Problemy ze światłami WSK 175
- Xabi
- Posty: 292
- Rejestracja: 2007-11-02, 17:26
- GG: 0
- Lokalizacja: Nowa Sól
- Kontaktowanie:
Re: Problem ze światłami
Dobrze rozumiem. Serdecznie Ci kolego dziękuje.
Przepraszam i przyznaje się, ze niepotrzenie z ryjem do Ciebie wyjechałem.
Jeszcze raz przepraszam i bardzo Ci dziękuje za wyjaśnienie i odpowiedź.
Pozdrawiam. Szerokości, Bajoo
Przepraszam i przyznaje się, ze niepotrzenie z ryjem do Ciebie wyjechałem.
Jeszcze raz przepraszam i bardzo Ci dziękuje za wyjaśnienie i odpowiedź.
Pozdrawiam. Szerokości, Bajoo
->>.¸¸.¤*¨¨*¤.¸¸ < O.S.T.R. >.¸¸.¤*¨¨*¤.¸¸.<<-
-
- Posty: 376
- Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
- GG: 0
- Lokalizacja: Wołczyn
- Kontaktowanie:
Re: Problem ze światłami
Nie ma sprawy, pozdrawiam również .
- Wojtek
- Posty: 954
- Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: światło STOP
Mam pytanie na temat tzw. automatu światła stop. Miałem do tej pory oryginalny automat ze sprężynką w środku. Użyłem lampy od Gazeli co wymusiło włączenie tego automatu na przewodzie zasilającym a nie tak jak oryginalnie na przewodzie do masy. Automat 'zlapał' przebicie i spowodował zwarcie. Jeden z zacisków ma na stałe galwaniczne połaczenie z masą. Chciałem dokupić taki automat jednak w sklepach są tylko współczesne ze sprężyną na wierzchu. Ma ktoś u siebie zamontowany taki automat? W którym miejscu zaczepia się wolny koniec sprężyny? Chętnie bym zobaczył zdjęcie. Nie mogę teraz spojrzeć na swój motocykl ale nie kojarzę tam żadnego gniazda dla sprężyny.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!
- Maciek
- Posty: 561
- Rejestracja: 2007-01-15, 21:00
- GG: 8665055
- Moje maszyny: Dudek Sport
Kobuz
Kos
M06B3
WFM, SHL, Komarki ,itd - Lokalizacja: Łowicz
- Kontaktowanie:
Światla awaryjne
Naszedł mnie taki pomysł żeby zrobić coś takiego w Kobuzie dla samej frajdy włączenia ich np. na jakieś paradzie czy zlocie ale i sam fakt w kwestii bezpieczeństwa też jest pożyteczny tyle że nie wiem za bardzo jak to polączyć żeby zostawić normalny przełącznik lewo/prawo i założyć dodatkowy do samych awaryjnych tak jak w samochodach
Tu mam zwykły schemat z forum według którego mam podłączone kierunki. Mógłby mi ktoś to przerysować jak to podłączyć?
Tu mam zwykły schemat z forum według którego mam podłączone kierunki. Mógłby mi ktoś to przerysować jak to podłączyć?
- Wojtek
- Posty: 954
- Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Światla awaryjne
Ja bym to rozwiązał tak:
LUB tak:
Problem polega na tym że na jednym przerywaczu światla będą migać albo bardzo szybko albo bardzo wolno albo przerywacz się spali. W moim fiacie są obok siebie dwa przerywacze i jeśli dobrze myślę to ten drugi jest właśnie od kierunkowskazów. (książkę mam w samochodzie i nie mogę tego sprawdzić teraz)
Na drugim schemacie 1 to włącznik świateł awaryjnych gdzieś w okolicach kierownicy a 2 to dodatkowy przerywacz.
Ażeby spointować cały temat dopowiem że jak włączysz te światła awaryjne to motocykl jeśli nie odrazu to po krótkiej chwili zgaśnie. 4x21=84W. Moc prądnicy 15W. (35W idzie na żarówkę świateł mijania).
Przy 12V instalacji to jest prąd prawie 7A. Chwila moment i akumulator rozładowany. Odkąd zacząłem używać WSK jako wozidła po mieście ta cholerna prądnica denerwuje mnie najbardziej. W wakacje będę próbował pójść w ślady Andiego z alternatorem.
LUB tak:
Problem polega na tym że na jednym przerywaczu światla będą migać albo bardzo szybko albo bardzo wolno albo przerywacz się spali. W moim fiacie są obok siebie dwa przerywacze i jeśli dobrze myślę to ten drugi jest właśnie od kierunkowskazów. (książkę mam w samochodzie i nie mogę tego sprawdzić teraz)
Na drugim schemacie 1 to włącznik świateł awaryjnych gdzieś w okolicach kierownicy a 2 to dodatkowy przerywacz.
Ażeby spointować cały temat dopowiem że jak włączysz te światła awaryjne to motocykl jeśli nie odrazu to po krótkiej chwili zgaśnie. 4x21=84W. Moc prądnicy 15W. (35W idzie na żarówkę świateł mijania).
Przy 12V instalacji to jest prąd prawie 7A. Chwila moment i akumulator rozładowany. Odkąd zacząłem używać WSK jako wozidła po mieście ta cholerna prądnica denerwuje mnie najbardziej. W wakacje będę próbował pójść w ślady Andiego z alternatorem.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!
- Maciek
- Posty: 561
- Rejestracja: 2007-01-15, 21:00
- GG: 8665055
- Moje maszyny: Dudek Sport
Kobuz
Kos
M06B3
WFM, SHL, Komarki ,itd - Lokalizacja: Łowicz
- Kontaktowanie:
Re: Światla awaryjne
Dzięki wielkie tak myślałem że jak zwykle może być krucho z prądem zaraz wpadne do garażu jak wygrzebe jakiś przerywacz to sie pobawię
- qwert45
- Posty: 234
- Rejestracja: 2007-02-22, 17:34
- GG: 0
- Lokalizacja: Łosice
- Kontaktowanie:
Re: Światla awaryjne
Podłączając według schematu Wojtka, jeśli włączysz kierunek w jedną stronę, zapalą sie dwa, lewy i prawy.
- Maciek
- Posty: 561
- Rejestracja: 2007-01-15, 21:00
- GG: 8665055
- Moje maszyny: Dudek Sport
Kobuz
Kos
M06B3
WFM, SHL, Komarki ,itd - Lokalizacja: Łowicz
- Kontaktowanie:
Re: Światla awaryjne
Teraz to i ja to wiem musze zmienić tylko przerywacz na taki żeby miał trzy wyjścia +,lewy,prawy i będzie gitara
-
- Posty: 57
- Rejestracja: 2008-03-15, 20:32
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175
- Kontaktowanie:
Re: Światla awaryjne
To nie jest tak do końca, bo zarówka jest włączona tylko przez część czasu podczas ktorego przełącznik jest właczony(świeci przez polowe czasu, albo 1/3 zależy od przerywacza), zakładając, że jest to połowa czasu to napięcie skuteczne wynosi połowę wartości max , (6V dla instalacji 12V) , co daje 1/4 mocy (21W dla 4 żarówek) , co nie zmienia faktu, że jest to spore obciążenie dla prądnicy.Wojtek pisze:J
Ażeby spointować cały temat dopowiem że jak włączysz te światła awaryjne to motocykl jeśli nie odrazu to po krótkiej chwili zgaśnie. 4x21=84W. Moc prądnicy 15W.
-
- Posty: 368
- Rejestracja: 2007-11-22, 19:39
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 175
- Kontaktowanie:
Re: Światla awaryjne
Trzeba też wliczyć że włączająca się żarówka potrzebuje więcej prądu na rozruch. Ciągle ponowne włączanie/rozłączanie powoduje że żarnik chłodzi się i ponownie ogrzewa co wymaga więcej prądu. Nikt jeszcze nie mówił o tym że sam przerywacz który zwykle jest elektromagnetyczny bierze dużo prądu. Takie zabawki nie są dla prądnicy od wsk. Chociaż założyć zawsze można 5min akumulator chyba wytrzyma.
-
- Posty: 57
- Rejestracja: 2008-03-15, 20:32
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175
- Kontaktowanie:
Re: Światla awaryjne
Tego nie ma aż tak dużo, uważam że można pominąc, ale dla pewności trzeba by danych z pomiarów poszukaćrykun pisze:Trzeba też wliczyć że włączająca się żarówka potrzebuje więcej prądu na rozruch.
Natomiast można by poszukać super tjunningowych "żarówek" led, co ogolnie mogłoby być niezłym pomysłem w wsk, bo one maja znacznie mniejszy pobór prądu, sa trwalsze i świecą wystarczająco jasno.
- Wojtek
- Posty: 954
- Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Światla awaryjne
O, faktycznie qwert. Skupiłem się na awaryjnych i zepsułem kierunkowskazy. Muszę doprowadzić swój sprzęt do stanu idealnego i dopiero potem zacząć doradzać
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!
- Maciek
- Posty: 561
- Rejestracja: 2007-01-15, 21:00
- GG: 8665055
- Moje maszyny: Dudek Sport
Kobuz
Kos
M06B3
WFM, SHL, Komarki ,itd - Lokalizacja: Łowicz
- Kontaktowanie:
Re: Światla awaryjne
Chłopaki wczoraj nad tym pomyślalem i doszedłem do wniosku po co sobie utrudniać życie dzięki błędowi na schemcie doszedłem do tego że wystarczy zastosować przełącznik między lewym a prawy kierunkowskazem i gdy będzie włączony to wystarczy jeszcze przełączyć lewy lub prawy kierunek i mamy awaryjne wymaga to włączenia dwóch przełączników ale przecież awaryjnych używa sie raz na ruski miesiąc więc raczej, przynajmniej mi nie przeszkadza.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 57
- Rejestracja: 2008-03-15, 20:32
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175
- Kontaktowanie:
Re: Światla awaryjne
Tylko jak tak podlacysz to czy wogole beda migać, jak jest 1 zarowka spalona o migaa 2x szybciej, wiec z 2 dodatkowymi byloby 4 razy wolniej??Maciek pisze:Chłopaki wczoraj nad tym pomyślalem i doszedłem do wniosku po co sobie utrudniać życie dzięki błędowi na schemcie doszedłem do tego że wystarczy zastosować przełącznik między lewym a prawy kierunkowskazem i gdy będzie włączony to wystarczy jeszcze przełączyć lewy lub prawy kierunek i mamy awaryjne wymaga to włączenia dwóch przełączników ale przecież awaryjnych używa sie raz na ruski miesiąc więc raczej, przynajmniej mi nie przeszkadza.
ale zawsze mozna sprobowac
- Maciek
- Posty: 561
- Rejestracja: 2007-01-15, 21:00
- GG: 8665055
- Moje maszyny: Dudek Sport
Kobuz
Kos
M06B3
WFM, SHL, Komarki ,itd - Lokalizacja: Łowicz
- Kontaktowanie:
Re: Światla awaryjne
Wszystko elegancko chodzi mam to już podlączone migają w takim samym tępie jak pojednyncze kierunkowskazy
- Wojtek
- Posty: 954
- Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Światla awaryjne
Po odpaleniu silnika tak samo jak na zgaszonym?
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!
- Maciek
- Posty: 561
- Rejestracja: 2007-01-15, 21:00
- GG: 8665055
- Moje maszyny: Dudek Sport
Kobuz
Kos
M06B3
WFM, SHL, Komarki ,itd - Lokalizacja: Łowicz
- Kontaktowanie:
- Lewkowicz
- Posty: 8
- Rejestracja: 2008-07-01, 14:03
- GG: 7889438
- Moje maszyny: WSK 125 KOS
URAL M62
Komar '68 - Lokalizacja: olsztyn
Słabe światła mijania i drogowe
Witam
Posiadam Wsk 175 kobuz
Problem jest nastepujący i nie spotkalem sią z takim jeszcze na forum. Instalacja działa prawidlowo. Wszystko włącza sie kiedy trzeba, jest klakson, stop, pozycja, mijania i długie. TYLKO ZE MIJANIA I DŁUGIE LEDWO ŚWIECĄ!!! Dosłownie ledwo. Przez chwilę zwątpiłem, że może żarówka powinna być 6v, ale na iskrowniku jest wyraźny napis "oświetlenie 12v". Żarówka 6v nie świeci w ogóle (co jest dziwne), a 12 v bardzo słabo.
Motor na światłach jak są właczone to na wysokich obrotach przerywa.
Prosze Was o pomoc i diagnozę.
Posiadam Wsk 175 kobuz
Problem jest nastepujący i nie spotkalem sią z takim jeszcze na forum. Instalacja działa prawidlowo. Wszystko włącza sie kiedy trzeba, jest klakson, stop, pozycja, mijania i długie. TYLKO ZE MIJANIA I DŁUGIE LEDWO ŚWIECĄ!!! Dosłownie ledwo. Przez chwilę zwątpiłem, że może żarówka powinna być 6v, ale na iskrowniku jest wyraźny napis "oświetlenie 12v". Żarówka 6v nie świeci w ogóle (co jest dziwne), a 12 v bardzo słabo.
Motor na światłach jak są właczone to na wysokich obrotach przerywa.
Prosze Was o pomoc i diagnozę.
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 2008-05-19, 17:01
- GG: 0
- Kontaktowanie:
Re: Słabe światła mijania i drogowe
Napisz-czy były lepsze światła ,w jakich okolicznościach doszło do pogorszenia,jaka jest żarówka..V...W,w jakim stanie i ile lat ma akumulator?
-
- Posty: 57
- Rejestracja: 2008-03-15, 20:32
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175
- Kontaktowanie:
Re: Słabe światła mijania i drogowe
w wsk obwody od swiateł długich/mijania oraz klakson, stop, pozycja działają niezależnie od siebie, ten pierwszy nie ma podlaconego akumulatora, i działa tylko na włączonym silniku, i może słabiej świecic na niskich obrotach - objawy o ktorych piszesz wskazywały by na uszkodzenie cewek odpowiedialnych za oswietlenie.Lewkowicz pisze:Witam
Posiadam Wsk 175 kobuz
Problem jest nastepujący i nie spotkalem sią z takim jeszcze na forum. Instalacja działa prawidlowo. Wszystko włącza sie kiedy trzeba, jest klakson, stop, pozycja, mijania i długie. TYLKO ZE MIJANIA I DŁUGIE LEDWO ŚWIECĄ!!! Dosłownie ledwo. Przez chwilę zwątpiłem, że może żarówka powinna być 6v, ale na iskrowniku jest wyraźny napis "oświetlenie 12v". Żarówka 6v nie świeci w ogóle (co jest dziwne), a 12 v bardzo słabo.
to jest dość książkowy objaw złej przerwy na przerywaczy, ewentualnie uszkodzonego kondensatora, jeżeli masz instalacje nie przerabiana i jest w niej akumulator, to objaw braku swiateł nie powinien miec zadnego wpływu, jezeli nie masz akumulatora, to tu lezy problem.Motor na światłach jak są właczone to na wysokich obrotach przerywa.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości