntownego oczyszczenia i przygotowania do obróbki jest to, że możemy dokładnie zweryfikować w jakim stanie wysyłamy części (np. ujawnić powstałe w wyniku eksploatacji pęknięcia)....
....a poniżej wrzucam jeszcze kilka fotek losowo wybranych części po obróbce
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- jjaworskyy
- Posty: 2051
- Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
- GG: 0
- Moje maszyny: M06B3
KoBuz - Lokalizacja: Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: aqua blasting kontra szkiełkowanie - porównanie efektów
Dzięki za relację.czankete pisze: ↑2022-02-01, 14:04...tak to prawda, jeżeli oddamy zawalone warstwą brudu i zaschniętego smaru części to nie zależnie czy mają być szkiełkowane, piaskowane czy tradycyjnie ręcznie przygotowane np. do lakierowania zawsze płacimy więcej. Poza tym plusem gruntownego oczyszczenia i przygotowania do obróbki jest to, że możemy dokładnie zweryfikować w jakim stanie wysyłamy części (np. ujawnić powstałe w wyniku eksploatacji pęknięcia)....
....a poniżej wrzucam jeszcze kilka fotek losowo wybranych części po obróbce
Gwinty i gniazda trzeba zabezpieczyć?
-
- Posty: 820
- Rejestracja: 2014-08-19, 12:07
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 1980r.
CZ 477 Sport 1973r.
Mińsk 400A 1990r. - Lokalizacja: Mazowsze
- Kontaktowanie:
Re: aqua blasting kontra szkiełkowanie - porównanie efektów
Czankete to silnik do ES 150 czy pierwszej TS, ja choruje strasznie na TS.
Gwintom nic się nie stanie tyle że trzeba to dokładnie oczyścić po obróbce, ale ja gniazda radził bym zabezpieczyć.
Gwintom nic się nie stanie tyle że trzeba to dokładnie oczyścić po obróbce, ale ja gniazda radził bym zabezpieczyć.
- czankete
- Posty: 1301
- Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
- Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
- Kontaktowanie:
Re: aqua blasting kontra szkiełkowanie - porównanie efektów
...silnik jest od oryginalnej ES 150 Trophy z 1974r - aktualnie z jego wałem korbowym (jeszcze starego typu) i cylindrem walczy Muciek ...
...gwinty nie wymagają zabezpieczenia, profilaktycznie np. gniazda, nadlewka z numerem są zaklejana taśmą (przynajmniej tam gdzie ja zlecam prace). Ale np. wszelkie mechanizmy tak jak np. ślimak wysprzęglika z MZ ze zdjęć muszą zostać zdemontowane, ponieważ zostały by "zaklejone" drobinami pyłu przy obróbce...
...gwinty nie wymagają zabezpieczenia, profilaktycznie np. gniazda, nadlewka z numerem są zaklejana taśmą (przynajmniej tam gdzie ja zlecam prace). Ale np. wszelkie mechanizmy tak jak np. ślimak wysprzęglika z MZ ze zdjęć muszą zostać zdemontowane, ponieważ zostały by "zaklejone" drobinami pyłu przy obróbce...
-
- Posty: 1444
- Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
- GG: 0
- Moje maszyny: szukam WSK Lelek
- Lokalizacja: Chrzęsne
- Kontaktowanie:
Re: aqua blasting kontra szkiełkowanie - porównanie efektów
Ja też ostatnio wysyłałem części do aquablistingu i jestem mega zadowolony. Na żywo części prezentują się o wiele lepiej niż na zdjęciu. Ta metoda do szkiełkowania się w ogóle nie umywa.
Jeśli autor tematu się nie obrazi to mogę napisać, że korzystałem z usług Pana Kazimierza Masłowskiego firma KAMAR.
Jeśli autor tematu się nie obrazi to mogę napisać, że korzystałem z usług Pana Kazimierza Masłowskiego firma KAMAR.
- czankete
- Posty: 1301
- Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
- Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
- Kontaktowanie:
Re: aqua blasting kontra szkiełkowanie - porównanie efektów
...ja równieżTexas Ranger pisze: ↑2022-02-20, 20:21korzystałem z usług Pana Kazimierza Masłowskiego firma KAMAR.
- Muciek
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowa
- Kontaktowanie:
Re: aqua blasting kontra szkiełkowanie - porównanie efektów
Jest dużo mniej czyszczenia po tym aquablascie , z silnikiem nie przyszło pół kg szkła jak zawsze wysypującego się z każdego możliwego zakamarka. Dekiel po aquablascie i po suchym szkle od Rometa.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości