WSK 125 B3 '71 Tomka

Awatar użytkownika
polo
Posty: 82
Rejestracja: 2010-09-27, 22:57
GG: 22211093
Moje maszyny: WSK 125 B3 '71, SHL M06 U/T, WFM M06 S34 itp
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

WSK 125 B3 '71 Tomka

Post autor: polo » 2013-02-09, 20:40

Cześć.
Może ktoś jeszcze kojarzy, że kiedyś przy okazji remontu swojego składaka z okolic 1980 roku, chciałem przerobić go na Garbuskę. Pomysł zarzuciłem dzięki kilku sensownym powodom na nie :D Postanowiłem uzbroić się w cierpliwość i czekać. Po jakimś czasie zapomniałem o sprawie... Do czasu. Pewnego dnia w szkole zaczepił mnie kolega. Dostałem pewne zlecenie, a w zamian miałem dostać WSK z moją małą dopłatą. Zgodziłem się i takim sposobem, tydzień temu stałem się właścicielem "crossa" z 71 roku.
Na fotkach nie wyglądało to źle, z bliska nie jest tak kolorowo, ale stan jest niezły. Przód wraz z kołem zapożyczony został z prawdopodobnie z CZ, tylne amortyzatory + przedłużki również. Kilka części znalazłem u siebie, resztę muszę dokupić. Ma blaszane boczki, lampę z pokrywką stacyjki, stary wahacz, metalowy schowek pod kanapą i pewnie jeszcze kilka szczegółów na które nie zwróciłem uwagi. Zastanowiło mnie tylko wycięcie pod akumulator nieobecne w żadnej innej z moich Wuesek, ale to pewnie nic nadzwyczajnego :D
Przednie zawieszenie próbowałem przerzucić z innej ramy (odbudowa raczej nieopłacalna), ale jest twarde jak kamień. Z wielkimi problemami wybiłem amortyzatory z półki dolnej, teraz kombinuję jak rozkręcić lagi. Górna nakrętka nie ruszyła nawet pod kluczem do rur, a że zgłodniałem, to dałem sobie spokój ;D Tył z grubsza ogarnąłem.

Na koniec jak zwykle pytania. Czy do nowych amortyzatorów tylnych da się założyć szklanki ze starych? Z przodem też mam problemy, bo mam na oku kpl od Wieśki z okolic 1980 roku. Są takie same? Kiedyś próbowałem wbić oś koła od nowej do dwuramówki i nie chciała wejść końcówka :->
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
#przracingteam

Awatar użytkownika
wÓóCasH
Posty: 100
Rejestracja: 2012-08-12, 13:02
GG: 0
Moje maszyny: WSk m06 b3
Lokalizacja: Sidzina
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 '71 Tomka

Post autor: wÓóCasH » 2013-02-09, 20:52

fajny rocznik wski :) Na Twoim miejscu pomyslałbym nad odmalowaniem w jakiejs ciekawej kombinacji (pierwsze btrójki) :D

Awatar użytkownika
polo
Posty: 82
Rejestracja: 2010-09-27, 22:57
GG: 22211093
Moje maszyny: WSK 125 B3 '71, SHL M06 U/T, WFM M06 S34 itp
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 '71 Tomka

Post autor: polo » 2013-02-09, 21:22

Problem będzie na pewno, zwłaszcza przy ograniczonym budżecie, ale mam nadzieję, że powoli ją skompletuję do swojego rocznika. Opaski nie sprzedam, sam się cieszyłem z takich drobnostek :mrgreen: Małe części najtrudniej dostać.
#przracingteam

Awatar użytkownika
polo
Posty: 82
Rejestracja: 2010-09-27, 22:57
GG: 22211093
Moje maszyny: WSK 125 B3 '71, SHL M06 U/T, WFM M06 S34 itp
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 '71 Tomka

Post autor: polo » 2013-02-09, 22:11

Dzięki za podpowiedź.

Edit:
Części bardziej szukać od B1, czy od B3? O ile dobrze zrozumiałem, to taka przejściówka?
#przracingteam

Awatar użytkownika
Jakub
Posty: 854
Rejestracja: 2010-06-23, 15:40
GG: 4657132
Moje maszyny: Jubilat
Lokalizacja: Okolice Sieradza
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 '71 Tomka

Post autor: Jakub » 2013-02-09, 23:26

Nie jest źle :-)
Co do przodka to szukaj jak w B1 (wysokie mocowanie lamp) oraz kierownicy
Koła zwykłe 18cali znajdziesz na większości złomach :mrgreen:
Amorki ze szklankami B3
Pozdrawiam
Mów mi Kuba. Zielony w 175
Raz sierpem , raz młotem w czerwoną hołotę
Magister Kebeb

Awatar użytkownika
piotrBe
Posty: 492
Rejestracja: 2012-06-26, 23:01
GG: 0
Moje maszyny: ~
`77 B3 Red Garbi
`75 Komar 2350-2
`75 M21W2 059
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 '71 Tomka

Post autor: piotrBe » 2013-02-10, 00:11

Witaj.

Dobry rocznik. Może podaj chłopakom numer ramy to powinni dojść jakie powinno być zawieszenie jeżeli w roczniku 71 np w pierwszym i w drugim kwartale montowali to z B1 a w następnych już jak w B3.

Definitywnie przedni błotnik do wymiany! Odezwij się czego Ci brak, a może będzie coś w szpargałach.


Zajrzyj do Załęskiego jak masz problem z zawieszeniem ew w podpis mój, użyj też ropy przez 3 dni psiknij po kilka razy (rano, po obiedzie i na noc) tam gdzie się zastało coś (wlej do butelki po psikaczu do okien) ale na kompletnie zardzewiałe śruby nie ma mocnych - trzeba ukręć ;D

Amortyzatory w pełni kryte, co do malowania ich to góra czarna dół jak obręcze, chyba że chrom :roll:

Nie powinna być gazelowska lampa, skoro gazelowski wahacz?

Powodzenia i wytrwałości.


edit////

skoro po roku 71 no to nie ten dział
Ostatnio zmieniony 2013-02-10, 19:05 przez piotrBe, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6353
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 '71 Tomka

Post autor: Savier » 2013-02-10, 00:22

A amorki to nie winny być jak w B1? :)

Awatar użytkownika
polo
Posty: 82
Rejestracja: 2010-09-27, 22:57
GG: 22211093
Moje maszyny: WSK 125 B3 '71, SHL M06 U/T, WFM M06 S34 itp
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 '71 Tomka

Post autor: polo » 2013-02-10, 14:53

Zawieszenie założyłem z B1. W temacie o B3 doczytałem, że przód powinien być z wysokim mocowaniem lampy, a że miałem na stanie, to od razu założyłem ;) Z bardziej widocznych rzeczy, została wymiana amortyzatorów tylnych. O lampie z gazeli wiem, tak samo jak o brakującej podstawce centralnej. Mam tylko pytanie, podstawka pasuje od Gazeli, czy tylko wygląda tak samo? Po za tym mam problem z błotnikiem, bo za żadne skarby nie mogę ustawić wycięcia równo z lagą.
Bym zapomniał... Kierownica powinna być z przykręcanymi korpusami klamek, czy zintegrowanymi? Mam taką kierownicę z dwuramówki na stanie, brakuje mi tylko klamek.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
#przracingteam

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6353
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 '71 Tomka

Post autor: Savier » 2013-02-10, 15:02

Stopka jest inna, kiera ze zintegrowanymi.

Awatar użytkownika
jokerhit
Posty: 119
Rejestracja: 2012-02-25, 16:46
GG: 0
Moje maszyny: Wsk Lelek
Wsk kos
Wsk M21W2 x2
Komar 2350
Motorynka Romet
Lokalizacja: Mielec
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 '71 Tomka

Post autor: jokerhit » 2013-02-10, 18:54

na allegro widziałem ostatnio ładną kierę kompletną od b1 , w naprawdę super stanie ....
a tak po za tym to maszynka nawet nawet ;)

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4120
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 '71 Tomka

Post autor: AudioBas » 2013-02-11, 17:40

Rama jest krzywa na główce :(

Ktoś musiał gdzieś przodem się wkomponować :(
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
polo
Posty: 82
Rejestracja: 2010-09-27, 22:57
GG: 22211093
Moje maszyny: WSK 125 B3 '71, SHL M06 U/T, WFM M06 S34 itp
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 '71 Tomka

Post autor: polo » 2013-02-11, 20:45

Szczerze mówiąc, nawet tego nie zauważyłem. Na 2 zdjęciu widzę, że górna belka ramy idzie lekkim łukiem, o to chodzi?
#przracingteam

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4120
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 '71 Tomka

Post autor: AudioBas » 2013-02-11, 21:00

Tu:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
polo
Posty: 82
Rejestracja: 2010-09-27, 22:57
GG: 22211093
Moje maszyny: WSK 125 B3 '71, SHL M06 U/T, WFM M06 S34 itp
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 '71 Tomka

Post autor: polo » 2013-02-11, 21:32

Pewnie dla tego zawieszenie było wymienione. :/ Zostaje mi tylko zobaczyć jak będzie w czasie jazdy i wtedy zdecyduję, czy trzeba to prostować. Przebiegi roczne raczej nie przekroczą 50km, więc mam nadzieję, że się obejdzie.
#przracingteam

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4120
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 '71 Tomka

Post autor: AudioBas » 2013-02-12, 01:36

Zawsze można poszukać innej ramy :)
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4120
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 '71 Tomka

Post autor: AudioBas » 2013-02-12, 09:06

zubr9471 pisze:to już nie będzie oryginał...
Ale za to będzie bezpieczny pojazd :)
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
qpa
Posty: 618
Rejestracja: 2011-09-12, 13:11
GG: 0
Moje maszyny: mustang ttr
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 '71 Tomka

Post autor: qpa » 2013-02-12, 11:19

Olać i kupić ramę

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6353
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 '71 Tomka

Post autor: Savier » 2013-02-12, 12:23

Rama 1971 to nie tylko numery :)

Awatar użytkownika
SEBA
Posty: 285
Rejestracja: 2008-05-27, 22:37
Moje maszyny: WSK M21W2 x2
Čezet 350 472.6
Lokalizacja: Hajnówka
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 '71 Tomka

Post autor: SEBA » 2013-02-12, 13:31

Da się to wyprostować w garażu nie trzeba żadnych wymyślnych maszyn i zakładów. Miałem takie samo wygięcie albo i większe w jednej ramie. Do wyprostowania użyłem dużego lewarka hydraulicznego który oparłem stopą o mocowanie klaksonu, a siłownik ustawiłem przy łączeniu blach główki ramy z dolna belką ( najlepiej dać między siłownik, a ramę kawałek drewna żeby przypadkiem ramy nie wgięło ). Trzeba delikatnie pompować i patrzeć jak się pięknie prostuje. ;-)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
qpa
Posty: 618
Rejestracja: 2011-09-12, 13:11
GG: 0
Moje maszyny: mustang ttr
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 '71 Tomka

Post autor: qpa » 2013-02-12, 15:21

Savier pisze:Rama 1971 to nie tylko numery :)
A czymś sie różnią od późniejszych? pytam bo do mojej 76 będę szukał ramy.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości