WSK M30 Sokół 175
- Sławek
- Posty: 15
- Rejestracja: 2008-02-11, 18:31
- GG: 2339714
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp
- Kontaktowanie:
WSK M30 Sokół 175
Poniższy tekst ma na celu przedstawienie sylwetki motocykla M30 Sokół, ostatniego prototypu nowoczesnego motocykla WSK wyposażonego w dwusuwowy silnik o pojemności 175cm3 który został wyprodukowany jedynie w kilku egzemplarzach.
Rama nośna –konstrukcji zamkniętej, podwoja, kołyskowa, spawana z rur stalowych. Główka ramy wzmocniona nakładkami z blachy stalowej. Mocowanie silników jest trzypunktowe, sztywne; dwa punkty z tyłu i jeden z przodu.
Koła jezdne- w motocyklu M30 ,,Sokół’’ są odlewane ze stopu lekkiego, pięcio szprychowe. Opona przód - 3,00x18 Stomil D-103.
Opona tył - 3,25x18 Stomi D-103
Łożyska kół są osadzone w piastach z zalanymi wkładkami stalowymi.
Hamulce- hamulce tarczowe, sterowane hydraulicznie z zaciskami jedno tłoczkowymi i klasycznymi klockami.
Zawieszanie przednie-stanowi widelec, składający się z dwóch teleskopów osadzonych w półkach odlewanych ze stopu aluminium. Każdy teleskop składa się z następujących głównych zespołów:
-nogi nieruchomej, wykonanej z rury ze stali stopowej, pokrytej warstwą chromu;
-nogi ruchomej, odlanej ze stopu aluminium;
-elementu resorującego, składającego się z dwóch sprężyn o różnej sztywności;
-tłumika drgań.
Zawieszenie tylne - składa się z wahacza wleczonego oraz dwóch elementów resorujących o skoku 90 mm, progresywnym działaniu i tłumieniu olejowym dwustronnego działania.
Bak- wykonany z wytłoczek stalowych, zamocowanych do ramy elastycznie za pomocą elementów tłumiących(4) bez śruby!! W najniższym punkcie, który znajduje się z tyłu zbiornika, jest wkręcony kranik paliwa z filtrem paliwa.
Błotniki – wykonane ze stalowych profili walcowanych.
Siodło kierowcy i pasażera – typu kanapowego, jest przedłużoną konsolą wystającą do tyłu nad błotnik, do którego zamocowana jest lampa tylna.
Kierownica – wykonana z rur stalowych o przekroju 22mm i grubości ścianek 2,5mm długość kierownicy to ok. 75cm (mierzyłem). Kierownica mocowana jest do górnej półki śrubami jarzmowymi.
Fragment ten w oryginalne pochodzi z książki Pana Henryka Załęskiego „Motocykle WSK”(str.38-41). Tekst został przeze mnie przeredagowany oraz "udoskonalony" dzięki własnym spostrzeżeniom i informacją konstruktorów.
Dane techniczne motocykla WSK M30 ,, Sokół”
Dane ogólne:
Ciężar w stanie suchym kG – 124
Dopuszczalne obciążenie kG – 180
Prędkość maksymalna km/h – 115
Zużycie paliwa l/100km przy 80 km/h – 3,6
Podwozie:
Rama – podwójna, zamknięta, kołyskowa z rur stalowych
Zawieszenie przednie – widelec teleskopowy ze sprężynami śrubowymi i tłumieniem olejowym
Skok teleskopów przednich w mm – 170
Zawieszenie koła tylniego – wahacz wleczony z elementami resorującymi
Ogumienie koła przedniego - 3,00x18”
Ogumienie koła tylniego - 3,25x18”
Hamulce – tarczowe sterowane hydraulicznie
Silnik:
Typ silnika – 3.41
Rodzaj silnika – gaźnikowy, dwusuwowy z przepłukiwaniem zwrotnym
Ciężar silnika kG- 26
Liczba cylindrów – 1
Pojemność skokowa w cm 3 - 174
Średnica cylindra w mm – 61
Skok tłoka w mm – 59,5
Stopień sprężania – 10,00
Moc maksymalna w kW (KM) – 13,2(18)
Prędkość obrotowa mocy maksymalnej obr/min – 7000
Moment obrotowy maksymalny N x n – 19,62
Obroty momentu maksymalnego obr/min – 6500
Smarowanie silnika – mieszankowe 1:30
Gaźnik – GM26U3 lub Bing 1/26/125/II
Zapłon – bateryjny lub iskrownikowy
Wyprzedzenie zapłonu w mm – 4,0
Świeca zapłonowa – F100
Sprzęgło – cierne, mokre z amortyzatorem drgań skrętnych
Przekładnia sprzęgłowa – z kół zebatych śrubowych
Skrzynia 5-biegowa :
I1 =2,78
I2 =1,73
I3 =1,26
I4 =0,96
I5 =0,79
Rozpiętość przełożeń – 3,51
Rozrusznik – umożliwiający rozruch na każdym biegu po wysprzęgleniu, przełożenie rozruchowe 5,15
Zmieniacz – z obrotową krzywką bębnową
Instalacja elektryczna:
Źródło prądu – 6 V/12 V prądnica prądu przemiennego 3206 lub SEM K1/80 , lewo obrotowa
Akumulator – kwasowy 3MB3 6 V
Prostownik – krzemowy-czterodiodowy w układzie Gretza
Lampa przednia:
-żarówka światła głównego – 12 V–35/35 W
-żarówka światła pozycyjnego – 6 V–5 W
Lampa tylna:
-żarówka światła postojowego – 6 V –5 W
-żarówka światła „stop” - 6 V-15 W
Dane również zostały zmienione ale już w minimalnym stopniu. Oryginalne dane pochodzą z książki Pana Henryka Załęskiego ,,Motocykle WSK''(str.43-44)
Opis techniczny podwozi motocykli M30Rama nośna –konstrukcji zamkniętej, podwoja, kołyskowa, spawana z rur stalowych. Główka ramy wzmocniona nakładkami z blachy stalowej. Mocowanie silników jest trzypunktowe, sztywne; dwa punkty z tyłu i jeden z przodu.
Koła jezdne- w motocyklu M30 ,,Sokół’’ są odlewane ze stopu lekkiego, pięcio szprychowe. Opona przód - 3,00x18 Stomil D-103.
Opona tył - 3,25x18 Stomi D-103
Łożyska kół są osadzone w piastach z zalanymi wkładkami stalowymi.
Hamulce- hamulce tarczowe, sterowane hydraulicznie z zaciskami jedno tłoczkowymi i klasycznymi klockami.
Zawieszanie przednie-stanowi widelec, składający się z dwóch teleskopów osadzonych w półkach odlewanych ze stopu aluminium. Każdy teleskop składa się z następujących głównych zespołów:
-nogi nieruchomej, wykonanej z rury ze stali stopowej, pokrytej warstwą chromu;
-nogi ruchomej, odlanej ze stopu aluminium;
-elementu resorującego, składającego się z dwóch sprężyn o różnej sztywności;
-tłumika drgań.
Zawieszenie tylne - składa się z wahacza wleczonego oraz dwóch elementów resorujących o skoku 90 mm, progresywnym działaniu i tłumieniu olejowym dwustronnego działania.
Bak- wykonany z wytłoczek stalowych, zamocowanych do ramy elastycznie za pomocą elementów tłumiących(4) bez śruby!! W najniższym punkcie, który znajduje się z tyłu zbiornika, jest wkręcony kranik paliwa z filtrem paliwa.
Błotniki – wykonane ze stalowych profili walcowanych.
Siodło kierowcy i pasażera – typu kanapowego, jest przedłużoną konsolą wystającą do tyłu nad błotnik, do którego zamocowana jest lampa tylna.
Kierownica – wykonana z rur stalowych o przekroju 22mm i grubości ścianek 2,5mm długość kierownicy to ok. 75cm (mierzyłem). Kierownica mocowana jest do górnej półki śrubami jarzmowymi.
Fragment ten w oryginalne pochodzi z książki Pana Henryka Załęskiego „Motocykle WSK”(str.38-41). Tekst został przeze mnie przeredagowany oraz "udoskonalony" dzięki własnym spostrzeżeniom i informacją konstruktorów.
Dane techniczne motocykla WSK M30 ,, Sokół”
Dane ogólne:
Ciężar w stanie suchym kG – 124
Dopuszczalne obciążenie kG – 180
Prędkość maksymalna km/h – 115
Zużycie paliwa l/100km przy 80 km/h – 3,6
Podwozie:
Rama – podwójna, zamknięta, kołyskowa z rur stalowych
Zawieszenie przednie – widelec teleskopowy ze sprężynami śrubowymi i tłumieniem olejowym
Skok teleskopów przednich w mm – 170
Zawieszenie koła tylniego – wahacz wleczony z elementami resorującymi
Ogumienie koła przedniego - 3,00x18”
Ogumienie koła tylniego - 3,25x18”
Hamulce – tarczowe sterowane hydraulicznie
Silnik:
Typ silnika – 3.41
Rodzaj silnika – gaźnikowy, dwusuwowy z przepłukiwaniem zwrotnym
Ciężar silnika kG- 26
Liczba cylindrów – 1
Pojemność skokowa w cm 3 - 174
Średnica cylindra w mm – 61
Skok tłoka w mm – 59,5
Stopień sprężania – 10,00
Moc maksymalna w kW (KM) – 13,2(18)
Prędkość obrotowa mocy maksymalnej obr/min – 7000
Moment obrotowy maksymalny N x n – 19,62
Obroty momentu maksymalnego obr/min – 6500
Smarowanie silnika – mieszankowe 1:30
Gaźnik – GM26U3 lub Bing 1/26/125/II
Zapłon – bateryjny lub iskrownikowy
Wyprzedzenie zapłonu w mm – 4,0
Świeca zapłonowa – F100
Sprzęgło – cierne, mokre z amortyzatorem drgań skrętnych
Przekładnia sprzęgłowa – z kół zebatych śrubowych
Skrzynia 5-biegowa :
I1 =2,78
I2 =1,73
I3 =1,26
I4 =0,96
I5 =0,79
Rozpiętość przełożeń – 3,51
Rozrusznik – umożliwiający rozruch na każdym biegu po wysprzęgleniu, przełożenie rozruchowe 5,15
Zmieniacz – z obrotową krzywką bębnową
Instalacja elektryczna:
Źródło prądu – 6 V/12 V prądnica prądu przemiennego 3206 lub SEM K1/80 , lewo obrotowa
Akumulator – kwasowy 3MB3 6 V
Prostownik – krzemowy-czterodiodowy w układzie Gretza
Lampa przednia:
-żarówka światła głównego – 12 V–35/35 W
-żarówka światła pozycyjnego – 6 V–5 W
Lampa tylna:
-żarówka światła postojowego – 6 V –5 W
-żarówka światła „stop” - 6 V-15 W
Dane również zostały zmienione ale już w minimalnym stopniu. Oryginalne dane pochodzą z książki Pana Henryka Załęskiego ,,Motocykle WSK''(str.43-44)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Maciek
- Posty: 561
- Rejestracja: 2007-01-15, 21:00
- GG: 8665055
- Moje maszyny: Dudek Sport
Kobuz
Kos
M06B3
WFM, SHL, Komarki ,itd - Lokalizacja: Łowicz
- Kontaktowanie:
Re: WSK M30 ,,Sokół''
Surówki kół do Sokoła swego czasu na allegro
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2008-02-11, 23:12 przez Maciek, łącznie zmieniany 1 raz.
- Sławek
- Posty: 15
- Rejestracja: 2008-02-11, 18:31
- GG: 2339714
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp
- Kontaktowanie:
Re: WSK M30 ,,Sokół''
Niżej zamieszczam zdjęcia zbiornika od WSK M30 ,,Sokół'' które również pochodzą z aukcji allegro. Zwróćcie uwage na brak mocowania dzięki któremu bak przykręcany był do ramy, a widoczne są tylko mocowanie odbojników po 2 na każdej ściance ![;)](./images/smilies/msn-wink.gif)
![;)](./images/smilies/msn-wink.gif)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Kapiii
- Założyciel
- Posty: 601
- Rejestracja: 2007-01-01, 23:11
- GG: 2256655
- Moje maszyny: .
WSK MR16T
WSK 2.66
Promot NC125
MTX 3-03
SKM 250 - Lokalizacja: Toruń
- Kontaktowanie:
Re: WSK M30 ,,Sokół''
To może ja przybliże co nieco sylwetke samego motcykla, a także dodamy jeden prospekcik. Nie ma co, jakby weszło do serjnej produkcji, spokojnie możnaby było konkurować z MZ.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- 1angel
- Posty: 1113
- Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
- GG: 10200026
- Moje maszyny: Kilka legend PRLu
- Lokalizacja: WGR
- Kontaktowanie:
Re: WSK M30 ,,Sokół''
A to zdjęcie poniżej moim zdaniem jest późniejszą wersją Sokoła M30 z silnikiem 3.40 który został opracowany w celu szybszego wprowadzenia tego motocykla do produkcji z tego względu iż silnik 3.40 posiadał wał korbowy, cylinder, tłok, głowice , gaźnik i prawie identyczną prądnicę jak w silniku W2Bx możemy tylko żałować że takie motocykle nie wchodziły do produkcji seryjnej ![:/](./images/smilies/confused.gif)
![:/](./images/smilies/confused.gif)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down
- Kos
- Posty: 106
- Rejestracja: 2008-01-02, 14:29
- GG: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: WSK M30 ,,Sokół''
Jeśli mam byc szczery to sylwetka M30 wydaje mi się mniej atrakcyjna niż np. Perkoza. Z pewnością jego największą zaletą był nowy silnik (mocniejszy i skrzynia 5), ale te odlewane koła i mniejsze boczki to wyglądają nie specjalnie
Gdyby tak ten silnik ładować do Perkozów to byłoby elegancko
No i sama nazwa "Sokół", to jest tak jakby mi ktoś w morde dał. "Sokół" to najpiękniejszy i najlepszy polski motocykl, więc ujmą dla jego konstruktorów byłoby nazwanie Wueski ( z całym szacunkiem dla niej
) tak jak motocykli firmy "Sokół" Ale i tak szkoda jednak, że M30 nie był produkowany, to wielka strata dla polskiego przemysłu i myśli technicznej. ![:-/](./images/smilies/icon_curve.gif)
![:-|](./images/smilies/icon_neutral.gif)
![:)](./images/smilies/smile.gif)
![:)](./images/smilies/smile.gif)
![:-/](./images/smilies/icon_curve.gif)
Ostatnio zmieniony 2008-02-14, 16:13 przez Kos, łącznie zmieniany 1 raz.
Kos
- DamianWSK
- Posty: 107
- Rejestracja: 2007-10-11, 15:50
- GG: 4538279
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
- Kontaktowanie:
Re: WSK M30 ,,Sokół''
Jedyne co mi się w nim nie podoba, to tylny błotnik. Konkurować to on by mógł nie tylko z MZ, nie wygląda gorzej od japończyków z tamtych czasów.
Re: WSK M30 ,,Sokół''
Wiecie co ja jak patrze na takie motory typu wsk Sokół to z oczy lecą mi szczere łazy żalu i rozpaczy. A jak jeszcze pomyślę żę to polski motocykl to dech mi zabiera. wielka szkoda że nie wszedł na taśmę produkcyjną. Jendak co by nie mówil jak komuna była to w miarę My ( jako Polacy) mieliśmy i samoloty i samochody i motocykle, bo każdy kraj chcial mieć coś swojego co by było Polski!. A jak Komuna upadła to każdemu zaczeło wisieć i pomału wszystko padało i tak do dnia dzisiejszego już nic nie mamy. Nawet niektóre części do wsk trudno. NO ale....
- konan
- Posty: 260
- Rejestracja: 2007-06-12, 22:48
- Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
Re: WSK M30 ,,Sokół''
Gdzieś słyszałem, że to z winy naszych wschodnich sąsiadów polskie myśli techniczne przestawały się rozwijać. Ale nie wiem czy to fakt. ![;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
miłośnik motocykli WSK-i zwłaszcza
- Kos
- Posty: 106
- Rejestracja: 2008-01-02, 14:29
- GG: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: WSK M30 ,,Sokół''
Fakt, niestety fakt. Np. polski samochód "Beskid" Nie dali go produkowac i tyle.
Nie można mówić, że to wina obywateli byłego ZSRR, ale to wina chorego komunistycznego systemu.
![:-|](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Kos
- wueskajarka
- Posty: 314
- Rejestracja: 2007-08-01, 22:37
- GG: 5298596
- Lokalizacja: G O R Z Ó W
- Kontaktowanie:
Re: WSK M30 ,,Sokół''
Pamiętam jak Beskida olali a potem Japończycy pokazali Daihatsu Sharade i Cuore i to były prawie identyczne auta. Smutne ...
Nie chcę kotka, nie chcę pieska - radość sprawi mi ... WUESKA !!
- Maciek
- Posty: 561
- Rejestracja: 2007-01-15, 21:00
- GG: 8665055
- Moje maszyny: Dudek Sport
Kobuz
Kos
M06B3
WFM, SHL, Komarki ,itd - Lokalizacja: Łowicz
- Kontaktowanie:
Re: WSK M30 ,,Sokół''
Akurat w tym przypadku system zadziałał w drugą stronę tak jak zawsze my sciągaliśmy tak teraz z nasz ściągnieto
- Sławek
- Posty: 15
- Rejestracja: 2008-02-11, 18:31
- GG: 2339714
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp
- Kontaktowanie:
Re: WSK Sokół
Temat troche przycichł. Wrzucam zdjęcia paru charakterystycznych tylko dla tego modelu szczegółów.
Konsola wystająca nad tylnie koło wykonana z wytłoczki blaszanej pod którą znajduje sie tajemniczy zbiorniczek który moim zdaniem był robiony "w razie zastosowania dozowanika oleju". Korek wykonany z aluminium przykryty plastikowym dekielkiem zamykanym na dwa "zatrzaski"(podobne są w miejscu wchodzenia bolca od siedzenia w rame w przedniej części kanapy) Na lewej "ściance"(stojąc z tyłu motocykla) konsoli znajdował się otwór(zabezpieczony szkłem) umożliwiający sprawdzanie poziomu oleju w zbiorniczku. Zbiorniczek miał pojemnośc około 1 litra.
![Obrazek](http://images26.fotosik.pl/208/6f716dd87386e94b.jpg)
![Obrazek](http://images25.fotosik.pl/207/a31117714758edfe.jpg)
Lampa przednie o nowym kształcie wykonana z wytłoczki z blachy lub z palstiku(spotkałem identyczną tyle że plastikową w M26). Uchwyty lampy takie same jak w Perkozie tzn pomiędzy lagą nieruchomą a obejmą uchwytu znajdowały się dwie gumy(dwie na każdy uchwyt!). W związku z zastosowaniem tego typu gum obejma miała większa średnice.
![Obrazek](http://images30.fotosik.pl/208/bacfeddc3c05127d.jpg)
Siedzenie odchylane na bok a dokładniej w prawo(patrcząc z tyłu motocykla). Posiadało całkiem nowy wzór jeżeli chodzi o poszycia i sam kształt. Dość miękkie. Nie wiem czy wygodne bo nie można było usiąść żeby nie popsuć
![Obrazek](http://images34.fotosik.pl/242/8daf603e27714447.jpg)
Konsola wystająca nad tylnie koło wykonana z wytłoczki blaszanej pod którą znajduje sie tajemniczy zbiorniczek który moim zdaniem był robiony "w razie zastosowania dozowanika oleju". Korek wykonany z aluminium przykryty plastikowym dekielkiem zamykanym na dwa "zatrzaski"(podobne są w miejscu wchodzenia bolca od siedzenia w rame w przedniej części kanapy) Na lewej "ściance"(stojąc z tyłu motocykla) konsoli znajdował się otwór(zabezpieczony szkłem) umożliwiający sprawdzanie poziomu oleju w zbiorniczku. Zbiorniczek miał pojemnośc około 1 litra.
![Obrazek](http://images26.fotosik.pl/208/6f716dd87386e94b.jpg)
![Obrazek](http://images25.fotosik.pl/207/a31117714758edfe.jpg)
Lampa przednie o nowym kształcie wykonana z wytłoczki z blachy lub z palstiku(spotkałem identyczną tyle że plastikową w M26). Uchwyty lampy takie same jak w Perkozie tzn pomiędzy lagą nieruchomą a obejmą uchwytu znajdowały się dwie gumy(dwie na każdy uchwyt!). W związku z zastosowaniem tego typu gum obejma miała większa średnice.
![Obrazek](http://images30.fotosik.pl/208/bacfeddc3c05127d.jpg)
Siedzenie odchylane na bok a dokładniej w prawo(patrcząc z tyłu motocykla). Posiadało całkiem nowy wzór jeżeli chodzi o poszycia i sam kształt. Dość miękkie. Nie wiem czy wygodne bo nie można było usiąść żeby nie popsuć
![:evil:](./images/smilies/devil.gif)
![Obrazek](http://images34.fotosik.pl/242/8daf603e27714447.jpg)
-
- Posty: 115
- Rejestracja: 2008-04-03, 21:01
- GG: 0
- Lokalizacja: Suwałki
Re: WSK Sokół
Sokół jest naprawdę wspaniały
I gdyby w dzisiejszych czasach był produkowany zrobiłby ogromną furorę
Ten motocykl wygląda jak dzisiejsze BMW lub starsze Mz
Szkoda że nie wszedł na taśmę produkcyjną ![Płacz :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
![:!:](./images/smilies/excl.gif)
![:)](./images/smilies/smile.gif)
![:-|](./images/smilies/icon_neutral.gif)
![Płacz :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
Wsk 125 M06 B3 81 roku
- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
Re: WSK Sokół
A czy słyszeliście to, że Sokół na wystawie w Świdniku to pic na wodę, a konkretniej silnik, to po prostu same kartery i cylinder
Trochę się zdziwiłem gdy to usłyszałem ![8/](./images/smilies/nausea.png)
![:roll:](./images/smilies/rolleyes.gif)
![8/](./images/smilies/nausea.png)
- qwert45
- Posty: 234
- Rejestracja: 2007-02-22, 17:34
- GG: 0
- Lokalizacja: Łosice
- Kontaktowanie:
Re: WSK Sokół
A co to za motor na zdjęciu w drugim poście, obok sokoła?
-
- Posty: 115
- Rejestracja: 2008-04-03, 21:01
- GG: 0
- Lokalizacja: Suwałki
- Sławek
- Posty: 15
- Rejestracja: 2008-02-11, 18:31
- GG: 2339714
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp
- Kontaktowanie:
Re: WSK Sokół
Tak zgadza się, spowodowane jest to tym że motocykl który brał udział w zlocie to wersja "pokazowa", wystawowa. Z tego co mówił objeżdzacz motocykli wsk w tym sokoła, motocykl był naprawde super, hamulce działały super, silnik również(miał bardzo dobrą charakterystyke pracy) poprostu cudo.A czy słyszeliście to, że Sokół na wystawie w Świdniku to pic na wodę, a konkretniej silnik, to po prostu same kartery i cylinder
- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
Re: WSK Sokół
Ja z kolei czytałem testowy (słyszałem również opinię) artykuł Sokoła (może jest na forum?) i wcale super opinii nie miał, szczególnie silnik, który dużo palił i zasilany był przestarzałym gaźnikiem. Oczywiście silnik nowocześniejszy niż archaiczny w latach 80 W2B ale ciągle zacofany.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości