Pierwsze koty za płoty czas na Garbatą:)

Odpowiedz
Awatar użytkownika
ravalll
Posty: 6
Rejestracja: 2014-04-18, 20:29
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
"KOS"84r
WSK 125 M06 B3 74r Garbuska
Lokalizacja: Parczew
Kontaktowanie:

Pierwsze koty za płoty czas na Garbatą:)

Post autor: ravalll » 2015-01-20, 23:20

Witam wszystkich!
Jestem Rafał 31l pochodzę z Lubelszczyzny, już od kilku lat bawię się w renowację mojego Kosa, myślę że z niezłymi rezultatami
( sami ocenicie).
Po namowach mojej wspaniałej żony i zmianie przepisów ;-) co do prawka "B" postanowiłem zakasać rękawy i od nowego roku ruszył remont Garbuski. Oczywiście dla mojej Wife :-P . Trudy związane z przedarciem się przez hordy pająków i kurzu :razz: zaowocowały. Moja WSKa ujrzała światło dzienne. Prace ruszyły z kopyta na 1 plan sprawdzenie silnika. Bo reszta szkoda gadać.

Fotki jutro. Muszę je przyciąć. Pozdrowienia dla niecierpliwych :-P

Przedstawiam mojego KOSA 84r.
x_id_high_thumb_9337_37252.jpg
Obraz 00611.jpg
Obraz 0051.jpg
Obraz 00211.jpg
Obraz 0041.jpg
Obraz 0031.jpg
Oczywiście to nie finał prac nad tą maszyną. Chwilowe przekierowanie budżetu na Garbuskę.

Przedstawiam winną całego zamieszania. WSK 125 74r.
x_id_high_thumb_9337_37271.jpg
Obraz 006.jpg
Troszkę nisko siedzi, gdzieś zwiało powietrze z kołem :-)
Obraz 005.jpg
Pająki miały raj.
Obraz 004.jpg
Obraz 003.jpg
Obraz 002.jpg
Obraz 001.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2015-01-21, 22:21 przez ravalll, łącznie zmieniany 7 razy.

Awatar użytkownika
ravalll
Posty: 6
Rejestracja: 2014-04-18, 20:29
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
"KOS"84r
WSK 125 M06 B3 74r Garbuska
Lokalizacja: Parczew
Kontaktowanie:

Re: Pierwsze koty za płoty czas na Garbatą:)

Post autor: ravalll » 2015-01-21, 16:26

Ze względu na ilość zdjęć muszę rozdzielać posty. Ogromnie za to przepraszam ;(

Wracając do tematu.
Po zdjęciu dekla istny szok. Nawet nie pomyślałem ze tam nic nie ma, zmylił mnie przewód wysokiego napięcia.
Ale szybkie rozeznanie w terenie i nastu minutach poszukiwań dorwałem podstawę iskrownika.
Prace ruszyły.
Po małych problemach np. brak klina, a zamiennik to masakra bo za duży, i znowu szlifierka miała co robić, udało się uruchomić silnik. Fotorelacja na dole.

Nowe nie znaczy dobre, pasowanie klina w stary wał.
Obraz 017.jpg
Po dopasowaniu.
Obraz 007.jpg
Prace nad podstawą iskrownika.
Obraz 025.jpg
Brudny ale do uratowania
Obraz 023.jpg
z braku chwilowego filcu zostaje stary. Do wyczyszczenia.
Obraz 022.jpg
I lecimy z tym brudem.
Obraz 021.jpg
Ta da! i mamy nowa podstawę hehe
Obraz 009.jpg
Małe lutowanie i poprawa połączeń cewek.
Obraz 008.jpg
Tak to powinno wyglądać.
Obraz 007.jpg
A tak do zamontowania. Tu nie ma miejsca na pośpiech.
Obraz 012.jpg
A tu 2 od gaszenia.
Obraz 011.jpg
Komplet. Na cewkę ładowania muszę poczekać starą przewinę innym drutem w przyszłości. Jej brak nie wpływa na pracę silnika :-)
Obraz 027.jpg
Mały patent na plączące się kabelki. Wiem stara śruba i do tego zielona.
Obraz 026.jpg
I już jak nowa z mała pomocą :-)
Obraz 010.jpg
Wstawiłem dodatkową izolację pod blaszkę. Lepiej żeby kabel od gaszenia nie dostał masy.
Obraz 008.jpg
I tak się prezentuje przed zamontowaniem.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2015-01-21, 23:07 przez ravalll, łącznie zmieniany 6 razy.

Awatar użytkownika
ravalll
Posty: 6
Rejestracja: 2014-04-18, 20:29
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
"KOS"84r
WSK 125 M06 B3 74r Garbuska
Lokalizacja: Parczew
Kontaktowanie:

Re: Pierwsze koty za płoty czas na Garbatą:)

Post autor: ravalll » 2015-01-21, 16:28

Dzisiejsze prace zaowocowały 1 uruchomieniem po prawie 10 latach.
Obraz 020.jpg
I jest iskierka nadziei, pali ale brak wysokich obrotów. Mała regulacja zapłonu poprawiła sytuacje.
Obraz 019.jpg
I jedziemy, oczywiście w miejscu he he. Pięknie się wkręca szkoda że Was nie było. :P
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2015-01-21, 23:12 przez ravalll, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
ravalll
Posty: 6
Rejestracja: 2014-04-18, 20:29
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
"KOS"84r
WSK 125 M06 B3 74r Garbuska
Lokalizacja: Parczew
Kontaktowanie:

Re: Pierwsze koty za płoty czas na Garbatą:)

Post autor: ravalll » 2015-01-21, 16:42

Małe zakupy w sieci.
Obraz 002.jpg
Obraz 001.jpg
Oczywiście z niespodziankimi :-(
Obraz 006.jpg
Drobne prace konserwacyjne
Obraz 004.jpg
Naoliwiłem osie i wypolerowałem, okazały się zapieczone i zardzewiałe. Wymieniłem 2 trybiki (te białe) były strasznie wyeksploatowane.
Obraz 005.jpg
Licznik z nową obudową. Starą ktoś zmasakrował.
Obraz 003.jpg
Wypolerowana ramka oraz szkiełko (plexi), ramkę ktoś szczypcami zdeformował ale po prostowaniu i klepaniu ujdzie.
Obraz 010.jpg
Oczywiście jak zwykle pomocne części z odzysku ;D
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2015-01-21, 23:25 przez ravalll, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Mateusz WSK
Posty: 1730
Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
GG: 514342
Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
Kontaktowanie:

Re: Pierwsze koty za płoty czas na Garbatą:)

Post autor: Mateusz WSK » 2015-01-21, 18:58

W Kosie nie podobają mi się kierunki z Jawy/CeZety oraz tylna lampa z CZ. Kawałki gumy pozapychane między żeberka nie wyglądają zbyt fajnie :P
Z Garbuską zobaczymy co wymodzisz. Jakie ich roczniki ?

Awatar użytkownika
ravalll
Posty: 6
Rejestracja: 2014-04-18, 20:29
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
"KOS"84r
WSK 125 M06 B3 74r Garbuska
Lokalizacja: Parczew
Kontaktowanie:

Re: Pierwsze koty za płoty czas na Garbatą:)

Post autor: ravalll » 2015-01-21, 23:46

Co do Twoich uwag - owszem są to kierunki z Jawy, ale po X próbach zdobycia oryginalnych darowałem sobie, szkoda kasy nerwów itp. np. wracając do dziury w liczniku. A te mi się podobają i tak zostały. Dlatego nie chciałem żółtych tablic, że mogę sobie zmieniać nawet na kwadratowe.
Co do lampy owszem lipa, tak wyszło do przeglądu musiała jakaś być. Teraz mam już kupioną 2 w oryginale z epoki. Czeka na odświeżenie i polerowanie odblaśnika.
A gumy poprawie, widzisz nawet nie zobaczyłem że są krzywo poukładane, od zamontowania silnika tak latam. W tym silniku były oryginalnie takie walce z gumy, trochę tam widać na foto, reszta dorobiona w miarę możliwości.
Roczniki: Kos 84r. 1 rej 86r., a Garbuska 74r. reszty nie wiem bo dowód przepadł.
Z Garbuską sam nie wiem jak wyjdzie, mam w głowie jej wygląd ale co chwile jakaś mina. np dziś okazało się że rama krzywa.
Projektu nie porzucę to pewne, kwestia kasy i czasu he he.
Mam nadzieję, że wyczerpująco odpowiedziałem :-D

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości