STACYJKA - pytania, problemy, itd.
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
STACYJKA - pytania, problemy, itd.
Zacząłem podłączać instalacje w mojej M21 a tu okazało sie ze lampa i stacyjka pochodzi z modelu Mo6B3..przy kupnie tego nie zauważyłem bo w wueskowych tematach dopiero raczkuję czy w takim układzie da się to wszystko jakoś sensownie podłaczyć??Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2007-08-19, 23:19 przez Alien, łącznie zmieniany 1 raz.
- Berek
- Posty: 140
- Rejestracja: 2007-01-03, 00:49
- GG: 0
- Lokalizacja: Łódź/Letterkenny
- Kontaktowanie:
co nieco na pewno się wymyśli musisz mieć ksiązkę z rozrysowanymi połączeniami generalnie wolałbym nabyć stacyjke od czwórki i mieć wszystko z bani niż kombinować jak koń pod górę przez dwa dni.A jak dojdzie potem do naprawy to tylko Ty6 bedziesz wiedział o co chodzi w tym motorze i w instalacji....jak bedziesz pamiętał
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
- Kapiii
- Założyciel
- Posty: 601
- Rejestracja: 2007-01-01, 23:11
- GG: 2256655
- Moje maszyny: .
WSK MR16T
WSK 2.66
Promot NC125
MTX 3-03
SKM 250 - Lokalizacja: Toruń
- Kontaktowanie:
http://www.allegro.pl
Na moje nie masz sie nad czym zastanawiać. Wymieniaj stacyjke i masz po klopocie. Nie dosc ze lepiej dla ciebie, mniej porblemow, to jeszcze elektryka nie odchodzi od oryginału. Stacyjki czesto mozna napotkac na allegro, i to za niewygurowaną cene
Na moje nie masz sie nad czym zastanawiać. Wymieniaj stacyjke i masz po klopocie. Nie dosc ze lepiej dla ciebie, mniej porblemow, to jeszcze elektryka nie odchodzi od oryginału. Stacyjki czesto mozna napotkac na allegro, i to za niewygurowaną cene
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
- Berek
- Posty: 140
- Rejestracja: 2007-01-03, 00:49
- GG: 0
- Lokalizacja: Łódź/Letterkenny
- Kontaktowanie:
alien szczerze to się wkur....iłem.Stary bierzesz schemat od tego i od tego.patrzysz porównujesz siedzisz z dwa dni i podłaczasz.Kurde nie trzeba byc inzynierem żeby wcisnąć styki w kołki!!!!piszesz że kupic najłatwiej.Zgadza się i to jest najrozsądniejsze rozwiązanie.a najgłupsze i najszybsze to wyjmij licznik ponumeruj przewody i skręcaj je ze sobą.zrobisz coś z tego co masz.ALIEN TAM NIE MA FILOZOFII TYLKO ZAGMATWANIA PEŁNO!!!i czy weźmiesz się za to Ty czy ktos z forum co jest inżynierem tez nad tym bedzie kminił ile wlezie.Kup sobie stacyjkę.zrób raz a porządnie.
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Dlaczego od razu nerwy???Napisąłem to z myślą że ktoś ma podobnie i moze jest jakiś wypróbowany sposób..Porównywanie schematów to był pierwszy pomysł jaki wpadł mi do głowy ale czekałem z nadzieją że wypowie się ktoś bardziej obeznany ode mnie..A nie chcę pospinać źle bo coś niepotrzebnie zjaram w tej instalacji..Swoja droga jutro wybieram sie na złom w poszukiwaniu stacyjki, jak nie znajde to allegro albo jakiś znajomy..Ehh..aż strach już cokolwiek napisać na forum bo od razu nagonka..
- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
To akurat po troszku prawda, Berek ma chyba dzisiaj zły dzien a ty Alien się nie zniechęcaj bo pytać jest rzeczą ludzką. Ale prawda jest taka, że albo podpinasz na czuja i szukasz lukając w schematy albo zainwestuj w stacyjkę, taka ze złomu to może być shit a nie stacyjka ale za te 2zł zawsze warto wziąć.
Natomiast jeśli Alien oczekiwałeś, że ktoś ci napisze jaki przewód pod jaki numer w stacyjce podłączać to chyba się niestety przeliczyłeś Także szukaj stacyjki albo kombinuj, filozofii tu naprawdę żadnej nie ma. Jak coś zjarasz trudno, wydatek nie będzie duży bo w wueskach praktycznie żadnych drogich części w instalacji elektrycznej nie ma. Mówią jak się nie przewrócisz to się nie nauczysz, coś wykombinujesz bo motórzysta musi sobie radzić
Osobiście to kupiłbym zaraz jakąś stacyjkę do 175, elektryk ze mnie marny a babranie się w kablach to nie moja dziedzina.
Natomiast jeśli Alien oczekiwałeś, że ktoś ci napisze jaki przewód pod jaki numer w stacyjce podłączać to chyba się niestety przeliczyłeś Także szukaj stacyjki albo kombinuj, filozofii tu naprawdę żadnej nie ma. Jak coś zjarasz trudno, wydatek nie będzie duży bo w wueskach praktycznie żadnych drogich części w instalacji elektrycznej nie ma. Mówią jak się nie przewrócisz to się nie nauczysz, coś wykombinujesz bo motórzysta musi sobie radzić
Osobiście to kupiłbym zaraz jakąś stacyjkę do 175, elektryk ze mnie marny a babranie się w kablach to nie moja dziedzina.
- Berek
- Posty: 140
- Rejestracja: 2007-01-03, 00:49
- GG: 0
- Lokalizacja: Łódź/Letterkenny
- Kontaktowanie:
sorry ale nie chodziło mi dokładnie o to.Fakt powinienem przeproscić ale posta Twojego Alien zrozumiałem tak:
Weźta no barany mi to rozrysujta bo mie sie kur.. nie chce.Wy sie męczta a ja se zrobie jak se z bronka wroce.
Chodziło mi o to że przy każdej takiej operacji tyle samo każdy włoży pracy co zrobiłbyś to Ty:)i tu nie ma filozofii.Pytaj się czego nie wiesz a zawsze ktoś Ci odpisze.( a spytaj sie jak podłaczyć czwórkę bez akumulatora to zabije )Nie potrzebnie się troche uniosłem.Przepraszam.
Aha no ale widze że CIę żeśmy nakłonili prawie na kupienie stacyjki:)
Jeden z tego pożytek:)
Weźta no barany mi to rozrysujta bo mie sie kur.. nie chce.Wy sie męczta a ja se zrobie jak se z bronka wroce.
Chodziło mi o to że przy każdej takiej operacji tyle samo każdy włoży pracy co zrobiłbyś to Ty:)i tu nie ma filozofii.Pytaj się czego nie wiesz a zawsze ktoś Ci odpisze.( a spytaj sie jak podłaczyć czwórkę bez akumulatora to zabije )Nie potrzebnie się troche uniosłem.Przepraszam.
Aha no ale widze że CIę żeśmy nakłonili prawie na kupienie stacyjki:)
Jeden z tego pożytek:)
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Spoko Berek..nic co ludzkie nie jest mi obce a jeśli chodzi o podłączenie czwórki na krótko to dla mnie to jest cofanie sie w rozwoju i nie mam zamiaru pozbawiać swojej wiesi takiego luksusu jakim jest akumulator A seryjną stacyjke to ja bym chciał miec od samego początku,tylko że ostatnio mam duże wydatki i nawet o głupie 10zł jest problem.. ..a przypowieść na dzisiaj jest taka,że poszedłem na złom poszukać na farta jakiejs stacyjki..zamiast niej znalazłem prawie kompletny silniczek do 'czwórki',który aktualnie jest już rozłożony na części pierwsze mam dobre układy ze złomiarzami - biore silnik,rozkładam na części,kupuje od nich to co dobre a reszta idzie do kontenera..słowem..mam karton części za paredziesiat groszy za kg wprawdzie niosłem go na rękach jakies 2km ale warto było..hehh Achh...jaki dziś piekny dzień:) Pozdrawiam!
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Schemat w stacyjce
Witam..Temat stacyjki powraca niczym bumerang,ale juz prawie wszystko podłaczyłem:) (z stacyjką od 'czwórki') Poniższy rysunek przedstawia schemat połaczenia w pozycji "0" .Tzn że mam to połaczyć kabelkiem, czy one są połączone ścieżką w stacyjce??? POzdr
[img][img]http://img209.imageshack.us/img209/1267 ... el5.th.jpg[/img][/img]
[img][img]http://img209.imageshack.us/img209/1267 ... el5.th.jpg[/img][/img]
- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
- Wojtek
- Posty: 954
- Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Teoretycznie tak jak Żbiku mówi ale w praktyce to połączenie jest realizowane kablem. Przynajmniej w moim modelu z 1976 roku. Czyli w jednej końcówce trzeba zagnieść przewód zasilający i krótki przewód do drugiej dziewiętnastki.
Za to przy stykach 17 ja bym to w ogóle ominął i nie prowadził tych kabli do stacyjki. Polega to na tym że przy włączonych światłach ładowanie akumulatora jest realizowane za pomocą dwóch cewek a kiedy motocykl jedzie bez świateł tylko jedna cewka ładuje akumulator. Nie wiem czy to rozwiązanie miało na celu zapobieżenie przeładowaniu akumulatora? Tylko czy kiedykolwiek komuś się to w WSK przytrafiło? Zresztą i tak jest obowiązek jazdy na światłach cały więc jak kto uważa. Moim zdaniem warto przerobić lekko tą część instalacji. To w zasadzie 5 minut roboty.
Za to przy stykach 17 ja bym to w ogóle ominął i nie prowadził tych kabli do stacyjki. Polega to na tym że przy włączonych światłach ładowanie akumulatora jest realizowane za pomocą dwóch cewek a kiedy motocykl jedzie bez świateł tylko jedna cewka ładuje akumulator. Nie wiem czy to rozwiązanie miało na celu zapobieżenie przeładowaniu akumulatora? Tylko czy kiedykolwiek komuś się to w WSK przytrafiło? Zresztą i tak jest obowiązek jazdy na światłach cały więc jak kto uważa. Moim zdaniem warto przerobić lekko tą część instalacji. To w zasadzie 5 minut roboty.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
- Wojtek
- Posty: 954
- Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
- irek
- Posty: 569
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
- GG: 7348413
- Moje maszyny: Komar, WSK 175
- Lokalizacja: Paszczyna
- Kontaktowanie:
- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
Muszę w swoim Kobuzie wymienić stacyjkę, bo zaczyna nie kontaktować, mam jedną sprawną w zapasie, tylko troszkę się różni od tej mojej z 1982r.
Mianowicie ta moja założona ma inaczej porozmieszczane wtyki na kable, niż ta 2 zapasowa - stąd wniosku że ta zapasowa jest ze starszych lat.
Moje pytanie brzmi: Czy wszystko będzie tak samo działać jeśli podłączę kable do tej zapasowej wg. numerków z teraz założonej stacyjki? Mimo że obie mają konektory z numerkami inaczej troszkę porozmieszczane?
Czekam na szybkie i wyczerpujące odpowiedzi, ponieważ jutro chce zrobić motorek i musze wiedzieć czy kupować stacyjke czy nie
Mianowicie ta moja założona ma inaczej porozmieszczane wtyki na kable, niż ta 2 zapasowa - stąd wniosku że ta zapasowa jest ze starszych lat.
Moje pytanie brzmi: Czy wszystko będzie tak samo działać jeśli podłączę kable do tej zapasowej wg. numerków z teraz założonej stacyjki? Mimo że obie mają konektory z numerkami inaczej troszkę porozmieszczane?
Czekam na szybkie i wyczerpujące odpowiedzi, ponieważ jutro chce zrobić motorek i musze wiedzieć czy kupować stacyjke czy nie
- Berek
- Posty: 140
- Rejestracja: 2007-01-03, 00:49
- GG: 0
- Lokalizacja: Łódź/Letterkenny
- Kontaktowanie:
Ciężko odpowiedzieć kurdwa fa.Jeśli ma tak samo ponumerowane wtyki....całkiem możliwe.Weź miernik do łapy i sprawdź połączenia.Wtedy bedziesz miał absolutną pewność.Połóż obok siebie dwie stacyjki i sprawdzaj po kolei czy się zgadza.Wiem.żmudne ale cóz poradzić.A może ta starsza jest od 6V??może jakies fotki zapodaj od strony wtyków tych stacyjek.Będzie o wiele łatwiej.Troszku wincy informacji:)
Tam kurde wśrodku jest jedna wielka sieczka i blaszki róznych rozmiarów.Jeśłi inaczej sa wtyki to pewnie inne scieżki.
A może delikatnie rozłożysz jeśli się czujesz na siłach i przesmarujesz sciezki bo mogły zaśniedzieć.Wtedy byłoby najlepiej po co tracic kasę na nową. i z podłaczeniami nie byłoby jaj.Tylko uważaj z tym bo jak się rozsypie to bedzie lepsza łamigłówka niż "Enigma"
No chyba że ktoś połknał wszystkiego rodzaju stacyjki niech się wypowie
Tam kurde wśrodku jest jedna wielka sieczka i blaszki róznych rozmiarów.Jeśłi inaczej sa wtyki to pewnie inne scieżki.
A może delikatnie rozłożysz jeśli się czujesz na siłach i przesmarujesz sciezki bo mogły zaśniedzieć.Wtedy byłoby najlepiej po co tracic kasę na nową. i z podłaczeniami nie byłoby jaj.Tylko uważaj z tym bo jak się rozsypie to bedzie lepsza łamigłówka niż "Enigma"
No chyba że ktoś połknał wszystkiego rodzaju stacyjki niech się wypowie
- lukiszka
- Posty: 131
- Rejestracja: 2007-01-03, 00:13
- GG: 0
- Lokalizacja: Gdańsk/Niestępowo
- Kontaktowanie:
Tak jak mówi Berek, weż starą stacyjkę rozbierz na części pierwsze, papierkiem wodnym odświeżysz blaszki, przemyj acetonem potem jakiś preparat typu "kontakt" do klem Aq i składaj. Tylko pamiętaj żeby nie popełnić takiego błędu co ja i nie rób tego nad kanałem tylko na spokojnie nad stołem, acha i poproś osobę cierpliwszą od siebie żeby ci pomogła.
Dasz radę to jest tak samo jak z skrzynią biegów
Dasz radę to jest tak samo jak z skrzynią biegów
Garaż: wsk 175 Kobuz
-
- Posty: 376
- Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
- GG: 0
- Lokalizacja: Wołczyn
- Kontaktowanie:
Odpowiedź na wasze problemy znajduje się na stronie Kapitana Żbika , dawnego użytkownika Forum Fenixa , o tu ==> http://www.jaro19.prv.pl/ temat stacyjka .
A tak na marginesie , pozdrowienia dla Jarka .
A tak na marginesie , pozdrowienia dla Jarka .
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości