na 99% raidoot występował z czterema biegami - pamiętam że widziałem coś takiego - z tym że pamięć bywa zawodna
zdjęcia tego rozwiązania z reduktorem eleganckie - czytałem o tym rozwiązaniu 3x2 już ładnych kilka lat temu ale zdjęć nie widziałem - dziękuje za ich wrzucenie
co do skrzyni 4b którą zaprezentowałeś - pomysł ciekawy - chyba coś podobnego chłopaki od ,,WFM rekord,, zrobili ??? mechanizm zmiany biegów trzeba by zaadaptować od wsk175\jawy lub cz chyba - ja na swoich błędach i doświadczeniach powiem tylko że rozstaw wałków to dopiero początek schodów - zamocowanie i zmieszczenie aparatu zmiany biegów to druga kwestia - ja użyłem takiego który pasuje w miejsce oryginału (nawet oryginalnymi śrubkami jest złapany) ale największy problem był z szerokością skrzyni - 4b była po prostu szersza od 3b - aż o 7,5mm - to kosmos - ale zmiana ułożyskowania zgubiła trochę - reszte trzeba było rzeźbić w skrzyni- trzech tokarzy mi odmówiło bo niemiecka szkoła utwardzania stali sprawiła że żaden nóż tego nie ruszył - (w efekcie sam to ogarnąłem na tokarce ale zamiast noża miałem specjalnie zamocowaną szlifierkę dewalta 1500w
![:what:](./images/smilies/wtf.gif)
)
a tak na koniec żeby nie truć dupy i nie przeciągać tematu musze coś dodać - dziś w przcy jak ciąłem stal piłą taśmową oświeciło mnie - już wiem czemu sprzęgło trzeba razem z wałkiem od s32 przekładać - otóż jest taka ,,śruba centralna,, która jakby dociska sprężynę centralmą (nie na sześciokąt, tylko taka specjalna z nacięciem u góry , taka sama jak w wsk175) i ona ma taki gwint że pasuje na wałek s32 a w s06 gwint jest zupełnie inny (przede wszystkim mniejsza średnica) i niema opcji tego przekręcić - trzeba by specjalnie wykonać na zamówienie nową ,,śrube centralną,, albo coś rzeźbić - dlatego to nie pasuje