- 
				
								Fuga							
 
									
		- Posty: 78
 		- Rejestracja: 2008-12-29, 14:23
 		
		
											- GG: 0
 
												- Moje maszyny: Wsk 125 Mo6b3, mz etz 251 .91r.mz etz 150 91r.
 
												- Lokalizacja: Klonowa (Sieradz)
 
							
							- 
				Kontaktowanie:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Fuga » 2009-01-10, 16:31
			
			
			
			
			Witam mam takie pytanie jak sprawdzić Próg cylindra jak wy to robicie dokładnie i po czym poznać ze cylinder się już nie nadaje  do dalszej eksploatacji za pomoc wielkie dzięki pozdr  
edytował
Żbiku 
			
									
									
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
																			
								kamil_Ziomek							 
									
		- Posty: 140
 		- Rejestracja: 2008-07-21, 19:48
 		
		
											- Lokalizacja: Żyraków
 
							
							- 
				Kontaktowanie:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: kamil_Ziomek » 2009-01-10, 19:46
			
			
			
			
			Próg w cylindrze tworzy się przez tarcie między pierścieniami a gładzią cylindra. Jak pewnie zauważyłeś to pierścienie w tłoku są odsuniente od górnej krawędzi tłoka i cylindra wycierając przy tym cylinder do pewnego miejsca (do około 2-3mm od góry). Jeśli próg jest widoczny to cylinder napewno do szlifu. Jeśli są w nim rysy lub tłok ma w nim za duże luzy określone przez producenta to też szlif.
http://motocykle.svasti.org/index.html? ... tyczny.htm" target="_blank" target="_blank" target="_blank
Najłatwiej średnicówką mikrometryczną suwmiarką raczej dokładnie się tego zrobić nie da.
P.S. Na tej stronie dane naprawcze i regulacyjne / cylindry i tłoki.
 
			
													
					Ostatnio zmieniony 2009-01-20, 14:21 przez 
kamil_Ziomek, łącznie zmieniany 1 raz.
									
 
			
									Dzięki za opere z automatycznym słownikiem 

 
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								Weros							
 
									
		- Posty: 121
 		- Rejestracja: 2008-08-12, 21:28
 		
		
											- GG: 0
 
												- Lokalizacja: sochaczew
 
							
							- 
				Kontaktowanie:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Weros » 2009-01-11, 11:56
			
			
			
			
			Zmiejszenie paliwa w komarku o 50%  
 
To palił by z litr wachy 

 
			
									
									
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								ŻbiKu							
 
									
		- Posty: 1624
 		- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
 		
		
											- GG: 0
 
												- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`, 
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE 
																	- Lokalizacja: Zielona Góra
 
							
							- 
				Kontaktowanie:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: ŻbiKu » 2009-01-15, 14:51
			
			
			
			
			Zużycie cylindra mierzy się mikromierzem (chyba tak to się nazywa) i tylko na tej podstawie dokładnie wiemy na czym stoimy. Rozsądna granica to 0,08mm zużycia gładzi (książka do WSK175 podaje 0,12mm), w każdej szlifierni silników zmierzą ci to bezpłatnie. Nieprofesjonalnym sposobem właśnie jest wymacanie progu lub położenie cylindra do góry nogami na foliówce i wpuszczenie tłoka bez pierścieni. Jeśli spadając zwolni tzn. że cylinder może nadawać się jeszcze do użytku ale nigdy nie będzie tego pewni do póki nie dokonacie pomiaru!
			
									
									
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								Adamos							
 
									
		- Posty: 162
 		- Rejestracja: 2007-01-04, 10:07
 		
		
											- GG: 5534560
 
												- Moje maszyny: WSK - M06 B1, M06 L, gil, M21W2, kos
 
																	- Lokalizacja: Pabianice
 
							
							- 
				Kontaktowanie:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Adamos » 2009-01-15, 15:25
			
			
			
			
			Żbiku  nie mikromierzem a mikrometrem a poza tym mikrometrem nie zmierzymy srednicy wewnętrznej.. Do mierzenia średnicy wewnętrznej służy średnicówka..

 
			
									
									Little Outsider
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								ŻbiKu							
 
									
		- Posty: 1624
 		- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
 		
		
											- GG: 0
 
												- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`, 
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE 
																	- Lokalizacja: Zielona Góra
 
							
							- 
				Kontaktowanie:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: ŻbiKu » 2009-01-15, 16:50
			
			
			
			
			O właśnie to pomyliły mi się nazwy 

 
			
									
									
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								LukaSS							
 
									
		- Posty: 54
 		- Rejestracja: 2009-01-09, 23:01
 		
		
											- GG: 6429228
 
												- Lokalizacja: Biała Podl.Warszawa
 
							
							- 
				Kontaktowanie:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: LukaSS » 2009-01-16, 00:02
			
			
			
			
			W dodatki pomiar robi się na trzech wysokościach cylindra w dwóch punktach tej samej płaszczyzny.
			
									
									!!! Yamaha XTZ 750 Super Tenere !!!
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
	
	
		
		Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość