Docieranie silnika

Wał korbowy, tłok, cylinder, głowica
Odpowiedz
Prometeusz
Posty: 22
Rejestracja: 2014-04-25, 10:14
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125.
honda cb600.
wfm 125.
Lokalizacja: Polska
Kontaktowanie:

Docieranie silnika

Post autor: Prometeusz » 2014-05-06, 13:49

Witam
Poniżej link do bardzo ciekawego artykułu o docieraniu silników, kawał dobrej praktycznej wiedzy. Może to kogoś zainteresuje. Artykuł jest z innego forum , więc nie wiem czy to zgodne,( jeśli nie zgodne z regulaminem to proszę admina o usunięcie), ale według mnie nie liczy się pochodzenie a wiedza.

http://forum.scigacz.pl/post-33535.html

pozdro

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 744
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: Docieranie silnika

Post autor: BikerDS » 2014-05-06, 21:51

Ok, a zastosujesz to w nowo złożonym silniku w Twoim zabytku ? Pewnie, że nie. Gwarantuję Ci, że 1/3 silników starej generacji, by się zatarła tym sposobem. Oczywiście nie ma co przeginać w jedną czy w drugą stronę. Liczy się umiar, złoty środek i rozsądek. Sam artykuł również dotyczy motocykli z całkiem innego procesu technologicznego więc tu przede wszystkim artykuł nie jest do naszych silników skierowany.

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Docieranie silnika

Post autor: wujcio » 2014-05-06, 22:48

To bardziej odnośnie silników 4t a nie 2t :) i to wykonanych w nowej kosmicznej technologii ;)

Prometeusz
Posty: 22
Rejestracja: 2014-04-25, 10:14
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125.
honda cb600.
wfm 125.
Lokalizacja: Polska
Kontaktowanie:

Re: Docieranie silnika

Post autor: Prometeusz » 2014-05-06, 23:53

Koleś tam też pisał że to dotyczy kosiarek spalinowych, ( cytuje: Mimo że przykłądy przedstawione tutaj to silniki motocykli,
zasady te dotyczą wszystkich czterosuwowych silników:Ulicznych czy wyścigowych motocykli, samochodów, skuterów śnieżnych, samolotów i tak...nawet kosiarek do trawy !!niezależnie od marki, sposobu chłodzenia czy liczby cylindrów.)

A w kosiarkach do trawy nie ma kosmicznych technologii:) :mrgreen:

Awatar użytkownika
MajkelCIN
Posty: 456
Rejestracja: 2013-06-27, 10:19
GG: 0
Moje maszyny: WSK 59' XJr 1300 01'
Gnom 5.?
Lokalizacja: Cinowo
Kontaktowanie:

Re: Docieranie silnika

Post autor: MajkelCIN » 2014-05-07, 07:06

Prometeusz pisze:Koleś tam też pisał że to dotyczy kosiarek spalinowych, ( cytuje: Mimo że przykłądy przedstawione tutaj to silniki motocykli,
zasady te dotyczą wszystkich czterosuwowych silników:Ulicznych czy wyścigowych motocykli, samochodów, skuterów śnieżnych, samolotów i tak...nawet kosiarek do trawy !!niezależnie od marki, sposobu chłodzenia czy liczby cylindrów.)

A w kosiarkach do trawy nie ma kosmicznych technologii:) :mrgreen:
A plastikowe gaźniki to co? :hah: .

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Docieranie silnika

Post autor: wujcio » 2014-05-07, 09:00

Prometeusz pisze:Koleś tam też pisał że to dotyczy kosiarek spalinowych, ( cytuje: Mimo że przykłądy przedstawione tutaj to silniki motocykli,
zasady te dotyczą wszystkich czterosuwowych silników:Ulicznych czy wyścigowych motocykli, samochodów, skuterów śnieżnych, samolotów i tak...nawet kosiarek do trawy !!niezależnie od marki, sposobu chłodzenia czy liczby cylindrów.)

A w kosiarkach do trawy nie ma kosmicznych technologii:) :mrgreen:
Ale kosiarki to też 4t ;)

Mieczysław
Posty: 11
Rejestracja: 2014-02-10, 21:01
GG: 0
Moje maszyny: Mz 251
Wsk 125
Lokalizacja: Lubaczów
Kontaktowanie:

Re: Docieranie silnika

Post autor: Mieczysław » 2014-05-11, 10:11

2 t też są kosiarki ale tak wsk cisnąć od początku kazdy by się bał, że zatrze... A tak właśnie kosiarki mają stałe obroty to jak nią pocisnąć choć może chodzi o kosy :-D

Awatar użytkownika
AndrzejJ
Posty: 389
Rejestracja: 2013-05-19, 13:14
GG: 0
Moje maszyny: VF750 '83
ZX6R '97
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontaktowanie:

Re: Docieranie silnika

Post autor: AndrzejJ » 2014-05-11, 16:10

A ja dawałem od razu w palnik (no pierwsze 5km z umiarem potem do końca) i mam teraz 8bar kompresji,tłok gorzycki nominał, cylinder ZMD, pierścienie z primy.

Prometeusz
Posty: 22
Rejestracja: 2014-04-25, 10:14
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125.
honda cb600.
wfm 125.
Lokalizacja: Polska
Kontaktowanie:

Re: Docieranie silnika

Post autor: Prometeusz » 2014-05-16, 10:07

Mój ojciec docierał wsk w zimie i też jej nie oszczędzał, a potem zero problemów śmigała jak szalona :-) z kolei mój wujek docierał delikatnie i potem cały czas narzekał że trafił mu się nieudany model :-/
Coś jest prawdy w tym artykule o docieraniu , tak mi się zdaje.

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2223
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: Docieranie silnika

Post autor: Skinder » 2014-05-16, 11:58

Kup sobie tłok z almotu i spróbuj :lol:

Prometeusz
Posty: 22
Rejestracja: 2014-04-25, 10:14
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125.
honda cb600.
wfm 125.
Lokalizacja: Polska
Kontaktowanie:

Re: Docieranie silnika

Post autor: Prometeusz » 2014-05-16, 13:52

Już wiem przynajmniej po części , wyjaśnił mi to fachowo znajomy, ogromna wiedza i konkrety ;-) Teraz trochę muszę poczytać literatury i powoli wezmę się za składanie.

Awatar użytkownika
AndrzejJ
Posty: 389
Rejestracja: 2013-05-19, 13:14
GG: 0
Moje maszyny: VF750 '83
ZX6R '97
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontaktowanie:

Re: Docieranie silnika

Post autor: AndrzejJ » 2014-05-16, 16:42

Ja docierałem tuż po roztopach.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość