WueSKa 125 B3 Tomka

Awatar użytkownika
Michallres
Posty: 116
Rejestracja: 2010-09-19, 19:37
Moje maszyny: Yamaha XTZ 660
Lokalizacja: Złoczew
Kontaktowanie:

Re: WueSKa 125 B3 Tomka

Post autor: Michallres » 2011-07-23, 20:59

A czym się różni taka rama od garbuski a od tej późniejszej b3 ?

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1778
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: WueSKa 125 B3 Tomka

Post autor: Szczepan » 2011-07-23, 22:51

Rama jako goła różni się przednim mocowaniem silnika zresztą odsyłam do tematu od b3. A reszta jest całkiem inna. Kolega musiałby kupić lampy,boczki,błotnik z tych najbardziej widocznych do tego jeszcze kupe innych detali.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Awatar użytkownika
polo
Posty: 82
Rejestracja: 2010-09-27, 22:57
GG: 22211093
Moje maszyny: WSK 125 B3 '71, SHL M06 U/T, WFM M06 S34 itp
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: WueSKa 125 B3 Tomka

Post autor: polo » 2011-07-25, 19:52

Błotnik, lampę tył mam. Boczki musiałbym kupić...

Patrzę, że bliżej jej jednak do nowszej B3. Zmienię ten bak, z resztą mam w zapasie :D
#przracingteam

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1778
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: WueSKa 125 B3 Tomka

Post autor: Szczepan » 2011-07-25, 20:03

Tak masz lampę, ale plastikową, a nie typu " Gazela ".
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Awatar użytkownika
polo
Posty: 82
Rejestracja: 2010-09-27, 22:57
GG: 22211093
Moje maszyny: WSK 125 B3 '71, SHL M06 U/T, WFM M06 S34 itp
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: WueSKa 125 B3 Tomka

Post autor: polo » 2011-07-25, 20:20

Ogólnie tył mógłbym wstawić z tej, ale poszukam przedniego błotnika i złożę na nowszą z płytkimi błotnikami. Nie chcę rozkręcać oryginalnej ramy od Czwórki :) Raczej nic lepszego z niej nie zrobię. Przekombinowana :/
Obrazek
#przracingteam

Awatar użytkownika
polo
Posty: 82
Rejestracja: 2010-09-27, 22:57
GG: 22211093
Moje maszyny: WSK 125 B3 '71, SHL M06 U/T, WFM M06 S34 itp
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: WueSKa 125 B3 Tomka

Post autor: polo » 2011-08-10, 23:05

Mam filmik. Był nagrywany w tym samym czasie, co zdjęcia z lasu na poprzedniej stronie. Niestety nagrałem bokiem i nie mogłem obrócić, po za tym zniknął dźwięk :/
Udało mi się z tym uporać i dla tego daję spóźniony film z jazdy po drodze :)

Przy okazji pytanko. Czy da się bez rozpoławiania naprawić tą skrzynię biegów? Dwójka nie do końca chce wchodzić. Z 2 na 3 jest dobrze, redukcje też są OK, tylko miedzy 1, a 2 jest jak by przyblokowana. W sumie dzięki filmikowi mi się przypomniało.

http://www.youtube.com/watch?v=mvZf5hLe-xU
#przracingteam

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1778
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: WueSKa 125 B3 Tomka

Post autor: Szczepan » 2011-08-10, 23:08

Trzeba rozpoławiać, żeby cokolwiek zrobić przy skrzyni.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Awatar użytkownika
polo
Posty: 82
Rejestracja: 2010-09-27, 22:57
GG: 22211093
Moje maszyny: WSK 125 B3 '71, SHL M06 U/T, WFM M06 S34 itp
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: WueSKa 125 B3 Tomka

Post autor: polo » 2011-09-16, 17:07

Cześć cześć :D

Potrzebuję informacji jaka część z fotki ma iść w ocynk, a jaka w chrom :P
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

I jeszcze parę pytań. Czy podnóżki przednie i ruchomych części tylnych podnóżków były cynkowane, czy malowane na srebrno/szaro?
Jeszcze coś. Czy wszystkie szare części ramy tzn. koła, błotniki itd były w jednym kolorze, czy koła były inne?

Jak rozebrać przednie lagi i "resztki" tylnych amorów?
#przracingteam

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6353
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WueSKa 125 B3 Tomka

Post autor: Savier » 2011-09-16, 19:42

1 fotka: sprężyny w chrom, te blaszki ocynk.
2 fotka: rozpierak, blokadę bębna, sprężyny szczęk, konsola automatu stopu, dźwignię hamulca tylnego, cybanty, dystansy koła, naciągi, stopki pasażera i kierowcy, blokada tylnego bębna - ocynk. Tutaj możesz ewentualnie dać coś do chromu, ale koszty... znaczne :).
Przednich sprężyn z amorów nic tam nie ruszaj, olej jest więc nie trzeba ich niczym pokrywać :).
Podnóżki były oryginalnie ocynkowane.
Części "szare" to generalnie trudno powiedzieć, na pewno obręcze i błotniki mają inny kolor. O jakie inne części chodzi?
Jak ogarnąć przednie zawieszenie przeczytasz na forum: viewforum.php?f=66 w sumie o tylnym też troszkę poczytasz.

Przednią zawiechę rozbierasz tak: odkręcasz nakrętkę przy "złączeniu" lag kluczem pazurkowym, odkręcasz taką śrubkę na dole lagi ruchomej i wyjmujesz wszystko - tak w wielkim skrócie :D. Więcej info szukaj w "Naprawiam motocykl WSK".

Tomoyo

Re: WueSKa 125 B3 Tomka

Post autor: Tomoyo » 2011-09-16, 23:16

Ja proponuję:

viewtopic.php?f=123&t=9917

Nie mówię, że to najlepsza książka, ale w połączeniu z tą "Świdnicką" jest niezastąpiona i opisuje wszystko bardzo dokładnie.

Wiem, że zrobię OT, ale niestety moj kuzyn zepsuł Wieśkę z 1956r, maluje ją na czarno, a była wiśniowa :sniff: :sniff: Dlaczgo? Nie miała papierów, a ma Wieśkę z 81 i wg. bo czarna to Policja przy kontroli nie zauważy...

Mam nadzieję, że swoją zrobisz. Ja zaczynam walkę po feriach, coś już przy Wiesi swojej zrobię podczas zimy :) A na pewno ją odpalę, silnik musi sobie przypomnieć do czego służy :)

Awatar użytkownika
polo
Posty: 82
Rejestracja: 2010-09-27, 22:57
GG: 22211093
Moje maszyny: WSK 125 B3 '71, SHL M06 U/T, WFM M06 S34 itp
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: WueSKa 125 B3 Tomka

Post autor: polo » 2011-09-16, 23:32

Wielkie dzięki za odpowiedź. :P
Tomoyo, muszę skończyć, bo muszę czymś ganiać na A1 :D W planach jest rejestracja na "żółte".
#przracingteam

Tomoyo

Re: WueSKa 125 B3 Tomka

Post autor: Tomoyo » 2011-09-17, 00:00

Moja będzie miała białe, bo do białego zółty mi nie podchodzi jakoś tak...

U mnie wszystkiego w ocynk nie dam, zobaczymy jak będę stał z kasą. Zresztą każda wiesia ma ten klimat jak coś się nie błyszczy :)

Awatar użytkownika
polo
Posty: 82
Rejestracja: 2010-09-27, 22:57
GG: 22211093
Moje maszyny: WSK 125 B3 '71, SHL M06 U/T, WFM M06 S34 itp
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: WueSKa 125 B3 Tomka

Post autor: polo » 2011-09-24, 13:30

Powoli pracuję nad Wueską, ale mam tak ograniczone fundusze, że na razie w podkład pójdzie tylko rama... Na dodatek nie mogę znaleźć miejsca gdzie wypiaskują mi ramę. Niestety w ceownikach pod kanapą jest tyle rdzy, ze nie wyrobię z czyszczeniem papierem, a nie sztuka malować na rdzę :)

Odkładam części do cynkowania, bo chrom jest w ładnym stanie, wystarczy wypolerować.
Jak usłyszałem ile problemów jest z chromowanie lag w Wuesce, to pierwsze za co się zabrałem, to właśnie one :mrgreen: Wyszło jak wyszło... Mają jakieś dziwne przebarwienia na dole, ale nie widać tego w normalnej pozycji w ramie. Ogólnie jestem zadowolony, że kilka stówek zostało w kieszeni.

Obrazek
#przracingteam

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6353
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WueSKa 125 B3 Tomka

Post autor: Savier » 2011-09-25, 19:24

Jak polerowałeś lagi?

Tomoyo

Re: WueSKa 125 B3 Tomka

Post autor: Tomoyo » 2011-09-28, 08:34

Ja sam do polerowania polecam mikrofibrę i pastę sonaxa, lepszego wariantu nie ma :)

Awatar użytkownika
polo
Posty: 82
Rejestracja: 2010-09-27, 22:57
GG: 22211093
Moje maszyny: WSK 125 B3 '71, SHL M06 U/T, WFM M06 S34 itp
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: WueSKa 125 B3 Tomka

Post autor: polo » 2012-01-27, 19:21

Dawno mnie nie było :) Na razie przez mrozy prace stoją. Wcześniej miałem pełno nauki i też nic większego przy Wieśce nie zrobiłem.

Savier, lagi były oczyszczone pastą BHP do rąk (ale bez darcia, żeby rys nie narobić), bo były zalepione twardym brudem. Po za tym żadnej polerki nie było. Po prostu ładnie utrzymany chrom :)
#przracingteam

Awatar użytkownika
polo
Posty: 82
Rejestracja: 2010-09-27, 22:57
GG: 22211093
Moje maszyny: WSK 125 B3 '71, SHL M06 U/T, WFM M06 S34 itp
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: WueSKa 125 B3 Tomka

Post autor: polo » 2012-09-08, 20:03

Od stycznia aż do teraz nie robiłem nic. Chorowałem, miałem kilka pobytów w szpitalu, a jak wróciłem do szkoły musiałem nadrobić całe półrocze... Na wakacjach praca i czas na WSK miałem dopiero tydzień temu kiedy to pomalowałem ramę.
Tak więc po roku leżenia w kawałkach Wiesia wraca do świata żywych. Rama i reszta czarnych części jest już czarna. Na dobrą sprawę to by było na tyle z nowości. Kasa była i za chwilę się rozpłynęła, bo kompletuję kilkanaście motocykli na raz, sami wiecie jak to jest :D
Na cynkowanie i nowe koła muszę poczekać do kolejnego przypływu gotówki. Przy okazji składania okazało się, że muszę wymienić lagę, bo górna nakrętka nie ma się czego złapać.
Aktualnie pogoda jest taka sobie i nie mogę malować reszty części. Na 99% będzie RAL 5017.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
#przracingteam

Awatar użytkownika
peter125-175
Posty: 1336
Rejestracja: 2012-08-05, 21:59
Moje maszyny: 50 sztuk
Lokalizacja: Biłgoraj
Kontaktowanie:

Re: WueSKa 125 B3 Tomka

Post autor: peter125-175 » 2012-09-08, 20:30

Jakie będziesz zakładał błotniki?

Awatar użytkownika
polo
Posty: 82
Rejestracja: 2010-09-27, 22:57
GG: 22211093
Moje maszyny: WSK 125 B3 '71, SHL M06 U/T, WFM M06 S34 itp
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: WueSKa 125 B3 Tomka

Post autor: polo » 2012-09-08, 20:34

Sam jeszcze nie wiem, mam jeden głęboki i jeden płytki. Zobaczę jaki szybciej znajdę.
#przracingteam

Awatar użytkownika
peter125-175
Posty: 1336
Rejestracja: 2012-08-05, 21:59
Moje maszyny: 50 sztuk
Lokalizacja: Biłgoraj
Kontaktowanie:

Re: WueSKa 125 B3 Tomka

Post autor: peter125-175 » 2012-09-08, 20:48

Szukaj płytkiego masz już taką ramę jak trzeba i jeszcze bak i będzie to wszystko.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości