CDI wg volksturm by marian6666
- marian6666
- Posty: 120
- Rejestracja: 2010-02-17, 14:16
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK m06 b1 '69
WSK m06 b3 '74
Dżawa mustang - Lokalizacja: okolice Łukowa/Warszawa
- Kontaktowanie:
CDI wg volksturm by marian6666
Zachęcony postami kolegi Volksturm postanowiłem wykonac zapłon CDI. Wcześniej wydawało mi sie to karkołomnym zadaniem, gdyż przerażało mnie skomplikowanie elektroniki potrzebnej do obsługi ww typu zapłonu. Volksturm podał sposób, który trafił w moje oczekiwania - prosty, tani, łatwy w wykonaniu.
Skoczyłem więc na giełde elektroniczna, kupiłem potrzebne ingrediencje ( kilka diód, transformator, tyrystor, kondensator - razem jakies 20 zł) i zabrałem sie za lutowanie. jako płytka posłużyła jakaś stara płytka z zasilacza komputerowego. pudełko w którym zalałem układ równiez pochodzi z tego samego zasilacza.
Jak widać wyżej transformator idealnie wpasował sie w obudowe, po lewej mamy płytke z elementami elektronicznymi. pudełko wyłożyłem folia zeby żywica, która to wszystko zalałem, nie wypływała przez szpary.
Żywica po rozrobieniu gotowa do zalewania:)
po zalaniu i wyschnieciu wyglada to tak:
kolejnym krokiem było wykonanie czujnika indukcyjnego, czyli zwykłej cewki nawinietej cienkim drutem. ja do tego celu uzyłem cewki z przekaźnika samochodowego, w moim wypadku z VW Golfa 3;p nadaje sie każdy przekaźnik, ale lepiej wybierac te mniej skomplikowane - zwykle sa mniejsze. po rozbebeszeniu przekaźnika, dolutowaniu kabli do tych wychodzących z cewki przyszła pora zeby zalać go żywica epoksydową, ja użyłem kleju Distal, ktory po wyschnieciu jest nie do ruszenia:) No to zalewamy:
troche zbrojenia na dół
warto dać "koszulki" na śrubki, łatwiej poźniej wykręcać je i wkrecac. po drugie przy wierceniu w tym kleju, mozna łatwo doprowadzic do pekniecia i czujnik do wyrzucenia.. mi sie to zdarzyło raz, potem zastosowałem "koszulki":)
zalanie:
przy zalewaniu cewki warto przykrecic ja do podstawy zaplonu, unikniemy wówczas przesuwania sie oraz mamy zapewnione ze wszystko bedzie pasowało:) Po zalaniu zostawiamy do wyschniecia, w moim przypadku w cieplym miejscu schło 12h.
teraz najważniejsze - montaż
miejsce znacznika na magnecie każdy musi dobrać sobie sam, tzn musi on byc w takim mjejscu zeby po przejsci nad czujnikiem nastepował zalon czyli w GMP. mysle ze każdy to ogarnia. u mnie za znacznik posłużył magnes neodymowy z dysku twarego. po wywierceniu w nim otworu przykreciłem go bezposrednio do magneta. przechodzac nad czujnikiem znajduje sie on w odległości ok 0,5mm.
moduł ukryłem w miejscu akumulatora
cewke załonowa pod zbiornikiem
Moto po przelaniu pali od pierwszego kopa, iskra jest mocna, niebieska. Po przejazdzce zauważyłem ze jest jakby bardziej zrywna, ale moze to taki efekt placebo;p filmy z pracy i jazdy bedą później , może wieczorem:D
Skoczyłem więc na giełde elektroniczna, kupiłem potrzebne ingrediencje ( kilka diód, transformator, tyrystor, kondensator - razem jakies 20 zł) i zabrałem sie za lutowanie. jako płytka posłużyła jakaś stara płytka z zasilacza komputerowego. pudełko w którym zalałem układ równiez pochodzi z tego samego zasilacza.
Jak widać wyżej transformator idealnie wpasował sie w obudowe, po lewej mamy płytke z elementami elektronicznymi. pudełko wyłożyłem folia zeby żywica, która to wszystko zalałem, nie wypływała przez szpary.
Żywica po rozrobieniu gotowa do zalewania:)
po zalaniu i wyschnieciu wyglada to tak:
kolejnym krokiem było wykonanie czujnika indukcyjnego, czyli zwykłej cewki nawinietej cienkim drutem. ja do tego celu uzyłem cewki z przekaźnika samochodowego, w moim wypadku z VW Golfa 3;p nadaje sie każdy przekaźnik, ale lepiej wybierac te mniej skomplikowane - zwykle sa mniejsze. po rozbebeszeniu przekaźnika, dolutowaniu kabli do tych wychodzących z cewki przyszła pora zeby zalać go żywica epoksydową, ja użyłem kleju Distal, ktory po wyschnieciu jest nie do ruszenia:) No to zalewamy:
troche zbrojenia na dół
warto dać "koszulki" na śrubki, łatwiej poźniej wykręcać je i wkrecac. po drugie przy wierceniu w tym kleju, mozna łatwo doprowadzic do pekniecia i czujnik do wyrzucenia.. mi sie to zdarzyło raz, potem zastosowałem "koszulki":)
zalanie:
przy zalewaniu cewki warto przykrecic ja do podstawy zaplonu, unikniemy wówczas przesuwania sie oraz mamy zapewnione ze wszystko bedzie pasowało:) Po zalaniu zostawiamy do wyschniecia, w moim przypadku w cieplym miejscu schło 12h.
teraz najważniejsze - montaż
miejsce znacznika na magnecie każdy musi dobrać sobie sam, tzn musi on byc w takim mjejscu zeby po przejsci nad czujnikiem nastepował zalon czyli w GMP. mysle ze każdy to ogarnia. u mnie za znacznik posłużył magnes neodymowy z dysku twarego. po wywierceniu w nim otworu przykreciłem go bezposrednio do magneta. przechodzac nad czujnikiem znajduje sie on w odległości ok 0,5mm.
moduł ukryłem w miejscu akumulatora
cewke załonowa pod zbiornikiem
Moto po przelaniu pali od pierwszego kopa, iskra jest mocna, niebieska. Po przejazdzce zauważyłem ze jest jakby bardziej zrywna, ale moze to taki efekt placebo;p filmy z pracy i jazdy bedą później , może wieczorem:D
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Tam skąd jestem najpiekniejszy las,dziewczyny w sukienkach najładniejsze! .
Re: CDI wg volksturm by marian6666
2x to samo ci się wrzuciło w zasadzie No fajnie ,że ktoś samemu coś robi a nie tylko gotowy zestaw.Jak widać jak ktoś posiada odpowiednie umiejętności to można to zrobić tanio.Ciekawe jak na dłuższą metę będzie się sprawować.
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: CDI wg volksturm by marian6666
ale czy aby ten prąd z jednej cewki świetlnej nie był za mały? na schemacie jest 6-100V
Re: CDI wg volksturm by marian6666
Jestem pod wrażeniem. Domowe CDI;) Zapewne całkowity koszt nie więcej jak 50zł i ok 5-8h całkowitej oroboty. Szacun
- Muciek
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowa
- Kontaktowanie:
Re: CDI wg volksturm by marian6666
Transformator powiela napięcie z cewki świetlnej.
- @ndi.pl
- Posty: 121
- Rejestracja: 2008-08-25, 15:58
- Moje maszyny: Nieobecny
Re: CDI wg volksturm by marian6666
No elegancko
Teraz moje pytania: czy jest ładowanie i światła ??? Jeśli tak to jakie ???
Teraz moje pytania: czy jest ładowanie i światła ??? Jeśli tak to jakie ???
Początkujący motórzysta ....
- Muciek
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowa
- Kontaktowanie:
Re: CDI wg volksturm by marian6666
Wywalamy cewkę zapłonową oryginalna zamiast niej dajemy od świateł i śmigasz, ze światłami i ładowaniem. Od siebie dodam im mamy dłuższe ramie na którym wysunięty jest ten "magnesik który pełni rolę wyzwalacza tym dokładniej można ustawić kąt zapłonu. Sprawdź czy jak włożysz wszystkie cewki do magneta i podłączysz je to silnik odpala i pracuje normalnie
- marian6666
- Posty: 120
- Rejestracja: 2010-02-17, 14:16
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK m06 b1 '69
WSK m06 b3 '74
Dżawa mustang - Lokalizacja: okolice Łukowa/Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: CDI wg volksturm by marian6666
Dalem zamiar wlozyc reszte cewek, lecz najpierw chcialbym przejezdzic troche kilometrow tak jak jest teraz, zeby sprawdzic jak zapłon bedzie sie sprawował:)
Może od jutra rusze z cewkami świateł i ładowania
Myślałem i wymyśliłem ze mam przecież cewki z zapłonu 31-05, w których cewka ładowania nawinięta jest na cewkach oświetlenia.założylem je i tym sposobem mam światła i ładowanie realizowane z 2 cewek;-)teraz jest tak jak w oryginale tylko z cdi:-)
Może od jutra rusze z cewkami świateł i ładowania
Myślałem i wymyśliłem ze mam przecież cewki z zapłonu 31-05, w których cewka ładowania nawinięta jest na cewkach oświetlenia.założylem je i tym sposobem mam światła i ładowanie realizowane z 2 cewek;-)teraz jest tak jak w oryginale tylko z cdi:-)
Tam skąd jestem najpiekniejszy las,dziewczyny w sukienkach najładniejsze! .
-
- Posty: 140
- Rejestracja: 2008-07-21, 19:48
- Lokalizacja: Żyraków
- Kontaktowanie:
Re: CDI wg volksturm by marian6666
Mogę prosić o jakąś charakterystykę transformatora ? ( wymiary rdzenia moc i napięcia albo z jakiego sprzętu pochodzi)
Dzięki za opere z automatycznym słownikiem
- marian6666
- Posty: 120
- Rejestracja: 2010-02-17, 14:16
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK m06 b1 '69
WSK m06 b3 '74
Dżawa mustang - Lokalizacja: okolice Łukowa/Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: CDI wg volksturm by marian6666
http://allegro.pl/lispol-transformator- ... 91093.html
tan który kupiłem wyglądał identycznie jak ten, tylko w firmie INDEL, w ktorej go kupiłem mieli akurat 6VA i taki wzialem. reszta parametrów bez zmian
tan który kupiłem wyglądał identycznie jak ten, tylko w firmie INDEL, w ktorej go kupiłem mieli akurat 6VA i taki wzialem. reszta parametrów bez zmian
Tam skąd jestem najpiekniejszy las,dziewczyny w sukienkach najładniejsze! .
-
- Posty: 140
- Rejestracja: 2008-07-21, 19:48
- Lokalizacja: Żyraków
- Kontaktowanie:
Re: CDI wg volksturm by marian6666
Dzięki za odpowiedz. Mam zamiar coś takiego zrobić w ogarze 205 a wsk 175 też dostanie jakiś dobry bezbateryjny zapłon.
Dzięki za opere z automatycznym słownikiem
- marian6666
- Posty: 120
- Rejestracja: 2010-02-17, 14:16
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK m06 b1 '69
WSK m06 b3 '74
Dżawa mustang - Lokalizacja: okolice Łukowa/Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: CDI wg volksturm by marian6666
Pękło 3tys km na tym wynalazku:) Jak narazie wszystko OK, choroby wieku dziecięcego wyelimonowane ( poprawiłem połaczenia lutowane) i oby tak dalej.
Tam skąd jestem najpiekniejszy las,dziewczyny w sukienkach najładniejsze! .
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości