75' WSK M06B3
- JaJo
- Posty: 22
- Rejestracja: 2012-08-02, 21:55
- GG: 9985586
- Moje maszyny: WSK M06B3 75r. (Garbuska)
- Lokalizacja: Radom
- Kontaktowanie:
75' WSK M06B3
Witam.
Znalazłem w szopie u pewnego dzadunia wskę. Stała 18 lat w brudzie i trocinach, no ale podobno tylko przednia zębatka przeniesienia napędu do wymiany. Podobno był to 1 właściciel, patrząc na nią to nieźle musiała dostać od niego w kość. No ale dobra... grunt że kompletna. Dałem mu 270 zł, i zabrałem grata. Przywiozłem ją do domku i postanowiłem jednak nie wierzyć dziaduniowi na słowo lecz sprawdzić dokładnie silnik, przy okazji się czegoś nauczę (nigdy w życiu nie rozbierałem silnika). Jako laik w tych sprawach po otworzeniu silnika mogłem stwierdzić że ktoś go topornie młotkiem składam, cały poobijany. łańcuszek sprzęgła rozciągnięty jakb mu ktos zalozyl killka ogniw więcej, tulejki wytarte na amen, żadna nie byla cała. łożyska rozklekotane jak składak mojego dziadka, uszczelki szkoda gadać, w tłoku nie było zamka, myślałem że skoro zębatka się zwaliła to i wałek zdawczy też, ale odziwo był calutki nie ruszony. Wziąłem się za robote. Benzyną nie szło tego doczyścić. Dopiero gdy kupiłem specyfik NERTA TRUCK CLEANER, to jakoś to prawie się doczyściło. Kupilem simmeringi, łożyska SKF, nowy tłok, reszte uszczelek, platynki, łańcuszek sprzęgła z nową zębatką do niego (tą małą), rozebrałem sprzęgło używając butelki po tymbarku, kawałka twardego drutu coś ala łom, sklejone było jak nieszczęscie udało mi się te płytki sprzęgła oddzielic i wszystko wrzuciłem na kąpiel w bęzynie . Jak już pisałem wałek zdawczy był cały jak nowy więc kupiłem sobie samą zębatke, niestety w sklepie nie mieli 15-ząbkowej tylko 13 - no nic będzie wolniejszy ale mocniejszy . potem i tak kupie 15. Potem wszystko złożyłem do kupy i chciałem założyć gaźnik i odpalać a tu nagle nie wiem jak i kiedy ale gaźnik pokruszył się jak modelina, no zakląłem brzydko. Szukam teraz gaźnika najlepiej oryginalnego używanego, bo niestety mam tylko 16 lat i jestem budżetowo uzależniony od taty który raczej negatywnie jest nastawiony do tej wski . Myślę nad tym czy zrobić ją na coś takiego http://rodents.pl/index.php?option=com_ ... 72&lang=pl (zdj nr 11) bo to ładne i klasyczne w stylu cafe racer. Tylko zamiast tej zaślepki z przodu to lampa od simka albo MZ . A i zastanawiam się jak pyknąć obrotomierz to do niej - taki od MZ albo jakikolwiek zeby dzialal . Co o tym sądzicie?
Znalazłem w szopie u pewnego dzadunia wskę. Stała 18 lat w brudzie i trocinach, no ale podobno tylko przednia zębatka przeniesienia napędu do wymiany. Podobno był to 1 właściciel, patrząc na nią to nieźle musiała dostać od niego w kość. No ale dobra... grunt że kompletna. Dałem mu 270 zł, i zabrałem grata. Przywiozłem ją do domku i postanowiłem jednak nie wierzyć dziaduniowi na słowo lecz sprawdzić dokładnie silnik, przy okazji się czegoś nauczę (nigdy w życiu nie rozbierałem silnika). Jako laik w tych sprawach po otworzeniu silnika mogłem stwierdzić że ktoś go topornie młotkiem składam, cały poobijany. łańcuszek sprzęgła rozciągnięty jakb mu ktos zalozyl killka ogniw więcej, tulejki wytarte na amen, żadna nie byla cała. łożyska rozklekotane jak składak mojego dziadka, uszczelki szkoda gadać, w tłoku nie było zamka, myślałem że skoro zębatka się zwaliła to i wałek zdawczy też, ale odziwo był calutki nie ruszony. Wziąłem się za robote. Benzyną nie szło tego doczyścić. Dopiero gdy kupiłem specyfik NERTA TRUCK CLEANER, to jakoś to prawie się doczyściło. Kupilem simmeringi, łożyska SKF, nowy tłok, reszte uszczelek, platynki, łańcuszek sprzęgła z nową zębatką do niego (tą małą), rozebrałem sprzęgło używając butelki po tymbarku, kawałka twardego drutu coś ala łom, sklejone było jak nieszczęscie udało mi się te płytki sprzęgła oddzielic i wszystko wrzuciłem na kąpiel w bęzynie . Jak już pisałem wałek zdawczy był cały jak nowy więc kupiłem sobie samą zębatke, niestety w sklepie nie mieli 15-ząbkowej tylko 13 - no nic będzie wolniejszy ale mocniejszy . potem i tak kupie 15. Potem wszystko złożyłem do kupy i chciałem założyć gaźnik i odpalać a tu nagle nie wiem jak i kiedy ale gaźnik pokruszył się jak modelina, no zakląłem brzydko. Szukam teraz gaźnika najlepiej oryginalnego używanego, bo niestety mam tylko 16 lat i jestem budżetowo uzależniony od taty który raczej negatywnie jest nastawiony do tej wski . Myślę nad tym czy zrobić ją na coś takiego http://rodents.pl/index.php?option=com_ ... 72&lang=pl (zdj nr 11) bo to ładne i klasyczne w stylu cafe racer. Tylko zamiast tej zaślepki z przodu to lampa od simka albo MZ . A i zastanawiam się jak pyknąć obrotomierz to do niej - taki od MZ albo jakikolwiek zeby dzialal . Co o tym sądzicie?
Ostatnio zmieniony 2012-09-01, 14:14 przez JaJo, łącznie zmieniany 1 raz.
- zmyngut
- Posty: 686
- Rejestracja: 2011-07-01, 10:20
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 125
- Lokalizacja: Poniatowa
- Kontaktowanie:
Re: 75' WSK M06B3
Ładna jest- trochę zasyfiała ale jest. Z przerabianiem to zawsze zdążysz- najpierw proponuję doprowadzić moto do ładu jak fabryka przykazała. Zębatka zdawcza w wsk125 ma 13 zębów a nie 15- moim zdaniem jazda będzie żadna na 15. Generalnie umyć wszystko- chromy przepolerować- pewnie coś będzie do poprawy i jeździć. Papier jest? pozdro
- JaJo
- Posty: 22
- Rejestracja: 2012-08-02, 21:55
- GG: 9985586
- Moje maszyny: WSK M06B3 75r. (Garbuska)
- Lokalizacja: Radom
- Kontaktowanie:
Re: 75' WSK M06B3
Jak myślicie czy ten gaźnik tak ze starości czy co? - z baku wali czymś rozpuszczalnikopodobnym
- JaJo
- Posty: 22
- Rejestracja: 2012-08-02, 21:55
- GG: 9985586
- Moje maszyny: WSK M06B3 75r. (Garbuska)
- Lokalizacja: Radom
- Kontaktowanie:
Re: 75' WSK M06B3
papieru nie ma . A co do zębatki to ta zniszczona co ją wyjmowałem miała 15 ząbków . Prawdopodobnie sie zniszczyla od niesamowicie napiętego łańcuchazmyngut pisze:Ładna jest- trochę zasyfiała ale jest. Z przerabianiem to zawsze zdążysz- najpierw proponuję doprowadzić moto do ładu jak fabryka przykazała. Zębatka zdawcza w wsk125 ma 13 zębów a nie 15- moim zdaniem jazda będzie żadna na 15. Generalnie umyć wszystko- chromy przepolerować- pewnie coś będzie do poprawy i jeździć. Papier jest? pozdro
Re: 75' WSK M06B3
Nie baw się w obrotomierze. W te całe racery tez nie, jeśli jesteś uzależniony od taty który nie jest przyjaźnie nastawiony to sobie odpuść bo nie wyniesie cię to 500 zł... Ma to papier? Kołuj papier i rób na oryginał, jest cała kompletna, szkoda sztuki
- JaJo
- Posty: 22
- Rejestracja: 2012-08-02, 21:55
- GG: 9985586
- Moje maszyny: WSK M06B3 75r. (Garbuska)
- Lokalizacja: Radom
- Kontaktowanie:
Re: 75' WSK M06B3
No tak tylko że całą trzeba odmalować i rozebrać na części pierwsze, wyklepać to i owo . Boje się troche zabrac bo nie mam obyca . A taki cafe racer to mało skomplikowany nie jest duzo do malowania, fajny wygląd, no i nie trzeba dac tyle za lakierowanie , sam bym mogl bo mam to co trzeba do malowania, ale nastraszyl mnie ktos ze zeby przygotowac takie cacko do malowania to trzeba naprawde sie narobic i miec w tym doswiadczenie , a do takiego racera to mam juz kogos kto zrobi mi takie siedzenie z zadupkiem ). Ale wlasnie mnie gryzie to - oryginał czy cafe racerKubek pisze:Nie baw się w obrotomierze. W te całe racery tez nie, jeśli jesteś uzależniony od taty który nie jest przyjaźnie nastawiony to sobie odpuść bo nie wyniesie cię to 500 zł... Ma to papier? Kołuj papier i rób na oryginał, jest cała kompletna, szkoda sztuki
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 2012-07-30, 22:39
- GG: 44308602
- Moje maszyny: Wsk b3
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: 75' WSK M06B3
Tylko ORYGINAŁ ! Żadne przeróbki,bo później będziesz żałował
Gdy umrę, pochowajcie mnie twarzą w dół, żeby cały świat mógł mnie pocałować w dupę .
- JaJo
- Posty: 22
- Rejestracja: 2012-08-02, 21:55
- GG: 9985586
- Moje maszyny: WSK M06B3 75r. (Garbuska)
- Lokalizacja: Radom
- Kontaktowanie:
Re: 75' WSK M06B3
no wiem chociaz ale z drugiej strony projekt jest taki ze, jak chce znowu oryginał to zdejmuje zadupek, dokręcam błotniki, starą kierownice, siedzenie i włala , nie mam zamiaru robić baku na srebrno czy coś ale w jak oryginał na czarno ze szparuneczkami . czyli tak jakby ta wsk miała swoje alter egoDawid17 pisze:Tylko ORYGINAŁ ! Żadne przeróbki,bo później będziesz żałował
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 2012-07-30, 22:39
- GG: 44308602
- Moje maszyny: Wsk b3
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: 75' WSK M06B3
Tak,ale sam napisałeś,że jesteś uzależniony finansowo od ojca.
Moim zdaniem bawienie się w "zadupki",inne błotniki,kierownicę itp. to też nie jest koszt 20zł,więc lepiej przeznaczyć tą kasę na lakierowanie,ewentualnie dokupienie części,lub coś innego.
Moim zdaniem bawienie się w "zadupki",inne błotniki,kierownicę itp. to też nie jest koszt 20zł,więc lepiej przeznaczyć tą kasę na lakierowanie,ewentualnie dokupienie części,lub coś innego.
Gdy umrę, pochowajcie mnie twarzą w dół, żeby cały świat mógł mnie pocałować w dupę .
- tony
- Posty: 350
- Rejestracja: 2009-05-25, 17:46
- GG: 1927416
- Moje maszyny: WSK M06B3 83r.M06B3 "Lelek"76r.JAWATS350 87r.MZ ETZ 150
- Lokalizacja: Sobków
- Kontaktowanie:
Re: 75' WSK M06B3
Rób na oryginał!Dużo nauczysz się przy niej a zawsze możesz mieć drugie moto(jak będziesz miał kasę) i drugie zrobisz "pod siebie" a po za tym szkoda niszczyć takiej fajnej garbi
Moje byłe moto -> viewtopic.php?f=72&t=8095 <-
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: 75' WSK M06B3
Piękny, bardzo dobrze zachowany oryginał, a Ty to chcesz przerabiać.
- piotrBe
- Posty: 492
- Rejestracja: 2012-06-26, 23:01
- GG: 0
- Moje maszyny: ~
`77 B3 Red Garbi
`75 Komar 2350-2
`75 M21W2 059 - Lokalizacja: Radom
- Kontaktowanie:
Re: 75' WSK M06B3
Siema!
Wiem, wiem jesteś młody i ma się różnie pomysły których często później z wiekiem nie akceptuje i samemu wytyka "czemu tak postąpiłem, ale byłem głupi".
Posiadasz piękną kompletną bazę pomimo braku papierów, ale zawsze można iść w żółte blachy na upartego. Pamiętaj że Wiesława jeść nie woła, jeśli masz ją gdzie przechowywać to ją trzymaj i sumiennie zbieraj kase, jeśli Ci zależy by ją zrobić! a na pewno się odwdzięczy z czasem! Nie odnowisz jej w tym roku to za rok lub dwa ale zrób to tak jak z fabryki wyjechała.
Na chwile obecną dopieść silnik i go odpal. Jak sam to osiągniesz to reszte pociągniesz z przyjemnością. Ale pamietaj, ktoś z forum pisał będziesz przy tym moto będziesz k***wić 24/7, ale jak odpali i ruszy z Tobą przed siebieeeeee .... pyr pyr pyr zapinasz 1 bieg i brrrrrrrr
Na cafe racer jak dla mnie to możesz sobie przerabiać sprzęt który nie jest kompletny w 75%, albo ma już ciętą ramę.
Zresztą postąpisz jak uważasz.
PS: sory za polot. Piątkowy browarek
Właśnie!! Garbate są najpiękniejsze. Zobacz moją (podpis) i poszperaj po forum za innymi!Savier pisze:Piękny, bardzo dobrze zachowany oryginał, a Ty to chcesz przerabiać.
Wiem, wiem jesteś młody i ma się różnie pomysły których często później z wiekiem nie akceptuje i samemu wytyka "czemu tak postąpiłem, ale byłem głupi".
Posiadasz piękną kompletną bazę pomimo braku papierów, ale zawsze można iść w żółte blachy na upartego. Pamiętaj że Wiesława jeść nie woła, jeśli masz ją gdzie przechowywać to ją trzymaj i sumiennie zbieraj kase, jeśli Ci zależy by ją zrobić! a na pewno się odwdzięczy z czasem! Nie odnowisz jej w tym roku to za rok lub dwa ale zrób to tak jak z fabryki wyjechała.
Na chwile obecną dopieść silnik i go odpal. Jak sam to osiągniesz to reszte pociągniesz z przyjemnością. Ale pamietaj, ktoś z forum pisał będziesz przy tym moto będziesz k***wić 24/7, ale jak odpali i ruszy z Tobą przed siebieeeeee .... pyr pyr pyr zapinasz 1 bieg i brrrrrrrr
Na cafe racer jak dla mnie to możesz sobie przerabiać sprzęt który nie jest kompletny w 75%, albo ma już ciętą ramę.
Zresztą postąpisz jak uważasz.
PS: sory za polot. Piątkowy browarek
- Szczepan
- Posty: 1777
- Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
- Moje maszyny: B3 Promot
- Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
- Kontaktowanie:
Re: 75' WSK M06B3
Na zębatce zdawczej 15z będzie słabszy ale szybszy Efekt to może ledwo przyśpieszać. Nisko budżetowe projekty w przypadku przeróbek motocykli, a szczególnie wuesek wychodzą przeważnie w stylu WT
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.
Dawniej Borewicz.
- Tomekk
- Posty: 367
- Rejestracja: 2011-12-19, 16:19
- GG: 8565479
- Moje maszyny: WSK 125 M06B3 1979
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontaktowanie:
Re: 75' WSK M06B3
Jako następny użytkownik odradzam Ci kolego przerabiania WSKi, zrób ją oryginał, naucz się mechaniki przy niej i potem jak ojciec zobaczy że piękną z nią sztukę oryginalną zrobiłeś to będzie musiał przychylniej spojrzeć
- JaJo
- Posty: 22
- Rejestracja: 2012-08-02, 21:55
- GG: 9985586
- Moje maszyny: WSK M06B3 75r. (Garbuska)
- Lokalizacja: Radom
- Kontaktowanie:
Re: 75' WSK M06B3
Nie jest pięknie zachowany - jest w stanie oplakanym ale ma potencjal:D:D:D. OStatnio ssobie palca rozwaliłem o tylny amortyzator bo na chromach są wielkie ostre bąble i odpryski . Myslę nad wstawieniem takich od MZ (Co myślicie?). A przedni widelec jakoś z jednej strony po wyczyszczeniu ładnie wychromowany a z drugiej matowy (chodzi o dolną część) Czemu tak? Dziko to wygląda...Savier pisze:Piękny, bardzo dobrze zachowany oryginał, a Ty to chcesz przerabiać.
PS. ROBIE NA ORYGINAŁA
- Skinder
- Posty: 2221
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
Re: 75' WSK M06B3
Jak nie masz kasy to zapomnij. Na taką przeróbkę szykuj przynajmniej 1.5k. Błażejkowi chodziło raczej o to, że nie ma każdej części od innego modelu/rocznika.
- JaJo
- Posty: 22
- Rejestracja: 2012-08-02, 21:55
- GG: 9985586
- Moje maszyny: WSK M06B3 75r. (Garbuska)
- Lokalizacja: Radom
- Kontaktowanie:
Re: 75' WSK M06B3
no to fajnie bo jak zdjąłem starą rozwaloną zębatke to była 15tka :D:DBorewicz pisze:Na zębatce zdawczej 15z będzie słabszy ale szybszy Efekt to może ledwo przyśpieszać. Nisko budżetowe projekty w przypadku przeróbek motocykli, a szczególnie wuesek wychodzą przeważnie w stylu WT
Re: 75' WSK M06B3
Zgadza się WSK to nie simek że robisz takiego swapa i lata ponad 100 WT i tyleBorewicz pisze:Na zębatce zdawczej 15z będzie słabszy ale szybszy Efekt to może ledwo przyśpieszać. Nisko budżetowe projekty w przypadku przeróbek motocykli, a szczególnie wuesek wychodzą przeważnie w stylu WT
- JaJo
- Posty: 22
- Rejestracja: 2012-08-02, 21:55
- GG: 9985586
- Moje maszyny: WSK M06B3 75r. (Garbuska)
- Lokalizacja: Radom
- Kontaktowanie:
Re: 75' WSK M06B3
Co to WT?Kubek pisze:Zgadza się WSK to nie simek że robisz takiego swapa i lata ponad 100 WT i tyleBorewicz pisze:Na zębatce zdawczej 15z będzie słabszy ale szybszy Efekt to może ledwo przyśpieszać. Nisko budżetowe projekty w przypadku przeróbek motocykli, a szczególnie wuesek wychodzą przeważnie w stylu WT
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 2011-09-24, 13:44
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 B3
- Lokalizacja: Myszyniec
- Kontaktowanie:
Re: 75' WSK M06B3
Chyba chodzi o wiejski "tjuning"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości