![:mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
M21MM250
- Skinder
- Posty: 2221
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
M21MM250
Witam. Pozwoliłem sobie założyć temat o mojej WSK, ale nie wiedziałem gdzie to umieścić. Powinno być w profesjonalnych, ale poczekam na jakiegoś założyciela. WSK, a raczej to co z niej zostało wpadło w moje ręce podczas zlotu w Działdowie, upolowałem sobie złom za 70zł na allegro (rama, przód kos, jakieś śmieci jawy, kiera z osprzętem), pojechałem na zlot, zostawiłem dudka, pojechałem do Mławy odebrać złom i wysiadłem w Gródkach. Po głębszych oględzinach okazało się, że rama jest od 175 z 81r, ktoś zeswapował do niej silnik od rometa albo coś w te deseń. Pozatym, wszędzie pełno powierconych otworów, poobcinanych elementów i patentów. Stwierdziłem dzisiaj, że zanim zrobie sobie ramę do ES'a tak na tip top to ogarne sobie te ramę tak, żeby można było w czymś przetestować silnik. Oś wahacza poszła lekko, więc nie będzie większych problemów z poskładaniem tego, ogółem po ok 40 minutach wszystko było rozebrane. Załatałem pare dziur, odciąłem resztki jakiś kikutów, zeszlifowałem wszystko na równo, i urwałem przednie mocowania silnika - spawy zrobiły na mnie całkiem pozytywne wrażenie, coś w stylu filmu "Spawanie z Wrocławia"
Wczoraj przygotowałem silnik do odpału, odnalazłem iskrę, wyczyściłem i przygotowałem gaźnik, ogółem zostało tylko podpięcie akumulatora, dostarczenie paliwa i ogień, ale wszystko w swoim czasie. Plany? Zapodać EM250, zmienić promień skrętu poprzez cofnięcie zbiornika i siedzenia do tyłu, odchudzić i wzmocnić ramę, załatać i wyprostować resztę niedomagań. Pare spust-fotek:
![:mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- roberto
- Posty: 125
- Rejestracja: 2012-10-29, 00:05
- GG: 3876029
- Moje maszyny: WSK 175 X 3
- Lokalizacja: CAL / Aleksanadrów Kujawski
- Kontaktowanie:
Re: M21EM250
jestem ciekaw co z tego wyjdzie . ale pracy to masz od groma przy tym
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 2012-02-12, 17:13
- GG: 0
- Moje maszyny: Junak m10
- Lokalizacja: sokołów podlaski
Re: M21EM250
Wyjdzie tak jak zawsze niedokończony złom
- Grabar96
- Posty: 136
- Rejestracja: 2012-06-10, 14:22
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B3 '76r.
- Lokalizacja: Raciąż
- Kontaktowanie:
Re: M21EM250
Trzeba być dobrej myśli że jednak to monstrum wytoczy się z garażu o własnych siłachsebek123 pisze:Wyjdzie tak jak zawsze niedokończony złom
![:mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
albo rama znowu poleci w kąt.
Nie mam czasu tracić czas
-
- Posty: 695
- Rejestracja: 2008-07-29, 19:16
- Moje maszyny: WSK M06 64
WSK M21W2 - Lokalizacja: Sieradz
- Kontaktowanie:
Re: M21EM250
Pokaż zdjęcia tych spawów
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: M21EM250
dołączy do gniotów skindera ![:D](./images/smilies/biggrin.gif)
![:D](./images/smilies/biggrin.gif)
- Skinder
- Posty: 2221
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
Re: M21EM250
Zdjęć spawów nie mam bo zeszlifowałem je, aby te kawałki mocowań gdzieś mam. Co do poprzednich ram, cały czas szukam materiału na główki i kogoś kto je u mnie wytoczy. To samo tyczy się belki w obu ramach, które żeby zrobić muszę mieć na czym, bo wiertarką odręcznie jest raczej z góry skazanym na niepowodzenie pomysłem.
- Skinder
- Posty: 2221
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
Re: M21EM250
Korzystając z dostępu do laseru stwierdziłem, że warto sprawdzić co i jak. Wykonałem więc projekt przednich mocowań boczków i oddałem do firmy. Wyszło całkiem fajnie, mocowanka zostały dogięte i przyspawane w nowym miejscu - zbiornik, kanapa i boczki są cofnięte o ok 12mm. W międzyczasie rama schudła jeszcze pare gram o reszte złomu i mocowań, połatałem pare pozostałych otworów i loch, zaprojektowałem do wycięcia tylne mocowania silnika oraz skołowałem do nich tuleje. Projektują się przednie mocowania silnika, ale o tym innym razem. W planie jest jeszcze podwieszenie silnika za głowicę tak jak w mz. Póki co pare fot, ostatnio moda jest na takie z projektów, to też wrzucam, dodatkowo kilka kolorowych z obciążeniami ![:roll:](./images/smilies/rolleyes.gif)
![:roll:](./images/smilies/rolleyes.gif)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- peter125-175
- Posty: 1336
- Rejestracja: 2012-08-05, 21:59
- Moje maszyny: 50 sztuk
- Lokalizacja: Biłgoraj
- Kontaktowanie:
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: M21EM250
Czasami nie wiem do czego Ty tak właściwie pijesz i po coostatnio moda jest na takie z projektów, to też wrzucam, dodatkowo kilka kolorowych z obciążeniami
![:?:](./images/smilies/question.gif)
W każdym razie ja się bardzo cieszę że poszedłeś w stronę projektowania detali komputerowo - lepsze to niż spawanie w ciemnym garażu kolejnego egzemplarza z serii Murzyn/Gniot/Paszczur
![:)](./images/smilies/smile.gif)
![:)](./images/smilies/smile.gif)
Co do zdjęć z kolorkami i mocowań silnika to nie rozumiem np. w jaki sposób tam zostało zadane obciążenie i skąd wziąłeś wartości sił/momentów. Możesz to rozwinąć?
- Skinder
- Posty: 2221
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
Re: M21EM250
Wybacz, ale jak już się czepiamy to wiedz, że ja nie pijeAlien pisze:Czasami nie wiem do czego Ty tak właściwie pijesz i po co![]()
![;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
A to nie stanowi różnicy, dalej spawam w ciemnym garażu, nie mam innych warunków póki co. Detale ułatwiają prace i znacząco skracają czas, teraz mam możliwości praktycznie na miejscu i od ręki, więc grzechem by było nie korzystaćAlien pisze:W każdym razie ja się bardzo cieszę że poszedłeś w stronę projektowania detali komputerowo - lepsze to niż spawanie w ciemnym garażu kolejnego egzemplarza z serii Murzyn/Gniot/Paszczur także ja chętnie pooglądam takie zdjęcia skoro już mamy taki trend
![:)](./images/smilies/smile.gif)
Oczywiście wszystko wcześniej zostało dokładnie sprawdzone i opomiarowane. Prototyp wykonany z drewna zostawał przywiązany do fundamentu a siła to nic innego jak wóz z koniem po drugiej stronieAlien pisze:Co do zdjęć z kolorkami i mocowań silnika to nie rozumiem np. w jaki sposób tam zostało zadane obciążenie i skąd wziąłeś wartości sił/momentów. Możesz to rozwinąć?
![:)](./images/smilies/smile.gif)
![:roll:](./images/smilies/rolleyes.gif)
A tak poważnie, spodziewałeś się jakiegoś profesjonalnego wywodu?
![;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![:roll:](./images/smilies/rolleyes.gif)
![;)](./images/smilies/msn-wink.gif)
![;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: M21EM250
Panie, to że się o coś pytam nie jeszcze znaczy że próbuję Cię zgasić. Pytałem z czystej ciekawości. W każdym razie będę temu tematowi będę kibicował, na laserze można cuda zrobić do wueski i taką robotę lubię.Mimo to cieszy mnie to, że poświęciłeś swój czas aby mnie zgasić tutaj we własnym temacie - piaskownicy
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4117
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: M21EM250
Wrocław czeka na dokończenie projektu i kibicuje!
Czemu się nie chwaliłeś, że na laserze palisz?![:P](./images/smilies/tongue.gif)
Szukałem!
Może wypalisz kilka ciekawych rzeczy do Naszych sprzętów?
Np tą blaszkę od napędu ślimaka, podkładki dystansujące skrzynię chyba za cieniutkie na laser?
Czemu się nie chwaliłeś, że na laserze palisz?
![:P](./images/smilies/tongue.gif)
Szukałem!
Może wypalisz kilka ciekawych rzeczy do Naszych sprzętów?
Np tą blaszkę od napędu ślimaka, podkładki dystansujące skrzynię chyba za cieniutkie na laser?
- Skinder
- Posty: 2221
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
Re: M21EM250
Panowie bez spamu
Apropo lasera to dzisiaj dostałem mocowania silnika, które wreszcie w poniedziałek zachciało mi się podrzucić. Tuleje dorobione już wcześniej, na dniach ogarnę tulejki na przód i będzie można pospawać. Zostanie w sumie kupienie poduch i można przymierzyć silnik ![:)](./images/smilies/smile.gif)
![:roll:](./images/smilies/rolleyes.gif)
![:)](./images/smilies/smile.gif)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Skinder
- Posty: 2221
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
Re: M21EM250
Przepychu w temacie nie ma, ciekawe dlaczego
Jestem po pierwszych przymiarkach, dystansowanie wstępnie ogarnięte, wszystko wyda i pasuje, muszę tylko wytoczyć tuleje dodatkowe i tył skończony
Poduchy na przód też już jest wstępna koncepcja, jutro rozrysuje projekt i w poniedziałek postram się podrzucić laserowcom. Górna poducha niestety niebardzo zgrywa się ze zbiornikiem, będzie trzeba ciut podnieść do góry.
![:oops:](./images/smilies/oops.gif)
![:)](./images/smilies/smile.gif)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 665
- Rejestracja: 2008-09-28, 10:33
- GG: 0
- Kontaktowanie:
Re: M21EM250
Masz błąd w oznaczeniu tematu. Silnik EM250 był stosowany w Mz ETZ 250 a tym masz silnik z tropika z garem i głowicą ts więc jego oznaczenie to MM250/2 albo mm250/3.
-
- Posty: 640
- Rejestracja: 2012-04-17, 19:45
- GG: 0
- Moje maszyny: swidnik
- Kontaktowanie:
Re: M21EM250
Za duży gabarytowo silnik do tej ramy. Wygląda to trochę karykaturalnie. Gaźnik prawie o ramę się opiera.
- krzysiek127
- Posty: 136
- Rejestracja: 2011-07-15, 22:34
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2
- Lokalizacja: Łódź
- Kontaktowanie:
Re: M21EM250
Eksperymentowanie z customem, to własnie zabawa z niestandardowymi rozwiazaniami.
Podoba mi się, kibicuję projektowi.
Podoba mi się, kibicuję projektowi.
Moja Wueska -> viewtopic.php?f=72&t=10182
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1960
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: M21EM250
Gaźnik na ramie to detal, małe spawanie i niema problemu ![:)](./images/smilies/smile.gif)
![:)](./images/smilies/smile.gif)
- Skinder
- Posty: 2221
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
Re: M21MM250
Faktycznie, dziękijannex pisze:Masz błąd w oznaczeniu tematu. Silnik EM250 był stosowany w Mz ETZ 250 a tym masz silnik z tropika z garem i głowicą ts więc jego oznaczenie to MM250/2 albo mm250/3.
![;)](./images/smilies/msn-wink.gif)
Powiedz to komuś kto do E30 wrzucił V8auriol77 pisze:Za duży gabarytowo silnik do tej ramy. Wygląda to trochę karykaturalnie. Gaźnik prawie o ramę się opiera.
![:mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![:cool:](./images/smilies/cool.gif)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości