WSK M21W2S1ex "Fellow 175"
- Mtx50
- Posty: 247
- Rejestracja: 2007-10-15, 16:45
- GG: 2188809
- Moje maszyny: WSK i inne
- Kontaktowanie:
WSK M21W2S1ex "Fellow 175"
Tak więc wykorzystując analityczne możliwości forum postanowiłem zebrać i jak mi się wydaje słusznie opisać w tym poście wiedzę, która wyłoniła się z cienia w kilku innych postach. Wiadomo było nie od dziś, a już na pewno z książki Zielińskiego, że na rynek holenderski szły S1 z dolnym wydechem. Mało kto jednak był w stanie dokładnie określić jak takowa WSKa wyglądała. Próby rozwiązania zagadki zostały podjęte przeze mnie kiedy zakupiłem ramę wski eksportowej z mocowaniem dolnego wydechu. Wiele zostało wtedy powiedziane i kiedy na postawione pytania odpowiedziami były tylko domysły, ostatki zwątpienia rozwiało pojawienie się na Allegro WSKi przedstawionej na zdjęciach poniżej rodem z Belgii. Ten jakże ważny i przełomowy moment sprawił, że możliwe stało się usystematyzowanie wiedzy o tym modelu. Pierwszym choć nie oczywistym wnioskiem jaki wysunąłem było stwierdzenie iż WSKi w tej konfiguracji były wysyłane do krajów Beneluksu (Belgii-Holandii-Lusemburgu), co oczywiście może okazać się moim wymysłem. Taki egzemplarz mógł trafić do Belgii z Holandii, ale niech pozostanie tak do puki nie zyskamy dowodów obalających moją tezę. Bajka była długa a teraz przejdę do suchych faktów i zdjęć oczywiście, czyli tego co każdy forumowicz lubi najbardziej.
Co to takiego ? Najprościej będzie się odnieść do S1, a więc tą wersje odróżnia od standardu przede wszystkim większa ilość chromu, dolny wydech, manetki eksportowe, korek zbiornika na ex, uchwyty lampy bez dziur na kierunkowskazy, prostownik lukasa, prędkościomierz z magicznymi literkami KPH (kilometers per hour), no i ta lepsza jakość wykonania Wszystkie spotkane egzemplarze posiadają mocowanie do osłony silnika. Do wersji ex stosowane były osłony bez blachy:
Choć ja dostałem ze swoją taką wersję, z tylnym mocowaniem w miejscu montowania podstawki centralnej. Obstaje, że powinna być taka jak wyżej lub wcale. Może ta była stosowana w wyczynówkach bez podstawki centralnej ?
Wzmocnienia ramy w miejscu mocowania stopek kierowcy, mocowania osłony silnika. Wnęka na akumulator: Kilka innych poglądowych fotek na konstrukcję ramy, które zrobiłem, wahacz przy mojej ramie jest z nowszego modelu powinien być tłoczony. Oto kilka innych egzemplarzy potwierdzających istnienie konfiguracji, na początek 2 fotki z Holandii: Nie zidentyfikowany egzemplarz w wątpliwej sprawności towarzystwie Dołączam fotki mojej padliny i jeszcze jednej, która kiedyś była na allegro.
Co jeszcze ? Sztuki te posiadają silnik W2 i w przeciwieństwie do s1ex z górnym wydechem z przodu koło 18 cali. Tabliczka ku pamięci
Co to takiego ? Najprościej będzie się odnieść do S1, a więc tą wersje odróżnia od standardu przede wszystkim większa ilość chromu, dolny wydech, manetki eksportowe, korek zbiornika na ex, uchwyty lampy bez dziur na kierunkowskazy, prostownik lukasa, prędkościomierz z magicznymi literkami KPH (kilometers per hour), no i ta lepsza jakość wykonania Wszystkie spotkane egzemplarze posiadają mocowanie do osłony silnika. Do wersji ex stosowane były osłony bez blachy:
Choć ja dostałem ze swoją taką wersję, z tylnym mocowaniem w miejscu montowania podstawki centralnej. Obstaje, że powinna być taka jak wyżej lub wcale. Może ta była stosowana w wyczynówkach bez podstawki centralnej ?
Wzmocnienia ramy w miejscu mocowania stopek kierowcy, mocowania osłony silnika. Wnęka na akumulator: Kilka innych poglądowych fotek na konstrukcję ramy, które zrobiłem, wahacz przy mojej ramie jest z nowszego modelu powinien być tłoczony. Oto kilka innych egzemplarzy potwierdzających istnienie konfiguracji, na początek 2 fotki z Holandii: Nie zidentyfikowany egzemplarz w wątpliwej sprawności towarzystwie Dołączam fotki mojej padliny i jeszcze jednej, która kiedyś była na allegro.
Co jeszcze ? Sztuki te posiadają silnik W2 i w przeciwieństwie do s1ex z górnym wydechem z przodu koło 18 cali. Tabliczka ku pamięci
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2011-11-06, 02:44 przez Mtx50, łącznie zmieniany 5 razy.
Polskie motocykle ymmm klasa
- JueS
- Posty: 266
- Rejestracja: 2009-07-14, 13:44
- GG: 0
- Moje maszyny: kolekcja 100+ motocykli =)
- Lokalizacja: Puszczykowo
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2S1ex wersja na Beneluks
Ciekawy temat poruszyłeś, jednak według mojej skromnej wiedzy to nie S1ex była na allegro
Kupię do kolekcji: polskie motocykle sportowe, motocykle sprzed 1945 slaaneshad@o2.pl
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2S1ex wersja na Beneluks
Trudno powiedzieć, żeby rama miał uchwyt pod dolny tłumik. Ma ją wspornik podnóżków pasażera. Dobrze myślę?
Bardzo dobrze jednak, że poruszyłeś ten jakże interesujący wątek. Zastanawia mnie czy S1 ex na Beneluks miały stopkę boczną (taka jak w Dudku) w standardzie?
Bardzo dobrze jednak, że poruszyłeś ten jakże interesujący wątek. Zastanawia mnie czy S1 ex na Beneluks miały stopkę boczną (taka jak w Dudku) w standardzie?
- fazerofz6y
- Posty: 537
- Rejestracja: 2007-11-17, 12:27
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK BAK
S1EX GB
S1EX USA
S1 EX Canada
S2EX USA I inne - Lokalizacja: scotland
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2S1ex wersja na Beneluks
To ja was troszke zaskocze . Co sie tyczy tej niebieskiej WSKi i junaka ,to sa one w kolekcji pewnego anglika.
Ale najciekawsze jest to ze on tak jak mi napisal kupil ja we Wloszek.
"WSK was imported in 1971/2 and I do have copies of road tests from that time. My blue WSK came from Italy where it had been in a dealer's showroom for many years. The WSK models imported to the UK were different and had upswept exhausts"
Mtx50 co oznacza rozpowszechnianie zdjec bez pozwolenia
Bardzo dobry temat. Sam sie zbieram do tematu o Ex-ach ale jeszcze trzeba sporo poczekac
Ale najciekawsze jest to ze on tak jak mi napisal kupil ja we Wloszek.
"WSK was imported in 1971/2 and I do have copies of road tests from that time. My blue WSK came from Italy where it had been in a dealer's showroom for many years. The WSK models imported to the UK were different and had upswept exhausts"
Mtx50 co oznacza rozpowszechnianie zdjec bez pozwolenia
Bardzo dobry temat. Sam sie zbieram do tematu o Ex-ach ale jeszcze trzeba sporo poczekac
- Mtx50
- Posty: 247
- Rejestracja: 2007-10-15, 16:45
- GG: 2188809
- Moje maszyny: WSK i inne
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2S1ex wersja na Beneluks
Jak chcesz usunę zdjęcie korka muszę zrobić zdjęcie swojego. Myślałem ze dla sprawy wyższej możemy zdjęcia w ramach forum zamieszczać miedzy postami Seba i Kapii zabronili ale ojciec Tadeusz pozwolił. Po co czekać pisz już teraz będziemy się uzupełnia pisz też w tym temacie na koniec dobry moderator zrobi porządek i będzie post Ala o perkoziefazerofz6y pisze:Mtx50 co oznacza rozpowszechnianie zdjec bez pozwolenia
Bardzo dobry temat. Sam sie zbieram do tematu o Ex-ach ale jeszcze trzeba sporo poczekac
Polskie motocykle ymmm klasa
- fazerofz6y
- Posty: 537
- Rejestracja: 2007-11-17, 12:27
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK BAK
S1EX GB
S1EX USA
S1 EX Canada
S2EX USA I inne - Lokalizacja: scotland
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2S1ex wersja na Beneluks
Spoko wszystko gra Ja wciąż zbieram informacje od Angielskich kolekcjonerów. Próbuję namierzyć jak najwięcej ludzi, którzy mieli bądź maja kontakt z Polska motoryzacją
- Mtx50
- Posty: 247
- Rejestracja: 2007-10-15, 16:45
- GG: 2188809
- Moje maszyny: WSK i inne
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2S1ex wersja na Beneluks
Jak możesz to załatw z tej niebieskiej fotkę tabliczki albo dane z niej ?fazerofz6y pisze:Spoko wszystko gra Ja wciąż zbieram informacje od Angielskich kolekcjonerów. Próbuję namierzyć jak najwięcej ludzi, którzy mieli bądź maja kontakt z Polska motoryzacją
Polskie motocykle ymmm klasa
- fazerofz6y
- Posty: 537
- Rejestracja: 2007-11-17, 12:27
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK BAK
S1EX GB
S1EX USA
S1 EX Canada
S2EX USA I inne - Lokalizacja: scotland
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2S1ex wersja na Beneluks
Wciaz nad tym pracuje, ale ciezko jest dogadac sie z gosciem, jakis malo ufny jest
- Mtx50
- Posty: 247
- Rejestracja: 2007-10-15, 16:45
- GG: 2188809
- Moje maszyny: WSK i inne
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2S1ex wersja na Beneluks
Zanim trafi do malowania ku pamięci nalepki na zbiorniku
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Polskie motocykle ymmm klasa
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1960
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2S1ex wersja na Beneluks
Gdzie podziało się zdjęcie S2 ex które wkleił fazero ?
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2S1ex wersja na Beneluks
Hmmm, spójrz w logi.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Mtx50
- Posty: 247
- Rejestracja: 2007-10-15, 16:45
- GG: 2188809
- Moje maszyny: WSK i inne
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2S1ex wersja na Beneluks
Zrobić temat o s2 ex a nie mi tu zdjęcia wklejać !
Polskie motocykle ymmm klasa
- JueS
- Posty: 266
- Rejestracja: 2009-07-14, 13:44
- GG: 0
- Moje maszyny: kolekcja 100+ motocykli =)
- Lokalizacja: Puszczykowo
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2S1ex wersja na Beneluks
kolejna wsk z tego samego źródła co ta żółta z początku tematu:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kupię do kolekcji: polskie motocykle sportowe, motocykle sprzed 1945 slaaneshad@o2.pl
- kubek663
- Posty: 38
- Rejestracja: 2011-09-10, 08:43
- GG: 8414134
- Moje maszyny: Mińsk 400a
Wsk Sport 1 - Lokalizacja: Radzyń Podlaski
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2S1ex wersja na Beneluks
Jakieś podobne otoczenie jest ze zdjęć motocykla zółtego i tego z aukcji
WSK my motór my life
- Kapiii
- Założyciel
- Posty: 601
- Rejestracja: 2007-01-01, 23:11
- GG: 2256655
- Moje maszyny: .
WSK MR16T
WSK 2.66
Promot NC125
MTX 3-03
SKM 250 - Lokalizacja: Toruń
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2S1ex wersja na Beneluks
Faktycznie Kolejny wątek detektywistyczny został poruszony. Chłopaki, Google Maps w ruch, odnajdźcie ten garaż!
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1960
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
- Jakub
- Posty: 854
- Rejestracja: 2010-06-23, 15:40
- GG: 4657132
- Moje maszyny: Jubilat
- Lokalizacja: Okolice Sieradza
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2S1ex wersja na Beneluks
Mnie się wydaje że nieco się wyjaśniło .
Wiadomo przede wszystkim lata produkcji
Dorzucę coś od siebie co znalazłem sieci
http://emka.webege.com/pictures/For%20S ... /7221b.jpg
Wiadomo przede wszystkim lata produkcji
Dorzucę coś od siebie co znalazłem sieci
http://emka.webege.com/pictures/For%20S ... /7221b.jpg
Mów mi Kuba. Zielony w 175
Raz sierpem , raz młotem w czerwoną hołotę
Magister Kebeb
Raz sierpem , raz młotem w czerwoną hołotę
Magister Kebeb
- Mateusz WSK
- Posty: 1730
- Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
- GG: 514342
- Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
- Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2S1ex wersja na Beneluks
Nie znam języka holenderskiego, ale z tej tabelki wynika że ten Fellow Ex ma więcej mocy i troszke więcej jedzie, waży 3kg mniej i jedno koło ma 19 cali.
"Brandstof:Super"
Ciekawe o co z tym chodzi
"Brandstof:Super"
Ciekawe o co z tym chodzi
- Shoei
- Posty: 195
- Rejestracja: 2007-06-06, 03:19
- GG: 1233445
- Moje maszyny: www.wsk-perkoz.blogspot.com
- Lokalizacja: Lubartów
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2S1ex wersja na Beneluks
Rodzaj paliwa
http://wsk-perkoz.blogspot.com Kupie motocykl oraz części do WSK Perkoz
-
- Posty: 640
- Rejestracja: 2012-04-17, 19:45
- GG: 0
- Moje maszyny: swidnik
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2S1ex wersja na Beneluks
Typowy zabieg zastosowany. Niby wyższa moc przy wyższych obrotach ,których i tak ten silnik nie rozwinie. Automatycznie wyższa prędkość Vmax. Wszystko pewnie po to ,żeby trochę poprawić wizerunek w stosunku do i tak dużo nowocześniejszych motocykli japońskich. Z Junakiem było to samo. Nowsze roczniki miały na tabliczce 2 konie więcej przy wyższych obrotach i automatycznie inny vmax.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości