Wał korbowy, tłok, cylinder, głowica
			
		
		
			- 
				
								gabste							
 
									
		- Posty: 709
 		- Rejestracja: 2007-11-19, 17:43
 		
		
											- GG: 0
 
												- Moje maszyny: wsk 175
636B 04 
												- Lokalizacja: Rzeszów
 
							
							- 
				Kontaktowanie:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: gabste » 2008-05-09, 19:58
			
			
			
			
			Witam mam problem z pierścieniami mianowicie...
Składam silnik do mojej wsk 175 na oryginalnych częściach ... kupiłem ostatnio nowy tłok i pierścienie (nominał) ale jest mały problem. Fabrycznie był montowany pierwszy chromowany a drugi zwykły - czarny.
Mam dwa chromowane i tu pojawia się pytanie czy mogę dać dwa chromowane....(motor nie straci na osiągach albo na kompresji???) czy też kupić dzisiejszej produkcji pierścień i wymieszać stare-nowe z dzisiejszym wyrobem????
Jaka jest wasze zdanie plis pomóżcie 

 
			
									
									
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								qwert45							
 
									
		- Posty: 234
 		- Rejestracja: 2007-02-22, 17:34
 		
		
											- GG: 0
 
																	- Lokalizacja: Łosice
 
							
							- 
				Kontaktowanie:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: qwert45 » 2008-05-09, 20:19
			
			
			
			
			Wsadz dwa chromowane, nie powinno zaszkodzić.
			
									
									
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								Brat							
 
									
		- Posty: 874
 		- Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
 		
		
											- Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
 
												- Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
 
							
							- 
				Kontaktowanie:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Brat » 2008-05-09, 22:07
			
			
			
			
			tzn wiesz chromowany pierścień jest twardszy niż tuleja w cylindrze wiec to będzie tak jakby "cylinder sie będzie docierał do pierścienia, a nie tak jak są zwykle pierścienie czyli : pierścień do cylindra"
wiec wybór należy, jak ja bym miał zakładać to mojego silnika bym założył 1 chromowany i 1 zwykły chociażby sklepowy ( prywaciarski) bo tak 2 chromowane to nie wiem co będzie jak by mogły być 2 chromowane to by seryjnie do wsk zakładali dwa, wiec coś to musi znaczyć.
			
									
									
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								ŻbiKu							
 
									
		- Posty: 1624
 		- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
 		
		
											- GG: 0
 
												- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`, 
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE 
																	- Lokalizacja: Zielona Góra
 
							
							- 
				Kontaktowanie:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: ŻbiKu » 2008-05-10, 00:50
			
			
			
			
			Teoretycznie 2 chromowane pierścienie spowodują większe tarcie (większe nagrzewanie się silnika), a także szybsze zużycie tulei cylindra. Jednak to tylko teoria, nie wiadomo czy faktycznie ta większa temperatura i zużycie będą odczuwalne w trakcie eksploatacji silnika. Osobiście polecam pierścienie z firmy PRIMA - sam zamawiałem komplet x2 z Łodzi i jestem zadowolony, na razie w tym sezonie zrobiłem na nich 400km.
			
									
									
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								Alien							
 
									
		- Posty: 1981
 		- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
 		
		
											- GG: 0
 
												- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
 
												- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
 
							
							- 
				Kontaktowanie:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Alien » 2008-05-10, 01:06
			
			
			
			
			Osobiście polecam pierścienie z firmy PRIMA - sam zamawiałem komplet x2 z Łodzi i jestem zadowolony, na razie w tym sezonie zrobiłem na nich 400km.
Tez słyszałem same superlatywy o łódzkiej Primie, ale kiedy ostatnim razem przeglądałem katalog to mieli tam pierścienie tylko do 125 

  a teraz coś mi się nie chce ten katalog otworzyć, spróbuje jeszcze jutro. Dawno je kupowałeś? 
Teoretycznie 2 chromowane pierścienie spowodują większe tarcie (większe nagrzewanie się silnika), a także szybsze zużycie tulei cylindra
Zgodzę się , ale tylko z druga częścią. Szybsze zużycie jest związene z większą twardością chromu od żeliwa - jednak tarcie będzie mniejsze. Pozdrawiam
 
			
									
									
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								gabste							
 
									
		- Posty: 709
 		- Rejestracja: 2007-11-19, 17:43
 		
		
											- GG: 0
 
												- Moje maszyny: wsk 175
636B 04 
												- Lokalizacja: Rzeszów
 
							
							- 
				Kontaktowanie:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: gabste » 2008-05-10, 07:56
			
			
			
			
			Ok dziex ale walsnie znalazlem na allegro orginalne z łodzi to bede je kupowal 
![:]](./images/smilies/splash.gif)
 
			
									
									
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								ŻbiKu							
 
									
		- Posty: 1624
 		- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
 		
		
											- GG: 0
 
												- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`, 
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE 
																	- Lokalizacja: Zielona Góra
 
							
							- 
				Kontaktowanie:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: ŻbiKu » 2008-05-10, 10:40
			
			
			
			
			Alien mają do WSK175 ale pod hasłem SHL. Kupowałem je w grudniu. Przy rozmowie telefonicznej należy poprosić o przekierowanie do chyba magazynu/hurtowni, która wysyła przez Pocztę Polską, wtedy koszty są dużo mniejsze, bo sama PRIMA wysyła tylko kurierem, co jest bez sensu przy kilku pierścieniach.
			
									
									
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								gabste							
 
									
		- Posty: 709
 		- Rejestracja: 2007-11-19, 17:43
 		
		
											- GG: 0
 
												- Moje maszyny: wsk 175
636B 04 
												- Lokalizacja: Rzeszów
 
							
							- 
				Kontaktowanie:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: gabste » 2008-05-10, 22:20
			
			
			
			
			Żbiku a masz jakiś link do tej firmy??
			
									
									
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								Alien							
 
									
		- Posty: 1981
 		- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
 		
		
											- GG: 0
 
												- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
 
												- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
 
							
							- 
				Kontaktowanie:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Alien » 2008-05-10, 22:30
			
			
			
			
			Google -> hasło: "Prima Łódź"
			
									
									
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
	
	
		
		Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość