WSK 125 M06B3 '85r. z wojska :)
- Bercik
- Posty: 104
- Rejestracja: 2007-01-02, 21:57
- GG: 9173472
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
WSK 125 M06B3 '85r. z wojska :)
Witam wszystkich. Starsi z forum może mnie jeszcze pamiętają, aczkolwiek dawno mnie tu nie było.
Historia zaczyna sie w 2003r. od momentu kiedy mój ojciec znalazł podczas sprzątania hangaru w zakładzie 2 WSK-i Jedna z '84 druga z '85r. Jak wiadomo nikt nie dba o służbowy sprzęt, i tak samo było z motocyklami. Były zajechane doszczętnie ( poukręcane wały, popękane kartery, masa brakujących części i ogólnie wiało drutem). Z dwóch ram udało mi się skompletować jedna nadająca sie do użytku - wybór padł na ta z '85r. Przy pomocy kuzyna udało mi sie skompletować jakoś silnik który nadawał sie do eksploatacji.
Tak wyglądała przed remontem:
Następnie przyszedł czas na remont. Rozebrałem wszystko w drobny mak. Kompletowałem brakujące części. Rama, błotniki, zbiornik paliwa, wydech i masa innych pierdół poszła do piaskowania i malowania proszkowego.
Następnie przyszedł kryzys i WSK leżała kilka lat w częściach przygotowana do złożenia.
Zimą tego roku postanowiłem zrobić reaktywacje Motóra i zaczęło się składanie, szukanie zagubionych części, itd. Az w końcu wykluło się coś takiego
Zdjęcia słabej jakości, ale jeszcze nie było czasu bawić się z aparatem.
Aktualnie jestem na etapie rejestracji WSK-i.
Posiadam już miękki dowód i blaszki twarde. Wcześniej dostałem dowód tymczasowy i blachy próbne z racji, ze motocykl był z wojska i nie posiadał dowodu rej. Badanie techniczne przeszła bez problemu ( diagnosta chyba bardziej chciał się przejechać, niż sprawdzać jej stan techniczny ). Generalnie wszystko jest na dobrej drodze
WSK chce utrzymać w oryginale z '85r. Z tego co mi wiadomo chyba wszystko się zgadza jak na razie
Historia zaczyna sie w 2003r. od momentu kiedy mój ojciec znalazł podczas sprzątania hangaru w zakładzie 2 WSK-i Jedna z '84 druga z '85r. Jak wiadomo nikt nie dba o służbowy sprzęt, i tak samo było z motocyklami. Były zajechane doszczętnie ( poukręcane wały, popękane kartery, masa brakujących części i ogólnie wiało drutem). Z dwóch ram udało mi się skompletować jedna nadająca sie do użytku - wybór padł na ta z '85r. Przy pomocy kuzyna udało mi sie skompletować jakoś silnik który nadawał sie do eksploatacji.
Tak wyglądała przed remontem:
Następnie przyszedł czas na remont. Rozebrałem wszystko w drobny mak. Kompletowałem brakujące części. Rama, błotniki, zbiornik paliwa, wydech i masa innych pierdół poszła do piaskowania i malowania proszkowego.
Następnie przyszedł kryzys i WSK leżała kilka lat w częściach przygotowana do złożenia.
Zimą tego roku postanowiłem zrobić reaktywacje Motóra i zaczęło się składanie, szukanie zagubionych części, itd. Az w końcu wykluło się coś takiego
Zdjęcia słabej jakości, ale jeszcze nie było czasu bawić się z aparatem.
Aktualnie jestem na etapie rejestracji WSK-i.
Posiadam już miękki dowód i blaszki twarde. Wcześniej dostałem dowód tymczasowy i blachy próbne z racji, ze motocykl był z wojska i nie posiadał dowodu rej. Badanie techniczne przeszła bez problemu ( diagnosta chyba bardziej chciał się przejechać, niż sprawdzać jej stan techniczny ). Generalnie wszystko jest na dobrej drodze
WSK chce utrzymać w oryginale z '85r. Z tego co mi wiadomo chyba wszystko się zgadza jak na razie
Old VW Never Die They Just Get Lower !!!
- marcinex
- Posty: 119
- Rejestracja: 2009-11-13, 17:45
- GG: 9927956
- Moje maszyny: WSK M06B3 '74
WSK M06B3 '81 - Lokalizacja: Białopole (woj. lubelskie)
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 '85r. z wojska :)
Witaj, gratuluje chęci do poskładania WSK-i moja właśnie czeka na złożenie
Bardzo ładnie wyszła a co najważniejsze masz papierki na nią:P
p.s. tylko pozazdrościć
Bardzo ładnie wyszła a co najważniejsze masz papierki na nią:P
p.s. tylko pozazdrościć
- Bercik
- Posty: 104
- Rejestracja: 2007-01-02, 21:57
- GG: 9173472
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 '85r. z wojska :)
Dzieki bardzo Niedługo jakieś fotki ze Żbika Kobuzem
Old VW Never Die They Just Get Lower !!!
- Tukan
- Posty: 386
- Rejestracja: 2008-04-01, 12:24
- Moje maszyny: .....
- Lokalizacja: pl
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 '85r. z wojska :)
Orientujesz się czy Żbiku ma już neta?
- Bercik
- Posty: 104
- Rejestracja: 2007-01-02, 21:57
- GG: 9173472
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 '85r. z wojska :)
Niestety jeszcze nie ma neta, ale mam z nim kontakt i mogę coś przekazać.
Silnik:
Silnik pochodzi z maszyny rolniczej, a konkretniej z opielarki Gdy go dostałem posiadał jeszcze fabryczne plomby. Wiąże się z nim tez ciekawa historia, gdyż znajomy miał spore pole truskawek dość daleko od domu. Druga sprawa, ze posiadał tylko malucha i strasznie ciężko i niewygodnie transportowało mu sie tą maszynę. Z tego co mi opowiadał użył ją może ze 3 razy i resztę czasu stała w garażu przysypana rupciami
Tak wyglądał, gdy go przytaszczyłem do garażu:
Po wstępnym umyciu:
Do rozpołowienia silnika musiałem wykonać ściągacz według rysunku z książki napraw motocykli WSK gdyż łożyska tak ciasno siedziały na wale i w gniazdach. Po rozpołowieniu ukazał się wał który był tak świecący jak gdyby co dopiero wyszedł z fabryki. Oczywiście oryginał ZMD.
W silniku lekkie usprawnienia - bardziej nazwał bym to nazwał poprawieniem fabryki. Ładnie spasowane okna, lekko wygładzony kanał wydechowy, wypolerowana komora spalania i masa innych pierdół.
Silnik:
Silnik pochodzi z maszyny rolniczej, a konkretniej z opielarki Gdy go dostałem posiadał jeszcze fabryczne plomby. Wiąże się z nim tez ciekawa historia, gdyż znajomy miał spore pole truskawek dość daleko od domu. Druga sprawa, ze posiadał tylko malucha i strasznie ciężko i niewygodnie transportowało mu sie tą maszynę. Z tego co mi opowiadał użył ją może ze 3 razy i resztę czasu stała w garażu przysypana rupciami
Tak wyglądał, gdy go przytaszczyłem do garażu:
Po wstępnym umyciu:
Do rozpołowienia silnika musiałem wykonać ściągacz według rysunku z książki napraw motocykli WSK gdyż łożyska tak ciasno siedziały na wale i w gniazdach. Po rozpołowieniu ukazał się wał który był tak świecący jak gdyby co dopiero wyszedł z fabryki. Oczywiście oryginał ZMD.
W silniku lekkie usprawnienia - bardziej nazwał bym to nazwał poprawieniem fabryki. Ładnie spasowane okna, lekko wygładzony kanał wydechowy, wypolerowana komora spalania i masa innych pierdół.
Old VW Never Die They Just Get Lower !!!
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 '85r. z wojska :)
Silnik widać pierwsza klasa. Plomby i te inne sprawy, poprawienie fabryki... WSK będzie na tym silniku śmigać długo. Ale jeśli był od jakiejś maszyny rolniczej to może to tak zwana WSK Mrówka? Glebogryzarka czy jakoś tak.
- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 '85r. z wojska :)
Neta bede mial jakos od poniedzialku . No niedlugo Bercik pojezdzimy hehe
- Bercik
- Posty: 104
- Rejestracja: 2007-01-02, 21:57
- GG: 9173472
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 '85r. z wojska :)
Właśnie nie była to WSK Mrówka, a nawet nie była to glebogryzarka, tylko opielacz Druga sprawa silnik był zamocowany pionowo (tak jak w ramie motocykla) + dołożony był nadmuch na cylinder z wiatraka przymocowanego do magneta. Silnik z maszyna był sprzęgnięty łańcuchem. Nie była to samoróbka bo była tam jakaś tabliczka znamionowa.Savier pisze:Silnik widać pierwsza klasa. Plomby i te inne sprawy, poprawienie fabryki... WSK będzie na tym silniku śmigać długo. Ale jeśli był od jakiejś maszyny rolniczej to może to tak zwana WSK Mrówka? Glebogryzarka czy jakoś tak.
Old VW Never Die They Just Get Lower !!!
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 '85r. z wojska :)
O, bardzo ciekawe, porób więcej zdjęć. Jeśli miałbyś szansę na zrobienie fotki tej konstrukcji-opielacza to byłoby cudnie.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
- Maciek
- Posty: 561
- Rejestracja: 2007-01-15, 21:00
- GG: 8665055
- Moje maszyny: Dudek Sport
Kobuz
Kos
M06B3
WFM, SHL, Komarki ,itd - Lokalizacja: Łowicz
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 '85r. z wojska :)
Bercik ja Cie chyba widuje na forum PKP nieprawdaż?
Mój link tam Maciej
Mój link tam Maciej
- Bercik
- Posty: 104
- Rejestracja: 2007-01-02, 21:57
- GG: 9173472
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 '85r. z wojska :)
Bardzo możliwe widzę wspólne zainteresowania mamy
Old VW Never Die They Just Get Lower !!!
- KANTAR175
- Posty: 52
- Rejestracja: 2009-06-22, 16:28
- GG: 2442743
- Moje maszyny: WSK kobuz `81 oraz `83
WSK M21W2 `74
MZ etz 251 - Lokalizacja: Radzyń Podlaski (okolice)
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 '85r. z wojska :)
Bercik świetnie wykonana robota. Pięknie wykonana polerka.
Co tu dużo pisać.... WSK i tyle
- Maciek
- Posty: 561
- Rejestracja: 2007-01-15, 21:00
- GG: 8665055
- Moje maszyny: Dudek Sport
Kobuz
Kos
M06B3
WFM, SHL, Komarki ,itd - Lokalizacja: Łowicz
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 '85r. z wojska :)
No wkońcu Derby to dłuższe Polo no i WSK oczywiscie
- NeoN
- Posty: 153
- Rejestracja: 2008-08-05, 20:24
- Moje maszyny: Wueska
Emzety
Komarzątka - Lokalizacja: Grójec
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 '85r. z wojska :)
Bercik, mój sprzęt miał podobną tablicę! moja to USH 7790
- Bercik
- Posty: 104
- Rejestracja: 2007-01-02, 21:57
- GG: 9173472
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 '85r. z wojska :)
Tez kupowałeś z wojska ? Moze z tego samego rejonu byłyNeoN pisze:Bercik, mój sprzęt miał podobną tablicę! moja to USH 7790
Old VW Never Die They Just Get Lower !!!
- NeoN
- Posty: 153
- Rejestracja: 2008-08-05, 20:24
- Moje maszyny: Wueska
Emzety
Komarzątka - Lokalizacja: Grójec
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 '85r. z wojska :)
znaczy moja była z przetargu z parkingu policyjnego ( były właściciel jechał pod wpływem i zabrali na lawetę i nie odebrał jej- tak miałem w dokumentach) a jeździła po Warszawie
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4118
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 '85r. z wojska :)
hmmm... nie wiem dlaczego, ale po tym malowaniu proszkowym jakoś tak matowo to wyszło
- Bercik
- Posty: 104
- Rejestracja: 2007-01-02, 21:57
- GG: 9173472
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 '85r. z wojska :)
Masz racje. Zbiornik paliwa chyba jednak będę malował natryskowo bazą i klarem.AudioBas pisze:hmmm... nie wiem dlaczego, ale po tym malowaniu proszkowym jakoś tak matowo to wyszło
Wyszło tak jak wyszło ponieważ po pierwsze elementy były śrutowane, a nie piaskowe. Po drugie było robione po znajomości w zakładzie który nie zajmuje się lakierowaniem elementów nadwozia
Old VW Never Die They Just Get Lower !!!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość