Mińsk
- Marq21
- Posty: 102
- Rejestracja: 2008-05-16, 23:50
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06
1959
WSK M06 B1 196?
WSK M06 B3 garbuska
1975 - Lokalizacja: Sandomierz
- Kontaktowanie:
Mińsk
witam zastanawiam się nad kupnem Mińska z tej aukcji http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=772896750 tylko nie wiem jak dostępnością części jest do tego motocykla czy ktoś może ma jakieś zdjęcia a może części
- pawel15
- Posty: 1247
- Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
- GG: 2782862
- Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
- Lokalizacja: Dąbie
- Kontaktowanie:
Re: Mińsk
Sorki, że trochę nie na temat ale macie może jakieś schematy skrzyni biegów do mińska? Bo właśnie remontuje silnik od takiego motocykla i mam problem ze skrzynią(może być problem z jej poskładaniem).
A co do silnika to dość ciekawa konstrukcja(bardzo ciekawy patent z "przykrywką" skrzyni biegów(gdy skrzynia nawali można ją naprawić bez rozpoławiania silnika z wałem jak to ma miejsce z silnikiem np. WSKi). I skrzynia biegów w pełni łożyskowana(a nie oparta na tulejkach(wałek pośredni) jak w WSK).
EDIT: Chodzi mi o silnik Mińska 400A. Przepraszam za pomyłkę .
A co do silnika to dość ciekawa konstrukcja(bardzo ciekawy patent z "przykrywką" skrzyni biegów(gdy skrzynia nawali można ją naprawić bez rozpoławiania silnika z wałem jak to ma miejsce z silnikiem np. WSKi). I skrzynia biegów w pełni łożyskowana(a nie oparta na tulejkach(wałek pośredni) jak w WSK).
EDIT: Chodzi mi o silnik Mińska 400A. Przepraszam za pomyłkę .
-
- Posty: 111
- Rejestracja: 2009-05-06, 22:52
- GG: 0
- Moje maszyny: .....
- Lokalizacja: .......
- Kontaktowanie:
Re: Mińsk
Ten Mińsk to model M1M najprawdopodobniej z drugiej połowy końca lat 50. Pogoogluj trochę na ten temat to znajdziesz trochę fotek i informacji, w Polsce też jest trochę sztuk tego motocykla.
http://album.ee/album/261493/50157803
http://album.ee/album/261493/50157803
Ostatnio zmieniony 2009-10-08, 20:50 przez jarek_moto, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 140
- Rejestracja: 2008-07-21, 19:48
- Lokalizacja: Żyraków
- Kontaktowanie:
Re: Mińsk
Ale na moje oko to trzeba będzie dużo czasu żeby to doprowadzić do stanu używalności. W naszych sklepach jest mały problem z częściami do mińska 400a. Ten silnik ma potencjał.
Kolega pewnie ma problem z wyskakującym 4 biegiem , alt to się da załatwić podpiłowując zabieraki przy zębatkach pod skosem.
Kolega pewnie ma problem z wyskakującym 4 biegiem , alt to się da załatwić podpiłowując zabieraki przy zębatkach pod skosem.
Dzięki za opere z automatycznym słownikiem
- pawel15
- Posty: 1247
- Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
- GG: 2782862
- Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
- Lokalizacja: Dąbie
- Kontaktowanie:
Re: Mińsk
Jeżeli o mnie chodzi, to w tym silniku który remontuje jest problem z wyskakującym 2 biegiem i 4 też. Czy koła zębate drugiego biegu też trzeba podpiłować?kamil_Ziomek pisze:.
Kolega pewnie ma problem z wyskakującym 4 biegiem , alt to się da załatwić podpiłowując zabieraki przy zębatkach pod skosem.
- Biper
- Posty: 89
- Rejestracja: 2009-06-08, 14:09
- GG: 189531
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Re: Mińsk
wiec podzielę się swoimi doświadczeniami z ruskimi 125
to jest akurat minsk m1m rozwiniecie minska m1a który był na sztywnym ryle i trapezie
w tym egzemplarzu powinny być dwa pojedyncze siedzenia i krotki bagażnik
ja osobiście bym się na Twoim miejscu rozejrzał za k125/m minskiem m1a bądź moskwą m1a
o wiele ładniejsze to to a ceny podobne
silnik pasuje od wsk 125 idealnie ,tylko musisz pamiętać ze rama jest po środku i jeśli zakłada to tylko z cylindrem w którym wydech jest wyprowadzony na bok
bo inaczej rura nie wykręci przed ramą
i nie mieszajcie minskow, temat o biegach minska 400 przewalcie gidze indziej bo to nie ten motocykl!
jeśli zaś zdecyduje się ktoś na ten egzemplarz z podanej aukcji to tak;
koła będziesz szukać latami, a jak znajdziesz to bedą drogie, u ruskich nie znajdziesz tak łatwo ,sam szukam już z 2 rok
koła NIE pasują ani od wfm wsk shl itp itd
Amorkiszybciej kupisz drugi z nimi niż znajdziesz je same, a "szczypce" czyli takie coś co łączyło wahacz i ramę razem z amortyzatorem to chyba łatwiej dorobisz niż znajdziesz
siedzienianie pasują ani od iża ani od emki kaski czy innego rusaka, każde oferowane na allegro nie podejdzie
musi być albo gumowane z wyjściem na sprężyny albo obłożone skórą logiem minsk/moskwy(wymienne) także z wyjściem na sprężyny
klamkipasują od iża 49 ale kosztują sporo
"puszka prądów"rzecz tak droga ze nawet nie będę pisać;)
wydasz na cały motocykl nie wiadomo ile kasy
a cena odnowionego sięga max 8tysiakow i ciężko bardzo ciężko sprzedać
najlepiej jak pisałem poszukaj k125/m i innych 125 ze sztywnym tyłem
większa wartość
pozdrawiam Robert
to jest akurat minsk m1m rozwiniecie minska m1a który był na sztywnym ryle i trapezie
w tym egzemplarzu powinny być dwa pojedyncze siedzenia i krotki bagażnik
ja osobiście bym się na Twoim miejscu rozejrzał za k125/m minskiem m1a bądź moskwą m1a
o wiele ładniejsze to to a ceny podobne
silnik pasuje od wsk 125 idealnie ,tylko musisz pamiętać ze rama jest po środku i jeśli zakłada to tylko z cylindrem w którym wydech jest wyprowadzony na bok
bo inaczej rura nie wykręci przed ramą
i nie mieszajcie minskow, temat o biegach minska 400 przewalcie gidze indziej bo to nie ten motocykl!
jeśli zaś zdecyduje się ktoś na ten egzemplarz z podanej aukcji to tak;
koła będziesz szukać latami, a jak znajdziesz to bedą drogie, u ruskich nie znajdziesz tak łatwo ,sam szukam już z 2 rok
koła NIE pasują ani od wfm wsk shl itp itd
Amorkiszybciej kupisz drugi z nimi niż znajdziesz je same, a "szczypce" czyli takie coś co łączyło wahacz i ramę razem z amortyzatorem to chyba łatwiej dorobisz niż znajdziesz
siedzienianie pasują ani od iża ani od emki kaski czy innego rusaka, każde oferowane na allegro nie podejdzie
musi być albo gumowane z wyjściem na sprężyny albo obłożone skórą logiem minsk/moskwy(wymienne) także z wyjściem na sprężyny
klamkipasują od iża 49 ale kosztują sporo
"puszka prądów"rzecz tak droga ze nawet nie będę pisać;)
wydasz na cały motocykl nie wiadomo ile kasy
a cena odnowionego sięga max 8tysiakow i ciężko bardzo ciężko sprzedać
najlepiej jak pisałem poszukaj k125/m i innych 125 ze sztywnym tyłem
większa wartość
pozdrawiam Robert
-
- Posty: 140
- Rejestracja: 2008-07-21, 19:48
- Lokalizacja: Żyraków
- Kontaktowanie:
Re: Mińsk
Tego już dokładnie nie pamiętam ale jak weźniesz zębatki założysz na wałek i jedną zatrzymasz a drugą będziesz chciał obkręcić i będą się odpychać to trzeba zeszlifować pod kątem. Problem z tymi biegami występuje w większości tych silników. Któreś zabieraki w mińsku są bardzo twarde a od wałka zdawczego chyba miękie i to przez to nie ma 4 biegu.
Dzięki za opere z automatycznym słownikiem
-
- Posty: 111
- Rejestracja: 2009-05-06, 22:52
- GG: 0
- Moje maszyny: .....
- Lokalizacja: .......
- Kontaktowanie:
Re: Mińsk
No i już po aukcji, czy ktoś z forum zakupił tego Mińska? Cena 260 zł, według mnie warto było jak najbardziej za tą kasę, nawet jeśli z częściami jest tak cholernie ciężko jak pisał Biper.
- Biper
- Posty: 89
- Rejestracja: 2009-06-08, 14:09
- GG: 189531
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Re: Mińsk
tu masz ładny egzemplarz w 98% oryginał
rozebrać pomalować na pełen oryginał w szparunkach i będzie ładny motorek
http://www.allegro.pl/item771078082_min ... 5_125.html
i cena nawet nie jest odstraszająca
zawsze można kopic do niego ramę ze sztywnym tyłem co samo w sobie nie kosztuje sporo bo ok 2 stów i powinny elementy pasować, poza błotnikami bo te są tgzw "antyblotne"
pozdrawiam
rozebrać pomalować na pełen oryginał w szparunkach i będzie ładny motorek
http://www.allegro.pl/item771078082_min ... 5_125.html
i cena nawet nie jest odstraszająca
zawsze można kopic do niego ramę ze sztywnym tyłem co samo w sobie nie kosztuje sporo bo ok 2 stów i powinny elementy pasować, poza błotnikami bo te są tgzw "antyblotne"
pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości