Piaskowanie cylindra. Czy nie rzuci się rdza?
- Stary
- Posty: 1195
- Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
- GG: 3029753
- Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Piaskowanie cylindra. Czy nie rzuci się rdza?
Panowie dużo już piaskowałem ale nigdy ... cylindra. Reszta części jest aluminiowa więc spoko luz, ale cylinder jest żeliwny. Mam dwa ładne cylindry (okrągłe) do wfm, ale niestety w kilku miejscach jest rdza, i setki (:P) warstw farb nakładanych przez poprzednich właścicieli.
Chciałbym je wypiaskować (wyszkiełkować). Facet chce 70zł za dwa całe silniki więc nie jest źle. Boję się jedynie że może się rzucić rdza na owe cylindry. Czy moje obawy są uzasadnione? Kumpel z AGH stwierdził, że nie powinno im się nic stać bo żeliwne cylindry były pokrywane grubą warstwą czegoś tam i nie powinno im piaskowanie zaszkodzić. Mi się wydaje, że cylindry w 125 były czymś malowane w standardzie.
Piaskować czy nie? Ja w farby żaroodporne jakoś szczególnie nie wierze Ale może jakąś ktoś malował? (wiem, że temat o farbach już był)
Chciałbym je wypiaskować (wyszkiełkować). Facet chce 70zł za dwa całe silniki więc nie jest źle. Boję się jedynie że może się rzucić rdza na owe cylindry. Czy moje obawy są uzasadnione? Kumpel z AGH stwierdził, że nie powinno im się nic stać bo żeliwne cylindry były pokrywane grubą warstwą czegoś tam i nie powinno im piaskowanie zaszkodzić. Mi się wydaje, że cylindry w 125 były czymś malowane w standardzie.
Piaskować czy nie? Ja w farby żaroodporne jakoś szczególnie nie wierze Ale może jakąś ktoś malował? (wiem, że temat o farbach już był)
- Bercik
- Posty: 104
- Rejestracja: 2007-01-02, 21:57
- GG: 9173472
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
- Stary
- Posty: 1195
- Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
- GG: 3029753
- Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
- marianek_spox
- Posty: 218
- Rejestracja: 2007-01-04, 02:10
- GG: 0
- Moje maszyny: SHL M11W
WSK M06B3
WSK M06-Z2
Jawa 353
WFM M06
Komar - Lokalizacja: Myszków/Kraków-DS14kapitol
- Kontaktowanie:
- 1angel
- Posty: 1113
- Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
- GG: 10200026
- Moje maszyny: Kilka legend PRLu
- Lokalizacja: WGR
- Kontaktowanie:
- Sobi
- Posty: 87
- Rejestracja: 2007-01-03, 15:07
- GG: 0
- Lokalizacja: Łódź
- Kontaktowanie:
Malowane były zaro odporną, a zeliwo ma to do siebie ze zawsze powstaje na nim nalot rdzy, więc farba po jakimś czasie musiała zejść. Wiadomo nic niejest wieczne i tak jak inne blachy też przydaje sie go odmalować.
Piaskowanie powinien przetrwać tylko czy jest az taka potrzeba?
Zresztą podobny temat już jest viewtopic.php?p=5274#5274
Xabingo trzeba wiedzieć jak i czym sie maluje
Piaskowanie powinien przetrwać tylko czy jest az taka potrzeba?
Zresztą podobny temat już jest viewtopic.php?p=5274#5274
Xabingo trzeba wiedzieć jak i czym sie maluje
Renowacja B3 – wskrzesić legendę
- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
- Sobi
- Posty: 87
- Rejestracja: 2007-01-03, 15:07
- GG: 0
- Lokalizacja: Łódź
- Kontaktowanie:
- Stary
- Posty: 1195
- Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
- GG: 3029753
- Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Sobi to raz jeszcze proszę - czym pomalować po piaskowaniu? Wypiaskować musze i już bo niestety ale inaczej tego nie wyczyścisz. W środku cylindry są ideały pierwsze i drugie szlify, a nie będę zakładał takich brzydkich do odwalonych silników Mają przecież ponad 50 lat. Szkoda mi ich spartolić bo są śliczne - tylko z zewnątrz już nie bardzo
Czyli raz jeszcze - czym pomalować po piaskowaniu (firma, rodzaj, opakowanie, jak malować). Na pewno Motip? Jakoś jestem zrażony do tego typu sprayów ale jeśli tak mówicie to pomaluje nim. Proszę o konkretną odpowiedź.
Czyli raz jeszcze - czym pomalować po piaskowaniu (firma, rodzaj, opakowanie, jak malować). Na pewno Motip? Jakoś jestem zrażony do tego typu sprayów ale jeśli tak mówicie to pomaluje nim. Proszę o konkretną odpowiedź.
- Sobi
- Posty: 87
- Rejestracja: 2007-01-03, 15:07
- GG: 0
- Lokalizacja: Łódź
- Kontaktowanie:
Po piaskowaniu czy przed, nie powinno być różnicy. Co do farby, to z tych co podesłałeś linki, najlepszy wydawał mi sie motip. Ja osobiście malowałem jakimś niemieckim sprayem (fotke zapodam za chwile). Najlepiej jeżeli położysz pierwsza warstwę i po wyschnięciu wygrzejesz ją trochę. Później kładziesz następne warstwy. (ja kładłem 4). Od razu mówię ze te farby nie są odporne na działanie benzyny. Z olejem niema problemu ale jeżeli na farbie dłużej będzie stała benzyna to potrafi się złuszczyć. U mnie było tak pod gaźnikiem, ale cylinder raczej niejest zagrożony taką sytuacją.
U mnie malowanie trzyma dość dobrze (wiadomo tam gdzie ocierałem nogą czyli przy dźwigni hamulca i biegów po sezonie było wytarte ale to normalne)
Po malowaniu
Po sezonie (silnik nie jest umyty z błota i kurzu więc wygląda trochę gorzej niż jest)
U mnie malowanie trzyma dość dobrze (wiadomo tam gdzie ocierałem nogą czyli przy dźwigni hamulca i biegów po sezonie było wytarte ale to normalne)
Po malowaniu
Po sezonie (silnik nie jest umyty z błota i kurzu więc wygląda trochę gorzej niż jest)
Renowacja B3 – wskrzesić legendę
- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
- Stary
- Posty: 1195
- Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
- GG: 3029753
- Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Ja tam po prostu zmontuje cały silnik wfm do kupy, cylinder w środku zapcham szmatami, a króciec i kanał wydechowy oplote pociętymi dętkami i zacisnę metalowymi obejmami. I "bedzie" Mam 4 komplety karterów, jeden jest już wypolerowany więc on do piaskowania nie idzie. Dwa pozostałe zmontuje razem z osłonami, cylindrami i głowicą, wkręcę stare świece i fru do piaskowania. Z gościem się ugadałem ma mi wypiaskować bardzo drobniutkim piaseczkiem, żeby ładnie wyszło. 70zł za dwa silniki - chyba nie jest źle? Chociaż gdyby zszedł do 30zł od silnika bardzo bym nie płakał. Wsk M06B1 całą wypiaskował mi za 100zł (bez kół i amorów).
- Sobi
- Posty: 87
- Rejestracja: 2007-01-03, 15:07
- GG: 0
- Lokalizacja: Łódź
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 39
- Rejestracja: 2007-02-11, 14:36
- GG: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
- Stary
- Posty: 1195
- Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
- GG: 3029753
- Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
- Sobi
- Posty: 87
- Rejestracja: 2007-01-03, 15:07
- GG: 0
- Lokalizacja: Łódź
- Kontaktowanie:
U mnie z trzymaniem nie było problemów. Nawet dobrze rozgrzany silnik niemiał tędencji do puszczebia farby. Mogą o tym świadczyć zawody motocrossowe w 35 stopniowym upale które przetrwał bez problemów (wiadomo chłodzenia dużego tam nie było, i biągłe gleby), no i moja noga na której mam jeszcze od tego gorącego rzelastwa blizne wielkości paczki od zapałek.
Farbe moge naprawde polecić ale zaznaczam ze z innymi nie miałem doświadczenia, więc nie mówie ze jest to najlepsza dosepna na rynku (mi sie po prostu sprawdziła bardzo dobrze). Kupiłem ją w obi za 30zł z jakimś groszem.
Farbe moge naprawde polecić ale zaznaczam ze z innymi nie miałem doświadczenia, więc nie mówie ze jest to najlepsza dosepna na rynku (mi sie po prostu sprawdziła bardzo dobrze). Kupiłem ją w obi za 30zł z jakimś groszem.
Renowacja B3 – wskrzesić legendę
- Stary
- Posty: 1195
- Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
- GG: 3029753
- Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Kierunek - Obi.
No a reszta Panocków? Nikt nie malował cylindra ... nie wierze ... to może napiszcie przynajmniej czym NIE malować? Ja odradzam wszystkie srebrzanki w puszkach - miałem ze 3 różne i gówno z tego Żadna się nie trzymała na tłumiku (of course odtłuszczałem).
A co z polecanym przez was MOTIPEM? Jak sprawdza się w ciężkich warunkach? Jak działają na niego związki chemiczne (benzyna?)
No a reszta Panocków? Nikt nie malował cylindra ... nie wierze ... to może napiszcie przynajmniej czym NIE malować? Ja odradzam wszystkie srebrzanki w puszkach - miałem ze 3 różne i gówno z tego Żadna się nie trzymała na tłumiku (of course odtłuszczałem).
A co z polecanym przez was MOTIPEM? Jak sprawdza się w ciężkich warunkach? Jak działają na niego związki chemiczne (benzyna?)
- Pietrusek
- Posty: 112
- Rejestracja: 2007-01-11, 17:20
- GG: 0
- Lokalizacja: Łowicz
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość