bayu, j sie dalej deklaruję. ALe Wg mnie nie taka prosta spr. Kazdy korbowod nawet jesli bedzie wazył podobnie (Sałek np w silnikach jednocylindrowch dopuszcza odchył ok 5g), to rozkład mas na korbie bedzie inny. Moment siła*ramie, korba calosciowo moze miec taka sama wage, ale ramie bedzie cięzsze i wywazenie sie zmienia .
Tak mysle jak to ominąć , to jesli by znac wartośc procentowa wywazenia oryginalnej korby , to mozna by wlozyc ciezszy korbowod, i poprostu go wywazyc pod ta sama wartośc procentową (poprzez zbieranie naddatku materiału na korbie).Jesli procentowo sie zgodzi , to jest ok..
Inna spr jest taka, ze poiwedzmy wal oryginalnie wywazali na 60%, kto powiedizal ze na 65 nie będzie lepiej (a juz napewno wywazyc by sie przydalo inaczej jak ktos podniesie obroty uzytkowe czyt, stuninguje silnik). Wiec to delikatna spr,
Sałekto rozwalil niby ten problem tak, ze pisal żeby montowac wal w silnik sprawdzic kulture pracy i w razie czego wyjac i wywazyc ponownie, metoda prob i bledów.....niezla grzebanina.
CHyba ze masz mozliwosc wywazenie dynamicznego, wprawiasz wal korbowy w ruch na maszynie sprawdzasz bicia podczas pracy i załatwione..
No ale to tylko moje dywagacje , kolega ma napewno własne sposoby