WSK 125 B3 '71 Tomka
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 B3 '71 Tomka
Mocowanie silnika z przodu, wnęka na aku, "oczko" do mocowania lampy tył, nie jestem pewien, ale chyba jeszcze mocowanie bolca siedzenia z przodu.
- polo
- Posty: 82
- Rejestracja: 2010-09-27, 22:57
- GG: 22211093
- Moje maszyny: WSK 125 B3 '71, SHL M06 U/T, WFM M06 S34 itp
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 B3 '71 Tomka
Witam "sąsiada"

Mógłbym ewentualnie spróbować tej metody. Muszę to dokładnie obmierzyć, porównam kąt główki z inną ramą, sprawdzę też, czy nie jest odchylona w bok, ale to dopiero w weekend.SEBA pisze:Da się to wyprostować w garażu nie trzeba żadnych wymyślnych maszyn i zakładów. Miałem takie samo wygięcie albo i większe w jednej ramie. Do wyprostowania użyłem dużego lewarka hydraulicznego który oparłem stopą o mocowanie klaksonu, a siłownik ustawiłem przy łączeniu blach główki ramy z dolna belką ( najlepiej dać między siłownik, a ramę kawałek drewna żeby przypadkiem ramy nie wgięło ). Trzeba delikatnie pompować i patrzeć jak się pięknie prostuje.
Nie wiem jak w pośrednich rocznikach, ale w porównaniu z 82' jest inne. Tylne mocowanie zbiornika paliwa też jest inne. To i tak szczegóły w porównaniu z wnęką na akumulator... Nowej ramy raczej nie znajdę w przystępnej cenie. Z resztą, jak miałbym kupować ramę, to raczej z dokumentami, bo przyda się jakiś zabytek do rekreacyjnej jazdy.Savier pisze:nie jestem pewien, ale chyba jeszcze mocowanie bolca siedzenia z przodu.
#przracingteam
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 B3 '71 Tomka
Taaa najlepiej to jeszcze młotem przyp.....!SEBA pisze:Da się to wyprostować w garażu nie trzeba żadnych wymyślnych maszyn i zakładów. Miałem takie samo wygięcie albo i większe w jednej ramie. Do wyprostowania użyłem dużego lewarka hydraulicznego który oparłem stopą o mocowanie klaksonu, a siłownik ustawiłem przy łączeniu blach główki ramy z dolna belką ( najlepiej dać między siłownik, a ramę kawałek drewna żeby przypadkiem ramy nie wgięło ). Trzeba delikatnie pompować i patrzeć jak się pięknie prostuje.
Jak ja czasami czytam niektóre rady, to masakra...
Dobrze, ze to 125tka to może chłop się nie zabije, jak mu w zakręcie maszyna zacznie wężykować..
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 B3 '71 Tomka
A jak chcesz to inaczej jak nie młotem rozwiązać? Myślisz, że w zakładzie to jak to robią?
Nie mówię, że młotem, ale nie ma tam finezji
.


- SEBA
- Posty: 285
- Rejestracja: 2008-05-27, 22:37
- Moje maszyny: WSK M21W2 x2
Čezet 350 472.6 - Lokalizacja: Hajnówka
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 B3 '71 Tomka
W każdym "specjalistycznym zakładzie" inaczej by tego nie rozwiązali no bo niby jak. Każde prostowanie blacharskie polega na rozpychaniu i rozciąganiu elementu do uzyskania odpowiedniego kształtu itp. a i do tego też stosuje się napier****nie młotem.
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 B3 '71 Tomka
Tylko mają do tego specjalną aparaturę, która dokładnie pokazuje różne wytyczne, których muszą się trzymać 
OK - nie spamujmy

OK - nie spamujmy

- SEBA
- Posty: 285
- Rejestracja: 2008-05-27, 22:37
- Moje maszyny: WSK M21W2 x2
Čezet 350 472.6 - Lokalizacja: Hajnówka
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 B3 '71 Tomka
Specjalna aparatura o nazwie "na oko" lub stalowa listwa do sprawdzania czy już jest prosto. Ta rama nie jest aż tak skomplikowana żeby używać jakiś kosmicznych technologii. Jestem pewien że te ramy idealnie proste nie wychodziły nawet z fabryki.
- Łukasz S.
- Posty: 892
- Rejestracja: 2011-12-13, 18:31
- GG: 0
- Moje maszyny: wełeski
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 B3 '71 Tomka
To może niech pizdnie w dolną belkę jakąś porządną 15tką i krzywizny się wyrównają, skoro ma być na oko 

- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 B3 '71 Tomka
Zajrzyjcie do Załęskiego, tam opisują tematy skrzywień ramy
.

- SEBA
- Posty: 285
- Rejestracja: 2008-05-27, 22:37
- Moje maszyny: WSK M21W2 x2
Čezet 350 472.6 - Lokalizacja: Hajnówka
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 B3 '71 Tomka
Dobra widzę że nie ma co tu pisać, bo i tak "lepsza" część użytkowników wszystko wie lepiej.
- polo
- Posty: 82
- Rejestracja: 2010-09-27, 22:57
- GG: 22211093
- Moje maszyny: WSK 125 B3 '71, SHL M06 U/T, WFM M06 S34 itp
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 B3 '71 Tomka
Metodą SEBY prostuje się nawet auta po wypadkach i przechodzą przeglądy. Przy dobrym przygotowaniu na pewno da się to zrobić dobrze, ale trzeba liczyć się z ryzykiem.
Cóż, nie ma co gdybać, trzeba poczekać do końca tygodnia jak znowu będę miał dostęp do Wueski.
Cóż, nie ma co gdybać, trzeba poczekać do końca tygodnia jak znowu będę miał dostęp do Wueski.
#przracingteam
-
- Posty: 176
- Rejestracja: 2012-08-14, 12:39
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 125
Mz 250
Jawa 50
Motorynka - Lokalizacja: Stanisławów
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 B3 '71 Tomka
Jeśli będziesz jeździł sporadycznie to sam ją wyprostuj, ale gdy będziesz chciał robić więcej kilometrów to kup nową ramę dla bezpieczeństwa.
- SEBA
- Posty: 285
- Rejestracja: 2008-05-27, 22:37
- Moje maszyny: WSK M21W2 x2
Čezet 350 472.6 - Lokalizacja: Hajnówka
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 B3 '71 Tomka
A wytłumacz dlaczego po prostowaniu ta rama ma być niebezpieczna ? Ludzie ona jest lekko przegięta, a nie zmasakrowana przez wypadek z tirem. Seba_830 takim rozumowaniem to żadne auto i motocykl nie powinny jeździć po naszym kraju, bo są niebezpieczne. Ludzie jakoś powypadkowe japończyki naprawiają i normalnie jeżdżą.Seba_830 pisze:Jeśli będziesz jeździł sporadycznie to sam ją wyprostuj, ale gdy będziesz chciał robić więcej kilometrów to kup nową ramę dla bezpieczeństwa.
Wygięte lagi, felgi też prostują - montują w uchwyt i siłownikiem hydraulicznym prostują nie ma w tym żadnych wymyślnych czujników, po prostu kręcą i sprawdzają czy już jest proste. Podobną metodą do centrowania kół.
-
- Posty: 176
- Rejestracja: 2012-08-14, 12:39
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 125
Mz 250
Jawa 50
Motorynka - Lokalizacja: Stanisławów
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 B3 '71 Tomka
Niby tak ale trzeba umieć prostować.
- polo
- Posty: 82
- Rejestracja: 2010-09-27, 22:57
- GG: 22211093
- Moje maszyny: WSK 125 B3 '71, SHL M06 U/T, WFM M06 S34 itp
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 B3 '71 Tomka
Szprychy, linki i inne drobnostki. Powoli zbieram części do remontu


#przracingteam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości