WSK M06B
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 2007-07-06, 08:45
- GG: 8277110
- Lokalizacja: Opole Lubelskie
- Kontaktowanie:
WSK M06B
Witam. Słyszeliscie o takim modelu jak M06B? Mam taki, ale nie jest w pełni kompletny i obawiam się że dokońca nie jest oryginalny. Możecie przybliżyc mi sylwetke tego motocykla?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Stary
- Posty: 1195
- Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
- GG: 3029753
- Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
- Mtx50
- Posty: 247
- Rejestracja: 2007-10-15, 16:45
- GG: 2188809
- Moje maszyny: WSK i inne
- Kontaktowanie:
- 1angel
- Posty: 1113
- Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
- GG: 10200026
- Moje maszyny: Kilka legend PRLu
- Lokalizacja: WGR
- Kontaktowanie:
też gdzieś o tym czytałem , chodziło o koszt wyrobu (czy importowania) tych blach , a jak wiadomo tylny błotnik jak i boczna osłona była dość pokaźna i wychodziło na to więcej materiału niż na puźniejszą B1 , z tego co wiem błotnik tylni był podobny do tego w Junkersie M10
Protoplastą B1 był model B, który był wyposażony w głębokie błotniki oraz tłoczone osłony na gaźnik i akumulator. Z uwagi na trudności w uruchomieniu produkcji elementów tłoczonych z blachy, konstruktorzy opracowali jego uproszczoną wersję - B1
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 2007-07-06, 08:45
- GG: 8277110
- Lokalizacja: Opole Lubelskie
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B
W kwietniu bede w polsce porobie zdjecia tego co mam niestety w czesciach. M06B jest na tabliczce znamionowej. Blotnik tylny plytszy cos jak w WSK M06Z bodajrze a przod znow sporo glebszy. Oslone mialem dorobiona z pasa blachy widac ze cieta fabrycznie bo nawet gduy byl jeszcze orginalny lakier pasowal kolor i szparunki tylko niestety ktos wybil w niwj dziure. gaznik mam krotki z filtrem przy gazniku bez tlumikow szmerow ssania i kroccow. stopki na ramie nie wahaczu jak B06-64sporo chromu jak w niektorych B1 ale tylko w niwktorych
. A cudo jest z 66 roku. trudno dojsc co to. Nie ma miejsca na filtr taki jak w B1. Czyli inna rama niz w B1 ale i inna niz w M06-64. co ciekawe nie pasuja zbytnio oslony z B1 wiec ich tam nie bylo. Dziwna sprawa z tym
A i miala jeszce takie same oslony na nogi i kierunki na kierownicy.

A i miala jeszce takie same oslony na nogi i kierunki na kierownicy.
- 1angel
- Posty: 1113
- Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
- GG: 10200026
- Moje maszyny: Kilka legend PRLu
- Lokalizacja: WGR
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B
więcej chromu , inna rama no bardzo ciekawe
W roku 1966 zaprezentowano w Poznaniu odmianę modelu M06-64 oznaczoną jako M06B Główne zmiany dotyczyły zastosowania zamków kierownicy i siodła (minęły już lata kiedy to reklamując Osę M50 podkreślano brak zamków jako zaletę podnoszącą komfort obsługi!),podnóżki pasażera wróciły na wsporniki ramy, a podnóżki kierowcy zyskały regulację.
Funkcjonalnośc w codziennym użytkowaniu poprawiał bagażnik umieszczony za tylną kanapą, nieco inny kształt nadano błotnikom pogłębiając profil, co poprawiło ich działanie.
Ponieważ z załóżenia miała to być wersja luksusowa chromem pokryto również tłumik, pedał hamulca i dolne elementy przedniego zawieszenia.
żródło: polskiemotocykle.mik.pl
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 2007-07-06, 08:45
- GG: 8277110
- Lokalizacja: Opole Lubelskie
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B
1angel prosze bezzlosliwosci. Widzialem ten cytat io widzialem zdjecia. Ale chodzi glownie o 3 rzeczy mi. blotniki nie takie jak na zdjeciu a identyk z tymi od WSK M06-Z2(moze prawie identyczne), okragly filter bez kroccow i tlumikow szmerow ssania(brak miejsca na filter szufladkowy jak w B1) obudowa z jednego arkusza blachy inna niz ta w B1 i inna niz na zdjeciu ( lakier i szparunki pasowaly wiec trudno stwierdzic czy byla dorabiana czy orginalna). Do tego sa jeszce kola zamienne regulacja naciagu na slimakii dzielona oska koal tylnego. i identyczne bebeny hamulcowe przod-tyl(nie pamietam jak jest w B1 bo w B3 sa inne dzwigienki na przod i tyl) I co w niektorych B1 jest jednakowe a w niektorych nie Sygnal miedzy lagami pod lampa, na chromwanym uchwycie
- Adamos
- Posty: 162
- Rejestracja: 2007-01-04, 10:07
- GG: 5534560
- Moje maszyny: WSK - M06 B1, M06 L, gil, M21W2, kos
- Lokalizacja: Pabianice
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B
Czubus jak już wrócisz do Polski, zrob kilka ładnych fotek, wlep je na forum i wtedy ocenimy, zobaczymy, czy jest to "zlepianka" z różnych modeli WSK, czy faktycznie oryginał z kilkoma nieoryginalnymi elementami. Takie opisywanie mija się z celem. Sam jestem ciekaw tego cuda..
Pozdrawiam

Little Outsider
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 2007-07-06, 08:45
- GG: 8277110
- Lokalizacja: Opole Lubelskie
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B
Sorry panowie ze odkopuje temat po półtora roku, ale dopiero dokopałem się do mojego wynalazku. Do tej pory nawet nie wchodziłem do tej komórki. Jest wynalazek w częściach a ja sie biorę powoli za skladanie i remonnt silnika. Mam teraz foty słabe bo nie do wszystkiego jak dojść ale zaraz będą
Ostatnio zmieniony 2009-12-09, 21:05 przez czubus, łącznie zmieniany 3 razy.
- 1angel
- Posty: 1113
- Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
- GG: 10200026
- Moje maszyny: Kilka legend PRLu
- Lokalizacja: WGR
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B
Popraw posta bo nie widać fotek .
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 2007-07-06, 08:45
- GG: 8277110
- Lokalizacja: Opole Lubelskie
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B
Zdjęcia nienajlepsze ale sa:
TAbliczka znamionowa słabo widoczna:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5b6 ... acfd5.html
Ta moja zmyślna osłona z wywaloną dziurą po chamsnu. Kiedyś jak byl stary lakier to były szparunki cos jak złote i idealnie pasowały na tej osłonie i na innych elementach i kolor i styl.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/434 ... 65b11.html
Bardzo słabe zdjęcia tylnego błotnika dojść nie mogle:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/303 ... 48c53.html
Przedni blotnik zdjęty:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4a5 ... 5b322.html
Silnik orginalny, numery sie zgadzają z numerami na tabliczce, i prawy bok silnika widać że osłona jednolita, i lewa kapa silnika założąona teraz do innego ale pochodzi od tamtego.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ba4 ... 6c158.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ea3 ... 7c3b5.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/665 ... 8878a.html
Bak z orginalnym znaczkiem
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/16b ... 659f6.html
I numer ramy taki sam jak na tabliczce
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/253 ... 803c4.html
TAbliczka znamionowa słabo widoczna:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5b6 ... acfd5.html
Ta moja zmyślna osłona z wywaloną dziurą po chamsnu. Kiedyś jak byl stary lakier to były szparunki cos jak złote i idealnie pasowały na tej osłonie i na innych elementach i kolor i styl.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/434 ... 65b11.html
Bardzo słabe zdjęcia tylnego błotnika dojść nie mogle:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/303 ... 48c53.html
Przedni blotnik zdjęty:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4a5 ... 5b322.html
Silnik orginalny, numery sie zgadzają z numerami na tabliczce, i prawy bok silnika widać że osłona jednolita, i lewa kapa silnika założąona teraz do innego ale pochodzi od tamtego.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ba4 ... 6c158.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ea3 ... 7c3b5.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/665 ... 8878a.html
Bak z orginalnym znaczkiem
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/16b ... 659f6.html
I numer ramy taki sam jak na tabliczce
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/253 ... 803c4.html
- misiek125
- Posty: 121
- Rejestracja: 2008-08-09, 17:22
- GG: 5981881
- Lokalizacja: Sokołów Podlaski
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B
Błotniki wg mnie od zetki . Moim zdaniem osłona może być oryginalna , ponieważ widać na niej ranty , a to jak wiemy samemu trudno zrobić więc może i to fabryczne jest .Porób lepsze fotki tej osłony i wtedy może dojdziemy czy to oryginalny element czy samoróbka . Pozdrawiam misiek125
Freedom Riders
-
- Posty: 90
- Rejestracja: 2008-01-16, 23:14
- GG: 0
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B
misiek125 pisze:Błotniki wg mnie od zetki . Moim zdaniem osłona może być oryginalna , ponieważ widać na niej ranty , a to jak wiemy samemu trudno zrobić więc może i to fabryczne jest .Porób lepsze fotki tej osłony i wtedy może dojdziemy czy to oryginalny element czy samoróbka . Pozdrawiam misiek125
W którym miejscu na osłonie widzisz ranty? Wpatruję się już dłuższą chwile i nic niewidze.
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 2007-07-06, 08:45
- GG: 8277110
- Lokalizacja: Opole Lubelskie
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B
Myśle że nie o ranty chodzilo a o sam sposób wycięcia. Nie to że jakieś poszarpane tylko ladnie na wykrawarce róniutko obcięte i miejsce na łąńcuch łądne i otwory na śruby fabrycznie wyglądają- wyfrezowane podłuźne
- xradusx
- Posty: 460
- Rejestracja: 2009-09-13, 19:25
- Moje maszyny: TT600R
AWO425T - Lokalizacja: Münster
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B
Hm wg. mnie to jest B1 a osłony sam ktoś dorabiał. Co do tabliczki (1) zawsze mogło być malowane i sie zmazać gdybyś miał nie ruszoną tabliczke było by pewne co tylko mnie zastanawia to 3 numery jeden ramy drugi silnika a trzeci ? nie wiem ja w mojej B1 mam tylko 2 numery i tak samo w 64 też. Co zauważyłem to po samej lampie tylniej można już powiedzieć że ktoś kombinował także na elementy typu błotniki itp nie można patrzeć zrób porządne foto ramy to będzie już wszystko jasne.
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 2007-07-06, 08:45
- GG: 8277110
- Lokalizacja: Opole Lubelskie
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B
na błotniku tylnym był ślad po małej lampie plastikowek. Ten 3 numer wybity to 7,3 5300. Moc silnika. Ale w 66 roku nie było B1. a Ta nie ma tej jedynki nabite tylko samo B. Może panmowie porównajmy numery ramy z numerami innych wsek w podobnym wieku. Może coś ciekawego wyjdzie.
A pod tą osłoną mam tak jak w M06-64. Akumulator po środku a nie tak jak w b1
A po drugiej stronie jest jakis numer kolejny czy seryjny 9456
A pod tą osłoną mam tak jak w M06-64. Akumulator po środku a nie tak jak w b1
A po drugiej stronie jest jakis numer kolejny czy seryjny 9456
- Stary
- Posty: 1195
- Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
- GG: 3029753
- Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B
Ten numer silnika i ramy jest niski. Miałem M06-64 o wyższym numerze z 1967.
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 2007-07-06, 08:45
- GG: 8277110
- Lokalizacja: Opole Lubelskie
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B
Daje lepsze zdjęcia
błotnik:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/792 ... 471e5.html
osłona:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a2d ... b4488.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9de ... 4c195.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/49b ... d1d63.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d6b ... f1084.html
pod osona tak wygląda:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/975 ... 1fb37.html
błotnik:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/792 ... 471e5.html
osłona:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a2d ... b4488.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9de ... 4c195.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/49b ... d1d63.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d6b ... f1084.html
pod osona tak wygląda:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/975 ... 1fb37.html
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 2007-07-06, 08:45
- GG: 8277110
- Lokalizacja: Opole Lubelskie
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B
Widzę że na tym forum nic nowego sie nie dowiem
- maykii
- Posty: 792
- Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
- GG: 6056769
- Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r. - Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B
Bo moim skromnym zdaniem nic ciekawego nie ma w tym motocyklu
Ta osłona jest zapewne dorobiona przez fachowca...

(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość