Kranik z długą łopatką (dźwigienką)??
- MarioM06
- Posty: 108
- Rejestracja: 2008-04-21, 22:09
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B3 72 r.
Yamaha XTZ 660 Tenere - Lokalizacja: Pszczyna
- Kontaktowanie:
Kranik z długą łopatką (dźwigienką)??
W mojej B3 z 72 roku miałem założony oryginalnie kranik z długą łopatką, także wystawał poza blaszaną osłonę przez otwór w tej osłonie. Kranik się zużył i chciałem go wymienić, ale nigdzie takich kraników nie widziałem. Czy może ktoś z was wie czy takie kraniki są dostępne z jakiś starych zapasów??
Wiem, że temat tych kraników już się kilka razy pojawił przy okazji innych tematów, ale nie znalazłem żadnych konkretów. Kilka skanów z książki pt. "Naprawa motocykli WSK M06B3 M21W2 ..." z 1986 r. żeby było wiadomo o co mi chodzi:
Wiem, że temat tych kraników już się kilka razy pojawił przy okazji innych tematów, ale nie znalazłem żadnych konkretów. Kilka skanów z książki pt. "Naprawa motocykli WSK M06B3 M21W2 ..." z 1986 r. żeby było wiadomo o co mi chodzi:
Babcia WSK na emeryturze.
(WueSKowa Turystyka )
(WueSKowa Turystyka )
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Kranik z długą łopatką (dźwigienką)??
W sprzedaży są nowe kraniki z długa łopatką (są całe metalowe), ale z tego co wiem są raczej marnej jakości. Można je znaleźć na allegro, a także na Skuter Dębica. Ja szukałem oryginału przez dłuuugi czas - jak coś było na allegro to w kosmicznych cenach. W końcu wyhaczyłem kranik na bazarze za 5zł
- Wojtek
- Posty: 954
- Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Kranik z długą łopatką (dźwigienką)??
Ja mam duże osłony boczne lecz łopatkę krótką. Jeśli odpowiednio ustawimy kranik to łopatka nie będzie kolidować z osłoną. Chyba że były jeszcze głębsze boczki. Nie mam pewności. Wygodniej zapewne byłoby kręcić długą łopatką ale bez niej też da się przeżyć. Waże żeby płaszczyzna przechodząca przez łopatkę w położeniu pionowym, przechodziła przez środek otworu w osłonie. Da się to uzyskać odpowiednim ustawieniem nakrętki i kontry kranika.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!
- MarioM06
- Posty: 108
- Rejestracja: 2008-04-21, 22:09
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B3 72 r.
Yamaha XTZ 660 Tenere - Lokalizacja: Pszczyna
- Kontaktowanie:
Re: Kranik z długą łopatką (dźwigienką)??
A wiecie może czym były uszczelniane te kraniki?? Chodzi mi o tą uszczelkę- z czego ona była zrobiona, bo ja próbowałem już wielu materiałów ale albo nie wytrzymywały nacisku sprężyny ("zapinki sprężystej") (np. guma), albo nie uszczelniały wystarczająco (np. gumolit, skóra).
Babcia WSK na emeryturze.
(WueSKowa Turystyka )
(WueSKowa Turystyka )
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Kranik z długą łopatką (dźwigienką)??
Wydaje mi sie ze nie chodzi tu o to ze uszczelka nie wytrzymuje nacisku - stawiałbym raczej na jej nieodporność na benzynę. Po raz kolejny odsyłam do Skutera - cena takiej uszczelki to bodajże 1zł.
- MarioM06
- Posty: 108
- Rejestracja: 2008-04-21, 22:09
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B3 72 r.
Yamaha XTZ 660 Tenere - Lokalizacja: Pszczyna
- Kontaktowanie:
Re: Kranik z długą łopatką (dźwigienką)??
Właśnie miałem taką kupioną uszczelkę po poskładaniu kranika wydawało się że jest w porządku, ale po przekręceniu dźwigni (co nie było łatwe) posypały się tylko resztki pomielonej uszczelki.
Babcia WSK na emeryturze.
(WueSKowa Turystyka )
(WueSKowa Turystyka )
- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
Re: Kranik z długą łopatką (dźwigienką)??
No nie dziwne skoro tak mocno dokręciłeś blaszkę zabezpieczającą. Dokręca się z czuciem, tak żeby kranik chodził bez oporów . Potem zakładasz go do motocykla i patrzysz czy nie puszcza, jeżeli puszcza to trzeba minimalnie dokręcić z każdej strony. Dokręciłeś na maxa, na siłę przekręciłeś zawór to i uszczelkę rozwaliłeś
- Adamos
- Posty: 162
- Rejestracja: 2007-01-04, 10:07
- GG: 5534560
- Moje maszyny: WSK - M06 B1, M06 L, gil, M21W2, kos
- Lokalizacja: Pabianice
- Kontaktowanie:
Re: Kranik z długą łopatką (dźwigienką)??
Uszczelka jest wykonana z czegoś takiego podobnego do Korka.. i dobrze się ona sprawuje.. a jezeli chcesz dobry kranik z długą łopatką to kup nowy z krótką i przełóż długą dzwignię (jezeli nie jest ona az tak zużyta, bo ogolnie ten element się bardzo nie zuzywa..) i tyle..
Little Outsider
- MarioM06
- Posty: 108
- Rejestracja: 2008-04-21, 22:09
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B3 72 r.
Yamaha XTZ 660 Tenere - Lokalizacja: Pszczyna
- Kontaktowanie:
Re: Kranik z długą łopatką (dźwigienką)??
ŻbiKu nie przyjrzałeś się dobrze obrazkom które załączyłem- w tym kraniku nie ma możliwości "dokręcania blaszki". Całość jest spięta zapinką sprężystą i w tym problem.ŻbiKu pisze:No nie dziwne skoro tak mocno dokręciłeś blaszkę zabezpieczającą.
No nic, na razie mam założony kranik z jawy który dobrze spełnia swoją rolę. Jak mnie najdzie kiedyś żeby mieć oryginalny kranik to będę dalej kombinował. Albo elektro-zawór założe.
Babcia WSK na emeryturze.
(WueSKowa Turystyka )
(WueSKowa Turystyka )
- pawel15
- Posty: 1247
- Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
- GG: 2782862
- Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
- Lokalizacja: Dąbie
- Kontaktowanie:
Re: Kranik z długą łopatką (dźwigienką)??
A może kup sobie kranik od SHL?
http://www.allegro.pl/item376752384_shl ... aliwa.html
Jeżeli nie chcesz kupować rzemieślniczego kranika to szukaj używanych, oryginalnych na bazarach lub u gości którzy sprzedają motocykle na części lub same części do nich.
http://www.allegro.pl/item376752384_shl ... aliwa.html
Jeżeli nie chcesz kupować rzemieślniczego kranika to szukaj używanych, oryginalnych na bazarach lub u gości którzy sprzedają motocykle na części lub same części do nich.
- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
Re: Kranik z długą łopatką (dźwigienką)??
Wszystko i tak sprowadza się do za mocnego ścisku uszczelki przez tą blaszkę. Należy rozgiąć minimalnie łapy, albo ciut ciut zeszlifować uszczelkę na drobnym papierze ściernym (na szkle).Mario pisze:ŻbiKu nie przyjrzałeś się dobrze obrazkom które załączyłem
- Wężu
- Posty: 1149
- Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
- Lokalizacja: Rdziostów
- Kontaktowanie:
Re: Kranik z długą łopatką (dźwigienką)??
Kranik od SHL nie podejdzie nakrętka jest większa a pozatym to największy szajs jaki widziałem nakrętka rozsypuje się w palcach (jaki kretyn robi nakrękti z aluminium )???
Jeżdżę motocyklem WSK
Ekipa Południe®
Ekipa Południe®
- pawel15
- Posty: 1247
- Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
- GG: 2782862
- Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
- Lokalizacja: Dąbie
- Kontaktowanie:
Re: Kranik z długą łopatką (dźwigienką)??
A jak by tak dorwać oryginalny kranik a nie dzisiejsza podróbkę?Wężu pisze:Kranik od SHL nie podejdzie nakrętka jest większa a pozatym to największy szajs jaki widziałem nakrętka rozsypuje się w palcach (jaki kretyn robi nakrękti z aluminium )???
-
- Posty: 57
- Rejestracja: 2008-03-15, 20:32
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175
- Kontaktowanie:
Re: Kranik z długą łopatką (dźwigienką)??
dla tych co maja kranik wkrecany w zbiornik, moga zastosowac kranik od jakiegos ruska(dniepr, iż), ja mam taki i nie cieknie, na dodatek jest to bardzo solidna konstrukca, jak do czołgu
aukcja pogladowa http://moto.allegro.pl/item374042316_kr ... nowy_.html" target="_blank
aukcja pogladowa http://moto.allegro.pl/item374042316_kr ... nowy_.html" target="_blank
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości