Różnice między silnikiem 059 i 060
Różnice między silnikiem 059 i 060
Mam pytanie czym różnił się silnik 059 od 060. Prosze o podanie plusów i minusów tych silników. Kupuje sobie silnik do wsk 175 060 z przebiegiem mniej niż 1000km. Jak jest z zawodnością slników 060(co do zawodności 059 zdążyłem sie przekonać). Z góry dziękuje za odpowiedzi
- grzech7
- Posty: 54
- Rejestracja: 2007-01-02, 23:30
- GG: 6059013
- Lokalizacja: Chludowo
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 94
- Rejestracja: 2007-03-20, 19:51
- GG: 0
- Lokalizacja: Net
- Kontaktowanie:
różnią się wnęką pod rozrusznik(takowa jest w 059) oraz sposobem mocowania sprzęgła. w silniku 060 wycisk sprzegła zamontowany był na 3 srubach do karteru co umozliwialo jazde bez prawej kapy( łatwiejsze ustawianie sprzęgła i zapłonu. Jeśli chodzi o niezawodność to krążą pogłoski że silniki 060 maja mniej wytrzymałe skrzynie ale dla mnie to brednie, przeciez silniki 059 i 060 mialy takie same silniki. ja osobiście wolę silnik 060
- grzech7
- Posty: 54
- Rejestracja: 2007-01-02, 23:30
- GG: 6059013
- Lokalizacja: Chludowo
- Kontaktowanie:
Przecież silnik 059 miał także mocowany wcisk sprzęgła na trzech śrubach do karteru . Chyba ci sie pomyliło z silnikiem od wsk 125.szef1990 pisze:oraz sposobem mocowania sprzęgła. w silniku 060 wycisk sprzegła zamontowany był na 3 srubach do karteru co umozliwialo jazde bez prawej kapy( łatwiejsze ustawianie sprzęgła i zapłonu.
-
- Posty: 94
- Rejestracja: 2007-03-20, 19:51
- GG: 0
- Lokalizacja: Net
- Kontaktowanie:
- Kapiii
- Założyciel
- Posty: 601
- Rejestracja: 2007-01-01, 23:11
- GG: 2256655
- Moje maszyny: .
WSK MR16T
WSK 2.66
Promot NC125
MTX 3-03
SKM 250 - Lokalizacja: Toruń
- Kontaktowanie:
- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
- grzech7
- Posty: 54
- Rejestracja: 2007-01-02, 23:30
- GG: 6059013
- Lokalizacja: Chludowo
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 376
- Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
- GG: 0
- Lokalizacja: Wołczyn
- Kontaktowanie:
Tak miały pierwsze "wiatry" montowane w Gazelach ,moja pierwsza 175 ( 30 lat temu) (jeszcze z garbatym bakiem) miała takie samo rozwiązanie ( zresztą bardzo niefortunne ), ten wyciskacz w pokrywie to było pierwsze co zostało zmodernizowane w tym typie silnika , na drugi ogień poszedł alternator, wodziki, tarcza zmieniacza i przełożenie skrzyni biegów .Alien pisze:W moim 059 mam wnękę na rozrusznik, dzieloną prawą kape i...wyciskacz w deklu
Koledzy za bardzo wierzycie w możliwość dokładnej klasyfikacji typów i roczników poszczególnych modeli , uważam że te motocykle produkowano na chura z tego co akurat było dostępne w magazynach , dlatego jest tak ciężko dziś określić czy to ten typ czy inny .
- Kapiii
- Założyciel
- Posty: 601
- Rejestracja: 2007-01-01, 23:11
- GG: 2256655
- Moje maszyny: .
WSK MR16T
WSK 2.66
Promot NC125
MTX 3-03
SKM 250 - Lokalizacja: Toruń
- Kontaktowanie:
- Berek
- Posty: 140
- Rejestracja: 2007-01-03, 00:49
- GG: 0
- Lokalizacja: Łódź/Letterkenny
- Kontaktowanie:
Zgadzam sie z Andim.Też spotkałem się z z wyciskaczem w deklu.To nie jest WT.Fatalne rozwiązanie.Niewygodne jak cholera.
Silnik 059 miały jeszcze róznice miedzy sobą.Nie jest łatwo to wszystko ogarnąć.Np. na poczatku nie montowano (zakładano) blachy ochronnej na wnęke pod rozrusznik.
A z tymi przełożeniami to z tego co pamiętam 059 było już zmodyfikowane.Przełoże ie pierwszego biegu zmieniono z 2,71 na 3,14.Jest gdzies w ksiązce napisane od którego numeru silniku tak zrobiono.jak dotrę do tego kiedys to dopiszę.
jeszcze cylindry się rózniły.
zrezygnowano z wkładek gumowych między żebrami.
Silnik 059 miały jeszcze róznice miedzy sobą.Nie jest łatwo to wszystko ogarnąć.Np. na poczatku nie montowano (zakładano) blachy ochronnej na wnęke pod rozrusznik.
A z tymi przełożeniami to z tego co pamiętam 059 było już zmodyfikowane.Przełoże ie pierwszego biegu zmieniono z 2,71 na 3,14.Jest gdzies w ksiązce napisane od którego numeru silniku tak zrobiono.jak dotrę do tego kiedys to dopiszę.
jeszcze cylindry się rózniły.
zrezygnowano z wkładek gumowych między żebrami.
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
- Berek
- Posty: 140
- Rejestracja: 2007-01-03, 00:49
- GG: 0
- Lokalizacja: Łódź/Letterkenny
- Kontaktowanie:
- irek
- Posty: 569
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
- GG: 7348413
- Moje maszyny: Komar, WSK 175
- Lokalizacja: Paszczyna
- Kontaktowanie:
Zgadzam się z Andim i Berkiem. Ja mam właśnie silnik 059 w jednej wiesi a w drugiej 060. Różnice między nimi to te dwie najważniejsze, w 060:
- wycisk sprzęgła mocowany do dekla i rzeczywiście to był poroniony pomysł
- Przełożenia skrzyni. Pierwsze 3 biegi były dłuższe, nawet moim zdaniem przyjemniej sie jeździ bo nie trzeba tak biegami często mieszać.
- głowica miała gumowe wkładki (ale pewności nie mam)
- no i dekielek od strony alternatora. To było estetycznie nie zbyt piękne (przynajmniej jak dla mnie) ale za to nie trzeba było odkręcać całego dekla tylko te 2 wkręty.
Co do biegów moja opinia brzmi tak: Krótsze biegi to lepsze przyśpieszenie i na dłuższą metę lepiej mieć krótsze bo przyśpieszenie jest lepsze ale to zależy od gustu. Jeśli ktoś jeździ sobie turystycznie, pomalutku to dłuższe biegi powinny mu lepiej odpowiadać.
- wycisk sprzęgła mocowany do dekla i rzeczywiście to był poroniony pomysł
- Przełożenia skrzyni. Pierwsze 3 biegi były dłuższe, nawet moim zdaniem przyjemniej sie jeździ bo nie trzeba tak biegami często mieszać.
- głowica miała gumowe wkładki (ale pewności nie mam)
- no i dekielek od strony alternatora. To było estetycznie nie zbyt piękne (przynajmniej jak dla mnie) ale za to nie trzeba było odkręcać całego dekla tylko te 2 wkręty.
Co do biegów moja opinia brzmi tak: Krótsze biegi to lepsze przyśpieszenie i na dłuższą metę lepiej mieć krótsze bo przyśpieszenie jest lepsze ale to zależy od gustu. Jeśli ktoś jeździ sobie turystycznie, pomalutku to dłuższe biegi powinny mu lepiej odpowiadać.
- HP
- Posty: 216
- Rejestracja: 2007-05-05, 16:30
- GG: 0
- Lokalizacja: GLAIWITZ
- Kontaktowanie:
Hej.
Dziekuje za tego linka i mala nagane.
Fakt: ja widze zewnetrzna roznice w napisach na deklach, ale nie mialem pojecia, ze jeden silnik to 059 a drugi to 060.
Ja ma silnik z 83r., dekle predom i wyciskacz sprzegla w karterze.
Akurat wolal bym dekiel Wiatr z klapka. Jesli ktos Ma ochote na zamiane to zapraszam na xvl@.o2.pl
Dziekuje za tego linka i mala nagane.
Fakt: ja widze zewnetrzna roznice w napisach na deklach, ale nie mialem pojecia, ze jeden silnik to 059 a drugi to 060.
Ja ma silnik z 83r., dekle predom i wyciskacz sprzegla w karterze.
Akurat wolal bym dekiel Wiatr z klapka. Jesli ktos Ma ochote na zamiane to zapraszam na xvl@.o2.pl
- grzech7
- Posty: 54
- Rejestracja: 2007-01-02, 23:30
- GG: 6059013
- Lokalizacja: Chludowo
- Kontaktowanie:
- Shoei
- Posty: 195
- Rejestracja: 2007-06-06, 03:19
- GG: 1233445
- Moje maszyny: www.wsk-perkoz.blogspot.com
- Lokalizacja: Lubartów
- Kontaktowanie:
Dla niewiernych akurat dekiel z wyciskiem sprzegla na allegro jest a to link do fotki
http://photos.allegro.pl/photos/orygina ... 08224308_1
oraz dekla na allegro.
http://allegro.pl/item208224308_shl_m17 ... wiatr.html
Sam posiadam taki silnik.
http://photos.allegro.pl/photos/orygina ... 08224308_1
oraz dekla na allegro.
http://allegro.pl/item208224308_shl_m17 ... wiatr.html
Sam posiadam taki silnik.
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 2007-02-25, 16:45
- GG: 0
- Lokalizacja: siedliszczki
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość