Odprysków kilka to on ma , junak ma być malowany na czarno kremowy kolor , także bak trzeba będzie poświęcić do końca sam nie wiem czy jest to oryginalny lakier zresztą jak to będzie wyglądać cały motocykl odmalowany a bak , zostawiony w kiepskim stanie ?auriol77 pisze:Oryginał to oryginał. Z czasem pożałujesz decyzji o malowaniu Ani rdzy ,ani odprysków. Trochę startego szparunku ,a tak to wygląda świetnie.
" Od zera do oldtimera " Junak m10
Regulamin forum
Zakaz tworzenia nowych wątków.
Zakaz tworzenia nowych wątków.
- Buzek
- Posty: 82
- Rejestracja: 2012-10-06, 20:30
- GG: 0
- Moje maszyny: Junak M10
- Lokalizacja: Brzozów
- Kontaktowanie:
Re: " Od zera do oldtimera " Junak m10
-
- Posty: 313
- Rejestracja: 2009-06-29, 13:13
- GG: 1339321
- Lokalizacja: Łańcut
- Kontaktowanie:
Re: " Od zera do oldtimera " Junak m10
Kup inny bak który nie będzie miał oryg lakieru w tak super stanie i rób z nim co chcesz a ten odłóż na półkę jako eksponat -P Albo wymień się zemną ,ja ci dam bak w dobrym stanie nawet w środku czyszczony bez rdzy a ty mi dasz swój i jeszcze ci do płace !
Kupie części do Hondy CB 500 FOUR z lat 70 lub całą Honde !!! rafal.junak@gmail.com
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 2012-02-12, 17:13
- GG: 0
- Moje maszyny: Junak m10
- Lokalizacja: sokołów podlaski
Re: " Od zera do oldtimera " Junak m10
Co wy pierdzielita czepiliście się tego baku jak nie wiem co że szkoda malować jak komuś szkoda to mógł go na aukcji sobie kupić i założyć do odrestałrowanego junaka ,a poza tym lakier nie jest oryginalny szparunek jest za wysoko położony i napis jest za duży
- Buzek
- Posty: 82
- Rejestracja: 2012-10-06, 20:30
- GG: 0
- Moje maszyny: Junak M10
- Lokalizacja: Brzozów
- Kontaktowanie:
Re: " Od zera do oldtimera " Junak m10
Szparunek " Junak " jest naklejany , z tego co wiem bak był malowany
- FNX
- Posty: 21
- Rejestracja: 2013-01-05, 13:56
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B3 '75
- Lokalizacja: Białobrzegi
- Kontaktowanie:
Re: " Od zera do oldtimera " Junak m10
Kolego Buzek, wspaniała maszyna. Od groma pracy będzie Cię czekać ale jak już skończysz, efekt będzie niewyobrażalny. Junak na żywo, to coś tak wspaniałego, że można godzinami na niego patrzeć. Żadne zdjęcie nie jest w stanie tego oddać.
- Buzek
- Posty: 82
- Rejestracja: 2012-10-06, 20:30
- GG: 0
- Moje maszyny: Junak M10
- Lokalizacja: Brzozów
- Kontaktowanie:
Re: " Od zera do oldtimera " Junak m10
Dawno nic nie pisałem , remont junaka idzie powoli ze względu na finanse ostatnimi czasy zakupiłem strzałki do przedniej lampy , oryginały nawet mają jeszcze ładny chrom ( zapewne jednak go odświeżę ).
Co do baku to lakier jest niestety nieoryginalny
Doszły kolejne części :
Nowa tabliczka znamionowa , niestety stara nie wytrzymała próby czasu . Jakimi numeratorami polecacie wybić numery ?
Macie jakieś skuteczne sposoby żeby to ładnie zrobić ? Możecie jeszcze zdradzić jak ładnie ją dogiąć , aby pasowała do główki ramy .
Doszły również cały komplet nowych linek . Jakościowo jestem zadowolony , ciekawe jak będzie z ich długością , ale na to pytanie odpowiem dopiero jak uda mi się poskładać ramę
Co do baku to lakier jest niestety nieoryginalny
Doszły kolejne części :
Nowa tabliczka znamionowa , niestety stara nie wytrzymała próby czasu . Jakimi numeratorami polecacie wybić numery ?
Macie jakieś skuteczne sposoby żeby to ładnie zrobić ? Możecie jeszcze zdradzić jak ładnie ją dogiąć , aby pasowała do główki ramy .
Doszły również cały komplet nowych linek . Jakościowo jestem zadowolony , ciekawe jak będzie z ich długością , ale na to pytanie odpowiem dopiero jak uda mi się poskładać ramę
- Buzek
- Posty: 82
- Rejestracja: 2012-10-06, 20:30
- GG: 0
- Moje maszyny: Junak M10
- Lokalizacja: Brzozów
- Kontaktowanie:
Re: " Od zera do oldtimera " Junak m10
Czołem !
Czas napisać co nowego dzieje się przy Junaku . Zaczynam zbliżać się do etapu montażu silnika , ale nie o tym mowa w dzisiejszym poście . Stosunkowo niedawno przerabiałem etap regeneracji wału korbowego . Jako że w pierwszej wersji miał , powędrować do P. Jacka Tomaszewskiego , lecz wasze opinie zniechęciły mnie do tego . Rozpoczęły się poszukiwania zakładu który podjął by się regeneracji wału korbowego do Junaka . Przeglądając Junakowe forum natknąłem się na stronę internetową zakładu Pana Kowala . Po kilku rozmowach z użytkownikiem tego forum ŁukaszS. , wysłuchawszy dobrej opinii o zakładzie , postanowiłem że oddam w ich ręce mój wał do junaka . Zadzwoniłem , popytałem pierwsze wrażenia były naprawdę okej. Za kilka dni zapakowałem wał , i w drogę do Pana Kowala . Wał oddałem razem ze sworzniem (Dzięki za radę ) . Po upływie 2 tyg, zadzwoniłem okazało się , że wał już czeka na mnie . Cena była bardzo niska jak na tak wykonaną pracę . Między czasie zawiozłem kartery oraz piasty do szkiełkowania , oraz głowicę do regeneracji . Najprawdopodobniej w tym tyg. będą jeszcze do odebrania , głowica okazała się być w stanie krytycznym , zawory oraz prowadnice do obowiązkowej regeneracji . Co do samej regeneracji wału został wymieniony czop , na nowy wykonany z odpowiednim wciskiem , o twardości 60 HRC . Bicie na czopach wynosi : 0,01mm dla czopu od strony rozrządu , oraz 0,03 mm dla czopu od strony sprzęgła .
Przy okazji grupowych zamówień na podkładki dystansowe silnika oraz iskrownika skusiłem się na jeden komplet. Jako że moje wąsy ( czyt. podkładka oporowa kosza sprzęgłowego ) uległa zużyciu , również musiałem zakupić nową . Udało mi się gdyż kolega Dulell99 z Junaczego forum wypuścił partię w.w podkładek oporowych . Jako że taka podkładka musi zachować odpowiednią twardość została poddana obróbce cieplno-chemicznej , została nawęglona aby uzyskać twardość 40 HRC.
Foto podkładek dystansowych oraz podkładki oporowej , która niestety się nie załapała na zdjęciu
Pozdrawiam Buzek
Czas napisać co nowego dzieje się przy Junaku . Zaczynam zbliżać się do etapu montażu silnika , ale nie o tym mowa w dzisiejszym poście . Stosunkowo niedawno przerabiałem etap regeneracji wału korbowego . Jako że w pierwszej wersji miał , powędrować do P. Jacka Tomaszewskiego , lecz wasze opinie zniechęciły mnie do tego . Rozpoczęły się poszukiwania zakładu który podjął by się regeneracji wału korbowego do Junaka . Przeglądając Junakowe forum natknąłem się na stronę internetową zakładu Pana Kowala . Po kilku rozmowach z użytkownikiem tego forum ŁukaszS. , wysłuchawszy dobrej opinii o zakładzie , postanowiłem że oddam w ich ręce mój wał do junaka . Zadzwoniłem , popytałem pierwsze wrażenia były naprawdę okej. Za kilka dni zapakowałem wał , i w drogę do Pana Kowala . Wał oddałem razem ze sworzniem (Dzięki za radę ) . Po upływie 2 tyg, zadzwoniłem okazało się , że wał już czeka na mnie . Cena była bardzo niska jak na tak wykonaną pracę . Między czasie zawiozłem kartery oraz piasty do szkiełkowania , oraz głowicę do regeneracji . Najprawdopodobniej w tym tyg. będą jeszcze do odebrania , głowica okazała się być w stanie krytycznym , zawory oraz prowadnice do obowiązkowej regeneracji . Co do samej regeneracji wału został wymieniony czop , na nowy wykonany z odpowiednim wciskiem , o twardości 60 HRC . Bicie na czopach wynosi : 0,01mm dla czopu od strony rozrządu , oraz 0,03 mm dla czopu od strony sprzęgła .
Przy okazji grupowych zamówień na podkładki dystansowe silnika oraz iskrownika skusiłem się na jeden komplet. Jako że moje wąsy ( czyt. podkładka oporowa kosza sprzęgłowego ) uległa zużyciu , również musiałem zakupić nową . Udało mi się gdyż kolega Dulell99 z Junaczego forum wypuścił partię w.w podkładek oporowych . Jako że taka podkładka musi zachować odpowiednią twardość została poddana obróbce cieplno-chemicznej , została nawęglona aby uzyskać twardość 40 HRC.
Foto podkładek dystansowych oraz podkładki oporowej , która niestety się nie załapała na zdjęciu
Pozdrawiam Buzek
- Łukasz S.
- Posty: 892
- Rejestracja: 2011-12-13, 18:31
- GG: 0
- Moje maszyny: wełeski
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: " Od zera do oldtimera " Junak m10
No ładnie, ładnie, małymi krokami do przodu Fajnie, ze mogłem pomóc. Pośmigamy w tym roku?
- Buzek
- Posty: 82
- Rejestracja: 2012-10-06, 20:30
- GG: 0
- Moje maszyny: Junak M10
- Lokalizacja: Brzozów
- Kontaktowanie:
Re: " Od zera do oldtimera " Junak m10
Czas coś w końcu napisać . Czas mija , a remont junaka zaczyna zbliżać się do finalnego montażu silnika . Coraz więcej części jest już po regeneracji . Kilkanaście tyg. wstecz , postanowiłem że czas najwyższy brać się ostro do roboty !
Co z tego wynikło ?
1. Głowica Początkowo , miała trafić do P. Jarka z Tucholi , jednak jak zwykle coś stało na przeszkodzie . Bardzo dużo osób przygotowywało maszyny do sezonu , kolejki , czekanie . Po około 2,5 miesiąca odpuściłem , wybrałem się do Krosna , głowicę zostawiłem u Mechanika , pierwsze wrażenia ? hmm wydawało się że ogarnięty gościu . Termin proszę dzwonić w przyszłym tyg. najprawdopodobniej będzie już gotowa . Wyszedłem z uśmiechem na twarzy . Pan od renowacji głowicy stwierdził że zrobił już dużo " Junaczych głowic , również mnie to ucieszyło . Jednak później okazało się że musiałem na nią czekać około miesiąca , straciłem przy tym dużo nerwów . Wymienione zostały prowadnice , na żeliwne . Gniazda nadawały się jeszcze do , frezowania . Natomiast zawory nadawały się jedynie jako eksponat na półkę .
2. Szkiełkowanie tutaj osoba wykonująca zlecenie , wykazała się naprawdę profesjonalizmem i podejściem do klienta
Wszystko , tak jak się dogadaliśmy . Polecam ! Osobą wykonującą szkiełkowanie był Pan z Krosna .
Hehe na zdjęciach jeszcze śnieg
3. Zakup części na Skuter Dębica Niczym mi nie podpadli , kontakt był okej , paczka doszła w przeciągu 2/3 dni od złożenia zamówienia . Mają kilka bubli do Junaka , ale ogólnie to jestem zadowolony . Nowy rozrząd okazał być się bardzo udaną kopią oryginału . O tulejce dystansowej wału , już np. nie można tego powiedzieć .
Gwóźdź programu , nowy cylinder almot . Jakość wykonania jest okej . Pierścienie są jedynie do wymiany , czekam na paczkę z nowymi z Poznania .
Paczka doszła no to działamy ! Na pierwszy rzut poszły tulejki skrzynie biegów . Były bardzo zużyte . Tak więc wybiliśmy zaślepki tulejek , wybiliśmy stare tulejki . Wbiliśmy na początek tulejkę wałka pośrednie . Rozwiertaki poszły w ruch . Przy tulejce wodzików natknąłem się na mały problem . Tulejka nie miała zbyt ciasnego pasowania . Została przyklejona na kleju anareobowym . Póki co trzyma się .
Na tym zdjęciu widać ogólny zarys silnika , oraz wałek pośredni i wałek wodzików już w nowych rozwiercony tulejkach .
Kiedy będę składał silnik ? Tego jeszcze sam nie wiem , ciągle brakuję jakiegoś elementu . Gdy uporam się z jednym problem , pojawia się następny .
Wszelakie sugestie , oraz komentarze mile widziane !
CDN.
Co z tego wynikło ?
1. Głowica Początkowo , miała trafić do P. Jarka z Tucholi , jednak jak zwykle coś stało na przeszkodzie . Bardzo dużo osób przygotowywało maszyny do sezonu , kolejki , czekanie . Po około 2,5 miesiąca odpuściłem , wybrałem się do Krosna , głowicę zostawiłem u Mechanika , pierwsze wrażenia ? hmm wydawało się że ogarnięty gościu . Termin proszę dzwonić w przyszłym tyg. najprawdopodobniej będzie już gotowa . Wyszedłem z uśmiechem na twarzy . Pan od renowacji głowicy stwierdził że zrobił już dużo " Junaczych głowic , również mnie to ucieszyło . Jednak później okazało się że musiałem na nią czekać około miesiąca , straciłem przy tym dużo nerwów . Wymienione zostały prowadnice , na żeliwne . Gniazda nadawały się jeszcze do , frezowania . Natomiast zawory nadawały się jedynie jako eksponat na półkę .
2. Szkiełkowanie tutaj osoba wykonująca zlecenie , wykazała się naprawdę profesjonalizmem i podejściem do klienta
Wszystko , tak jak się dogadaliśmy . Polecam ! Osobą wykonującą szkiełkowanie był Pan z Krosna .
Hehe na zdjęciach jeszcze śnieg
3. Zakup części na Skuter Dębica Niczym mi nie podpadli , kontakt był okej , paczka doszła w przeciągu 2/3 dni od złożenia zamówienia . Mają kilka bubli do Junaka , ale ogólnie to jestem zadowolony . Nowy rozrząd okazał być się bardzo udaną kopią oryginału . O tulejce dystansowej wału , już np. nie można tego powiedzieć .
Gwóźdź programu , nowy cylinder almot . Jakość wykonania jest okej . Pierścienie są jedynie do wymiany , czekam na paczkę z nowymi z Poznania .
Paczka doszła no to działamy ! Na pierwszy rzut poszły tulejki skrzynie biegów . Były bardzo zużyte . Tak więc wybiliśmy zaślepki tulejek , wybiliśmy stare tulejki . Wbiliśmy na początek tulejkę wałka pośrednie . Rozwiertaki poszły w ruch . Przy tulejce wodzików natknąłem się na mały problem . Tulejka nie miała zbyt ciasnego pasowania . Została przyklejona na kleju anareobowym . Póki co trzyma się .
Na tym zdjęciu widać ogólny zarys silnika , oraz wałek pośredni i wałek wodzików już w nowych rozwiercony tulejkach .
Kiedy będę składał silnik ? Tego jeszcze sam nie wiem , ciągle brakuję jakiegoś elementu . Gdy uporam się z jednym problem , pojawia się następny .
Wszelakie sugestie , oraz komentarze mile widziane !
CDN.
- peter125-175
- Posty: 1336
- Rejestracja: 2012-08-05, 21:59
- Moje maszyny: 50 sztuk
- Lokalizacja: Biłgoraj
- Kontaktowanie:
Re: " Od zera do oldtimera " Junak m10
Łanie ci to wyszkiełkowali,cały czas do przodu.Powodzenia .
- Łukasz S.
- Posty: 892
- Rejestracja: 2011-12-13, 18:31
- GG: 0
- Moje maszyny: wełeski
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: " Od zera do oldtimera " Junak m10
Co tu dużo komentować, szukaj tej bieżni i składaj tego trupa :->
- Buzek
- Posty: 82
- Rejestracja: 2012-10-06, 20:30
- GG: 0
- Moje maszyny: Junak M10
- Lokalizacja: Brzozów
- Kontaktowanie:
Re: " Od zera do oldtimera " Junak m10
Kolejny pegaz wrócił z zaświatów
Przed regeneracją :
Po regeneracji :
Przed regeneracją :
Po regeneracji :
- JueS
- Posty: 266
- Rejestracja: 2009-07-14, 13:44
- GG: 0
- Moje maszyny: kolekcja 100+ motocykli =)
- Lokalizacja: Puszczykowo
- Kontaktowanie:
Re: " Od zera do oldtimera " Junak m10
No ładnie!! Wyzwanie nie lada ale satysfakcja będzie adekwatna
Z moich sugestii to:
-sprawdź koniecznie osiowość karterów i dekielków rozrząd/skrzynia.
-te tulejki co są na zdjęciu coś za bardzo mi się świecą, z jakiego stopu są? Najlepszy to stop brązu BA 1032
-te tłoki co dają w zestawie w Almocie są ok ale lepszy jest tłok AK20
Jeżeli sugerujesz się informacjami z forum Junak to powinno być wszystko OK.
Gdzie regenerowałeś gaźnik, w Puszczykowie?
Również trzymam kciuki za projekt
Z moich sugestii to:
-sprawdź koniecznie osiowość karterów i dekielków rozrząd/skrzynia.
-te tulejki co są na zdjęciu coś za bardzo mi się świecą, z jakiego stopu są? Najlepszy to stop brązu BA 1032
-te tłoki co dają w zestawie w Almocie są ok ale lepszy jest tłok AK20
Jeżeli sugerujesz się informacjami z forum Junak to powinno być wszystko OK.
Gdzie regenerowałeś gaźnik, w Puszczykowie?
Również trzymam kciuki za projekt
Kupię do kolekcji: polskie motocykle sportowe, motocykle sprzed 1945 slaaneshad@o2.pl
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4117
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: " Od zera do oldtimera " Junak m10
Gaźnik robi robotę co nie?
- Buzek
- Posty: 82
- Rejestracja: 2012-10-06, 20:30
- GG: 0
- Moje maszyny: Junak M10
- Lokalizacja: Brzozów
- Kontaktowanie:
Re: " Od zera do oldtimera " Junak m10
- Osiowość karterów mam prawidłową , co mnie bardzo cieszyJueS pisze:No ładnie!! Wyzwanie nie lada ale satysfakcja będzie adekwatna
Z moich sugestii to:
-sprawdź koniecznie osiowość karterów i dekielków rozrząd/skrzynia.
-te tulejki co są na zdjęciu coś za bardzo mi się świecą, z jakiego stopu są? Najlepszy to stop brązu BA 1032
-te tłoki co dają w zestawie w Almocie są ok ale lepszy jest tłok AK20
Jeżeli sugerujesz się informacjami z forum Junak to powinno być wszystko OK.
Gdzie regenerowałeś gaźnik, w Puszczykowie?
Również trzymam kciuki za projekt
- Tulejki są od Wacka ze Skutera , kilka osób na nich śmiga i nie mają zastrzeżeń
- Niestety , gdy kupowałem cylinder nie było jeszcze dostępnych tłoków z AK 20 , teraz już nic nie będę zmieniał ( Pierścienie są naturalnie zmienione , zakupiłem z firmy MK Blus z Łodzi )
-Sugeruje się nie tylko Forum Junakowym , ale również słucham rad starszych kolegów z Listy Dyskusyjnej Dzikiego Junaka , przyznam że imponuje mnie ich wiedza na temat Junaka .
Tak gaźnik regenerowany u Pana Hetmanna , gaźnik to Pegaz GM 26 u3 dedykowany WSK , jednak Pan Michał przystosował go do prawidłowej pracy w Junaku Swoją drogą spełnił moje wszystkie oczekiwania
Pozdrawiam Buzek
- Buzek
- Posty: 82
- Rejestracja: 2012-10-06, 20:30
- GG: 0
- Moje maszyny: Junak M10
- Lokalizacja: Brzozów
- Kontaktowanie:
Re: " Od zera do oldtimera " Junak m10
-sprawdź koniecznie osiowość karterów i dekielków rozrząd/skrzynia.
Okazało się , że rozrząd nie był do końca taki osiowy . Najprawdopodobniej ktoś zastosował za duży wcisk osi rozrządu i przebił otwory w karterachOsiowość karterów mam prawidłową , co mnie bardzo cieszy
Temat już ogarnięty , wszystkie otwory zostały rozwiercone , oraz powędrowały tam tulejki . Teraz śmiało mogę mówić o osiowości karterów
Mam zdjęcia tylko samego dekla . Łożysko ślizgowe poszło do wymiany . Proces montażu silnika , ruszył pełną parą , jednak fotek nie robię , gdyż miał bym cały czarny aparat , jeżeli będzie zainteresowanie to troszkę popstrykam .
Pozdrawiam Buzek
- Buzek
- Posty: 82
- Rejestracja: 2012-10-06, 20:30
- GG: 0
- Moje maszyny: Junak M10
- Lokalizacja: Brzozów
- Kontaktowanie:
Re: " Od zera do oldtimera " Junak m10
Mała aktualizacja .
Niedawno odebrałem chromy .
Zdecydowałem się również na zakup iskrownika z wirnikiem neodymowym . Przyznam , że z taką iskrą " z ręki " się jeszcze nie spotkałem . Iskrownik robi robotę !
Następnie zakupiłem trochę gratów u Skutera , postanowiłem , że wybiorę się do nich osobiście Pozdrawiam )
Nastała ta piękna chwila , kiedy pół Junaka pojechało do lakierni proszkowej , fotek ramy jeszcze nie zrobiłem , ale za to poskładałem już jedno koło .
Pzdr.
Niedawno odebrałem chromy .
Zdecydowałem się również na zakup iskrownika z wirnikiem neodymowym . Przyznam , że z taką iskrą " z ręki " się jeszcze nie spotkałem . Iskrownik robi robotę !
Następnie zakupiłem trochę gratów u Skutera , postanowiłem , że wybiorę się do nich osobiście Pozdrawiam )
Nastała ta piękna chwila , kiedy pół Junaka pojechało do lakierni proszkowej , fotek ramy jeszcze nie zrobiłem , ale za to poskładałem już jedno koło .
Pzdr.
- Mateusz WSK
- Posty: 1730
- Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
- GG: 514342
- Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
- Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
- Kontaktowanie:
Re: " Od zera do oldtimera " Junak m10
Na przyszły sezon chyba go ogarniesz ? Trzeba będzie wtedy ogarnąć jakieś spotkanie na Podkarpaciu
- jawamustang
- Posty: 163
- Rejestracja: 2013-01-29, 00:04
- GG: 0
- Moje maszyny: Jawa p223, Wfm M06 ,SHL Gazela, WSK M21W2, WSK B1
- Lokalizacja: Wołomin
- Kontaktowanie:
Re: " Od zera do oldtimera " Junak m10
Teraz to już czekamy aż wszystkie blachy pomalujesz na kolor i pochwalisz się nam swoją pracą.
- Buzek
- Posty: 82
- Rejestracja: 2012-10-06, 20:30
- GG: 0
- Moje maszyny: Junak M10
- Lokalizacja: Brzozów
- Kontaktowanie:
Re: " Od zera do oldtimera " Junak m10
Troszkę za jasny , ale taki już zostanie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości