JueS: Sokół 600
Regulamin forum
Zakaz tworzenia nowych wątków.
Zakaz tworzenia nowych wątków.
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1960
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: JueS: Sokół 600
Również czekam na foty. Jak się ma wyścigówka ? Coś działasz w przyszłym roku wyścigi weteranów. Na twoim wywalczone były tytuły mistrza i wicemistrza polski więc do czegoś Cię to zobowiązuje
- JueS
- Posty: 266
- Rejestracja: 2009-07-14, 13:44
- GG: 0
- Moje maszyny: kolekcja 100+ motocykli =)
- Lokalizacja: Puszczykowo
- Kontaktowanie:
Re: JueS: Sokół 600
Dzięki wyścigówka ma się dobrze Co do wyścigów to poczyniłem pewne przygotowania taki oto SKM ostatnio doszedł, jest jeżdżący, sprawny do małych poprawek. Jakoś pod koniec sezonu 2012 był dzień otwarty na torze Poznań dla weteranów, niestety nie mogłem być ale mam nadzieję, że w przyszłym sezonie mnie tam nie zabraknie. Generalnie bardzo chętnie się umówię i możemy jechać razem na jakieś wyścigi
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kupię do kolekcji: polskie motocykle sportowe, motocykle sprzed 1945 slaaneshad@o2.pl
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1960
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: JueS: Sokół 600
Znam tego SKMa Jaki nr ramy ?
- JueS
- Posty: 266
- Rejestracja: 2009-07-14, 13:44
- GG: 0
- Moje maszyny: kolekcja 100+ motocykli =)
- Lokalizacja: Puszczykowo
- Kontaktowanie:
Re: JueS: Sokół 600
8, tutaj wkleiłem jeszcze jedno zdjęcie:
viewtopic.php?f=75&t=5434
viewtopic.php?f=75&t=5434
Kupię do kolekcji: polskie motocykle sportowe, motocykle sprzed 1945 slaaneshad@o2.pl
- JueS
- Posty: 266
- Rejestracja: 2009-07-14, 13:44
- GG: 0
- Moje maszyny: kolekcja 100+ motocykli =)
- Lokalizacja: Puszczykowo
- Kontaktowanie:
Re: JueS: Sokół 600
Wiele miesięcy minęło i w końcu odebrałem zrobione (ponownie) kartery i rozrząd... ale od początku.
W ostatnim updacie z listopada z tego wszystkiego co zostało tam opisane to mogę być zadowolony jedynie ze szkiełkowania... ee wróć!! Nawet przy szkiełkowaniu zniszczyli nowe łożyska wału... po prostu zapomnieli je wyjąć. Najważniejsze czyli gniazda osi rozrządu zosatały na nowy odtworzone ale zezowato kapa się klinowała, nie można było domknąć przez nieprawidłowy rozstaw gniazd po stronie kapy rozrządu. Szkoda czasu -pół roku, szkoda kasy i szkoda gadać. Podsumowując przygodę z zakładem: ECONTROL ul. Romana Maya 82 nie polecam.
Potem te same kartery trafiły do lepszego zakładu i w ten weekend je odebrałem: w międzyczasie wał poszedł do sprawdzenia, wszystko grało jedynie trzeba było przeczyścić kanały smarujące
i tak w ten weekend wał znalazł się w karterach na tym zdjęciu nareszcie ośki rozrządu są prawidłowo osadzone z takich ciekawostek to okazało się, że koła rozrządu są trochę za duże i trzeba było delikatnie przeszlifować zęby. Teraz dopiero koła ładnie się kręcą: tak teraz wygląda od góry: od strony sprzęgła zostało na nowo zrobione mocowanie dla uszczelniacza wału: i na deser kapa od tej samej strony enjoy
W ostatnim updacie z listopada z tego wszystkiego co zostało tam opisane to mogę być zadowolony jedynie ze szkiełkowania... ee wróć!! Nawet przy szkiełkowaniu zniszczyli nowe łożyska wału... po prostu zapomnieli je wyjąć. Najważniejsze czyli gniazda osi rozrządu zosatały na nowy odtworzone ale zezowato kapa się klinowała, nie można było domknąć przez nieprawidłowy rozstaw gniazd po stronie kapy rozrządu. Szkoda czasu -pół roku, szkoda kasy i szkoda gadać. Podsumowując przygodę z zakładem: ECONTROL ul. Romana Maya 82 nie polecam.
Potem te same kartery trafiły do lepszego zakładu i w ten weekend je odebrałem: w międzyczasie wał poszedł do sprawdzenia, wszystko grało jedynie trzeba było przeczyścić kanały smarujące
i tak w ten weekend wał znalazł się w karterach na tym zdjęciu nareszcie ośki rozrządu są prawidłowo osadzone z takich ciekawostek to okazało się, że koła rozrządu są trochę za duże i trzeba było delikatnie przeszlifować zęby. Teraz dopiero koła ładnie się kręcą: tak teraz wygląda od góry: od strony sprzęgła zostało na nowo zrobione mocowanie dla uszczelniacza wału: i na deser kapa od tej samej strony enjoy
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kupię do kolekcji: polskie motocykle sportowe, motocykle sprzed 1945 slaaneshad@o2.pl
-
- Posty: 89
- Rejestracja: 2012-03-22, 20:17
- GG: 26011290
- Moje maszyny: Wsk M06B3 '83
Romet Ogar 205 - Lokalizacja: Siecie
- Kontaktowanie:
Re: JueS: Sokół 600
W końcu up W temacie Sokoła Pięknie się ten silnik już prezentuje Nic więcej jak tylko życzyć powodzenia w dalszych pracach
"WSK, świetlisty duch PRL'owskich dróg, boskie tchnienie Świdnickiej techniki.."
- Buzek
- Posty: 82
- Rejestracja: 2012-10-06, 20:30
- GG: 0
- Moje maszyny: Junak M10
- Lokalizacja: Brzozów
- Kontaktowanie:
Re: JueS: Sokół 600
Robota git , jak wygląda dostępność części silnikowych sokoła ? Jest jakiś duży problem z dostępnością np. nowych kół zębatych ? jakie części najtrudniej dostać ?
Czekam na kolejny up w temacie , mam nadzieje że nie będę musiał czekać tak długo jak tym razem
Czekam na kolejny up w temacie , mam nadzieje że nie będę musiał czekać tak długo jak tym razem
- chomik
- Posty: 343
- Rejestracja: 2011-12-13, 18:16
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B3 '82r.
Romet 750 - Lokalizacja: Solniki Wielkie
- Kontaktowanie:
Re: JueS: Sokół 600
Buzek pisze:nowych kół zębatych
Toć to nieosiągalne jest.
Robota profi! Takie remonty aż się chce oglądać-wiadomo, że minie wiele, wiele kilometrów nim znów będzie konieczny remont czy wymiana jakiejś części
- Buzek
- Posty: 82
- Rejestracja: 2012-10-06, 20:30
- GG: 0
- Moje maszyny: Junak M10
- Lokalizacja: Brzozów
- Kontaktowanie:
Re: JueS: Sokół 600
Źle to zinterpretowałem , chodziło mi raczej o repliki kół zębatych .chomik pisze:Buzek pisze:nowych kół zębatych
Toć to nieosiągalne jest.
Robota profi! Takie remonty aż się chce oglądać-wiadomo, że minie wiele, wiele kilometrów nim znów będzie konieczny remont czy wymiana jakiejś części
- JueS
- Posty: 266
- Rejestracja: 2009-07-14, 13:44
- GG: 0
- Moje maszyny: kolekcja 100+ motocykli =)
- Lokalizacja: Puszczykowo
- Kontaktowanie:
Re: JueS: Sokół 600
Z częściami zamiennymi różnie bywa, generalnie nie ma rzeczy niemożliwych. Czasem jak ktoś coś dla siebie dorabia to zrobi kilka nadliczbowych elementów i można wtedy coś takiego trafić na allegro albo po znajomościach odkupić.
Dziś odebrałem śrubki silnikowe z ocynku. Efekt: Ktoś się domyśla jaki to ma związek z Sokołem?
Dziś odebrałem śrubki silnikowe z ocynku. Efekt: Ktoś się domyśla jaki to ma związek z Sokołem?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kupię do kolekcji: polskie motocykle sportowe, motocykle sprzed 1945 slaaneshad@o2.pl
- KoSzU
- Posty: 666
- Rejestracja: 2008-03-22, 20:24
- GG: 8813802
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Re: JueS: Sokół 600
Tarcze sprzęgła?
Co Boskie Bogu, resztę temu co Kocham! Wueska!
http://imageshack.us/g/11/dsc04225hc.jpg/
http://imageshack.us/g/11/dsc04225hc.jpg/
- krzysiek200
- Posty: 880
- Rejestracja: 2012-12-02, 22:26
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2 DUDEK '75
WSK M21W2 KOBUZ '77 - Lokalizacja: Łowicz/Nieborów
- Kontaktowanie:
Re: JueS: Sokół 600
Widać na zdjęciu że korek jest "upychany" w tarcze
- JueS
- Posty: 266
- Rejestracja: 2009-07-14, 13:44
- GG: 0
- Moje maszyny: kolekcja 100+ motocykli =)
- Lokalizacja: Puszczykowo
- Kontaktowanie:
Re: JueS: Sokół 600
zgadza się, regenerujemy tarcze według tutorialu od Andrzeja z forum sokolarzy:
http://www.nsu.riders.pl/index.php?opti ... 75&lang=pl
http://www.nsu.riders.pl/index.php?opti ... 75&lang=pl
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kupię do kolekcji: polskie motocykle sportowe, motocykle sprzed 1945 slaaneshad@o2.pl
- piter_dzn
- Posty: 449
- Rejestracja: 2012-02-20, 22:05
- GG: 9801466
- Moje maszyny: Wsk M06B3 (3szt)
WSK M21W2 Kobuz
Romet x2
Simson sr50 - Lokalizacja: Działoszyn
- Kontaktowanie:
Re: JueS: Sokół 600
Pewnie ilośc wina wypitego przy renowacjiJueS pisze:Ktoś się domyśla jaki to ma związek z Sokołem?
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1960
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: JueS: Sokół 600
Fajny artykuł, na szczęście do wsk jest części pod dostatkiem
- krzysiek200
- Posty: 880
- Rejestracja: 2012-12-02, 22:26
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2 DUDEK '75
WSK M21W2 KOBUZ '77 - Lokalizacja: Łowicz/Nieborów
- Kontaktowanie:
Re: JueS: Sokół 600
podobny patent jest do jawki tylko że zamiast korka ktoś użył miękkiego drewna
-
- Posty: 152
- Rejestracja: 2009-10-25, 14:40
- GG: 0
- Lokalizacja: Leżajsk
- Kontaktowanie:
Re: JueS: Sokół 600
Z moich doswiadczeń przy wycinaniu wkładek korkowych do S600 mogę doradzić.
1. korek z butelek nie jest najlepszy- tylko bardzo drogie wina posiadaja korki z niemielonego korka
2. Polecam w Auchan zakupic korek do butli na wino/ mnie udało sie kupić naturalny korek taki jaki pozyskuje sie z dębu korkowego.
3. Korek tniemy w plastry i nastepnie gotujemy ok 30 min
4. Do wiertarki stołowej zakładamy wycinak do uszczelek np firmy Facom i poprzez delikatny obrót wrzecionem wiertarki/ ręcznie- nie silnikiem/ i jednoczesny docisk wycinamy wkładki korkowe.
5. Jeszcz miękkie wkładamy w otwory tarczki.
Robota szybka i nie męcząca.
Pozostałe operacje przy tarczkach jak w załączonym linku o remoncie NSU.
Jak sledze wątek to Cylinder jest siódemka, a jak patrze na kartery to wygladaja na silnik dziewiatkowy. Jaki jest numer silnika?
1. korek z butelek nie jest najlepszy- tylko bardzo drogie wina posiadaja korki z niemielonego korka
2. Polecam w Auchan zakupic korek do butli na wino/ mnie udało sie kupić naturalny korek taki jaki pozyskuje sie z dębu korkowego.
3. Korek tniemy w plastry i nastepnie gotujemy ok 30 min
4. Do wiertarki stołowej zakładamy wycinak do uszczelek np firmy Facom i poprzez delikatny obrót wrzecionem wiertarki/ ręcznie- nie silnikiem/ i jednoczesny docisk wycinamy wkładki korkowe.
5. Jeszcz miękkie wkładamy w otwory tarczki.
Robota szybka i nie męcząca.
Pozostałe operacje przy tarczkach jak w załączonym linku o remoncie NSU.
Jak sledze wątek to Cylinder jest siódemka, a jak patrze na kartery to wygladaja na silnik dziewiatkowy. Jaki jest numer silnika?
Ostatnio zmieniony 2013-03-29, 11:50 przez Markiz111, łącznie zmieniany 1 raz.
- JueS
- Posty: 266
- Rejestracja: 2009-07-14, 13:44
- GG: 0
- Moje maszyny: kolekcja 100+ motocykli =)
- Lokalizacja: Puszczykowo
- Kontaktowanie:
Re: JueS: Sokół 600
Markiz111: ad.1 nieskromnie napisze.. ale wszystkie korki z ostatniego zdjęcia są z niemielonego Fajnie, że napisałeś o tej metodzie, może komuś się jeszcze przyda. Odnośnie wycinania to na szczęście wszystkie koreczki już są wycięte i dotarte do odpowiedniego kształtu i wymiaru.
Nawet jedna tarcza w tej chwili wysycha w prasie, jutro zobaczymy co z tego wyszło.
Przy okazji zapytam: pamiętasz jaką grubość mają Twoje tarcze razem z korkiem? I co z Twoim sokołem? Pamiętam, że jakoś podobnie zaczynaliśmy renowacja.
Co do nr silnika to raczej nie jest oryginalny i niczego nie wniesie 06xx.
Kilka kolejnych zdjęć z postępu prac:
Silnik został uzbrojony w szpilki
Wał osadzony, kartery skręcone.
Uszczelnienie wału od strony sprzęgła.
Wszystko pasuje aż miło.
Nawet jedna tarcza w tej chwili wysycha w prasie, jutro zobaczymy co z tego wyszło.
Przy okazji zapytam: pamiętasz jaką grubość mają Twoje tarcze razem z korkiem? I co z Twoim sokołem? Pamiętam, że jakoś podobnie zaczynaliśmy renowacja.
Co do nr silnika to raczej nie jest oryginalny i niczego nie wniesie 06xx.
Kilka kolejnych zdjęć z postępu prac:
Silnik został uzbrojony w szpilki
Wał osadzony, kartery skręcone.
Uszczelnienie wału od strony sprzęgła.
Wszystko pasuje aż miło.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kupię do kolekcji: polskie motocykle sportowe, motocykle sprzed 1945 slaaneshad@o2.pl
-
- Posty: 152
- Rejestracja: 2009-10-25, 14:40
- GG: 0
- Lokalizacja: Leżajsk
- Kontaktowanie:
Re: JueS: Sokół 600
Tarcze korkowe robiłem ok 2 lata temu dokladnie nie pamietam wymiaru, ale możesz to sprawdzić w instrukcji obsługi S600.JueS pisze:Przy okazji zapytam: pamiętasz jaką grubość mają Twoje tarcze razem z korkiem? I co z Twoim sokołem? Pamiętam, że jakoś podobnie zaczynaliśmy renowacja.
Jesli chodzi o mojego sokoła to jakos straciłem zapał. Cos tam ciagle grzebię, ale bardziej pochłoneły mnie inne motocykle.
Przy moim S600 mam zrobiony cylinder, wał i pradnicę na tip top. Reszta silnika czeka. Co do pozostałych elementów to naprawiłem rame bo była uszkodzona i teraz zajmuję sie kołami. Zaupiłem nowe szprychy w Czechach, dorobiłem osie i tuleje, w lecie czeka mnie malowanie felg, zaplatanie i centrowanie. Dorobiłem blache pancerną pod silnik na wzór oryginału, oraz zregenerowałem bak/czeka do malowania. W międzu czasie dłubię przy MOJ-u
- JueS
- Posty: 266
- Rejestracja: 2009-07-14, 13:44
- GG: 0
- Moje maszyny: kolekcja 100+ motocykli =)
- Lokalizacja: Puszczykowo
- Kontaktowanie:
Re: JueS: Sokół 600
Należy się mały update
Skrzynia biegów: została rozłożona,sprawdzona, wymieniono wszystkie łożyska.
środek dekielek przód dekielek tył skrzynia od strony sprzęgła zawortość...
Pompa olejowa: analogicznie -została rozłożona, spasowana i uszczelniona. Na zdjęciu ze smokiem silnik od dołu przed włożeniem przymiarka i spód w stanie obecnym a tak wygląda silnik ze skrzynią od prawej strony od lewej strony i od góry w między czasie trzeba było dorobić łańcuch sprzęgłowy i odtworzyć jeden ząb w koszu szprzęgłowym inne ujęcie
CDN...
Skrzynia biegów: została rozłożona,sprawdzona, wymieniono wszystkie łożyska.
środek dekielek przód dekielek tył skrzynia od strony sprzęgła zawortość...
Pompa olejowa: analogicznie -została rozłożona, spasowana i uszczelniona. Na zdjęciu ze smokiem silnik od dołu przed włożeniem przymiarka i spód w stanie obecnym a tak wygląda silnik ze skrzynią od prawej strony od lewej strony i od góry w między czasie trzeba było dorobić łańcuch sprzęgłowy i odtworzyć jeden ząb w koszu szprzęgłowym inne ujęcie
CDN...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kupię do kolekcji: polskie motocykle sportowe, motocykle sprzed 1945 slaaneshad@o2.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości