WSK M-150
- Szczepan
- Posty: 1776
- Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
- Moje maszyny: B3 Promot
- Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
- Kontaktowanie:
Re: WSK M-150
6 biegów polegało tylko i wyłącznie na tym, że na wale była podwójna zębatka i jakiś zmyślny mechanizm, który pozwalał na przerzucenie napędu pomiędzy jedną i drugą. Ot taki reduktor, do wyboru 3 biegi "szosowe" lub 3 biegi "terenowe" jak w traktorach
Co do skrzyni 4b w Rajdootach to pierwsze słyszę. Siedzę na kilku hinduskich Rajdootowych grupach i forach, ludzie wstawiają tam sporo zdjęć części, silników, serwisówek itp i nie spotkałem się z jakimiś większymi różnicami względem naszego S32. Nawet w tych najbardziej rozwojowych wersjach już z innymi kanciatymi odlewami karterów, deklów i cylindrów środek jest taki sam jak w latach 60tych, zero różnic poza jakimiś kosmetycznymi. Chyba, że mówimy o jakimś zupełnie innym motocyklu
Patent na skrzynię 4B w S32 jest :
Kwestia dopasowania jakiegoś zmieniacza.
Swoją drogą pochwalę się swoim S34 :
Co do skrzyni 4b w Rajdootach to pierwsze słyszę. Siedzę na kilku hinduskich Rajdootowych grupach i forach, ludzie wstawiają tam sporo zdjęć części, silników, serwisówek itp i nie spotkałem się z jakimiś większymi różnicami względem naszego S32. Nawet w tych najbardziej rozwojowych wersjach już z innymi kanciatymi odlewami karterów, deklów i cylindrów środek jest taki sam jak w latach 60tych, zero różnic poza jakimiś kosmetycznymi. Chyba, że mówimy o jakimś zupełnie innym motocyklu
Patent na skrzynię 4B w S32 jest :
Kwestia dopasowania jakiegoś zmieniacza.
Swoją drogą pochwalę się swoim S34 :
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.
Dawniej Borewicz.
-
- Posty: 2238
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: WSK M-150
Dobra, dobra, Za skrzynię do S32 się należy ... Rajdoot elektron. Kiedyś natrafiłem na niego i zdjęcia środka. Jak wynikało ze zdjęć była to wersja 4 biegowa i tak też była opisywana. Wypuścili ją pod koniec i była to chyba dość krótka wersja. Znalazłem sam silnik, który jak piszesz nie różni się znacząco od naszych i mógłby posłużyć do przeszczepu lub użycia jako całość.
Tą skrzynię 4b w s32 masz u siebie? Chyba zastosuje ją u siebie w s33 lub na próbę w s32, czy s34.
Tą skrzynię 4b w s32 masz u siebie? Chyba zastosuje ją u siebie w s33 lub na próbę w s32, czy s34.
- Szczepan
- Posty: 1776
- Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
- Moje maszyny: B3 Promot
- Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
- Kontaktowanie:
Re: WSK M-150
Nie mam u siebie, ale póki silnik mam jeszcze na stole chciałbym wypróbować ten patent. Części skrzyni pochodzą od CZ 175, która ma taki sam rozstaw osi wałków w skrzyni jak S01/S32. Myślę, że temat warty rozwinięcia
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.
Dawniej Borewicz.
- Kosa
- Posty: 1883
- Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia - Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
Re: WSK M-150
Czytam, czytam i ni cholery nie kapuję o czym gadacie. A jak nie rozumiem to prewencyjnie zawiadomię odpowiednie służby . Szacunek za wiedzę...
-
- Posty: 174
- Rejestracja: 2016-01-17, 19:48
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk m150, wfm m06, jawa 353 1959r, jawa 354 1957r,tula 200
- Lokalizacja: wilkszyn
- Kontaktowanie:
Re: WSK M-150
na 99% raidoot występował z czterema biegami - pamiętam że widziałem coś takiego - z tym że pamięć bywa zawodna
zdjęcia tego rozwiązania z reduktorem eleganckie - czytałem o tym rozwiązaniu 3x2 już ładnych kilka lat temu ale zdjęć nie widziałem - dziękuje za ich wrzucenie
co do skrzyni 4b którą zaprezentowałeś - pomysł ciekawy - chyba coś podobnego chłopaki od ,,WFM rekord,, zrobili ??? mechanizm zmiany biegów trzeba by zaadaptować od wsk175\jawy lub cz chyba - ja na swoich błędach i doświadczeniach powiem tylko że rozstaw wałków to dopiero początek schodów - zamocowanie i zmieszczenie aparatu zmiany biegów to druga kwestia - ja użyłem takiego który pasuje w miejsce oryginału (nawet oryginalnymi śrubkami jest złapany) ale największy problem był z szerokością skrzyni - 4b była po prostu szersza od 3b - aż o 7,5mm - to kosmos - ale zmiana ułożyskowania zgubiła trochę - reszte trzeba było rzeźbić w skrzyni- trzech tokarzy mi odmówiło bo niemiecka szkoła utwardzania stali sprawiła że żaden nóż tego nie ruszył - (w efekcie sam to ogarnąłem na tokarce ale zamiast noża miałem specjalnie zamocowaną szlifierkę dewalta 1500w )
a tak na koniec żeby nie truć dupy i nie przeciągać tematu musze coś dodać - dziś w przcy jak ciąłem stal piłą taśmową oświeciło mnie - już wiem czemu sprzęgło trzeba razem z wałkiem od s32 przekładać - otóż jest taka ,,śruba centralna,, która jakby dociska sprężynę centralmą (nie na sześciokąt, tylko taka specjalna z nacięciem u góry , taka sama jak w wsk175) i ona ma taki gwint że pasuje na wałek s32 a w s06 gwint jest zupełnie inny (przede wszystkim mniejsza średnica) i niema opcji tego przekręcić - trzeba by specjalnie wykonać na zamówienie nową ,,śrube centralną,, albo coś rzeźbić - dlatego to nie pasuje
zdjęcia tego rozwiązania z reduktorem eleganckie - czytałem o tym rozwiązaniu 3x2 już ładnych kilka lat temu ale zdjęć nie widziałem - dziękuje za ich wrzucenie
co do skrzyni 4b którą zaprezentowałeś - pomysł ciekawy - chyba coś podobnego chłopaki od ,,WFM rekord,, zrobili ??? mechanizm zmiany biegów trzeba by zaadaptować od wsk175\jawy lub cz chyba - ja na swoich błędach i doświadczeniach powiem tylko że rozstaw wałków to dopiero początek schodów - zamocowanie i zmieszczenie aparatu zmiany biegów to druga kwestia - ja użyłem takiego który pasuje w miejsce oryginału (nawet oryginalnymi śrubkami jest złapany) ale największy problem był z szerokością skrzyni - 4b była po prostu szersza od 3b - aż o 7,5mm - to kosmos - ale zmiana ułożyskowania zgubiła trochę - reszte trzeba było rzeźbić w skrzyni- trzech tokarzy mi odmówiło bo niemiecka szkoła utwardzania stali sprawiła że żaden nóż tego nie ruszył - (w efekcie sam to ogarnąłem na tokarce ale zamiast noża miałem specjalnie zamocowaną szlifierkę dewalta 1500w )
a tak na koniec żeby nie truć dupy i nie przeciągać tematu musze coś dodać - dziś w przcy jak ciąłem stal piłą taśmową oświeciło mnie - już wiem czemu sprzęgło trzeba razem z wałkiem od s32 przekładać - otóż jest taka ,,śruba centralna,, która jakby dociska sprężynę centralmą (nie na sześciokąt, tylko taka specjalna z nacięciem u góry , taka sama jak w wsk175) i ona ma taki gwint że pasuje na wałek s32 a w s06 gwint jest zupełnie inny (przede wszystkim mniejsza średnica) i niema opcji tego przekręcić - trzeba by specjalnie wykonać na zamówienie nową ,,śrube centralną,, albo coś rzeźbić - dlatego to nie pasuje
-
- Posty: 2238
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: WSK M-150
I ten argument jestem w stanie kupić, ale sprawdzę to jeszcze u siebie, a przede wszystkim sprawdzę posiadane przeze mnie walki główne
-
- Posty: 314
- Rejestracja: 2014-01-23, 23:09
- GG: 0
- Moje maszyny: MASZYNY X15
- Lokalizacja: OŚWIĘCIM
- Kontaktowanie:
Re: WSK M-150
Witam, gdzie znajdę ośki do koła przód i tył? Lub mógłby mi ktoś podać wymiary? Z góry dziękuje
-
- Posty: 174
- Rejestracja: 2016-01-17, 19:48
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk m150, wfm m06, jawa 353 1959r, jawa 354 1957r,tula 200
- Lokalizacja: wilkszyn
- Kontaktowanie:
Re: WSK M-150
dalej szukasz wymiarów? nie widziałem wcześniej pytania bo miałem problem z logowaniem. moge poszukać kół i pomierzyć jeśli wciąż szukasz
-
- Posty: 314
- Rejestracja: 2014-01-23, 23:09
- GG: 0
- Moje maszyny: MASZYNY X15
- Lokalizacja: OŚWIĘCIM
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości