Witam, przeszukałem trochę forum ale nie znalazlem jednoznacznej odpowiedzi, mianowicie:
Jak przygotować ramę do piaskowania i malowania proszkowego?
Czy trzeba powkręcać śrubki we wszystkie gwinty, zasłonić jakoś numery, czy trzeba specjalnie zwrócić uwagę na inne elementy?
Czy rama wygłada lepiej w połysku czy macie?
Na koniec: czy zna ktoś zakład w Bialymstoku, okolicach, który podejmie się takich prac?
			
									
									
						Przygotowanie ramy do regeneracji
- Mitek
 - Posty: 26
 - Rejestracja: 2012-12-18, 22:26
 - GG: 0
 - Moje maszyny: WSK 175 Kobuz,
Junak M07 - Lokalizacja: Cedry
 - Kontaktowanie:
 
- iron_bird
 - Posty: 629
 - Rejestracja: 2011-09-29, 20:25
 - GG: 9680903
 - Moje maszyny: M06B3 83r
M21W2 Kobuz 76r - Lokalizacja: Zagórów - PSL
 - Kontaktowanie:
 
Re: Przygotowanie ramy do regeneracji
Musisz zabezpieczyć bieżnie łożysk w główce ramy. Najlepiej skręć z góry i z dołu główki 2 szerokie podkładki nagwintowanym prętem i nakrętkami. Nic więcej nie potrzeba zabezpieczać. Numery ramy będą czytelne a ramy przygotowywać nie trzeba, fachmani ją ogarną piaskowaniem i tyle 
 Jak możesz, to zażycz sobie aby Ci dali podkład cynkowy pod lakier proszkowy, da to lepszą ochronę antykorozyjną. Pamiętaj aby zdjąć tabliczkę znamionową lub jej resztki 
			
									
									
						- chomik
 - Posty: 343
 - Rejestracja: 2011-12-13, 18:16
 - GG: 0
 - Moje maszyny: WSK M06B3 '82r.
Romet 750 - Lokalizacja: Solniki Wielkie
 - Kontaktowanie:
 
Re: Przygotowanie ramy do regeneracji
Tak. A zabezpiecza się je poprzez ich wybicieiron_bird pisze:Musisz zabezpieczyć bieżnie łożysk w główce ramy.
Poza tym nic więcej. Do piachu i w czarny połysk
- Alien
 - Posty: 1981
 - Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
 - GG: 0
 - Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
 - Lokalizacja: Słomniki/Kraków
 - Kontaktowanie:
 
Re: Przygotowanie ramy do regeneracji
Bieżni w dobrym stanie bym nie wybijał. Jeśli mają być wymieniane to tak, jeśli nie lepiej zabezpieczyć. Poza tym nawet po wybiciu dobrze jest zabezpieczyć gniazdo bo szalka pewnie nie siądzie w to samo miejsce po tym jak dojdzie powłoka.Tak. A zabezpiecza się je poprzez ich wybicie
- Mitek
 - Posty: 26
 - Rejestracja: 2012-12-18, 22:26
 - GG: 0
 - Moje maszyny: WSK 175 Kobuz,
Junak M07 - Lokalizacja: Cedry
 - Kontaktowanie:
 
Re: Przygotowanie ramy do regeneracji
A warto zachować oryginalną bieżnię czy można pójść w nówkę?
			
									
									
						- 
				Młody
 - Posty: 89
 - Rejestracja: 2012-03-22, 20:17
 - GG: 26011290
 - Moje maszyny: Wsk M06B3 '83
Romet Ogar 205 - Lokalizacja: Siecie
 - Kontaktowanie:
 
Re: Przygotowanie ramy do regeneracji
Przecież Alien napisał ze jak masz stara dobra to zostaw jak jest do niczego wybijaj i po malowaniu nową.
			
									
									"WSK, świetlisty duch PRL'owskich dróg, boskie tchnienie Świdnickiej techniki.."
						- 
				misiek1985
 - Posty: 18
 - Rejestracja: 2014-02-27, 22:39
 - GG: 0
 - Moje maszyny: Yamaha r6 zak wsk 150
 - Lokalizacja: Poznan
 - Kontaktowanie:
 
Re: Przygotowanie ramy do regeneracji
Ja przygotowuje ramy w ten sposób 
-łożyska główki ramy :bieżnie do wymiany zostawiamy przed piaskowaniem i malowaniem proszkowym unikniemy w ten sposób problemu z nabiciem nowej bieżni jak mają zostać to zabezpieczamy je maksymalnie szczelnie bo piasek wszędzie się dostanie;p
osobiście zawsze wymieniam łożyska główki na nowe
- wszystkie gwinty po piaskowaniu powinny być zabezpieczone śrubami/nakrętkami zaoszczędzimy czasu przy montażu gwintujący otwory
odnośnie numerów to warto powiedzieć w lakierni żeby w tym miejscu nie dawali za grubej warstwy proszku bo mogą być mało wyraźne
podobną metodę stosujemy na innych elementach:)
			
									
									
						-łożyska główki ramy :bieżnie do wymiany zostawiamy przed piaskowaniem i malowaniem proszkowym unikniemy w ten sposób problemu z nabiciem nowej bieżni jak mają zostać to zabezpieczamy je maksymalnie szczelnie bo piasek wszędzie się dostanie;p
osobiście zawsze wymieniam łożyska główki na nowe
- wszystkie gwinty po piaskowaniu powinny być zabezpieczone śrubami/nakrętkami zaoszczędzimy czasu przy montażu gwintujący otwory
odnośnie numerów to warto powiedzieć w lakierni żeby w tym miejscu nie dawali za grubej warstwy proszku bo mogą być mało wyraźne
podobną metodę stosujemy na innych elementach:)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości