ZAPŁON WSK 175 problemy, pytania, regulacja.
- NeoN
 - Posty: 153
 - Rejestracja: 2008-08-05, 20:24
 - Moje maszyny: Wueska
Emzety
Komarzątka - Lokalizacja: Grójec
 - Kontaktowanie:
 
Re: Kilka pytań do zapłonu Wsk M21 W2 1973 (fotki)
Sprawa wygląda tak: po dokładnym przejrzeniu instalacji ze schematem (dzięki Angel 
 ) i po wyczyszczeniu przerywacza, stacyjki, podpięciu mas do motocykla iskra się pojawiła 
 jest nawet jeśli nie jest podłączony akumulator 
 Pozostało w takim razie poczekać na pierścienie i zakupić akumulator 
 dziękuję za pomoc Wszystkim 
 Kolejna M21 W2 wraca powoli na ten świat xD
			
									
									
						- NeoN
 - Posty: 153
 - Rejestracja: 2008-08-05, 20:24
 - Moje maszyny: Wueska
Emzety
Komarzątka - Lokalizacja: Grójec
 - Kontaktowanie:
 
Re: Kilka pytań do zapłonu Wsk M21 W2 1973 (fotki)
Mam jeszcze jedną prośbę : czy ktoś mógłby wrzucić fotkę w miarę dokładną ustawionego zapłonu w motocyklu Wsk M21 W2 ? 
			
									
									
						- 175mirek
 - Posty: 436
 - Rejestracja: 2008-07-09, 18:52
 - GG: 1103489
 - Lokalizacja: Kock
 - Kontaktowanie:
 
Re: Kilka pytań do zapłonu Wsk M21 W2 1973 (fotki)
Nic Ci ona nie da,każdy motocykl chodzi na innym ustawieniu zapłonu
			
									
									Motocykle to nie wszystko ale bez nich wszystko jest niczym...
						- ŻbiKu
 - Posty: 1624
 - Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
 - GG: 0
 - Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`, 
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
 - Kontaktowanie:
 
Re: Kilka pytań do zapłonu Wsk M21 W2 1973 (fotki)
Zapłon należy ustawić tak by styki przerywacza zaczęły się rozwierać 4mm przed GMP. Wtedy szczelina między nimi powinna wynosić 0,05mm. Z kolei w GMP rozwarcie styków musi wynosić 0,25-0,3mm. Styki muszą do siebie przynajmniej w większej części płasko przylegać, po ich zamknięciu.
			
									
									
						- wujcio
 - Posty: 1764
 - Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
 - GG: 0
 - Lokalizacja: okolice Krakowa
 - Kontaktowanie:
 
Re: Kilka pytań do zapłonu Wsk M21 W2 1973 (fotki)
a przy takim ustawieniu wczesnego zapłonu jest możliwość ze kompresja odda w kopkę?
			
									
									
						- ŻbiKu
 - Posty: 1624
 - Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
 - GG: 0
 - Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`, 
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
 - Kontaktowanie:
 
Re: Kilka pytań do zapłonu Wsk M21 W2 1973 (fotki)
no wiadomo, to zdrowa oznaka ja zapłon zawsze na 4 - 4,1mm przed GMP ustawiam wtedy łobuz ma największego powera;) Jak kopniesz i silnik nie zaskoczy to odbije starter.
			
									
									
						- Mateusz WSK
 - Posty: 1730
 - Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
 - GG: 514342
 - Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
 - Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
 - Kontaktowanie:
 
Re: Kilka pytań do zapłonu Wsk M21 W2 1973 (fotki)
ja u siebie ustawiłem zapłon na tym pierwszym takim znaku jakby, są tam takie dwa trójkąciki, czyli mam prawie max przyśpieszony i tak mi dobrze odpala i śmiga.
Każdy silnik jest inny więc musisz samemu dojść jakie ustawienie odpowiada Twojemu.
			
									
									
						Każdy silnik jest inny więc musisz samemu dojść jakie ustawienie odpowiada Twojemu.
- wujcio
 - Posty: 1764
 - Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
 - GG: 0
 - Lokalizacja: okolice Krakowa
 - Kontaktowanie:
 
Re: Kilka pytań do zapłonu Wsk M21 W2 1973 (fotki)
aha to właśnie ustawiłem tak zapłon ale jak oddało mi w kopkę stwierdziłem ze jest za wczesny i opóźniłem.
Po tym zabiegu muliła się strasznie na niskich obrotach dziś dałem tak jak miałem wcześniej (czyli ustawiłem wcześniejszy zapłon) i motor ma powera takiego że szok
			
									
									
						Po tym zabiegu muliła się strasznie na niskich obrotach dziś dałem tak jak miałem wcześniej (czyli ustawiłem wcześniejszy zapłon) i motor ma powera takiego że szok
- Gracjan
 - Posty: 102
 - Rejestracja: 2008-04-28, 14:39
 - GG: 621142
 - Lokalizacja: Młodoszowice woj. opolskie
 - Kontaktowanie:
 
Re: Kilka pytań do zapłonu Wsk M21 W2 1973 (fotki)
Te silniki już tak mają że gdy go kopiemy to czasem odda 
. Ja mam zapłon ustawiony na niecałe 3 mm może 2,8 i też oddaje także to normalne w 175.
			
									
									
						- 
				kamil_Ziomek
 - Posty: 140
 - Rejestracja: 2008-07-21, 19:48
 - Lokalizacja: Żyraków
 - Kontaktowanie:
 
Re: Kilka pytań do zapłonu Wsk M21 W2 1973 (fotki)
Czasem przy lekich kopnięciach i zapłonie na 4mm to odpala w drugą strone. Gracjan czemu masz tak zapłon ustawiony?
			
									
									Dzięki za opere z automatycznym słownikiem 
						- 175mirek
 - Posty: 436
 - Rejestracja: 2008-07-09, 18:52
 - GG: 1103489
 - Lokalizacja: Kock
 - Kontaktowanie:
 
Re: Kilka pytań do zapłonu Wsk M21 W2 1973 (fotki)
bo mu tak pasuje i dobrze chodzi,każda wsk będzie miała inaczej zapłon ustawiony i dopiero będzie chodziła
			
									
									Motocykle to nie wszystko ale bez nich wszystko jest niczym...
						- ŻbiKu
 - Posty: 1624
 - Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
 - GG: 0
 - Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`, 
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
 - Kontaktowanie:
 
Re: Kilka pytań do zapłonu Wsk M21 W2 1973 (fotki)
No niby tak ale albo jego motocykl to rasowy muł albo jego pomiar co do wyprzedzenia jest zły i tak na prawdę ma w granicach 3,5-4mm. Wątpie żeby aż tak duże odchyłki były możliwe. Fakt każda WSK lubi inaczej ale to są sprawy dziesiętnych milimetra a nie milimetrów. 0,3mm to już bardzo duża wartość jeżeli chodzi o ustawienie zapłonu a co dopiero 1,2.
			
									
									
						- NeoN
 - Posty: 153
 - Rejestracja: 2008-08-05, 20:24
 - Moje maszyny: Wueska
Emzety
Komarzątka - Lokalizacja: Grójec
 - Kontaktowanie:
 
Re: Kilka pytań do zapłonu Wsk M21 W2 1973 (fotki)
Jak ustawić zapłon czytałem w innych tematach i chyba nawet Ty ŻbiKu o tym pisałeś. A foto potrzebne mi to po abym wiedział jak tą całą płytkę (tą dużą z 1 foto 1 post) ustawić. Wogóle to moje M21 W2 jakby sprężania zwrotnego w skrzyni korbowej nie miało 
			
									
									
						- 
				kamil_Ziomek
 - Posty: 140
 - Rejestracja: 2008-07-21, 19:48
 - Lokalizacja: Żyraków
 - Kontaktowanie:
 
Re: Kilka pytań do zapłonu Wsk M21 W2 1973 (fotki)
Tam gdzie jest 12V nabite powina być góra ( w strone cylindra) Puźniej ustawiasz tłok w gmp i regulujesz przerwe na przerywaczu. Puźniej cofasz wał( w strone przeciwną do obrotów zegara) tak aby tłok znalazł się 4mm niżej niż w gmp. Ustawiasz przerywacz tak aby w tym momencie zaczynał się rozwierać. I zapłon ustawiony oczywiście to 4mm to pierwsza wartość sprubuj dojść do 3,8 i zobacz jak najlepiej ci chodzi.
			
									
									Dzięki za opere z automatycznym słownikiem 
						- 1angel
 - Posty: 1113
 - Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
 - GG: 10200026
 - Moje maszyny: Kilka legend PRLu
 - Lokalizacja: WGR
 - Kontaktowanie:
 
Re: Kilka pytań do zapłonu Wsk M21 W2 1973 (fotki)
To zależy od cewki jaką ma zaadaptowaną do swojej M21W2 , na oryginalnej owszem parametry mogą by zbliżone do fabrycznych jednak przy zmianie cewki wyprzedzenie może się znacznie zmienić .ŻbiKu pisze:. Wątpie żeby aż tak duże odchyłki były możliwe. Fakt każda WSK lubi inaczej ale to są sprawy dziesiętnych milimetra a nie milimetrów. 0,3mm to już bardzo duża wartość jeżeli chodzi o ustawienie zapłonu a co dopiero 1,2.
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down
						- NeoN
 - Posty: 153
 - Rejestracja: 2008-08-05, 20:24
 - Moje maszyny: Wueska
Emzety
Komarzątka - Lokalizacja: Grójec
 - Kontaktowanie:
 
Re: Kilka pytań do zapłonu Wsk M21 W2 1973 (fotki)
Ustawiłem tak jak Kamil napisał, i wszystko ok było, ale chyba coś spaliłem bo zamiast akumulatora podłączyłem prostownik 12v. I nagle iskra osłabła, po zastąpieniu prostownika akumulatorem 12v słychać ze ten własnie akumulator się tak jakby gotuje- słychać syczenie w nim 
 cóż źle zrobiłem ? 
Na różnych cewkach już kombinowałem, na cewce od żuka, wsk-i i jawki 50 (6V)
			
									
									
						Na różnych cewkach już kombinowałem, na cewce od żuka, wsk-i i jawki 50 (6V)
- wujcio
 - Posty: 1764
 - Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
 - GG: 0
 - Lokalizacja: okolice Krakowa
 - Kontaktowanie:
 
Re: Kilka pytań do zapłonu Wsk M21 W2 1973 (fotki)
a po grzyb podłączałeś prostownik jak miałeś akumulator...
o tym jak ustawiać zapłon i robić inne rzeczy poczytaj w książce H. Załęskiego wszystko tam pisze...
			
									
									
						o tym jak ustawiać zapłon i robić inne rzeczy poczytaj w książce H. Załęskiego wszystko tam pisze...
- NeoN
 - Posty: 153
 - Rejestracja: 2008-08-05, 20:24
 - Moje maszyny: Wueska
Emzety
Komarzątka - Lokalizacja: Grójec
 - Kontaktowanie:
 
Re: Kilka pytań do zapłonu Wsk M21 W2 1973 (fotki)
A bo nie chciałem aku z Mz-tki brata wyciągać 
 teraz żałuję... 
Wska odpaliła,ale coś jej tak masakrycznie brzęczy w silniku że aż szkoda gazu jej dodawać
 pierścienie ok,tłok też, być może tulejka w główce lub sworzeń... 
Dziękuje Wszystkim za pomoc w tym temacie i dziękuje za cierpliwość Wueskowicze
			
									
									
						Wska odpaliła,ale coś jej tak masakrycznie brzęczy w silniku że aż szkoda gazu jej dodawać
Dziękuje Wszystkim za pomoc w tym temacie i dziękuje za cierpliwość Wueskowicze
- 
				SuLeK
 
Re: Kilka pytań do zapłonu Wsk M21 W2 1973 (fotki)
blacha wału ci się może odczepiła jak brzęczy
			
									
									
						- Wężu
 - Posty: 1149
 - Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
 - GG: 0
 - Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
 - Lokalizacja: Rdziostów
 - Kontaktowanie:
 
Re: Kilka pytań do zapłonu Wsk M21 W2 1973 (fotki)
Blacha w M21W2?
			
									
									Jeżdżę motocyklem WSK 
Ekipa Południe®
						Ekipa Południe®
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość