Nie wkręca się na obroty, bądź robi to wolno
- Stary
- Posty: 1195
- Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
- GG: 3029753
- Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Te od wfm wpadły mi w łapy przez Bartka Niedzielskiego. Były może ze dwa razy w swoim "życiu" otwierane - żadnego uszczerbienia karterów na stykach (widać że rozkładał je ktoś delikatnie) żadnych otarć nic. Te co są w B1 są ładne długo takich szukałem i też przez przypadek wpadły mi w łapy. Kolejne od wfm - po prostu uwierzyłem że są ładne gościowi który mi sprzedał w ciemno cały silnik - ale żal było nie brać za 140zł - okazało się że był niemal bliski ideałowi - opłacało się. Z ładniejszych jeszcze mam kolejne do wfm - też przez przypadek z zewnątrz tak na -db, w środku na dobry. Większość silników które miałem (same S01 z różnych lat produkcji) a było ich min. 20-30 nie miały nawet problemu z gniazdami - oczywiście pełno z nich miało gniazda uszkodzone (np. oryginalny silnik od mojej B1), ale większym problemem było to że ludzie na chama otwierali silniki - widać uderzenia śrubokrętem i innymi twardymi narzędziami na stykach karterów. Mało tego - uderzenia te bardzo silno niszczące kartery często znajdowały się od dołu silnika .... bezmyślność ludzka nie zna granic - a potem się powie, że wsk to h** sprzęt - jak są h** "mechanicy" to co się dziwić? Ja na dziś dzień mam 7 silniczków z czego niestety tylko 3 są idealne (M06B1, M06-64 (no może te gniazda nie są wspaniałe), jeden silnik do wfm), 4 kolejne - Kos, 2xWFM, oraz silnik "wysoko-wydajny" czekają na części i inne przeszczepy. Kilka silników skasowałem na złom - kartery były zniszczone bardziej przez użytkowników jak przez eksploatacje
Ja mam 5 kompletów karterów w super stanie, lecz w jednych jest zrypany gwint korka spustu oleju- dlatego ja stosuje tam plastikowe korki. W drugim jest urwany kawałek aluminium przez łańcuch. Lecz w każdych tulejki i łożyska wchodzą super ciężko.
Moim zdaniem najczęściej jest upierdzielony kawałek aluminium, pod którym jest zębatka napędowa. Na zdjęciu 1 i 2 silnik rozbierał popier...lony skur....syn, złamany kut....s... z resztą sami zobaczcie poniżej. Na zdjęciu 3 są używane, zadbane kartery - idealne!
Moim zdaniem najczęściej jest upierdzielony kawałek aluminium, pod którym jest zębatka napędowa. Na zdjęciu 1 i 2 silnik rozbierał popier...lony skur....syn, złamany kut....s... z resztą sami zobaczcie poniżej. Na zdjęciu 3 są używane, zadbane kartery - idealne!
- lukiszka
- Posty: 131
- Rejestracja: 2007-01-03, 00:13
- GG: 0
- Lokalizacja: Gdańsk/Niestępowo
- Kontaktowanie:
- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 2007-04-07, 11:04
- GG: 0
- Lokalizacja: Polska :)
- Kontaktowanie:
Mi jakoś jeszcze łańcuch nigdy nie rozpierniczył kartera. Ja wiem, że takie coś powstaje przez "mechaników", którzy nie mogą sobie poradzić ze zdjęciem zębatki i łańcucha jak nie ma spinki. Ja używam tylko wzmocnionych łańcuchów YBN - są super i się nie wyciągają.Xabingo ty chyba wskę masz od wczoraj co?? nie wiesz, że taki uszczerbek w karterze od strony magneta jaki pokazujesz powstaje na skutek spadnięcia łańcucha podczas jazdy.
- juzek1990
- Posty: 68
- Rejestracja: 2007-01-20, 22:31
- GG: 0
- Lokalizacja: opolskie
- Kontaktowanie:
co ty gadasz ja mam łańcuch jeszcze z prl ze starej produkcji i gdy spadł mi podczas jazdy to ułupało kawałek kartera j jeszcze magneto tak zabłokował ze czop wału się przestawił:D to są mocne łańcuchy,,,tylko szkoda mi karterów i wału,ale na szczęscie mam juz inne
w w w w w w w w
w w w w w
w ww w w ww
ww ww wwww w w
w w w w w
w ww w w ww
ww ww wwww w w
Mocne jak plastelina. Dlaczego się zerwał? Bo te łańcuchy to też gówno! Jak wiesz, wszystko ma swoje wady i zalety. W czasach PRLu wymieniono kilka wad naszego kochanego motocykla, przytoczę jedną z nich:juzek1990 pisze:co ty gadasz ja mam łańcuch jeszcze z prl ze starej produkcji i gdy spadł mi podczas jazdy to ułupało kawałek kartera j jeszcze magneto tak zabłokował ze czop wału się przestawił:D to są mocne łańcuchy,,,tylko szkoda mi karterów i wału,ale na szczęscie mam juz inne
-słabej jakości łańcuch napędowy i sprzęgłowy.
- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
To nie byłem ja. Ja mam łańcuszek dorabiany, nie kupowany. No, ale wiadomo oryginalne sprzęgłowe były lepsze od dzisiejszego rzemiosła. A co do napędowego to tylko "wzmocniony" YBN - ja kupiłem na allegro.ŻbiKu pisze:a jeszcze w innym temacie pisałeś że jak zakładać łancuszek sprzęgłowy to tylko państwowy, a dzisiejsze są nic nie warte
- Stary
- Posty: 1195
- Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
- GG: 3029753
- Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Oż kurde ale off topic <lol>
Wracając do karterów Xaba - 2 pierwsze albo wywal albo sprzedaj jakiemuś frajerowi na allegro jeśli jesteś wystarczająco nieczuły Gniazda są pokiereszowane jak h* Ale te ostanie są śliczniutkie
Zaraz się przebujam po silnik do wfm ... moment ....
Już jestem .... gdzieś tu był aparat ...... o mam !
Na zdjęciach mamy silnik od góry (widać, że ktoś delikatnie rozbierał), oraz gniazda - na czerwono zaznaczony delikatny zadzior, na żółto brud ( ) lub obtarcia. Wszystko wchodzi ciasno w trzy dupy Będzie ładny silnik tylko niestety cylinder ma delikatnie ułamane dwa dolne żeberka
Wracając do karterów Xaba - 2 pierwsze albo wywal albo sprzedaj jakiemuś frajerowi na allegro jeśli jesteś wystarczająco nieczuły Gniazda są pokiereszowane jak h* Ale te ostanie są śliczniutkie
Zaraz się przebujam po silnik do wfm ... moment ....
Już jestem .... gdzieś tu był aparat ...... o mam !
Na zdjęciach mamy silnik od góry (widać, że ktoś delikatnie rozbierał), oraz gniazda - na czerwono zaznaczony delikatny zadzior, na żółto brud ( ) lub obtarcia. Wszystko wchodzi ciasno w trzy dupy Będzie ładny silnik tylko niestety cylinder ma delikatnie ułamane dwa dolne żeberka
- Stary
- Posty: 1195
- Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
- GG: 3029753
- Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 2007-04-07, 11:04
- GG: 0
- Lokalizacja: Polska :)
- Kontaktowanie:
Dzieki za zyczenia urodzinowe ale wkradl sie maly blad bo urodzinki mam 12.04.88:) mimo tego i tak dzieki, co do wski to rozebralismy silnik : lozyska w oplakanym stanie nawet niektore ciezko bylo w palcach obracac wal chyba ma zmieniony kat bo za chu.... nieszlo ustawic 3mm przed zz reszta byla ok.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości