Pawel15 i jego WSKi :)
- pawel15
- Posty: 1247
- Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
- GG: 2782862
- Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
- Lokalizacja: Dąbie
- Kontaktowanie:
Pawel15 i jego WSKi :)
Witam wszystkich .
Chcę wam przedstawić moją WSK M06B3. WSK została wyprodukowana w 1980r. Trochę przeszła bo najprawdopodobniej byłą na złomie jednak została na szczęście odratowana . Została odratowana przez jednego złomiarza-handlarza. Od tego złomiarza odkupiłem ja ja za 200zł(trochę drogo ale jak patrze na jego obecne WSK to taką jak moja by cenił chyba z 500zł). WSK po kupnie pochodziła miesiąc i padła ale nie z powodu zajechania czy innych wygłupów. Padł wał. Po rozbiórce silnika był on w dosyć dobrym stanie oprócz w/w wału. Trochę czasu zdobywałem wał ale to nie dało skutecznego rezultatu. W końcu zdecydowałem sie na mimi-remont silnika(wymiana wału, łożyska jednego na wale i w skrzyni, simmeringów, tłoka, pierścieni, cylindra używkę). Remont wykonałem w kwietniu. Od tamtej pory WSK pracuje bezawaryjnie- przejechałem już ponad 60 km bez najmniejszej awarii . A jak byłem u gościa od którego ja kupiłem to aż się zdziwił gdy ją zobaczył- nie wierzył, że ją kopiłem od niego.Zawsze gdzie nią pojadę to każdemu się bardzo podoba chodź jeszcze nie wszystko w niej zrobione. Trzeba wymienić wszystkie łożyska na wale, simmery, tulejki w skrzyni i zrobić aby biegi nie wyskakiwały(bo obecnie zdarza się, ze wyskakują ). Trzeba będzie także zrobić całą elektrykę. Silnik rozbiorę jeszcze przed wakacjami bo na wakacje ma być bezawaryjna pszczółka- siadam, jadę i nie martwię się o awaryjność a tylko o poziom paliwa w baku . I już szukam drugiej WSK na wakacje mam na oku także SHL(ale nie piszmy o nich- nie zapeszajmy ).
Fotki mojej WSK:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fd3 ... 7da0c.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/347 ... e19b4.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a33 ... 8f626.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/79b ... 00efa.html
Chcę wam przedstawić moją WSK M06B3. WSK została wyprodukowana w 1980r. Trochę przeszła bo najprawdopodobniej byłą na złomie jednak została na szczęście odratowana . Została odratowana przez jednego złomiarza-handlarza. Od tego złomiarza odkupiłem ja ja za 200zł(trochę drogo ale jak patrze na jego obecne WSK to taką jak moja by cenił chyba z 500zł). WSK po kupnie pochodziła miesiąc i padła ale nie z powodu zajechania czy innych wygłupów. Padł wał. Po rozbiórce silnika był on w dosyć dobrym stanie oprócz w/w wału. Trochę czasu zdobywałem wał ale to nie dało skutecznego rezultatu. W końcu zdecydowałem sie na mimi-remont silnika(wymiana wału, łożyska jednego na wale i w skrzyni, simmeringów, tłoka, pierścieni, cylindra używkę). Remont wykonałem w kwietniu. Od tamtej pory WSK pracuje bezawaryjnie- przejechałem już ponad 60 km bez najmniejszej awarii . A jak byłem u gościa od którego ja kupiłem to aż się zdziwił gdy ją zobaczył- nie wierzył, że ją kopiłem od niego.Zawsze gdzie nią pojadę to każdemu się bardzo podoba chodź jeszcze nie wszystko w niej zrobione. Trzeba wymienić wszystkie łożyska na wale, simmery, tulejki w skrzyni i zrobić aby biegi nie wyskakiwały(bo obecnie zdarza się, ze wyskakują ). Trzeba będzie także zrobić całą elektrykę. Silnik rozbiorę jeszcze przed wakacjami bo na wakacje ma być bezawaryjna pszczółka- siadam, jadę i nie martwię się o awaryjność a tylko o poziom paliwa w baku . I już szukam drugiej WSK na wakacje mam na oku także SHL(ale nie piszmy o nich- nie zapeszajmy ).
Fotki mojej WSK:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fd3 ... 7da0c.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/347 ... e19b4.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a33 ... 8f626.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/79b ... 00efa.html
Ostatnio zmieniony 2010-01-08, 22:09 przez pawel15, łącznie zmieniany 1 raz.
- Mateusz WSK
- Posty: 1730
- Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
- GG: 514342
- Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
- Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
- Kontaktowanie:
Re: Pawel15 i jego WSK 125 M06B3 1980r :)
fajna B3 , dobrze że ją uratował a Ty ją kupiłeś . wyczyść ją bo troche brudna . a gdzie tylna lampa ? załóż bo brzydko wygląda bez niej
to już prawie normalka że biegi wyskakują w 125 . co było z tamtym wałem ?
a co jest z tą instalacją ? nie ma jej w ogóle ? pancerz jest widze .
pozdr i szanuje bryke
to już prawie normalka że biegi wyskakują w 125 . co było z tamtym wałem ?
a co jest z tą instalacją ? nie ma jej w ogóle ? pancerz jest widze .
pozdr i szanuje bryke
- tymoteush00000
- Posty: 69
- Rejestracja: 2008-05-22, 10:11
- Lokalizacja: ostrołęka
- Kontaktowanie:
Re: Pawel15 i jego WSK 125 M06B3 1980r :)
No troszke pracy i będzie miodzio! Strasznie wygląda ten tłumik a poza tym świetna! Na pewno nie przepłaciłeś Pozdrawiam i powodzenia!
- pawel15
- Posty: 1247
- Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
- GG: 2782862
- Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
- Lokalizacja: Dąbie
- Kontaktowanie:
Re: Pawel15 i jego WSK 125 M06B3 1980r :)
No tak na fotkach trochę brudna ale co tydzień ją myje mimo, że jeżdżę tylko po polach . Ale chcę, żeby wygląda ładnie .Mateusz pisze:wyczyść ją bo troche brudna
Są resztki najprawdopodobniej oryginalnej instalacji, ale będzie pewnie zrobiona nowa instalacja poza tym trzeba dokupić oryginalną stacyjkę.Mateusz pisze:a co jest z tą instalacją ? nie ma jej w ogóle ? pancerz jest widze
No czasem jak jadę szybciej to trójka wyskoczy. I jak jadę sobie to mi się przerzuca od razu z jedynki na trójkę- nie wiem czemu. ale jak gdzieś hamuje czy dojeżdżam do zakrętu/skrzyżowania to redukuje na dwójkę i normalnie dwójka jest .Mateusz pisze:to już prawie normalka że biegi wyskakują w 125 .
Tłumik niestety taki był jak ją kupiłem .tymoteush00000 pisze:Strasznie wygląda ten tłumik a poza tym świetna!
- Mateusz WSK
- Posty: 1730
- Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
- GG: 514342
- Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
- Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
- Kontaktowanie:
Re: Pawel15 i jego WSK 125 M06B3 1980r :)
masakra z tymi biegami
mi to gdy daje gazu na trójce to cały czas szarpie, bo trzymam nogą lewarek, jeździć sie nie da...
troche dziwne że od razu z jedynki na trójke Ci przeskakuje.za każdym razem tak ?
pozdr.
mi to gdy daje gazu na trójce to cały czas szarpie, bo trzymam nogą lewarek, jeździć sie nie da...
troche dziwne że od razu z jedynki na trójke Ci przeskakuje.za każdym razem tak ?
pozdr.
- pawel15
- Posty: 1247
- Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
- GG: 2782862
- Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
- Lokalizacja: Dąbie
- Kontaktowanie:
Re: Pawel15 i jego WSK 125 M06B3 1980r :)
Hmm może już skrzynia jest zużyta? A co do mojego problemu to podejrzewam zużycie zmieniacza. Tak mi się wydaje.Mateusz pisze:masakra z tymi biegami
mi to gdy daje gazu na trójce to cały czas szarpie, bo trzymam nogą lewarek, jeździć sie nie da...
troche dziwne że od razu z jedynki na trójke Ci przeskakuje.za każdym razem tak ?
Piszcie i oceniajcie moją WSK .
- pawel15
- Posty: 1247
- Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
- GG: 2782862
- Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
- Lokalizacja: Dąbie
- Kontaktowanie:
Re: Pawel15 i jego WSK 125 M06B3 1980r :)
Sory za posta pod postem.
Zapodaje kilka nowych fotek WSKi. Chodzi bardzo dobrze, od remontu zrobiłem już ok 75km bezawaryjnie i jeżdżąc wszędzie bez żadnych kluczy. Odpala za kopa, no może drugiego . Po przygodach z zębatką zdawczą i trybem nie ma przy niej żadnych problemów.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d1a ... 21e87.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4d9 ... ab9e4.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/820 ... f3798.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/001 ... deef2.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/01f ... 7f88a.html
Na zdjęciach trochę brudna- nie było kiedy jej umyć . Oceniajcie .
Zapodaje kilka nowych fotek WSKi. Chodzi bardzo dobrze, od remontu zrobiłem już ok 75km bezawaryjnie i jeżdżąc wszędzie bez żadnych kluczy. Odpala za kopa, no może drugiego . Po przygodach z zębatką zdawczą i trybem nie ma przy niej żadnych problemów.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d1a ... 21e87.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4d9 ... ab9e4.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/820 ... f3798.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/001 ... deef2.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/01f ... 7f88a.html
Na zdjęciach trochę brudna- nie było kiedy jej umyć . Oceniajcie .
- soltys_16
- Posty: 252
- Rejestracja: 2007-07-15, 13:21
- GG: 1961551
- Lokalizacja: Ełk / Białystok
- Kontaktowanie:
Re: Pawel15 i jego WSK 125 M06B3 1980r :)
I znów tworzą się bajki, że w 125 biegi wyskakują. W mojej nic tam nie wyskakuje a skrzynia już pare dobrych lat służy bez problemu. Trzeba patrzeć na olej i biegi wrzucać z wyczuciem a nie jak "w drewnianych butach"...
Co do WSK to fajny sprzęcior, jednak jeszcze pare rzeczy trzeba zrobić
Co do WSK to fajny sprzęcior, jednak jeszcze pare rzeczy trzeba zrobić
- pawel15
- Posty: 1247
- Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
- GG: 2782862
- Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
- Lokalizacja: Dąbie
- Kontaktowanie:
Re: Pawel15 i jego WSK 125 M06B3 1980r :)
A w mojej właśnie biegi coś dziwnie... przestały wyskakiwać . Oczywiście bardzo się z tego powodu ciesze.
Oceniajcie Wiesie chłopaki .
Szczera prawda, ja regularnie parze na poziom oleju i biegi delikatnie wrzucam .soltys_16 pisze:Trzeba patrzeć na olej i biegi wrzucać z wyczuciem a nie jak "w drewnianych butach"...
Oceniajcie Wiesie chłopaki .
- Jezus
- Posty: 129
- Rejestracja: 2008-03-26, 15:53
- GG: 5315407
- Moje maszyny: M06B1 '70
- Lokalizacja: Leszno/Wroclove
- Kontaktowanie:
Re: Pawel15 i jego WSK 125 M06B3 1980r :)
Nowe obicie kanapy by się przydało
Chociaż szczerze mówiąc mi wueski podobają się tylko te stare, jeszcze ze szklankami na amortyzatorach. Wtedy wyglądały tak fajnie, masywnie. Te z lat '80 już są takie... skromne i zbyt 'puste'.
Chociaż szczerze mówiąc mi wueski podobają się tylko te stare, jeszcze ze szklankami na amortyzatorach. Wtedy wyglądały tak fajnie, masywnie. Te z lat '80 już są takie... skromne i zbyt 'puste'.
Amen.
- pawel15
- Posty: 1247
- Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
- GG: 2782862
- Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
- Lokalizacja: Dąbie
- Kontaktowanie:
Re: Pawel15 i jego WSK 125 M06B3 1980r :)
Heh no może i by się przydało ale myślę, ze nie ma co jej zbytnio odnawiać i lakierować bo mi bardziej się podobają takie w stanie oryginalnym. I taka najprawdopodobniej u mnie zostanie jako dowód że byłą używana- np. nie mam zamiaru zamalowywać tych liter na błotniku przednim . Zostanie tylko skompletowana aby wyglądała tak jak wyjeżdżała ze Świdnika .Jezus pisze:Nowe obicie kanapy by się przydało
- Mateusz WSK
- Posty: 1730
- Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
- GG: 514342
- Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
- Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
- Kontaktowanie:
Re: Pawel15 i jego WSK 125 M06B3 1980r :)
a dla mnie Jezus najładniejsze są te WSKi z lat 80, czyli te B3 z zbiornikiem jaki ma Paweł , dwuramówki czy też inne starsze nie podobają mi sie za bardzo
fajna WSK Paweł, oryginalna, co sie liczy bardzo, zadbana itd.miłego uzytkowania WSKi
fajna WSK Paweł, oryginalna, co sie liczy bardzo, zadbana itd.miłego uzytkowania WSKi
- pawel15
- Posty: 1247
- Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
- GG: 2782862
- Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
- Lokalizacja: Dąbie
- Kontaktowanie:
Re: Pawel15 i jego WSK 125 M06B3 1980r :)
Dzięki . A użytkuje się ją bardzo przyjemnie i bezawaryjnie tak jak pisałem . A co do oryginalności to jeszcze jej paru detali brakuje ale pracuje nad tym .Mateusz pisze:fajna WSK Paweł, oryginalna, co sie liczy bardzo, zadbana itd.miłego uzytkowania WSKi
- pawel15
- Posty: 1247
- Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
- GG: 2782862
- Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
- Lokalizacja: Dąbie
- Kontaktowanie:
Re: Pawel15 i jego WSK 125 M06B3 1980r :)
Znowu wyszło, ze post pod postem .
Zapodaje kolejno świeżutkie fotki WSKi . Od remontu zrobiłem już prawie 100km i co dla mnie najważniejsze bezawaryjnie . Spalanie wyszło tak trochę ponad 3 litry ale dopiero teraz zacznę sobie dokładnie liczyć. Zdjęcia WSKi świeżo po umyciu i delikatnym prze polerowaniu pastą Tempo .
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d3e ... cac68.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d97 ... a47ac.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e82 ... 370cb.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/21c ... 35301.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/277 ... 5791a.html
Oceniajcie WSK .
Zapodaje kolejno świeżutkie fotki WSKi . Od remontu zrobiłem już prawie 100km i co dla mnie najważniejsze bezawaryjnie . Spalanie wyszło tak trochę ponad 3 litry ale dopiero teraz zacznę sobie dokładnie liczyć. Zdjęcia WSKi świeżo po umyciu i delikatnym prze polerowaniu pastą Tempo .
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d3e ... cac68.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d97 ... a47ac.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e82 ... 370cb.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/21c ... 35301.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/277 ... 5791a.html
Oceniajcie WSK .
- Mateusz WSK
- Posty: 1730
- Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
- GG: 514342
- Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
- Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
- Kontaktowanie:
Re: Pawel15 i jego WSK 125 M06B3 1980r :)
to co według mnie powinienieś zrobic:
-wymienic tą oprawke czarną przedniej lampy na chromowaną
-wymienić pokrowiec siedzenia
-założyć tylną lampę
-wymienic tą oprawke czarną przedniej lampy na chromowaną
-wymienić pokrowiec siedzenia
-założyć tylną lampę
- pawel15
- Posty: 1247
- Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
- GG: 2782862
- Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
- Lokalizacja: Dąbie
- Kontaktowanie:
Re: Pawel15 i jego WSK 125 M06B3 1980r :)
Z tej oprawki przydało by się zedrzeć farbę bo na obecną chwilę jest pomalowana. Ale niestety nie mam pod ręką oryginalnej chromowanej oprawki w ładnym stanie więc narzazie ta zostanie.Mateusz pisze:-wymienic tą oprawke czarną przedniej lampy na chromowaną
Pokrowiec raczej nie zostanie wymieniony gdyż mam zamiar zostawić Wiesię w stanie oryginalnym .Mateusz pisze:-wymienić pokrowiec siedzenia
Jeżeli znajdę gdzieś w miarę tanio oryginalną lampę to na pewno zagości na swoim miejscu .Mateusz pisze:-założyć tylną lampę
Proszę o komentarze .
- Jezus
- Posty: 129
- Rejestracja: 2008-03-26, 15:53
- GG: 5315407
- Moje maszyny: M06B1 '70
- Lokalizacja: Leszno/Wroclove
- Kontaktowanie:
Re: Pawel15 i jego WSK 125 M06B3 1980r :)
Ja mam przedni klosz cały (oprócz żarówki w środku) i tylną lampę. Trzeba było wziąć za 10pln
a na skuter-dębica masz obicia kanap do wsk za kilka złotych
A- i rurkę do paliwa wymień ;] Też kiedyś miałem taką to wieśka miała kopa jak cholera, ale też brała dwa razy więcej wachy...
a na skuter-dębica masz obicia kanap do wsk za kilka złotych
A- i rurkę do paliwa wymień ;] Też kiedyś miałem taką to wieśka miała kopa jak cholera, ale też brała dwa razy więcej wachy...
Amen.
- Mateusz WSK
- Posty: 1730
- Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
- GG: 514342
- Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
- Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
- Kontaktowanie:
Re: Pawel15 i jego WSK 125 M06B3 1980r :)
tylne lampy są tanie, do 20zł kupisz ładną i oryginalną oczywiście
miałem kiedyś piękną przednią tą oprawke to sprzedałem za 10zł na allegro, ale była wręcz idealna .
pokrowiec i tak bym wymienił, nie straci bardzo na oryginalności, albo nawet oryginalny lepszy założyć
widze też że licznik masz zapadnięty w skorupie lampy, zrób to
miałem kiedyś piękną przednią tą oprawke to sprzedałem za 10zł na allegro, ale była wręcz idealna .
pokrowiec i tak bym wymienił, nie straci bardzo na oryginalności, albo nawet oryginalny lepszy założyć
widze też że licznik masz zapadnięty w skorupie lampy, zrób to
- pawel15
- Posty: 1247
- Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
- GG: 2782862
- Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
- Lokalizacja: Dąbie
- Kontaktowanie:
Re: Pawel15 i jego WSK 125 M06B3 1980r :)
Kurde, jak wpędzę się w takie koszta to nigdy na SHL nie nazbieram .
Musiał bym sobie załatwić dobry odstojnik to zrobię ten kranik po Bożemu. Oraz przy okazji kupie filtr paliwa . Macie w swoich WSK filtr paliwa? Jak chodzi z filtrem a jak bez?Jezus pisze:A- i rurkę do paliwa wymień ;] Też kiedyś miałem taką to wieśka miała kopa jak cholera, ale też brała dwa razy więcej wachy...
A mnie np. bardziej się podoba zapadnięty niż uniesiony i najprawdopodobniej tak zostanie . A co do siedzenia to takie zostanie- niby mógłbym pojechać do poprzedniego właściciela mojej WSki ale gościu sporo krzyczy za części do WSK i nie ma wcale w takim ładnym stanie. Np. za WSK nie na chodzie, trochę odpicowana, do remontu krzyczy 200zł(bez papierów).Mateusz pisze:widze też że licznik masz zapadnięty w skorupie lampy, zrób to
- wueskajarka
- Posty: 314
- Rejestracja: 2007-08-01, 22:37
- GG: 5298596
- Lokalizacja: G O R Z Ó W
- Kontaktowanie:
Re: Pawel15 i jego WSK 125 M06B3 1980r :)
Wydaje mi się że jednak filterek by się przydał bo typowym problemem w WSK jest, oprócz walki z zapłonem i świecami, zapychanie się kranika i gaźnika. Dlatego na kranik można od środka baku założyć metalową siatkę a między kranik a gaźnik filterek.
Nie chcę kotka, nie chcę pieska - radość sprawi mi ... WUESKA !!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości