Cylinder po szlifie problem z tłokiem
-
- Posty: 208
- Rejestracja: 2008-06-27, 23:16
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1972r
- Lokalizacja: Starokrzepice
- Kontaktowanie:
Cylinder po szlifie problem z tłokiem
Witam
dzisiaj odebrałem swój cylinder ze szlifu i okazało się, że oryginalny tłok, który dałem razem z cylindrem na 1 szlif (bo cylinder był nominalny) byłza mały i zrobiono od razu 3 pod tłok CX na oryginalne pasowanie 0.05
i tu pojawia się moje pytanie czy założyć ten tłok czy od razu wywalić tą chińszczyznę i kupić jakiś oryginalny tłok??
dzisiaj odebrałem swój cylinder ze szlifu i okazało się, że oryginalny tłok, który dałem razem z cylindrem na 1 szlif (bo cylinder był nominalny) byłza mały i zrobiono od razu 3 pod tłok CX na oryginalne pasowanie 0.05
i tu pojawia się moje pytanie czy założyć ten tłok czy od razu wywalić tą chińszczyznę i kupić jakiś oryginalny tłok??
- Szczepan
- Posty: 1776
- Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
- Moje maszyny: B3 Promot
- Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
- Kontaktowanie:
Re: Cylinder po szlifie problem z tłokiem
Ten tłok to loteria, w moim przypadku mam CX-a od 3 lat w silniku i nie było żadnych oznak zacierania, a czasem odchodziły niezłe katy
. A drugiemu puchnie i zaciera się na potege.
![;)](./images/smilies/msn-wink.gif)
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.
Dawniej Borewicz.
-
- Posty: 208
- Rejestracja: 2008-06-27, 23:16
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1972r
- Lokalizacja: Starokrzepice
- Kontaktowanie:
Re: Cylinder po szlifie problem z tłokiem
W przypadku tego silnika wolał bym nie grać w rosyjską ruletkę
Bo silnik powędruje do oderstaurowanego motoru ![:-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![;)](./images/smilies/msn-wink.gif)
![:-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Cylinder po szlifie problem z tłokiem
Pasowanie pod ten tłok jest o wiele za małe
. Musisz bardzo uważać podczas docierania albo kupić almota i wsadzić. Opcja druga ryzykowna, inny element może być albo większy, albo mniejszy.
Ja próbowałbym jakoś na tym jeździć, ale musisz przez dobre 1k baardzo uważać, możliwe też, że i po docieraniu tłok będzie zmieniał wymiary jak szalony.
Częste (1km, 5km, 5km, 5km z częstymi i krótkotrwałymi otwarciami przepustnicy do przesmarowania zestawu) przerwy w jeździe i może to pożyje, ja tak docierałem nowy chiński gar CX i ani razu nie złapał, ale na pewno u mnie pasowanie luźniejsze. U Ciebie to jest dolna granica zalecana przez fabrykę.
![:(](./images/smilies/sad.gif)
Ja próbowałbym jakoś na tym jeździć, ale musisz przez dobre 1k baardzo uważać, możliwe też, że i po docieraniu tłok będzie zmieniał wymiary jak szalony.
Częste (1km, 5km, 5km, 5km z częstymi i krótkotrwałymi otwarciami przepustnicy do przesmarowania zestawu) przerwy w jeździe i może to pożyje, ja tak docierałem nowy chiński gar CX i ani razu nie złapał, ale na pewno u mnie pasowanie luźniejsze. U Ciebie to jest dolna granica zalecana przez fabrykę.
-
- Posty: 208
- Rejestracja: 2008-06-27, 23:16
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1972r
- Lokalizacja: Starokrzepice
- Kontaktowanie:
Re: Cylinder po szlifie problem z tłokiem
Hmm a może próbować z tłokiem cx na 2 szlif, ma pasowanie 0.1??
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Cylinder po szlifie problem z tłokiem
Jak taki masz
. Pewnie mniej więcej tyle spuchnie
.
![:D](./images/smilies/biggrin.gif)
![:)](./images/smilies/smile.gif)
-
- Posty: 208
- Rejestracja: 2008-06-27, 23:16
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1972r
- Lokalizacja: Starokrzepice
- Kontaktowanie:
Re: Cylinder po szlifie problem z tłokiem
Mam taki tłok
Kosztował mnie całe 13zł a to dla mnie to pechowa liczba
Ale niedługo jadę po wał (może jutro), to zagadam z majstrem bo ma kontakty tu i tam, to może uda się załatwić tłok gorzycki lub poznański.
P.S. Jak by co to da rade samym honowaniem spasować tłok na pasowanie np 0,07??
![:-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![:-/](./images/smilies/icon_curve.gif)
P.S. Jak by co to da rade samym honowaniem spasować tłok na pasowanie np 0,07??
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Cylinder po szlifie problem z tłokiem
Myślę, że tak. Ludziska po zatarciach honowali i dawali tłoki na te samy szlify.P.S. jak by co to da rade samym honowaniem spasować tłok na pasowanie np 0,07??
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Cylinder po szlifie problem z tłokiem
Da radę przehonować na 7 setek i to jest nieglupie wyjście. Generalnie te fabryczne sety CX tłok+cylinder to mają luzy grubo powyżej 7 setek i tylko dlatego sie to nie zaciera. Ale jak ktoś kupi chinola i spróbuje go spasować z luzami z serwisówki to nie ma prawa to działac.
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4117
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Cylinder po szlifie problem z tłokiem
Jak coś mam POZNAŃSKI na 4 szlif ![;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Posty: 208
- Rejestracja: 2008-06-27, 23:16
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1972r
- Lokalizacja: Starokrzepice
- Kontaktowanie:
Re: Cylinder po szlifie problem z tłokiem
Orientowałem się troszkę z tymi tłokami i dowiedziałem się, że na sd nie ma już gorzyckich tłoków
Ale są fso
Postanowiłem zakupić komplet z almota i tu pojawiają się kolejne pytania:
- gdzie mogę takowy zestaw nabyć
- jakie pasowanie powinno być na tym tłoku
- i czy warto to ładować do silnika![:?:](./images/smilies/question.gif)
![:-/](./images/smilies/icon_curve.gif)
![:-/](./images/smilies/icon_curve.gif)
- gdzie mogę takowy zestaw nabyć
![:?:](./images/smilies/question.gif)
- jakie pasowanie powinno być na tym tłoku
![:?:](./images/smilies/question.gif)
- i czy warto to ładować do silnika
![:?:](./images/smilies/question.gif)
- Skinder
- Posty: 2221
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
Re: Cylinder po szlifie problem z tłokiem
http://motoweteran.zam.pl/
Brałem dwa razy od nich almota za chyba 33zł kompletnego z pierścieniami itd. Mają wszystkie szlify, ogółem kontakt ok - polecam. Co do tłoków to ja już bym nie założył almota drugi raz.
Brałem dwa razy od nich almota za chyba 33zł kompletnego z pierścieniami itd. Mają wszystkie szlify, ogółem kontakt ok - polecam. Co do tłoków to ja już bym nie założył almota drugi raz.
- Szczepan
- Posty: 1776
- Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
- Moje maszyny: B3 Promot
- Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
- Kontaktowanie:
Re: Cylinder po szlifie problem z tłokiem
U nas w S01, almot wyglądał jak zapiekanka. Na początku puchł jak cholera później sie uspokoiło ale jak dało się mocniej i dłużej w gaz to spowrotem zaczął łapać. Dużo zależy od szlifu, ale był robiony dosyć luźno.
Link do albumu z fotkami tłoka.
http://imageshack.us/photo/my-images/16/sobota8.jpg/ ( cały czas w prawo)
Link do albumu z fotkami tłoka.
http://imageshack.us/photo/my-images/16/sobota8.jpg/ ( cały czas w prawo)
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.
Dawniej Borewicz.
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Cylinder po szlifie problem z tłokiem
Sporo zależy też od szlifu. Może być spierdolo**. A jak docieralismy ten tłok ^ to już inna para kaloszy...
Ale almot to najlepsza opcja z nowo produkowanych. CX nie ma owalu. Najrozsądniej byłoby:
- kupić zestaw tłok itp.
- wygotować go w oleju.
- dać go do anody (i spasować poprawnie sworzeń z piastami tłoka).
- zrobić pod to szlif.
Inaczej się nie da bez Gorzyca, który kiedyś się w końcu skończy.
Ale almot to najlepsza opcja z nowo produkowanych. CX nie ma owalu. Najrozsądniej byłoby:
- kupić zestaw tłok itp.
- wygotować go w oleju.
- dać go do anody (i spasować poprawnie sworzeń z piastami tłoka).
- zrobić pod to szlif.
Inaczej się nie da bez Gorzyca, który kiedyś się w końcu skończy.
- Daniel22
- Posty: 232
- Rejestracja: 2010-09-21, 17:43
- GG: 6183789
- Moje maszyny: WSK 125/1983
- Lokalizacja: Puławy
- Kontaktowanie:
Re: Cylinder po szlifie problem z tłokiem
Jak jest z tym gotowaniem w oleju? Czytałem, że nie powinno się w to bawić...Savier pisze:Sporo zależy też od szlifu. Może być spierdolo**. A jak docieralismy ten tłok ^ to już inna para kaloszy...
Ale almot to najlepsza opcja z nowo produkowanych. CX nie ma owalu. Najrozsądniej byłoby:
- kupić zestaw tłok itp.
- wygotować go w oleju.
- dać go do anody (i spasować poprawnie sworzeń z piastami tłoka).
- zrobić pod to szlif.
Inaczej się nie da bez Gorzyca, który kiedyś się w końcu skończy.
http://www.junak.riders.pl/tlok.htm
Chociaż faktycznie nowe tłoki nie grzeszą jakością, zaszkodzić chyba nie zaszkodzi.
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Cylinder po szlifie problem z tłokiem
Gotować w oleju to można frytki, a nie almota.
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Cylinder po szlifie problem z tłokiem
Frytki to bym se zjadł. Z "keczapem".
Wujcio mi pisał, że warto byłoby wygotować. A Ty mowisz, że nie, ponieważ... ?
Wujcio mi pisał, że warto byłoby wygotować. A Ty mowisz, że nie, ponieważ... ?
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Cylinder po szlifie problem z tłokiem
Zastanówmy się więc - co daje wygotowanie tłoka? Co powoduje?
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Cylinder po szlifie problem z tłokiem
Z tego co się tam orientuję, to zwiększa swoje wymiary i potem już tak nie puchnie :->
-
- Posty: 208
- Rejestracja: 2008-06-27, 23:16
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1972r
- Lokalizacja: Starokrzepice
- Kontaktowanie:
Re: Cylinder po szlifie problem z tłokiem
już wcale później nie puchnie z tego co mi wiadomoSavier pisze:Z tego co się tam orientuję, to zwiększa swoje wymiary i potem już tak nie puchnie :->
tylko gotować trzeba przez określony czas(z tego co pamiętam kilka godzin) w stałej temperaturze
po tym zabiegu tłok spuchnie na tyle że trzeba go obrobić i można montować
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości