Malowanie dla laika, czyli: co, jak, dlaczego?
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Malowanie dla laika, czyli: co, jak, dlaczego?
Siemka wszystkim. Jestem totalnie zielony jeżeli chodzi o farby, malowanie, sposoby itp. rzeczy. Nie wiem jakie są rodzaje (a może sposoby?) lakierowania, gdzie co lepiej malować i jakie to powinno być elementy, czego się wystrzegać a co zrobić najlepiej itd. Tutaj jest prośba do Was - moglibyście mnie trochę poduczyć? Nie mam e tej chwili na myśli poradnika jak samemu pomalować wueskę, tylko ogólnie - jakie są rodzaje farb, dlaczego tak się nazywają, jakie mają właściwości, jaki jest proces malowania itp. Jak na razie czytałem troszkę o malowaniu proszkowym, bo podobno ta powłoka jest najlepsza. Z drugiej jednak strony dowiedziałem się, że można dać pod to podkład cynkowy... no i mętlik w głowie . Także jeszcze raz proszę o wszelkie informacje. Pozdr.
-
- Posty: 634
- Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350 - Lokalizacja: Gliwice
- Kontaktowanie:
Re: Malowanie dla laika, czyli: co, jak, dlaczego?
Ostatnio długo rozmawiałem z chłopem z lakierni proszkowej. Firma poważna, koleś również - żaden pan Kazio co za flaszkę robi.
Oferowany przez nich proces wygląda tak. Najpierw fosforanowanie natryskowe (fosforanowanie w kadzi odpada bo wytrzymuje tylko ok. 70st. a w piecu jest dużo więcej). Fosforanowanie zabezpiecza antykorozyjnie i zwiększa przyczepność lakieru do podłoża. Później podkład (proszkowo) na bazie cynku. Dopiero na to wierzchnia dekoracyjna warstwa farby. Mówił, że są różne farby różnych producentów i są one zróżnicowane pod względem jakości. Generalnie dużo zależy też od temp. w piecu. Za niska powoduje, że lakier jest miękki. Za wysoka - lakier jest kruchy i może odpadać (przepalony). Rozmawialiśmy przez telefon ale mam nadzieję, że niedługo będę z nim rozmawiał na żywo więc dokładnie go przepytam. Szczególnie interesuje mnie czy można szpachlować pod proszek ....
Czy ktoś malował proszkowo takie elementy jak bak, błotniki, boczki proszkowo Jeżeli tak jak wygląda powierzchnia. Zauważcie, że oryginalny lakier (nomen omen również piecowy - czytaj nakładany natryskowo a później suszony w wysokiej temp.) nie świeci się jak psie jajca na przednówku. Połysk jest głębszy - to nie jest błyszczące jak akryle. Czy taką powierzchnię udaje się uzyskać przy malowaniu proszkowym
Fakturę zbliżoną można osiągnąć lakierując lakierem renowacyjnym (renolakiem). Nie wiem czy to jeszcze można kupić. Maluje się tym okropnie. Później trzeba to polerować ale efekt wizualny zbliżony do oryginału
Oferowany przez nich proces wygląda tak. Najpierw fosforanowanie natryskowe (fosforanowanie w kadzi odpada bo wytrzymuje tylko ok. 70st. a w piecu jest dużo więcej). Fosforanowanie zabezpiecza antykorozyjnie i zwiększa przyczepność lakieru do podłoża. Później podkład (proszkowo) na bazie cynku. Dopiero na to wierzchnia dekoracyjna warstwa farby. Mówił, że są różne farby różnych producentów i są one zróżnicowane pod względem jakości. Generalnie dużo zależy też od temp. w piecu. Za niska powoduje, że lakier jest miękki. Za wysoka - lakier jest kruchy i może odpadać (przepalony). Rozmawialiśmy przez telefon ale mam nadzieję, że niedługo będę z nim rozmawiał na żywo więc dokładnie go przepytam. Szczególnie interesuje mnie czy można szpachlować pod proszek ....
Czy ktoś malował proszkowo takie elementy jak bak, błotniki, boczki proszkowo Jeżeli tak jak wygląda powierzchnia. Zauważcie, że oryginalny lakier (nomen omen również piecowy - czytaj nakładany natryskowo a później suszony w wysokiej temp.) nie świeci się jak psie jajca na przednówku. Połysk jest głębszy - to nie jest błyszczące jak akryle. Czy taką powierzchnię udaje się uzyskać przy malowaniu proszkowym
Fakturę zbliżoną można osiągnąć lakierując lakierem renowacyjnym (renolakiem). Nie wiem czy to jeszcze można kupić. Maluje się tym okropnie. Później trzeba to polerować ale efekt wizualny zbliżony do oryginału
Ostatnio zmieniony 2011-09-03, 20:38 przez Johnny, łącznie zmieniany 1 raz.
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Malowanie dla laika, czyli: co, jak, dlaczego?
AudioBas malował proszkowo błotniki i bak.
Re: Malowanie dla laika, czyli: co, jak, dlaczego?
I rame i td. A co do szpachli to niestety nie można;/ I dla tego maluje tradycyjnie.
Re: Malowanie dla laika, czyli: co, jak, dlaczego?
epoksyd -szpachel-akryl(epoksyd)- lakier koncowy jaki chcesz i masz na wieki
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Malowanie dla laika, czyli: co, jak, dlaczego?
Co to jest epoksyd, akryl, lakier końcowy?
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 2011-01-28, 00:56
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125,
Komar - Lokalizacja: Krosno
- Kontaktowanie:
Re: Malowanie dla laika, czyli: co, jak, dlaczego?
Epoksyd to chodzi mu chyba o antykorozyjny. Akryl to rodzaj farby a lakier końcowy to tak jak sama nazwa mówi Czyli lakier już ostateczny.
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Malowanie dla laika, czyli: co, jak, dlaczego?
Z tego co wiem, to akryl najlepiej stosować na błotniki, bak, boczki itp. Możecie mi coś więcej o tym powiedzieć?
- Pablo_Picasso
- Posty: 388
- Rejestracja: 2010-06-14, 17:25
- GG: 40694177
- Moje maszyny: Komar 2350 75r.
Simson S51 Enduro 84r.
Tajfun 87r. - Lokalizacja: Gdańsk/Gdynia
- Kontaktowanie:
Re: Malowanie dla laika, czyli: co, jak, dlaczego?
W Simsonie wszystko mam pomalowane akrylem i wygląda dobrze i jak na razie się trzyma.
Pozdrawiam !!
Pozdrawiam !!
GKS Wybrzeże Gdańsk 1945-2012
http://www.facebook.com/ZielonyCustomGarage
http://www.facebook.com/ZielonyCustomGarage
-
- Posty: 54
- Rejestracja: 2011-06-22, 17:43
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B1 '70
- Lokalizacja: Sędziszów
- Kontaktowanie:
Re: Malowanie dla laika, czyli: co, jak, dlaczego?
akryl to najprostszy lakier, lakierujesz i nie musisz go przykrywać bezbarwnym. Zamiast akrylu możesz położyć lakier bazowy + lakier bezbarwny, który ma zabezpieczyć i nadać połysk. Są również lakiery metallic, składający się z 3 komponentów jeśli dobrze pamiętam. Epoksyd to podkład stosowany na goły metal wolny od rdzy, reaktywny- podkład na oczyszczoną powierzchnię z rdzy.
-
- Posty: 634
- Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350 - Lokalizacja: Gliwice
- Kontaktowanie:
Re: Malowanie dla laika, czyli: co, jak, dlaczego?
Malowanie akrylem oraz o przygotowanie powierzchni do malowania bardzo dokładnie zostało opisane: http://www.czarprlu.pl/?p=1013.
Mam taką prośbę. Jak już piszecie to czy możecie wzbić się powyżej dwóch zdań. Najlepiej jakby zawierały jakąś głębszą treść, a nie hasła. Bo większość z tego co piszecie to wszyscy wiedzą, a bardziej zależy nam wszystkich na dogłębnym poznaniu technologii. Nie tylko, że tak się robi ale jeszcze dlaczego i jaka jest ewentualna alternatywa:)
Mam taką prośbę. Jak już piszecie to czy możecie wzbić się powyżej dwóch zdań. Najlepiej jakby zawierały jakąś głębszą treść, a nie hasła. Bo większość z tego co piszecie to wszyscy wiedzą, a bardziej zależy nam wszystkich na dogłębnym poznaniu technologii. Nie tylko, że tak się robi ale jeszcze dlaczego i jaka jest ewentualna alternatywa:)
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości