WSK M21W2 Perkoz 175
- Mtx50
- Posty: 247
- Rejestracja: 2007-10-15, 16:45
- GG: 2188809
- Moje maszyny: WSK i inne
- Kontaktowanie:
WSK M21W2 Perkoz 175
WSK M21W2 „Perkoz”
Motocykl „Perkoz" był ostatnią nowością wśród motocykli typu M21. Praktycznie zmieniono w nim wszystko prócz silnika. Jego prototyp powstał w 1977r. W 1978r. zapowiadano uruchomienie seryjnej produkcji. Natomiast ogólna produkcja na rok 1979 miała wynieść 15 tys. sztuk. Tą stosunkowo niewielką liczbę tłumaczono faktem, iż: „Nowe motocykle są bardziej pracochłonne w wykonaniu”. Do seryjnej produkcji na dużą skale jednak nigdy nie doszło. Andrzej Zieliński podaje, iż w latach 1977-1979 wyprodukowano zaledwie 190 sztuk motocykli typu „Perkoz”. Są jednak empiryczne dowody na to, iż istnieją egzemplarze o wyższym numerze ramy od podanego. Tą nieścisłość omówi w dalszej części znany i lubiany kolega forumowicz Shoei.
Nadwozie:
Zastosowaną nową ramę o sztywniejszym układzie, w dolnej części z dwóch stalowych rur o średnicy 22mm. Perkoz miał rozstaw osi zwiększony o 20 mm a jego masa wynosiła 123 kg Zarówno tylne jak i przednie koło szprychowe, pełno piastowe posiadało 18 calowe obręcze przetykowe 18”. Bębny hamulcowe o zwiększonej szczelności i średnicy do 150 mm były zaopatrzone w wzierniki do sprawdzania zużycia okładzin. Perkoz otrzymał błotniki o nowym kształcie i innym sposobie mocowania. Zastosowano też nową lampę tylnią z tworzywa. Zrezygnowano z pełnej osłony łańcucha napędowego i wprowadzono osłonę okrywającą go tylko od góry. Motocykl otrzymał kierownice o szerokości 68 cm na której zamocowano dwa lusterka wsteczne „Galmot” na długich wspornikach. Nowe były także zespoły przełączników zblokowane z uchwytami dźwigni sprzęgła i hamulca ręcznego gdzie dodatkowo znajdował się wyłącznik światła stopu.
Do górnej półki zamocowano konsole wykonaną z tworzywa wyposażoną w zestaw wskaźników: Prędkościomierz, lampki kontrolne kierunkowskazów świateł drogowych oraz nową małogabarytowa wielopołożeniową stacyjkę.
Zawieszenie:
Zawieszenie przednie o skoku 170 mm posiadało zwiększoną wytrzymałość. Górne nieruchome nogi wykonane były ze stali stopowej, a dolne nogi ruchome były odlewane ze stopu aluminium. Oba elementy współpracują ze sobą bez tulejek ślizgowych. Amortyzatory są wyposażone w zderzaki hydrauliczne działające w obu kierunkach, elementem resorującym w każdej nodze widelca był układ dwóch sprężyn śrubowych. Półki widelca były kute ze stopu lekkiego.
Zawieszenie koła tylniego na wahaczu wleczonym, elementy resorujące o tłumieniu olejowym i skoku 90 mm pozbawiono osłon zewnętrznych a ich sprężyny są chromowane.
Silnik:
Wytwórca – „PREDOM-DEZAMET” Zakłady Metalowe im. T. Dąbala w Nowej Dębie
Typ – 059
Moc znamionowa (DIN) w KW (KM) – 10,3 (14)
Największy moment obrotowy, Nm (kGm) – 16,68 (1,7) przy 5800 obr/min
Stopień sprężania – 9:1
Średnica cylindra, mm – 61
Skok tłoka, mm – 59,5
Objętość skokowa, cm³ - 174
System smarowania – mieszanka paliwową
Paliwo – mieszanka etyliny LO 94 i oleju Miksol S w stosunku objętościowym 30:1
W późniejszych egzemplarzach stosowano silnik typ - 060
Dodatki:
Konstruktorzy opracowali do „Perkoza” osłony na nogi, wiatrochron, a także zestaw kufrów bagażowych mocowanych na bagażniku. Jednak nie znaleziono w PRL wykonawców na owe elementy.
Wszelkie przedstawione prze ze mnie dane mają pokrycie w materiałach źródłowych i nie do końca w każdym aspekcie zgadzają się ze stanem faktycznym. Pozwoliłem sobie także na korekty(odstępstwa) w niektórych miejscach aby nie wprowadzać nie potrzebnie w błąd. Różnice w poszczególnych egzemplarzach przedstawi Shoei w kolejnym poście.
Źródła
A.Zieliński,Polskie motocykle 1946-1985,Warszawa 2004
Archiwalne artykuły z tygodnika Motor:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bc8 ... a6874.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e68 ... b9bcf.html
Motocykl „Perkoz" był ostatnią nowością wśród motocykli typu M21. Praktycznie zmieniono w nim wszystko prócz silnika. Jego prototyp powstał w 1977r. W 1978r. zapowiadano uruchomienie seryjnej produkcji. Natomiast ogólna produkcja na rok 1979 miała wynieść 15 tys. sztuk. Tą stosunkowo niewielką liczbę tłumaczono faktem, iż: „Nowe motocykle są bardziej pracochłonne w wykonaniu”. Do seryjnej produkcji na dużą skale jednak nigdy nie doszło. Andrzej Zieliński podaje, iż w latach 1977-1979 wyprodukowano zaledwie 190 sztuk motocykli typu „Perkoz”. Są jednak empiryczne dowody na to, iż istnieją egzemplarze o wyższym numerze ramy od podanego. Tą nieścisłość omówi w dalszej części znany i lubiany kolega forumowicz Shoei.
Nadwozie:
Zastosowaną nową ramę o sztywniejszym układzie, w dolnej części z dwóch stalowych rur o średnicy 22mm. Perkoz miał rozstaw osi zwiększony o 20 mm a jego masa wynosiła 123 kg Zarówno tylne jak i przednie koło szprychowe, pełno piastowe posiadało 18 calowe obręcze przetykowe 18”. Bębny hamulcowe o zwiększonej szczelności i średnicy do 150 mm były zaopatrzone w wzierniki do sprawdzania zużycia okładzin. Perkoz otrzymał błotniki o nowym kształcie i innym sposobie mocowania. Zastosowano też nową lampę tylnią z tworzywa. Zrezygnowano z pełnej osłony łańcucha napędowego i wprowadzono osłonę okrywającą go tylko od góry. Motocykl otrzymał kierownice o szerokości 68 cm na której zamocowano dwa lusterka wsteczne „Galmot” na długich wspornikach. Nowe były także zespoły przełączników zblokowane z uchwytami dźwigni sprzęgła i hamulca ręcznego gdzie dodatkowo znajdował się wyłącznik światła stopu.
Do górnej półki zamocowano konsole wykonaną z tworzywa wyposażoną w zestaw wskaźników: Prędkościomierz, lampki kontrolne kierunkowskazów świateł drogowych oraz nową małogabarytowa wielopołożeniową stacyjkę.
Zawieszenie:
Zawieszenie przednie o skoku 170 mm posiadało zwiększoną wytrzymałość. Górne nieruchome nogi wykonane były ze stali stopowej, a dolne nogi ruchome były odlewane ze stopu aluminium. Oba elementy współpracują ze sobą bez tulejek ślizgowych. Amortyzatory są wyposażone w zderzaki hydrauliczne działające w obu kierunkach, elementem resorującym w każdej nodze widelca był układ dwóch sprężyn śrubowych. Półki widelca były kute ze stopu lekkiego.
Zawieszenie koła tylniego na wahaczu wleczonym, elementy resorujące o tłumieniu olejowym i skoku 90 mm pozbawiono osłon zewnętrznych a ich sprężyny są chromowane.
Silnik:
Wytwórca – „PREDOM-DEZAMET” Zakłady Metalowe im. T. Dąbala w Nowej Dębie
Typ – 059
Moc znamionowa (DIN) w KW (KM) – 10,3 (14)
Największy moment obrotowy, Nm (kGm) – 16,68 (1,7) przy 5800 obr/min
Stopień sprężania – 9:1
Średnica cylindra, mm – 61
Skok tłoka, mm – 59,5
Objętość skokowa, cm³ - 174
System smarowania – mieszanka paliwową
Paliwo – mieszanka etyliny LO 94 i oleju Miksol S w stosunku objętościowym 30:1
W późniejszych egzemplarzach stosowano silnik typ - 060
Dodatki:
Konstruktorzy opracowali do „Perkoza” osłony na nogi, wiatrochron, a także zestaw kufrów bagażowych mocowanych na bagażniku. Jednak nie znaleziono w PRL wykonawców na owe elementy.
Wszelkie przedstawione prze ze mnie dane mają pokrycie w materiałach źródłowych i nie do końca w każdym aspekcie zgadzają się ze stanem faktycznym. Pozwoliłem sobie także na korekty(odstępstwa) w niektórych miejscach aby nie wprowadzać nie potrzebnie w błąd. Różnice w poszczególnych egzemplarzach przedstawi Shoei w kolejnym poście.
Źródła
A.Zieliński,Polskie motocykle 1946-1985,Warszawa 2004
Archiwalne artykuły z tygodnika Motor:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bc8 ... a6874.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e68 ... b9bcf.html
Ostatnio zmieniony 2009-06-22, 00:03 przez Mtx50, łącznie zmieniany 11 razy.
Polskie motocykle ymmm klasa
- Shoei
- Posty: 195
- Rejestracja: 2007-06-06, 03:19
- GG: 1233445
- Moje maszyny: www.wsk-perkoz.blogspot.com
- Lokalizacja: Lubartów
- Kontaktowanie:
Motocykle WSK "Perkoz" z pierwszej fazy produkcji znacznie się różniły od późniejszych. Te zmiany (prawdopodobnie nie wszystkie) postaram się opisać.
1. Zawieszenie oraz koła
Istniały dwa rodzaje przedniego zawieszenia. Na początku stosowano nogi ruchome z jedna blokada bębna i innym mocowaniem błotnika przedniego niż w późniejszych egzemplarzach.
Pierwszy typ
Drugi typ, stosowany również w pierwszych modelach WSK KOS.
Nakrętki.
Uchwyty do mocowania lampy miały większa średnice, dodatkowo zastosowano w nich gumy tłumiące drgania.
Również koło przednie było typowe dla perkoza bęben 150mm średnicy z charakterystycznym trójkątem (bez trójkąta tylko koło stosowane w modelu KOS). Koło tylne również miało średnice zwiększoną do 150mm. Zastosowano również stalowe dźwignie rozpieraka hamulcowe zmienione później na aluminium.Oczywiście były w chromie.
Koło przednie.
Dwa rodzaje zębatek napędowych.
Pierwsza zastosowana w prawdopodobnie tylko 2ch pierwszych egzemplarzach.
I druga stosowana już do końca produkcji.
Wahacz tylny na początku miał mocowanie na pełną osłonę łańcucha która nie była nigdy w nim użyta.
2. Kierownica sposób mocowania i osprzęt
Pierwsze egzemplarze miały mocowania z chowanymi łbami śrub i od spodu dokręcane nakrętkami.
Pierwszy typ.
Później zrezygnowano z tego rozwiązania na rzecz gwintowanych otworów w półce i wkręcanych śrub do mocowania obejm jak i konsoli.
Drugi typ.
Pierwszych kilka egzemplarzy posiadało przednią kierownicę stosowaną w modelu S2 z dodatkowym otworem na dźwignię ssania oraz zwykłe przełączniki do świateł i kierunkowskazów stosowane w dotychczasowych modelach WSK. Później dodano do kierownicy "S2", zblokowane przełączniki zespolone nowego typu które na początku nie były malowane.
Końcowa wersja posiadała kierownicę zwykłą oraz zespół zblokowanych przełączników malowanych na kolor czarny.
Przełączniki te możemy spotkać w motorowerze Romet Chart. Różnią się one od perkoza tylko kolorem przełączników świateł(Perkoz czarny/Chart niebieski).
Kierownica z zblokowanymi przełącznikami zespolonymi.
3. Nadwozie.
Zbiorniki Paliwa
Zbiornik paliwa zastosowany w pierwszych egzemplarzach był znany z dotychczasowych modeli jednak zastosowano w nim małą przeróbkę na osłonę wlewu paliwa oraz obniżono wlew paliwa. Podobne rozwiązanie wykorzystano w prototypie Sokoła. Gumy boczne miał zwykłe.
Później zastosowano zbiorniki takie same tylko już bez osłony. Tych samych zbiorników było dwie wersje. Jedna z gumami typu Lelek/S2 z potoczenie zwanym wąsem, druga miała już zwykłe gumy standardowo używane przy tego typu zbiornikach już do końca produkcji.
Katalog części zamiennych podaje również trzeci rodzaj zbiornika potocznie zwany "łezką" stosowany w WSK "Kobuz", jednak nie miał znaczków WSK przyklejanych/przykręcanych po bokach, tylko kalkomanie.
Pierwsza wersja.
Druga wersja.
Błotniki
Przedni błotnik kwadratowy ma płaszcz identyczny jak w WSK z końca produkcji jednak mocowanie do zawieszenia było charakterystyczne dla opisywanego modelu.
Błotnik tylny jest całkowicie typowy dla perkoza. Płaszcz miał już inny kształt i rozmiar. Różnił się znacznie od podobnych do niego kwadratowych błotników z końca produkcji WSK.
Błotnik przód
Błotnik tył (lewa Perkoz, prawa późna WSK)
Boczki
Tak jak inne rzeczy opisywane także boczki stosowane miały kilka wersji.
Pierwszy był znany z S2 czyli małe metalowe.Druga wersja była prawie identyczna do pierwszej tylko miała okrągłe wytłoczenia na logo Perkoz.
Trzecia wersja jest również niespotykana posiada przetłoczenia podobne jak wersja WSK Gil z początku produkcji.
Pierwsza wersja.
Druga wersja.
Trzecia wersja.
Mity i fakty.
190 szt wyprodukowanych jest nieprawdziwą informacją ponieważ autor książki o polskich motocyklach przedstawił informacje z tygodnika Motor roku '77 w którym ona była zawarta. Jednak w roku '80 fabryka ze Świdnika wypuściła ostatnią partię tych motocykli i numery ramy kończą się z numerem trochę ponad 800. Można przyjąć więc maksymalną ilość około 1000 szt. Co ciekawe egzemplarze z roku '80 nie posiadają na tabliczkach znamionowych numerów ramy/silnika.
Jest jeszcze sporo do opisywania jednak pewnej części nie piszę ponieważ jest to wiedza niepotwierdzona. Materiały zamieszczone przez moją osobę poparte są dokumentacją fotograficzną lub jak kto woli zdjęciami. Wszelkie propozycje zmian jak najbardziej mile widziane ponieważ nie jestem wszystkowiedzący i moglem coś przekręcić pomylić. Podziękowania dla mtx50 który wniósł duży wkład w ten art. i wcielił się w role prof. Miodka.
Właścicieli WSK Perkoz jeżeli nie nawiązałem kontaktu prosiłbym o takowy w celu zebrania większej ilości informacji. eMail shoei24h@o2.pl gg:1233445 lub PW na forum
1. Zawieszenie oraz koła
Istniały dwa rodzaje przedniego zawieszenia. Na początku stosowano nogi ruchome z jedna blokada bębna i innym mocowaniem błotnika przedniego niż w późniejszych egzemplarzach.
Pierwszy typ
Drugi typ, stosowany również w pierwszych modelach WSK KOS.
Nakrętki.
Uchwyty do mocowania lampy miały większa średnice, dodatkowo zastosowano w nich gumy tłumiące drgania.
Również koło przednie było typowe dla perkoza bęben 150mm średnicy z charakterystycznym trójkątem (bez trójkąta tylko koło stosowane w modelu KOS). Koło tylne również miało średnice zwiększoną do 150mm. Zastosowano również stalowe dźwignie rozpieraka hamulcowe zmienione później na aluminium.Oczywiście były w chromie.
Koło przednie.
Dwa rodzaje zębatek napędowych.
Pierwsza zastosowana w prawdopodobnie tylko 2ch pierwszych egzemplarzach.
I druga stosowana już do końca produkcji.
Wahacz tylny na początku miał mocowanie na pełną osłonę łańcucha która nie była nigdy w nim użyta.
2. Kierownica sposób mocowania i osprzęt
Pierwsze egzemplarze miały mocowania z chowanymi łbami śrub i od spodu dokręcane nakrętkami.
Pierwszy typ.
Później zrezygnowano z tego rozwiązania na rzecz gwintowanych otworów w półce i wkręcanych śrub do mocowania obejm jak i konsoli.
Drugi typ.
Pierwszych kilka egzemplarzy posiadało przednią kierownicę stosowaną w modelu S2 z dodatkowym otworem na dźwignię ssania oraz zwykłe przełączniki do świateł i kierunkowskazów stosowane w dotychczasowych modelach WSK. Później dodano do kierownicy "S2", zblokowane przełączniki zespolone nowego typu które na początku nie były malowane.
Końcowa wersja posiadała kierownicę zwykłą oraz zespół zblokowanych przełączników malowanych na kolor czarny.
Przełączniki te możemy spotkać w motorowerze Romet Chart. Różnią się one od perkoza tylko kolorem przełączników świateł(Perkoz czarny/Chart niebieski).
Kierownica z zblokowanymi przełącznikami zespolonymi.
3. Nadwozie.
Zbiorniki Paliwa
Zbiornik paliwa zastosowany w pierwszych egzemplarzach był znany z dotychczasowych modeli jednak zastosowano w nim małą przeróbkę na osłonę wlewu paliwa oraz obniżono wlew paliwa. Podobne rozwiązanie wykorzystano w prototypie Sokoła. Gumy boczne miał zwykłe.
Później zastosowano zbiorniki takie same tylko już bez osłony. Tych samych zbiorników było dwie wersje. Jedna z gumami typu Lelek/S2 z potoczenie zwanym wąsem, druga miała już zwykłe gumy standardowo używane przy tego typu zbiornikach już do końca produkcji.
Katalog części zamiennych podaje również trzeci rodzaj zbiornika potocznie zwany "łezką" stosowany w WSK "Kobuz", jednak nie miał znaczków WSK przyklejanych/przykręcanych po bokach, tylko kalkomanie.
Pierwsza wersja.
Druga wersja.
Błotniki
Przedni błotnik kwadratowy ma płaszcz identyczny jak w WSK z końca produkcji jednak mocowanie do zawieszenia było charakterystyczne dla opisywanego modelu.
Błotnik tylny jest całkowicie typowy dla perkoza. Płaszcz miał już inny kształt i rozmiar. Różnił się znacznie od podobnych do niego kwadratowych błotników z końca produkcji WSK.
Błotnik przód
Błotnik tył (lewa Perkoz, prawa późna WSK)
Boczki
Tak jak inne rzeczy opisywane także boczki stosowane miały kilka wersji.
Pierwszy był znany z S2 czyli małe metalowe.Druga wersja była prawie identyczna do pierwszej tylko miała okrągłe wytłoczenia na logo Perkoz.
Trzecia wersja jest również niespotykana posiada przetłoczenia podobne jak wersja WSK Gil z początku produkcji.
Pierwsza wersja.
Druga wersja.
Trzecia wersja.
Mity i fakty.
190 szt wyprodukowanych jest nieprawdziwą informacją ponieważ autor książki o polskich motocyklach przedstawił informacje z tygodnika Motor roku '77 w którym ona była zawarta. Jednak w roku '80 fabryka ze Świdnika wypuściła ostatnią partię tych motocykli i numery ramy kończą się z numerem trochę ponad 800. Można przyjąć więc maksymalną ilość około 1000 szt. Co ciekawe egzemplarze z roku '80 nie posiadają na tabliczkach znamionowych numerów ramy/silnika.
Jest jeszcze sporo do opisywania jednak pewnej części nie piszę ponieważ jest to wiedza niepotwierdzona. Materiały zamieszczone przez moją osobę poparte są dokumentacją fotograficzną lub jak kto woli zdjęciami. Wszelkie propozycje zmian jak najbardziej mile widziane ponieważ nie jestem wszystkowiedzący i moglem coś przekręcić pomylić. Podziękowania dla mtx50 który wniósł duży wkład w ten art. i wcielił się w role prof. Miodka.
Właścicieli WSK Perkoz jeżeli nie nawiązałem kontaktu prosiłbym o takowy w celu zebrania większej ilości informacji. eMail shoei24h@o2.pl gg:1233445 lub PW na forum
Ostatnio zmieniony 2009-06-23, 12:30 przez Shoei, łącznie zmieniany 3 razy.
http://wsk-perkoz.blogspot.com Kupie motocykl oraz części do WSK Perkoz
- grzech7
- Posty: 54
- Rejestracja: 2007-01-02, 23:30
- GG: 6059013
- Lokalizacja: Chludowo
- Kontaktowanie:
- Mtx50
- Posty: 247
- Rejestracja: 2007-10-15, 16:45
- GG: 2188809
- Moje maszyny: WSK i inne
- Kontaktowanie:
Jaki ma numer ta rama bo słabo widac na fotkach ?? Możesz ogólnie odczytać co jest napisane na tabliczce i podac ? moja jest tak zardzewiała, że są tylko te bite numery a może zna ktoś sposób jak odzyskać to co znikneło z tabliczki ?grzech7 pisze:W najbliższym czasie będę właścicielem ramy pokazanej na fotkach także myślę, że nikt się nie będzie czepiał
Polskie motocykle ymmm klasa
- grzech7
- Posty: 54
- Rejestracja: 2007-01-02, 23:30
- GG: 6059013
- Lokalizacja: Chludowo
- Kontaktowanie:
Jak rama będzie już u mnie to postaram sie wszystko odczytać. Na dzień dzisiejszy znam nr ramy 00079.
[ Dodano: 2008-01-04, 12:10 ]
Panowie szukam jakichkolwiek informacji o perkozie pokazanym w załączniku. Chodzi mi o zdjęcia, liczby cokolwiek co mnie do niego przybliży. Najprawdopodobniej jest to wersja z 77 roku i jest najciekawszym perkozem jakiego wudziałem.
[ Dodano: 2008-01-04, 12:12 ]
Coś niewyszło
[ Dodano: 2008-01-04, 12:10 ]
Panowie szukam jakichkolwiek informacji o perkozie pokazanym w załączniku. Chodzi mi o zdjęcia, liczby cokolwiek co mnie do niego przybliży. Najprawdopodobniej jest to wersja z 77 roku i jest najciekawszym perkozem jakiego wudziałem.
[ Dodano: 2008-01-04, 12:12 ]
Coś niewyszło
- Maciek
- Posty: 561
- Rejestracja: 2007-01-15, 21:00
- GG: 8665055
- Moje maszyny: Dudek Sport
Kobuz
Kos
M06B3
WFM, SHL, Komarki ,itd - Lokalizacja: Łowicz
- Kontaktowanie:
Tak przeglądajac różne zdjęcia Perkoz czytając o nim dochodzę do jednego wniosku konstruktorzy mieli bardzo zacne i przyszłościowe zamiary wobec Perkoza po prawie udanym Kobuzie chcieli zrobić coś jescze lepszego no bo tak konsola : wygoda funkcjonalność choć nie dopracowana i nowoczesność ,bębny ,,150'' poprawiły właściowści jezdne ja sam doszedłem do wniosku że takie bębny są dobrym rozwiązaniem gdy zacząłem jeździć kobuzem przęłączniki zespolone tak samo jak konsola, duże wysokie lusterka Galmotu też zapewne sie przydały by zobaczyć co sie dzieję z tyłu.To takie przykładowe opisy ale o tym że Perkoz mógł być super sprzętem świadczy właśnie jego różnorodność konstruktorzy ciągle coś zmieniali przerabiali chcąc uzyskać jak najlepszy efekt i mogę sie założyć że gdy doprowadzono go do takie stanu jaki chcieli osiągnąć spokojnie mogłby konkrurować i Mz czy Jawą
Ostatnio zmieniony 2009-11-16, 19:57 przez Maciek, łącznie zmieniany 1 raz.
- Mtx50
- Posty: 247
- Rejestracja: 2007-10-15, 16:45
- GG: 2188809
- Moje maszyny: WSK i inne
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 494
- Rejestracja: 2007-01-30, 20:17
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOBUZ
- Lokalizacja: Kielce
- Kontaktowanie:
Tak? A nie widzisz np. różnicy w budowie ramy? A przedni widelec? A bębny hamulcowe? Zresztą same boczki to też nie są tak daleko inne od spotykanych w dotychczasowych modelach...właściwie to niczym poza tymi boczkami...
Różnic jednak jest daleko więcej, niż ty spostrzegłeś. Nie można pisać, że niczym poza boczkami nie różni się od dotychczasowych modeli.Perkoz był już parę razy na forum omawiany, warto zapoznać się z tamtymi materiałami (pewien skrót różnic znajdziesz i w tym temacie, na jego początku, np w poście Gaceczkosa).
- Stary
- Posty: 1195
- Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
- GG: 3029753
- Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 494
- Rejestracja: 2007-01-30, 20:17
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOBUZ
- Lokalizacja: Kielce
- Kontaktowanie:
No tak, tak było! Ale kiedy to było = jakieś 3 lata temu przecież. Wtedy o Perkozach słuch zaginął = tak wtedy się wydawało. Sądziliśmy, że z tych 190 egzemplarzy nie zachował się ani jeden. Zresztą dziś np. wiadomo, że było ich daleko więcej niż podano w książce Zielińskiego. Itd, itd...
[ Dodano: 2008-01-19, 11:24 ]
[ Dodano: 2008-01-19, 11:24 ]
Ano nie zrozumiałem, to fakt. Bo faktycznie trudno było odczytać prawidłową myśl z tamtego postu (o "gilowatych" boczkach).Stary pisze:chodzi o to, że ten różni się tylko boczkami od "standardowego" perkoza Nie zrozumiałeś...
- grzech7
- Posty: 54
- Rejestracja: 2007-01-02, 23:30
- GG: 6059013
- Lokalizacja: Chludowo
- Kontaktowanie:
Jeśli chodzi o dokładniejsze fotki to niestety nie posiadam.
Natomiast nie można powiedzieć, że ta wersja to taki typowy, jeśli można użyć tu tego słowa. Na wstępie należy zwrócić uwagę na boczki specjalnie profilowane. Nie są to boczki z gila, (choć bardzo podobne) są większe i mają więcej przetłoczeń. WojtekW mówił, że szukał takie boczki, parenaście lat i zdobył tylko jedną sztukę i uszkodzoną.
Dodatkowo należy zwrócić uwagę na zdjęcie z polmotu. Widać tam dość wyraźnie osłonę zbiornika podobną do stosowanych później w sokole.
Należy pamiętać, że była to wersja z 77r i każda następna była coraz bardziej upraszczana.
Natomiast nie można powiedzieć, że ta wersja to taki typowy, jeśli można użyć tu tego słowa. Na wstępie należy zwrócić uwagę na boczki specjalnie profilowane. Nie są to boczki z gila, (choć bardzo podobne) są większe i mają więcej przetłoczeń. WojtekW mówił, że szukał takie boczki, parenaście lat i zdobył tylko jedną sztukę i uszkodzoną.
Dodatkowo należy zwrócić uwagę na zdjęcie z polmotu. Widać tam dość wyraźnie osłonę zbiornika podobną do stosowanych później w sokole.
Należy pamiętać, że była to wersja z 77r i każda następna była coraz bardziej upraszczana.
- Wojtek
- Posty: 954
- Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
- Shoei
- Posty: 195
- Rejestracja: 2007-06-06, 03:19
- GG: 1233445
- Moje maszyny: www.wsk-perkoz.blogspot.com
- Lokalizacja: Lubartów
- Kontaktowanie:
- Maciek
- Posty: 561
- Rejestracja: 2007-01-15, 21:00
- GG: 8665055
- Moje maszyny: Dudek Sport
Kobuz
Kos
M06B3
WFM, SHL, Komarki ,itd - Lokalizacja: Łowicz
- Kontaktowanie:
Re: Wsk Perkoz ???
Ruszę trochę temat przedstawiając kilka charakterystycznych elementów
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2008-02-12, 11:36 przez Maciek, łącznie zmieniany 1 raz.
- Maciek
- Posty: 561
- Rejestracja: 2007-01-15, 21:00
- GG: 8665055
- Moje maszyny: Dudek Sport
Kobuz
Kos
M06B3
WFM, SHL, Komarki ,itd - Lokalizacja: Łowicz
- Kontaktowanie:
Re: Wsk Perkoz ???
I dalej (opisy w komentarzu załącznika)
zdjecia pochodzą z aukcji na Allegro
zdjecia pochodzą z aukcji na Allegro
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- 1angel
- Posty: 1113
- Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
- GG: 10200026
- Moje maszyny: Kilka legend PRLu
- Lokalizacja: WGR
- Kontaktowanie:
Re: Wsk Perkoz ???
no właśnie ciekaw jestem jak jest z tym kołem przednim bo mówią że takie samo jak w KOSie a jednak coś nie gra , nawet na tej fotce którą podałeś widać taki charakterystyczny nadlew na środku bębna mniej więcej w kształcie trójkąta , w KOSie raczej takiego nie było ...
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down
- Gaceczkos
- Posty: 203
- Rejestracja: 2007-01-01, 23:28
- GG: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Wsk Perkoz ???
Nie wiem czemu służy encyklopedia internetowa "Wikipedia"? Szerzeniu błędnych informacji? Nie wiem, czy zetknęliście się z artykułem na temat Perkoza w niej zamieszczonym. Bardzo wiele spraw zupełnie pominięto, jest sporo nieścisłości i błędów, mimo, że tekst jest krótki... Nie wiem, kto sie ośmieszył zamieszczając artykuł o tak marnej treści? --> http://pl.wikipedia.org/wiki/WSK_M21W2_Perkoz
WSK - Wrócisz Szybciej Koleją
- pasta-moto
- Posty: 17
- Rejestracja: 2008-03-14, 18:08
- Lokalizacja: Zamość/Chełm
- Kontaktowanie:
Re: Wsk Perkoz ???
Witam. Chcę wam pokazać jak wyglądała rama z Perkoza którą mój kumpel kupił od jakichś gówniarzy
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- pasta-moto
- Posty: 17
- Rejestracja: 2008-03-14, 18:08
- Lokalizacja: Zamość/Chełm
- Kontaktowanie:
Re: Wsk Perkoz ???
Praktycznie już ją doprowadziliśmy do normalności. Poszło trochę przeszczepów ze zwykłej ramy.
- Shoei
- Posty: 195
- Rejestracja: 2007-06-06, 03:19
- GG: 1233445
- Moje maszyny: www.wsk-perkoz.blogspot.com
- Lokalizacja: Lubartów
- Kontaktowanie:
Re: Wsk Perkoz ???
Ktory rok i jaki numer ramy/silnika ma ten perkoz na tabliczce znamionowej, jezeli to nie tajemnica.
http://wsk-perkoz.blogspot.com Kupie motocykl oraz części do WSK Perkoz
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości